{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Hotspot - hvad kan man selv gøre? {{forumTopicSubject}}

Min venindes hund havde et begyndende hotspot for noget tid siden, og var omkring dyrlægen som gav noget smørelse og en penicillinkur.

Nu begynder det måske igen, efter at hunden har været dyngvåd en hel dag.

Er det ikke noget med at man selv kan gøre noget? Klippe rundt om, og er det zinksalve? Klorhexidin - som rens eller pulver? Andet?

Kommentarer på:  Hotspot - hvad kan man selv gøre?
  • #1   19. maj Ved Lucky der barberede eller klippede jeg han ned i området, lige lidt klorhexidin opløsning på og Så forsvandt det. Forudsat at hunden kan lade det være selvfølglig.

• #2   19. maj Klip fri ja.

Hvis ikke man kan vaske det i klorhexidin - så er zink creme god til kløe z

• #3   19. maj Jeg klipper ned, vasker det god og når det er helt tørt smører jeg med det creme fra Dyrelægen! Og så bare forhindre hunde i at slikke i det smiley

• #4   19. maj Hvis du har øredråber med steroid i, så kan du med succes smøre det på.
    Det råd fik jeg af egen dyrlæge en gang i en weekend. Det virkede glimrende.

• #5   19. maj Som de andre siger så klip ned. Rens med klorhexidin. Og hold så området rent og TØRT.

Ikke putte alt muligt på, hvis det holder såret vådt, for så formerer bakterierne sig.
    Jeg bruger antiseptisk sårspray Cothivet fordi det lugter og smager grimt, udover at være antiseptisk, og så holder det såret tørt.
    Man skal ikke rense for meget i det, da det hæmmer heling.

Så længe hunden ikke har kløe, så er det ofte nok til at stoppe det fra at sprede sig. 8 ud af 10 gange, tror jeg vi kunne klare den selv, da Kia fik hotspot. 2 gange har hun måtte oprenses under narkose. Ellers har medicinsk behandling klaret det, de få gange, hvor vi ikke har kunnet stoppe det selv.
    Kia havde det lidt for ofte pga. allergi.

Men har hunden kløe, eller hotspottet spreder sig inden for få timer, så skal der dyrlæge til, da der skal gives kløe/smertestillende og antibiotika.

• #6   19. maj I er mega seje - jeres råd er givet videre. TAK smiley

• #7   19. maj Jeg har altid brugt zink salve med rigtig god effekt, efter at have barberet området helt ned, plus 2-3 cm rundt om også. Masser af luft, minimum af fugt/vand, og så zinksalve 2x dagligt. Undgå fuldstændig at hunden kradser, slikker eller bliver våd, så går det stærkt med at hele.

• #8   19. maj first off - er hunden våd, så få den gerne tørret godt
    når hunden først har haft hot spot, kommer det nemt tilbage, især når de er våde.

jeg har købt en blower - det har VIRKELIG hjulpet på Keikos hot spot problem.
    jeg bruger den til at tørre hans tykke pels - hvis han nu har været ude i regnvejr

og ellers så sørg for at klippe området fri - så det kan få massere luft.
    zinksalve - hjælper også med at tørre det ud.
    og så så vidt muligt stop hunden for at slikke og nappe i det.

så burde man hurtigt få det væk igen smiley

• #9   19. maj Dejligt med gode råd. Sif har tendens til hotspot - senest på indersiden af begge ører smiley , og får noget antibiotika og creme, udover at vi selvfølgelig trimmer området. Hun er så køn med skaldede pletter smiley vi vil da prøve med de gode råd når det med sikkerhed sker igen.

• #10   20. maj Malene, ejer har en blower, men havde den ikke med på træningsweekend. Som bekendt regnede det hele fredag, så hunden blev våd. Hun forsøgte at tørre ham så godt hun kunne, men det er svært at tørre en hund i bund med et håndklæde.

• #11   20. maj ja det var noget af en regnvejrs dag i fredags. jeg var også selv ude og blive godt pisse våd smiley
    men godt hun ellers har en blower smiley jeg synes hvertfald selv det virkelig har hjulpet på at ungå flere hotspot.
    at man så ikke lige har haft den med er jo selvfølgelig uheldigt - i forhold til der så er kommet hotspot
    for nej, man kan nemlig ikke rigtig komme ordenlig ned med et håndklæde - især hvis de evt har en rigtig tyk underuld.

så må man bare sørge for at klippe det fri så det får godt luft smiley så det kan tørre godt

• Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 26
    #12   20. maj Havde en veninde hvis hund havde en del hotspots, efter hun skiftede til kornfrit og oksefrit foder blev det meget mindre hyppigt. Men var de kommet så gjorde hun som de andre også har sagt. Klip omkring, hold tørt og smør med zink salve smiley

Kommentér på:
Hotspot - hvad kan man selv gøre?