{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Import
  • #1   15. maj Hvis du med import mener at ens hund kommer fra et andet land, så er min køter Tysker.

Hvis man vil have Grosser, så er det svært at finde en i DK.

Der er ikke mange opdrættere i DK.

Generelt er der Rusland, Tyskland og Tjekkiet så vidt jeg har bemærket.

• #2   15. maj Tak for svaret smiley
    Jeg laver bare analysen.

• #3   15. maj Analysen af hvad?

• #4   15. maj er der nogen tillid til importerede hunde

• #5   15. maj Det er bestemt mit indtryk, at der er det - hvis der er tillid til opdrætteren af den importerede hund smiley

• #6   15. maj Jeg har desværre kun en dårlig oplevelse i bagagen mht import.

• #7   15. maj Hvordan har du været svigtet? smiley

• #8   15. maj Jeg har importeret flere hunde og et par katte, kan kun sige at jeg har været meget tilfreds og fik det jeg forventede

• #9   15. maj jeg importerede min første Akita fra Tyskland.
    den anden er købt herhjemme i Danmark.

men jeg kunne sagtens finde på at købe en hund fra udlandet igen.

• #10   15. maj Jeg har importeret min ene tæve griffon bruxellois fra Sverige smiley

Generelt bliver der importeret fra flere lande i "min" race, når opdrætterne vil have nyt blod, jeg har ikke hørt nogen fortælle om dårlige erfaringer, heller ikke selv om hundene måske ikke vokser op og bliver til det opdrætterne gerne ville have haft smiley

• #11   16. maj Jeg har set min andel af syge hunde fra udlandet, fordi etik ikke er det samme, og sikkerheden bag købet ikke er den samme (købelov, erstatning, returret).
    Jeg oplever en større hemmeligholdelse af skavanker og sygdomme, hvilket er meget problematisk.

• #12   16. maj Jeg har importeret fra Sverige, Rusland og Slovenien. Jeg har racer hvor "alle kender alle", så jeg har ikke et sekund været nervøs eller lignende.
    Henter kat i Sverige sidst på året. Det er dén kombination jeg ønsker.

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 2.456
    #13   16. maj Jeg har 2 spanske importer på samvittigheden. Desværre begge syge og den sidst ankomne aflivet 8 mdr gammel af OCD.
    Jeg ville dog ikke tøve med at købe fra Spanien igen, og heller ikke fra den opdrætter, som har en tæve fra anden linje mht valg af hanhund.
    Jeg har fået 2 kanon lækre hunde hjem, som har været fuldstændig uimponeret af verden og som bare går på med krum hals..
    Men jeg ser det stadig som at jeg har været mega uheldig.. også med vores danskopdrættede hunde..

• #14   16. maj Jeg har importeret min gamle pige Mynte fra Norge. Jeg turde bestemt godt importere igen - det er man nødt til i min race hvis man vil avlen.

Jeg ville aldrig handle en hund importeret af andre hvis det er der spørgsmålet ligger.
    Handlen skal være direkte med opdrætteren og jeg vil selv hente hunden så jeg kan se kræet og hvor det er vokset op smiley

• #15   16. maj Jeg har 3 "svenskere" som jeg er godt tilfreds med. smiley

profilbillede
  • #16   16. maj Han er en fransk bulldog smiley

profilbillede
  • #17   16. maj Og jeg har kun positivt omkring import af ham smiley næste gang , så bliver det igen dernede fra

• #18   16. maj Min border collie er fra Tjekkiet og jeg har ikke en finger at sætte på noget smiley Han er en super sej hund med masser af gåpåmod.
    Den eneste ulempe er, at han opdrætter ikke er super til engelsk - men det går da med lidt Google translate osv

• #19   16. maj Ja, min pige er fra Sverige smiley Ikke en finger at sætte på noget! Opdrætter har ikke gået op i miljøtræning osv. men de boede på en gård, hvor hvalpene kunne få lov at rende og udforske på egen pote og hørte larmen fra dyr, maskiner osv. Det har såmænd givet samme effekt - hvis ikke bedre! Jeg fik en dejlig, selvsikker hvalp hjem, der var klar på det hele, i al slags miljø.

• #20   16. maj eg har set min andel af syge hunde fra udlandet, fordi etik ikke er det samme, og sikkerheden bag købet ikke er den samme (købelov, erstatning, returret).
    Jeg oplever en større hemmeligholdelse af skavanker og sygdomme, hvilket er meget problematisk.

Deri er jeg så ikke enig.
    Manglende etik ser man så sandelig også her hjemme, det samme gælder sygdomme og skavanker
    Det eneste jeg kan være enig i er dette med erstatningspligten, den har man ingen ret til, men hvis man køber hos en ordentlig udenlandsk opdrætter, så er det ikke et problem.

Min ene Malletæve importerede jeg fra Belgien, jeg fik 100% garanti på hunden, endda "trænings garanti", for som opdrætteren sagde, hvis ikke vi "funkede", så vat det jo ham, som havde valgt den forkerte hvalp til mig.

Alle mine hunde har været importer, bortset fra to, og det har desværre været de to danske som var syge og havde skavanker Laekenois'en blev desværre kun knap 3 år og Taliban kun 5 år.
    Begge fra kenneler som havde et godt ry, og begge kenneler vat ikke til nogen hjælp da skavankerne kom.
    Erstatningen kom hellere ikke bare sådan på min konto. Med Laekenols'en gjorde jeg ikke krav på noget, det gjorde jeg så med Taliban
    Og selv om DKK gav mig medhold, så kom der stadig ikke nogen erstatning, den kom først efter at jeg satte en advokat på.

Jeg tror ikke, at der er den store forskel på udenlandske og danske opdrættere.
    Der findes gode og dårlige i samtlige lande.

• #21   16. maj Import fra rette kennel ja.

Har selv haft store problemer med DKK kennel, hvor der skulle jurist på før jeg fik penge retur, så tænker dårlige avlere findes i alle lande.

• #22   16. maj Jeg har 2 importer fra Serbien og overtaget en hund fra Ungarn...
    Begge mine importer levede fuldt op til forventningen.
    Jeg har fuld tillid til opdrætter og har bestilt hvalp ved ham igen.
    Jeg har ikke oplevet mine hunde har været mere syge end andre hunde..
    Og dog... Mike var der godt nok meget med som lille smiley
    Men han er da trods alt 11,5 år Idag...og det der er med ham nu er alders relateret smiley

Min tæve fra Ungarn har hellere ikke fejlet noget endnu smiley
    Hun har faktisk næsten været den sundeste af alle sammen smiley

• #23   16. maj #14

Mener du med mellem handler ?

• #24   16. maj Jeg har importeret 2 fra Belgien og 2 fra Italien, og har fået dejlige hunde hjem.

Ouna på 7 mdr. er vel stadig for ung til at sige så meget hendes sundhed på den lange bane, men de andre har været sunde hunde, der opnåede en fin levealder for racen. De har alle været med dejligt temperament.

Jeg ville ikke være nervøs for at gøre det igen, og med en så talmæssig lille race som Pyreneerhund kan det også være nødvendig specielt som opdrætter.

Jeg har så også bekendte, der har købt i hhv. Norge og Sverige hos ellers velrenommerede opdrættere, hvor det har knebet med den gode vilje og erstatning i forbindelse med sundhedsproblemer. Der har virket til at være en større opfattelse af, at den slags forsikrer man sig selv for.

• #25   16. maj Jeg har en import fra Sverige, og ingen problemer der. Jeg gjorde det gerne igen, hvis jeg fandt en opdrætter egnet, uanset race.

• #26   16. maj Har importere 3 gange fra Sverige. Fra anerkendt kennel (SKK), der laver nogle af verdens bedste Irske Terriers;-) Har intet at klage over. Min næste Dobermann kommer sansynligvis fra Tyskland eller Sverige; jeg kan ikke få den slags brugsmodel som jeg vil have her i DK.

• #27   16. maj Myrna er import, og jeg kunne ikke ønske mig en bedre hund. Hun er 5,5 og har endnu ikke haft en sygedag ud over livmoderbetændelse og nu inkontinens. Intet af det er noget, der skyldes opdrætter.

• #28   16. maj Har hentet fra Tyskland, desværre med dårlig resultat.

Og 2 fra USA som har opfyldt alle kriterier til UG. Skal jeg hente igen tager jeg bestemt til USA til den opdrætter jeg har hentet ved før

• #29   16. maj #3

Ja jeg kunne da også godt tænke mig at få det uddybet ?
    Om der er marked for import og derefter videresalg?
    For kan ikke rigtig se hvad din analyse ellers går ud på når holder det op imod dine annoncer smiley

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.845
    #30   16. maj Har importeret 2 schæfere fra Tyskland uden problemer

• #31   16. maj Jeg spekulerer på, hvor meget Danmarks land bruger import
    Gør + og -
    I Tyskland, f.eks. Schweiz, kan de fleste ikke lide import
    Efter min mening er de fleste af dem lavet fra skandinaviske lande.
    Jeg har en dreng Shih Tzu fra Norge (gode planteskoler)
    Venner, tak for svarene. smiley
    Mange anmeldelser

• #32   16. maj Jesse er fra Norge, den nye hvalp bliver fra Tjekkiet.

Det er svært at komme udenom import, hvis man vil have en beauceron smiley Især hvis man har lidt krav til linjer smiley Der er bare ikke så stort udbud herhjemme smiley

• #33   16. maj "Gode planteskoler"

Don't y just love Googletranslate smiley

• #34   16. maj en vej ud google smiley
    Jeg kender den dårlige oversættelse
    Jeg forsøger at skrive uden fejl smiley

• #35   16. maj Det er jeg egentlig ikke i tvivl om. Det bare så utrolig kikset alligevel. Når ordet falder på eks. En virksomhed der fremstiller planter.

• #36   16. maj Jeg fandt det rigtige ord smiley
    hund kennel
    smiley
    Tak for fejlen

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 2.456
    #37   16. maj Svetlana, hvis du vil have et tip til en god oversætter app, så er Translate Pro rigtig god. Den fungerer ihvertfald perfekt på spansk og Italiensk..

• #38   16. maj Tak
    Meget venlig af dig smiley

Kommentér på:
Import