{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kondition
  • #1   18. apr 2019 Jep, det går lynhurtigt..

  • #3   18. apr 2019 Er ganske chokeret over at se min basse, når snoren kommer af. Men det giver mig da lidt ro, at det ikke er unormalt smiley

    Elvira- Det er godt nok vildt. Men her har det også været 2 uger med total ro. Det er jo logisk nok, at det gør noget ved kroppen og musklerne.


  • #5   18. apr 2019 Det er primært tab af muskelmasse. Det går lynhurtigt.

  • #7   18. apr 2019 Det går rigtig hurtigt. Men har hunden været i god form, så er den ikke langt henne at hente igen.

  • #8   18. apr 2019 LP- Nå ja det er da yderst positivt smiley

  • #9   18. apr 2019 Altså her mistede Junior ingen (mere eller mindre) muskelmasse efter ro i næsten 6 mdr.

    Kondition ja... men vi trænede en masse core øvelser, og han havde fin muskelmasse, selvom vi gik 3 ture af 10 min i starten og max 20 min efter nogle mdr.


  • #10   18. apr 2019 Ja det har jo nok hjulpet, at I har trænet det imens.
    Dyrlægen mener vi skal træne muskler i bagparten. Om han har mistet muskelmasse pga manglende aktivitet, ved vi ikke.
    Men i november vurderede kiropraktoren, at det var fint.

    Jeg tænker dog umiddelbart, at det jeg ser nu er pga dårlig kondition.


  • #11   18. apr 2019 Altså, har ikke helt tal på uger, men en hel del tid stod den kun på snorture lidt friløb og minimalt med fysisk træning. Ud af det blå tog jeg Sally med på en løbetur med mig på cykel. 8km uden at pruste ekstraordinært meget, endda med lidt fuld skrald til sidst.

    Der gik lidt kortere tid før hun gik i et mere økonomisk tempo, og hun var træt da vi kom hjem smiley Men ellers tog hun det i stiv arm smiley Heller ikke nogen ømhed at spotte dagen efter.


  • #12   18. apr 2019 I slædehundesporten er det testet at hundene begynder at miste kondition efter 72 timer uden træning

  • #13   18. apr 2019 Altså - jeg kom til skade på ski i start marts og har derfor været i forholdsvist meget ro, i ca. 7 uger nu. Da jeg var til fys for et par uger siden var mit lår på det skadede ben meget mindre end det raske, PÅ TRODS af at det var hævet. Det er simpelthen mine muskelmasse der bare nærmest er gået i nul!

    Og det er altså på trods af jeg har været ret "aktiv", i forhold til den type skade jeg fik. Har ikke bare siddet ned og gloet i 5 uger, jeg har virkelig presset mig så langt jeg kunne, uden at forværre skaden. Jeg er heldigvis godt på vej nu, og mit knæ bør være fuldt funktionelt om en måneds tid smiley

    Jeg tænker ikke at det er ret meget anderledes med hunde, har også bemærket det ifbm. lungeorm og ro, da vi startede op til AG igen.. smiley


  • #14   19. apr 2019 Hej smiley

    Hvad har I været igennem?

    Dixie blev opereret for diskusprolaps for 8 måneder siden. Hun er tilbage på konkurrencebanen nu, men hun bliver stadig øm.

    Muskler og kondi ryger meget hurtigt. Jeg blev også meget forskrækket! Dixie var til konkurrencer helt op til operationen fordi vi ikke vidste at hun rendte rundt med en diskusprolaps. Så hun var altså ret "fit for fight".

    En tur på operationsbordet og ro satte hende meget ud af spil. Jeg tvivlede i månedsvis på om det var den rigtige beslutning, for hun var langt friskere før operationen.

    Nu er jeg ikke det mindste i tvivl om at det var det rigtige valg.

    Tag en dyb indånding. Det tager tid, men det skal nok komme. smiley

    Hvis I bor på Sjælland kan jeg anbefale en virkelig dygtig dyrlæge til genoptræning.

    Coretræning er super vigtigt!


  • #15   19. apr 2019 Tinna- Hvad er core træning?
    Jamen han har haft forstuvet en tå.
    I sammen omgang viser det sig så, at han har en smule gigt og hd. Så det har bare på ingen måde været godt for kroppen, at blive holdt i ro så længe smiley Det kan man tydeligt se nu.


  • #16   19. apr 2019 Årh nej, så har det været hårdt for ham at være i ro smiley

    Coretræning er træning af kroppens stabilitet, kan man vel kalde det. Det er træning af det "stativ" der skal holde kroppen oppe.

    Jeg ved ikke hvordan man griber det an i forhold til gigt, det ville jeg nok lige rådføre mig om. Det er i det hele taget også godt at få vejledning til at starte op med, men jeg kender kun til en på Sjælland som har rigtig godt styr på det og uddannelse i det.


  • #17   19. apr 2019 Prøv at google core træning hund.

    Man kan netop vedligeholde muskulatur selvom hunden holdes i ro.. ellers ryger manni en ind cirkel, hvor hunden både er skadet og mister muskler.


  • #18   19. apr 2019 Det er ikke alle skader man kan lave coretræning med smiley

    Jeg ved ikke hvor tidligt man kan starte det efter en rygoperation. Man kan nok starte det før end vi gjorde, men der er rigtig dårlig vejledning i genoptræning fra dyrlægernes side.


  • #19   19. apr 2019 Nej hvis hunden ikke må bevæge sig siger det jo sig selv... men ved de fleste skader kan man altså træne core... og netop når hunden har gigt og er ældre er det alfa omega at holde den fit.

  • #20   19. apr 2019 Dixie måtte gerne bevæge sig kontrolleret, men jeg tror ikke man kunne have startet coretræning lige så hurtigt som water walker. Men jeg er i tvivl.

    Måske kunne man godt have startet øvelser der var lette nok. Jeg har faktisk ikke spurgt vores genoptræningstræner om det smiley


  • #21   19. apr 2019 Frigast vejledte mig... og ha vi gik også langsom frem, men træne det kunne vi.

  • #22   19. apr 2019 Langsomt frem er selvfølgelig vigtigt smiley

    Og igen. Det kan godt være man kunne have startet coretræning 5 dage efter operation, hvor vi startede med water walker.

    Dixies træner er uddannet i USA og der griber de det an anderledes end vi gør det herhjemme. Der bruger de ikke water walker i den grad som vi gør her, men nærmere coretræning, så ja.. Måske kunne vi have startet tidligere.

    Jeg var bare ikke så klog på genoptræning som jeg er nu, så jeg gjorde hvad vi blev vejledt til. Water walker


Kommentér på:
Kondition

Annonce