{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

bør det anmeldes ? - angrebet af hund {{forumTopicSubject}}

Kæresten er netop kommet hjem fra en tur med Keiko, og fortæller de blev angrebet af en hund.

kæresten og Keiko går hjem af, da en hund kommer "flyvende" ud fra en sidevej, så hurtigt han dårligt når af reagere.

hunden løber imod keiko og bider ham i siden, hvorefter min kæresten febrilsk skærmer keikos hovedet og forkrop - mens han flere gange sparker hunden hårdt i hovedet.
hunden fortsætter med at bide efter Keiko.

ejeren kommer løbende (efter ikke at have været i syne) og må hive hunden af Keiko.

Kæresten bliver rasende, og råber blandt andet af ham hvad fanden han gang i, og hunden bør være i snor.
hvorefter det eneste han lige høre er et - undskyld, mens han går ind med sin hund.

kæresten når at råbe til ham inden han går ind "sker det en gang til så anmelder jeg dig".

Der er ikke sket keiko noget fysisk. - men det jo igen endnu en dårlig oplevelse, i de mange han allerede har.
Keiko passer bare sig selv - og er altid i helt kort snor igennem de små bydele her ude på landet.

mit spørgsmål er dog..
Bør man egentlig allerede nu ringe og anmelde det ?
der er jo ikke sket nogen skader på hverken keiko eller min kæreste.
MEN det er ikke første gang... den har også bidt ud efter min mor, der kom kørende på sin handicap jeep.

han har den altid løs - og kan tydeligvis ikke styre den.

men er der overhovedet noget at anmelde ?
jeg tænker jo ikke lige "hunden skal aflives" anmelding ..
men kan de ikke få en advarsel/påbud om hunden skal føres i snor ?

Kommentarer på:  bør det anmeldes ? - angrebet af hund
  • #1   12. maj Så kør derhen og sig at du vil advare om at sker det igen , så vil du anmelde det. Så er personen advaret:-)

• #2   12. maj Jeg ville ikke selv anmelde den episode.

Det er sådan noget, der kan ske, hændeligt uheld, som naturligvis har været chokerende (også fordi din kæreste reagerer voldsomt, det påvirkes hunden stærkt af), men ikke har medført fysiske skader.

Hvis det er noget, der gentager sig, så er det klart, så må der gøres noget.
    Men ikke det der - det kan ske for os alle og så bliver det et mareridt at være til.

• #3   12. maj Jeg synes at det er svært at sidde bag en skræm og vurdere, ud fra en andenhåndsoplevelse.

Men jeg forstår nok ikke helt hvorfor i går forbi et sted, hvor det er kendt at en forstyrret hund farer ud og bider. Hverken hunde eller køretøjer.
    Der havde jeg holdt mig langt væk fra. Umiddelbart betænker jeg at en anmeldelse tages mere seriøst, hvis det er din mor der er blevet bidt efter i et elkøretøj.
    Sad but true

• #4   12. maj Arrgh, undskyld, jeg har grødhjerne...

NÅR det nu er noget, der gentager sig, så ville jeg stadig ikke anmelde på den baggrund der, men give ham en venlig henstilling om, at det var sidste gang.

Og så ER det sidste gang.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 3.366
    #5   12. maj Da du først beskrev ejeren var jeg ikke i tvivl om at ikke ville anmelde. Vi er alle mennesker og vi KAN fejle. Ejer sagde undskyld og man kunne tænke at ejer havde fået en forskrækkelse.

Nu ville jeg nok aldrig selv anmelde en hund, medmindre den virkelig angreb Figo alvorlig, men hvis det er en hund der konstant er problemer med og ejer er ligeglad, så kan man da overveje lige at snakke med politiet og høre om en evt anmeldelse kunne føre til snorepåbud.

• #6   12. maj tag en snak med dem roligt. forklar dem om loven og hvis det ikke er muligt så læg et venligt brev i postkassen med telefonnr så i kan forklare jer.

men hold en rolig tone. lad være med at true med politi. afvent deres reaktion. måske det løser det

langt de færreste lader med vilje hunde angribe.
    dialog er altid første vej hvis muligt.

Det sidste er en dyd som desværre er gået lidt af mode:)

• #7   12. maj Åh altså, umiddelbart ville jeg sige nej til at anmelde. Men omvendt, sså har vi sådan et lortekræ herude hvor jeg bor. Den har bidt 3 hunde, herunder en CKC hvor den kom blæsende ud af det blå og angreb, og så har den tygget en ruhår igennem fra nakke til hale.

Alle 3 gange den har bidt, har ejerne af de skadelidte hunde sagt at “næste gang bliver det anmeldt”. Men hunden overfalder jo nye hunde hver gang, og ejeren har stadig ikke styr på kræet.

Var den blevet anmeldt hver gang, havde ejer allerede fået flere bøder og et påbud. Og efter overfaldet på den ruhårede, var den nok blevet aflivet. Og det ville være en gevinst for alle.

Så.... Jeg ville spørger i det område, hvor hunden bor. Forklare at din hund er blevet bidt, og bede andre melde tilbage hvis de har oplevet det samme. Er det sket mere end én gang, skal det anmeldes. For alles skyld.

God bedring til Keiko smiley

• #8   12. maj Anmeld det smiley

• #9   12. maj Anmeld det.
    Ja et uheld kan ske for os alle men hvorfor vente til den får bidt for alvor?

• #10   12. maj Det er jo ikke et uheld hvis han altid har den løs..

Kommentér på:
bør det anmeldes ? - angrebet af hund