{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Hvor mange gange dagligt fodrer i? {{forumTopicSubject}}

Jeg fodrer Calvin og Rubi morgen og aften. Men syntes ikke deres appetit er overvældende, specielt ikke om morgenen. Var til dyrlægetjek og vaccination i dag, han foreslog de kun får en gang om dagen. Spørgsmål til jer der kun fodrer en gang, hvad tid på dagen fodrer i? Hvor lang tid lader i fodret stå, hvis der ikke bliver spist op? Er der ikke chance for de kan kaste syre op, hvis maven går tom for længe? Og giver i slet ikke andet overhovedet i løbet af dagen, tænker snacks fx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange gange dagligt fodrer i?
  • #1   15. apr 2019 Vi giver et stort måltid aften (kombo af kød og tørfoder) og en snack om morgenen (fx fyldt kong, en tyggeting, et foder søg osv). Det giver lidt til maven og hjernen om morgenen, og gemmer appetit til måltidet om aftenen.
    Her levnes mad ikke, da en anden så bare tager det.


  • #2   15. apr 2019 Jeg fodrer morgen og aften, og her bliver ALTID spist helt op, og med stor begejstring. Sådan har det ikke altid været...

    Men for 3-4 år siden skiftede jeg til at give vådt om morgenen. Jeg pakker det i portioner om søndagen, og har så mandag-torsdag i køleskabet, og fredag-søndag i fryseren - det tager jeg op onsdag aften og lægger i køleskabet. Foderet tages ud af køleskabet aftenen før. Så både dufter det mere, og er nemmere at mose ud med gaflen og blande med deres tilskud.

    Der bliver spist helt op, og skålene bliver slikket rene.

    Deres aftensmad er tørt, og det får de i aktivitetsbolde. Bella veksler mellem 3-4 forskellige varianter, og får altså en ny variant hver aften. Det holder hendes ædelyst oppe. Dorit æder hvad som helst, hvor som helst smiley

    De får vel omkring 1/3 af deres kalorier om morgenen og resten om aftenen. Dorit kaster op hvis maven er tom. I øvrigt bryder jeg mig ikke om at de skal æde alt deres foder på én gang.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.956
    #3   15. apr 2019 En gang

    snack for resten:)


  • #4   15. apr 2019 Fodrer 3 gange om dagen. Morgen og aften bliver altid spist op, frokost levnes der nogen gange ved smiley

  • #5   15. apr 2019 Fodrer en gang om dagen, om aftenen mellem kl 19 og 23
    Der fodres med alt muligt, tørfoder, barf, vådfoder og evt. med lidt middagsrester.
    Evt. restfoder bliver fjernet et kvartres tid efter at Gaddafi er færdig med at spise.

    I løbet af dagen kører den på godbidder, evt en kong eller fyldt klov.


  • #8   15. apr 2019 Voksne hunde 1 gang. Et sted mellem 16-19.
    Nogle dage får de snack, søge mad og trænings godbidder eller kødben i løbet af dagen.
    Men normalt er det det ene måltid der er.
    Llvner de mod forventning så tages det væk. Eneste undtagelse er hvis Asger ikke spiser ved højløb. Så får han madrester med i seng. Der har han tit mere ro og kan spise i læbet af natten.


  • #9   15. apr 2019 To hovedmåltider, morgen (mellem kl 6-10) og aften (mellem 16-19), derudover en smule af det ene foder lige når vi står op og lige når vi går i seng, samt dét eller et lille tyggeben midt på dagen (når vi er hjemme). Ekstramåltiderne lader til at holde hans IBD i ro, som heldigvis pt er inde i en super god periode! smiley

  • #10   15. apr 2019 3 gange - her levnes aldrig noget smiley

  • #11   15. apr 2019 Vi fodrer kun i forbindelse med ture og træning smiley

  • #12   15. apr 2019 Morgen og aften, og det bliver spist med velbehag. Han står og danser foran døren når vi kommer fra morgentur, han er virkelig sulten om morgenen. Han får gerne middagsmad når jeg spiser, det kan være alt muligt. Eftermiddag får han gerne en tyggeting. Og så får han selvfølgelig godbidder når vi træner i løbet af dagen.

  • #13   15. apr 2019 min ældste Boston og min sheltie får kun en gang om dagen og det er oftes imellem 17-22... giver jeg mad to gange om dagen kaster sheltien galle op og får sådan nogle opkast træk... hun er undersøgt i hoved og røv og fejler intet. den lille på 5 mdr skal også i gang med en gang om dagen når han er et år. her bliver der altid spist op.. men nu er mine også lab i forklædning;)

  • #14   15. apr 2019 Mine har adgang til mad hele dagen smiley

  • #15   15. apr 2019 Fodrer 1 gang om dagen smiley + diverse godbidder i løbet af dagen. Hun spiser op hver gang.

  • #16   15. apr 2019 Morgen og aften. smiley

  • #17   15. apr 2019 Jeg fodrer morgen og aften + godbidder med på alle vores gå turer, så jeg altid kan belønne ham for alt det gode han gør + vi træner hver dag.
    Han får oveni det også dåsemad i kong og kylling tern spredt ud i helehuset, når han er alene hjemme, samt forskellige tygge snack hver dag.
    Alt bliver spist op herhjemme smiley


  • #20   16. apr 2019 Vi foderer en gang om dagen, og da spiser han op. Han nupper så lidt af kattenes et par gange i løbet af dagen, når de får vådfoder, så slikker han tallerknerne rene. Før da vi gav 2 gange om dagen, da spiste han ikke op. smiley

  • #21   16. apr 2019 To gange om dagen - morgen og aften. Han kaster galde op, hvis maven bliver for tom. Og så får han snacks eftermiddag og aften - gulerødder, peberfrugt samt tørrede ting...nogle gange kun en tørret ting smiley

    Han danser rundt om os, når vi finder maden frem og levner aldrig noget smiley


  • #22   16. apr 2019 Morgen fodring i alm. skåle når Milo skal have sine tilskud for gigt, middag og eftermiddag i aktiverings legetøj og om aftenen et tyggeben eller noget andet tandrensene som belønning når de har fået børstet tænder smiley og lidt godbidder i løbet at dagen, alt foder og godbidder bliver vejet af om morgenen.

  • #23   16. apr 2019 Reiki og Gaia fik et egentligt måltid en gang om dagen og så blev resten af foderet brugt til træning mm.

    Sten spiser tre gange om dagen endnu, men tænker han nøjes med 2 snarligt, han er ikke ret sulten til frokost, hvis også det skal trænes lidt og den slags.


  • #26   16. apr 2019 2 gange dagligt smiley

  • #27   16. apr 2019 Quila får 2 gange om dagen. Kl 4, når jeg går i bad og igen, når vi spiser ca 17.30-18 smiley

    Hun får dog lidt af morgenmaden i en foderbold samt en tyggeting, når jeg går hjemmefra om morgenen smiley


  • #28   16. apr 2019 grundet råd fra dyrelægen fodres balder 2 gange morgen og aften, og han ville ikke spise om morgen så dr dyr anbefalede lidt leverpostej på og det har virket så godt at han nu spiser med glæde om morgen (obs det er kun lige en tynd skive som jeg blander i men det er nok til han spiser med glæde)

    PS: grunden til han skal have to gange er noget med maven har bedst af det da han ellers godt kan få opkast, særligt hvis vi går lang tur eller leger og han ikke har spist noget i lang tid


  • #30   16. apr 2019 Jeg fodrer Conor én gang dagligt. Kl 19 får han sin ration af tørkost, og det sidste af det forsvinder typisk ved 16-17 tiden næste dag. Han følger samme mønster som Chili, når der ses bort fra portionsstørrelsen smiley

  • #31   16. apr 2019 Atlas fodres morgen og aften, han kan ikke spise op, hvis hele rationen skulle gives på en gang.

  • #32   16. apr 2019 Mine er altid blevet fodret 2 gange om dagen, morgen og aften, og der bliver altid spist op med det samme. Derudover får de lidt gnaveting og godbidder (ofte bare det normale foder) i variende mængder.

    Jeg har haft et par stykker, der ikke trives med tom mave, og da hundene meget ofte giver sig til at lege, når de har spist, så er al for fuld mave ikke sagen.


  • #33   16. apr 2019 Vi kan ikke nøjes med en fodring dagligt, det giver knurremave og mavesyreopkast.

    De får fordelt halvdelen af deres foder udover dagtimerne som fodersøg og belønninger, den anden halvdel i skål om aftenen mellem 19 og 23 ca.
    Og så lidt snacks..


  • #34   16. apr 2019 Jeg fodrer en gang,om morgenen

  • #35   16. apr 2019 Her gives der morgenmad omkring kl. 5-6 og aftensmad mellem 17 og 18, derudover får de lidt af hvert inkl. kong'er, træningsgodbidder o.l.

  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #36   16. apr 2019 Jackie for mad 4 gange om dagen hovedmåltider morgen og aften og lidt til middag og nat. Han bliver helt ustyrlig hvis han går på tom mave for længe og kaster til sidst op.
    Vi har en madskål så alt mad gives i foder bolde, på tur eller i viskestykker smiley


  • #37   17. apr 2019 Morgen og aften og så alt det de får i løbet af dagen/aften når vi træner.

  • #38   18. apr 2019 Min Topper får mad 2 til 3 gange dagligt smiley

  • #39   18. apr 2019 1 gang dagligt - varierende tidspunkter, men oftest i løbet af formiddagen.
    Alle spiser op.
    Der gives ben og tørrede snacks dagligt som de så kan gå til/fra som de lyster


Kommentér på:
Hvor mange gange dagligt fodrer i?

Annonce