{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kopiering af annoncer
  • #1   4. jun 2019 Gi Pote har netop været i en hel masse blæst omkring netop det, og så vidt jeg husker, lovede de at stoppe deres tyveri af annoncer.

    Jeg ville skrive til dem straks, og bede dem fjerne ALT!


  • #2   4. jun 2019 Ja, det er det de gør. Det er hamrende ulovligt og DKK har kørt en sag mod dem.
    De tager samtlige annoncer og poster dem.
    Jeg havde en voksen DKK hund til omplacering sidste år for en hvalpekøber og fandt så pludselig annoncen derinde. Ikke om jeg gider have mit DKK opdræt annonceret på deres hamrende useriøse side.
    Du skal klage til dem!


  • #3   4. jun 2019 Her er dommen fra Sø- og Handelsretten. Den handler så om at de har stjålet fra Gul og Gratis, men måske Bazoom skulle rasle lidt med sablen. Du kunne lige smide en pb til admin om det, og sende en kopi af dommen her. Petimo er selskabet bag bl.a. Gi Pote.

    http://domstol.fe1.tangora.com/media/-300011/files/BS_14110_2018.pdf?rev1


  • #4   4. jun 2019 Gorrissenfederspiel skriver i øvrigt dette resume af sagen:

    Sø- og Handelsretten afsagde den 18. juli 2018 kendelse i sagen BS-14110/2018-SHR mellem GULOGGRATIS.DK A/S (”GogG”) og Petimo A/S (”Petimo”). Sagen angik, hvorvidt Petimo kunne forbydes at anvende hundeannoncer kopieret fra GogGs hjemmeside www.guloggratis.dk til Petimos hjemmeside www.gipote.dk.

    Petimo havde siden foråret 2017 kopieret alle hundeannoncer fra guloggratis.dk og bragt disse på gipote.dk, efter at have renset annoncerne for GogGs vandmærke. Gipote.dk var indrettet således, at brugerne blev sendt videre til Guloggratis.dk for at få sælgernes kontaktoplysninger. Brugerne af www.gipote.dk kunne dog ikke komme videre til guloggratis.dk, før de oprettede et betalingsabonnement hos Petimo.

    Sø- og Handelsretten fandt, at hundeannoncerne på GogGs hjemmeside udgjorde en database efter ophavsretslovens § 71, stk. 1, da GogG havde foretaget en væsentlig investering i databasen. Sø- og Handelsretten lagde vægt på, at personaleomkostningerne til fremskaffelse af annoncer og kontrol med troværdigheden af disse beløb sig til 22 mio. kr. årligt. GogG havde dermed eneret til at fremstille eksemplarer af og til at gøre databasen tilgængelig for almenheden i medfør af ophavsretsloven. Sø- og Handelsretten fandt, at Petimo - ved systematisk at kopiere alle hundeannoncer fra guloggratis.dk - havde handlet i strid med katalogreglen i ophavsretsloven, og at kopieringen desuden udgjorde snyltning i strid med god markedsføringsskik.


    Det sidste, det der er markeret med fed, giver grundlag for at klage til Forbrugerombudsmanden. Det synes jeg du skal gøre.


  • #5   4. jun 2019 Ikke om man begriber at de fortsætter, når flere har kørt sager mod dem, og vundet.
    Underligt firma!!


  • #6   4. jun 2019 hej alle.
    tak for svaret.
    fjernet min annonce her inde i frygt for snyd og bedrag, men den kan roligt komme op igen.
    jeg har skrevet til dem den skal væk ellers bliver det en anmeldelse til politiet.


  • #7   4. jun 2019 Politiet kan ikke gøre noget, så det er en tom trussel... Gør hellere noget du faktisk kan følge op.

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.953
    #8   4. jun 2019 useriøst... mærkelig strategi også når de er dømt

  • #9   5. jun 2019 Så må jeg da vist lige ind og se om min annonce ligger der, flyttede den herfra da jeg fik underlige beskeder og folk troede at hvalpen kostede 500,- + en pose Matadormix smiley


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #10   6. jun 2019 Det er dælme gået ned af bakke for GiPote de sidste par år - tænk at de ligefrem er nødt til at tyvstjæle annoncer, for at få fyld på deres side?

    Er der ikke penge nok i alle de hundefabrikker de har til at annoncere hos sig?


  • #11   30. jun 2019 Har lige sendt min hvalp hjem til sin nye familie, jeg spurgte hvor de havde set ham henne, jo det var på Gi Pote og Gul & Gratis, så måtte jeg jo fortælle at jeg under ingen omstændigheder har sat annoncer de 2 steder, det er virkelig strengt at de stjæler annoncerne smiley

  • #12   30. jun 2019 Jeg forstår ikke at big admin ikke gør noget ved det!

Kommentér på:
kopiering af annoncer

Annonce