{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Når ens yndlingsrace ikke passer til en {{forumTopicSubject}}

En lille tænketank på en regnvejrsonsdag.
Har lige fra da jeg var barn været vild med pekingeseren og de 3 hunde jeg har haft har været enten raceren eller blanding deraf.
Nu kan jeg så se at racen ikke passer til mig efter mine erfaringer.
Jeg skal ikke have hund igen før om meget lang tid (tænker for sjov allerede lidt racer) og jeg synes det er lidt vemodigt at måtte kigge videre på andre.

Har i også oplevet at måtte skifte retning og slippe drømmehunden fordi det bare ikke er det bedste match? smiley

Kommentarer på:  Når ens yndlingsrace ikke passer til en
  • #1   22. maj Jeg går lidt i det lige nu. Jeg vil jo allerhelst have en labrador igen, men der er trapper op til lejligheden (som du jo ved smiley ) og der går ikke lang tid, før det potentielt kan blive et problem at bære hunden op og ned.

Så jeg leder efter noget andet. Og har kigget på RIGTIG mange forskellige racer. Men det er svært at finde en race, der er et super match, når det nu er en labrador, jeg allerhelst ville have. Men det lykkedes nok en dag smiley

Hvorfor mener du ikke, at du kan have pekingeser?

• #2   22. maj Jeg kigger andre racer.
    Jeg elsker staffen, men hvis jeg skal have hund efter Albert, er det andet jeg ønsker.
    Det er både pga min alder, men også lidt samfundet. Jeg orker efter nu 10 år ikke, at der stadig ses skævt til min hund.

• #3   22. maj Jeg tænker også bare labrador når jeg tænker på dig smiley Eller noget spaniel..

Fordi at der er rigtig meget pelspleje. En mere korthåret hund kan selvfølgelig også svine og fælde men jeg blev alligevel overrasket over især Victor. Måtte soignere ham dagligt for tis på bryst og mave, klatvask, poteklip og skæg smiley
    Plus at racen er disponeret for rigtig mange skavanker og sygdomme
    Og det er ingen hemmelighed at racen er enormt stædig og jeg vil nok gerne have en mere pleaser

• #4   22. maj Min race er springer og cocker spaniels, men jeg går ikke på jagt, og derfor er jeg ikke den optimale ejer til disse racer. Jeg har nu er springer som ikke kan bruges til jagt, men det er jo ikke standard i racen.
    Jeg synes, springer og cockere skal avles til jagt, og bruges til jagt. Så er der indimellem en hund, der ikke er kan bruges til jagt af forskellige årsager, de kan så leve et liv som aktiv "familiehund".
    Med mine racer er jeg nødttil at vælge individer, som ikke passer racebeskrivelsen. Jeg vælger hundene med "fejl" og det er jo ikke optimalt. Jeg matcher ikke racen, kun individer i racen.

• #5   22. maj Ja, ikke? smiley Kunne da godt være en lille spaniel skulle flytte ind næste gang smiley

Okay, det giver mening. Men ja, lidt trist er det jo nok. Hvilke racer kigger du på?

• #6   22. maj Therese, ja jeg kunne lige se dig med en sød og dejlig lille spaniel. Måske en cavalier? Eller en cocker? (ved du er ferm til det med træning og aktivering plus går gode ture) smiley

Jeg har ikke rigtig kig på nogle men jeg tænker jeg bliver i de små selskabshunde. Til den tid vil jeg nok gå på udstillinger og snakke med div. avlere. Men en voksen lille en smiley Kommer også an på om jeg bor alene, har barn osv

• #7   22. maj Jeg tror, når du finder og får den nye race, vil du "lære" at elske dem, deres udseende og deres særheder smiley
    Da vi skulle have vores første cocker, da skulle den være rød (black and tan kunne liiige gå) for alle de der tofarvede (sort/hvid, lever/hvid, orange/hvid) de var sååå grimme smiley
    Så kom laika, og så var tofarvede slet ikke så grimme længere smiley

• #8   22. maj Pernille, Cavalier bliver det nok ikke. Jeg har kigget på racen og det er vanvittig svært at finde en sund og rask hund i den race smiley

Jeg tænker pudel til dig smiley

• #9   22. maj Therese, det har du nok ret i smiley Troede dog godt man kunne finde en ordentlig cavalier ved det rette sted. Men der er selvfølgelig stadig bare nogle ting de er disponeret for.

Jeg har faktisk selv tænkt at puddel ikke er et skidt valg. Der er selvfølgelig klip hver 2-3. måned men den klarer min mor (eller jeg selv). Jeg havde kontakt med en opdrætter inden jeg så valgte Victor. Mine forældre har selv haft og siger det var den bedste hund de har haft udover Oskar. Meget venlig, kærlig og trofast og ville gerne gå lange ture

• #10   22. maj Ja, jeg har også mødt et par pudler og de virker som nogle glade, kærlige hunde smiley Så det synes jeg, du skal gå videre med smiley

Ellers er der jo også sådan noget som japansk spids?

• #11   22. maj Ingen spidshunde eller terriere smiley

Jeg er også begyndt at få en svaghed for chihuahuaen men jeg er lidt ked af at de gør så meget og kan have tendens til at være nervøse.
    Min veninde har to små tæver, fantastiske søde og små hunde men shit en koncert de kan lave smiley

• #12   22. maj Haha, okay så smiley

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 82 Følgere: 64 Emner: 78 Svar: 2.704
    #13   22. maj Min første tanke var også puddel.. Men ellers er der jo bicon frisé, coton de tulear, havanese, eller lignende c:

Jeg ved ikke om jeg ville sige at den irske ulvehund ikke passer til mig, jeg ville bare ønske at jeg havde penge til at have hund.. Men for nu er det bare mig haha jeg er dog begyndt at overveje om jeg skal have en greyhound eller måske en whippet først c:

• #14   22. maj #2
    Øv hvor er det synd smiley Det er en dejlig race men har godt hørt at der kan være nogle udfordringer ift. syn på den. Håber du kommer til at nyde en ny og anden når den tid kommer smiley

• #15   22. maj Den puddel jeg lige har passet var virkelig sød, dejlig og aktiv. Men forsøren han tissede sig selv på maven - og jeg ville ikke kunne holde ud at leve med sådan en tis-pels. Måske det ville blive bedre hvis den blev klippet fuldstændig skaldet på det punkt, men jeg tror ikke nødvendigvis pudlen er bedre i den afdeling, hvis man holder den i alm. pels smiley

Jeg skal hverken have hanhund eller puddel (pelsen er en dealbreaker mht. pleje og dækken), men de er godt nok nogle dejlige hunde

• #16   22. maj Jeg vil have en tæve næste gang.. tisser de også på sig selv?

• #17   22. maj Nu er jeg så heldig at ha ynglings hunden smiley Men da hun ikke er særlig race typisk, hverken størrelse eller sind, så er det nok ikke den jeg skal ha, hvis jeg skal ha hund igen. Jeg tror sindsmæssig burde jeg kigge lab, den er bare desværre for stor, når den skal kunne være i taske i bussen smiley har tænkt lidt mellem puddel, men jeg har ikke så meget erfaring med racen, tænker i sær på om den er for vimmer. Men heldigvis er der længe til at der evt. bliver aktuelt.

• #18   22. maj Pudler gør da lige så meget som chi'er smiley

• #19   22. maj Gør de? smiley Nå..

• #20   22. maj Er du vimmer de kan lave et show smiley

• #21   22. maj Men er det ikke lidt noget man kan træne lidt væk..? Med chien er den jo bare indrettet sådan

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 10 Emner: 44 Svar: 3.571
    #22   22. maj Jeg tror jeg tænker omvendt, passer racen/hunden jamen så er det yndlingsracen. Jeg har ingen drømmeracer ud over dem der passer til mig, for hvis de ikke passer til mig, hvad er der så at gå og drømme om?

Jeg elsker retrieverne, de passer til mig, men bevares når jeg er 70 så kan jeg måske ikke holde til en så aktivitetskrævende hund, og så finder jeg nok en mindre krævende race og så bliver det min nye yndlingsrace smiley

• #23   22. maj Jeg er virkelig lun på både boxer og amerikansk akita. Men der hvor jeg bor er der simpelthen for mange mennesker og for mange hunde.

• #24   22. maj Uh, når jeg engang bliver herregårdsfrue (som om smiley ) SÅ skal jeg have to skotske hjortehunde til at matche ejendommen smiley
    Indtil da drømmer jeg bare;)

Til spg om pels og tis og tæver: jo, tæver kan sagtens dryppe lidt ned på pelsen, når de rejser sig, hvis de har længere pels. Man kan jo så enten klippe dem tæt om tissedutten så den ikke drypper så meget eller vaske det af med mellemrum.

• #25   22. maj Jeg er tosset med terriers og gravhunde. Jeg synes de er mega-charmerende. Jeg kan godt lide at de er uafhængige og at man skal kæmpe lidt for at overbevise dem om at samarbejde.

Men nu bor jeg på en gård med en masse fritgående fjerkræ, kaniner og katte og det ER bare lettere med en hund der ikke er lavet til selvstændigt at jage og dræbe smådyr. Samtidig har vi en masse jord, som ville skulle hegnes ind, hvis vi havde den slags hunde til at gå rundt der.

Jeg må vente til vi kun har større dyr med at have sådan en lille arrig fætter igen. Indtil da nyder jeg mine søde retriever-agtige hunde<3

Et billede af min sidste lille dræbermaskine

profilbillede
  • #26   22. maj Næh. Hvis racen ikke passer til mig, er det ikke min drømmerace smiley

Beauceronen passer perfekt til mig - Det er min drømmerace.

Hvis vi snakker udelukkende udseende, så ville jeg rigtig gerne have en finsk spids. Men de passer ikke til det jeg vil have træningsmæssigt smiley

• #27   22. maj Jeg har og har haft nogle forskellige racer, jeg elsker mine welsh overalt på jorden, men for pokker de kan larme og pive, og jeg kan simpelt hen bare ikke overhøre det, så jeg har sagt at den unge welsh jeg har bliver den sidste der bor her, jeg vil stadig gerne udstille og opdrætte til mennesker der ikke er så følsomme for lyd som jeg er for det er ellers en skøn skøn race, jeg er bare for meget lyd sensitiv smiley

• #28   22. maj Hvad med en tibetansk spaniel?
    Deres pelspleje skulle være nemmere end pekingeseren.

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 8 Emner: 8 Svar: 133
    #30   24. maj En tibetansk spaniel ligner pekingeseren lidt af udseende. Den kræver bare en børstning en gang om ugen, så der er ikke meget pelspleje. Desuden er det en meget sund race og i det hele taget en rigtig sød og sjov lille hund.

• #31   24. maj Jeg elsker de store molosser typer af hele hjertet, og savner i den grad vores Tiko (engelsk mastiff/cane Corso/ ddb) som vi sagde farvel til i vinters pga. Sygdom. Men vi må erkende at en ny gigant passer dårligt ind i livet som småbørnsfamilie pt. Det er simpelthen næsten umuligt at komme afsted med barnevogn, barnesæde osv. Når hundedyret fylder for meget, til at være andre steder end bagagerummet trods en bil i str. Stor familiefærge. Det Kombineret med høje “driftsomkostninger” og mega meget rengøring gør, at drømmen om mastiff er sat på hold, og jagten på en mindre og sundere race er skudt igang.
    Dermed ikke sagt at der ikke kommer en moloss ind i vores liv igen på et tidspunkt, men pt. Er den type ikke det bedste match.

Kommentér på:
Når ens yndlingsrace ikke passer til en