{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Christina & Slædehundene
Christina & Slædehundene Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 282 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 1.437

Husky'en som mode-hund {{forumTopicSubject}}

Jeg plejer faktisk sige det sker samme år, som serien kommer med nyt - så bliver der produceret et utal af hvalpe og 6-10mdr efter så sidder de på internaterne eller hjemme hos private som brænder for racen.

Jeg får ondt i maven og samtidig så har jeg fået de første mange henvendelser om overdragelse af en husky eller to..

Lige nu skal jeg ikke have en ny hanhund i flokken, men en tæve er jo ønsket. Men suk!

Det gør ondt at folk misforstår de store øjne og den bløde pels!

https://www.avisen.dk/prm--game-of-thrones-har-skabt-modehunde-som-ofte_547945.aspx

Kommentarer på:  Husky'en som mode-hund
  • #1   15. apr Disneyfilm har også forårsaget noget lorteavl af cockere smiley
    Har du set denne tæve? https://dyrevaernet.dk/dyr/?id=7d91746df4014756bbe5189dfea4161a

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 56 Følgere: 894 Emner: 178 Svar: 5.515
    #2   15. apr 101 dalmatiner
    Lassie
    Buddies(den med goldenhvalpe)
    Beverly hills Chihuahua

Og ja, lady og vagabonden smiley

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#3   15. apr NØJ hvor er Nala smuk, det er desværre det største problem, med husky mix, de bliver ofte utroligt smukke, så man falder for det ydre, fremfor det indre.

Hun ville være en smuk veninde til hundehvalp smiley

• #4   15. apr Beethoven gav også en god slat Skt. Bernhard med lortet sind smiley

Min kollega vil rigtig gerne have hund. Deres nabo har husky, og som han siger, skal de i hvert fald ikke have sådan én. Den er sær, hyler hele dagen og så har den en underlig tilgang til mennesker - den viser egentlig at den er interesseret, men når så de vil snakke med den, kryber den væk. Den bliver luftet rundt om blokken 2 gange om dagen smiley

Vi har - med udgangpunkt i den hund - snakket om hvor vigtigt det er at man vælger den rette hund, og at man er opmærksom på at aktivere den rigtigt. Og at man ikke skal vælge hund, ud fra hvad man ser i tv.

Christina, hvad skete der med den tæve fra internatet du havde reserveret?

• #5   15. apr OT
    Haha, jeg tror det er tid til en klipning af hundehvalp

profilbillede
  • #6   15. apr En af skuespillerne fra GOT har endda været ude og sige i medierne at man IKKE skal købe slædehunde, med mindre man ved hvad man har mellem hænderne. Så de gør hvad de kan for at forebygge.
    Det vigtigste arbejde ligger ved opdrætterne.
    Jeg får henvendelser hver eneste uge, og langt de fleste hører jeg aldrig fra igen, når jeg har fortalt hvad racen kræver.
    Så hvis alle gjorde arbejdet ordentligt, ville vi ikke have så store problemer.

USA er noget for sig selv. Derovre er det standard at sætte hund i bur - også slædehunde - så det er jo en helt anden adfærd man ser ved hundene der.

• #7   15. apr Det her opslag skal slet ikke tænkes som om ddt er en søge annonce til mig smiley
    Jeg skal ikke have husky blanding - jeg skal have en ren racet. Og jeg har besluttet det bliver fra Sverige og løbs husky smiley

Jeg er bare en af de typer der græder for racens skyld... smiley

• #8   15. apr A:

Jeg fravalgte hende da jeg havde fået kontakt med tidligere hjem - og hun er mere kareler end husky! Det var jo ikke hvad jeg havde "bestilt"....

• #9   15. apr Malene;

Ja de startede allerede fra første sæson - men de der hjemmeavler - de ser jo hurtige penge! Det er sørgeligt!!

Ja diskutionen om bur til en slædehund (hunde generelt) i USA er jo helt udenfor rækkevidde. Jeg opgav den sidste jeg snakkede med om det.....

• #10   15. apr Der sker det samme hver eneste gang der bliver lavet film med dyr i prominente roller smiley

"FIND NEMO" har godt nok mange klovnfisk på samvittigheden. Folk sætter sig ikke engang så meget ind i sagerne, at de opdager at de kræver et saltvandsakvarium!

• #11   15. apr Det er frygteligt, så mange der ses på internatterne eller til omplacering privat... Og helt utroligt så allergifremkaldende slædehunde er, når de er ½-1½ år.

• #12   15. apr Einstein;

Ja selvom man ikke burde blive overrasket - så bliver jeg det gang på gang!

Altså jeg har da også haft "allergi" for mine mange gange smiley især når de finder på egne aktiviteter... Det kan nogengange både give hoste, nys og HOVEDPINE. Hehe

• #13   15. apr Den her rammer jo meget godt, hvorfor en husky ikke er en sød lille klappekagehund smiley

profilbillede
  • #14   15. apr Jamen jeg bliver sgu også træt nogengange. smiley

At have slædehund er sgu en livsstil..

Her får jeg morgenmad på sengen - han havde selv taget en bolle. Velbekomme. Og jeg stod op!

profilbillede
  • john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 141 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 4.830
    #16   15. apr Hundene fra GOT er ikke Husky'es

profilbillede
  • #17   15. apr C, så havde vi jo desværre ret i det med kareleren i hende. smiley

• #18   15. apr Jep! Og internatet nægter ændre noget omkring det. Fordi det er en første race der står på dansk hunderegister så det sådan det skrives. Husky...

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#19   15. apr Ja, der burde faktisk medfølge allergiadvarsel ved køb af husky smiley

Det må være noget hormonelt der gør dem ekstra allergifremkaldende, lige omkring den værste teenagerperiode smiley

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#20   15. apr Hønsehunde er også meget allergifremkaldende.
    Kender nogen, der købte sådan en, efter at have mødt moren, som jo var dejlig rolig, den var 8+ år.

Så det kom sørme bag på dem, at hvapsen var alt andet end rolig smiley og det blev ikke bedre med alderen. I øvrigt en af dem, der anser stamtavle for snobberi og syge hunde.

Den stak jævnligt af, no wonder, dårligt hegn og ingen aktivering.

Sønnike fik sørme allergi så den fik nyt hjem. De har en lille blandingshund nu, den er åbenbart ikke allergifremkaldende smiley

• #21   15. apr Jeg har allergi overfor unghundehormoner, så jeg anskaffer kun voksne hunde smiley

• #22   15. apr Dem jeg overtog min gamle mutte fra, skilte sig af med hendes pga. "allergi". Der gik under en måned, så søgte de ny slædehund.

Einstein blev også solgt pga. allergi - Hun var dog den eneste hund de var allergisk overfor.

Så meget allergi i omløb... Jeg er glad for, at jeg endnu ikke er blevet ramt!

• #23   15. apr Vent, måske har jeg omvendt allergi... Jeg har en stor impuls til at adoptere slædehunde smiley

Skal klart have en mutte igen på et tidspunkt, bare ikke lige nu.
    Så en til omplacering forleden, hun fik heldigvis hurtigt nyt hjem, så jeg undslap fristelsen!

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#24   15. apr Meget apropos at være modehund

Så dukkede denne op på Youtube
    Dalmatineren Pongo 'med 101 adfærdsproblemer ' smiley

Edit og her er linket
    https://youtu.be/P5MBtI0gxvU

• #25   16. apr Kan godt forstå man bliver tiltrukket af racen, det er en vanvittig smuk og charmerende hund

• #26   17. apr Det har vist aldrig nogensinde gavnet en race at blive populær/modefænomen, uanset årsag smiley

Kommentér på:
Husky'en som mode-hund