{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Individuelt om hvor lang tid... {{forumTopicSubject}}

det tager en af hele?...

Jeg har 3 tattoveringer, de to første tog ca omtrent 1-1½ uge om at hele..

men min tredje (igår 3 uger siden jeg fik den lavet) Er først begyndt at tabe såret så småt nu....?

Er der forskel på helningstid de forskellige steder på ens krop.. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Individuelt om hvor lang tid...
  • #1   21. aug 2008 har du fået dem lavet ved den samme, alle 3 gange

  • #2   21. aug 2008 Din hud er forskellig, de forskellige steder på kroppen, så det kan godt tage længere tid ét sted på kroppen end et andet sted.

  • #3   21. aug 2008 Der er mange ting, der spiller ind: F.eks. Placering på kroppen, hvor stor den er og hvor tæt der er dækket med farve, samt om dit immunforsvar har været svækket p.g.a. forkølelse eller lign.

  • #4   21. aug 2008 karina> nej det er 2 forskellige steder smiley



  • #5   21. aug 2008 I ka se den inde under mit fotoalbum. Det er den på foden smiley

  • #6   21. aug 2008 I yderområderne på kroppen (ekstremiteterne) som f.eks. underben/fødder og håndled/hænder er blodgennemstrømningen ikke så kraftig og huden er tyndere, så det tager naturligvis længere tid at hele der. Jeg har et sår på skinnebenet som nu er 1½ uge gammelt men stadig ikke helet og smadder ømt. Det er det samme med tattoos.
    Ellers fine tusser du har smiley


  • #7   21. aug 2008 der kan godt være stor forskel på hvilken `blæk` de bruger, der findes jo mange typer, billige og dyre, og det kan have indflyelse på helings tiden,

    og så er huden meget forskellig alt efter hvor på kroppen man befinder sig, f.eks heler man ofte hurtigt på skuldrene end på lænden


  • #8   21. aug 2008 mie> ja det mente jeg nok ku ha noget med det at gøre smiley hihi... Tusind tak ska du ha, jeg er os meget glade for dem!

    Karina> ved ikk lige det med blækket andet end det er sort ;o)


  • #9   22. aug 2008 Sådan en ting som vejret spiler ind på sårhelingstid, lige så beklædning osv.

    De fleste sår heler langsommere i kulden, end i solen. På tynd hud langsommere end på tyk hud (tænker ikke fede og tynde, men feks. skinneben og balle)


  • #10   22. aug 2008 Min tusse på foden tog meget længere tid at hele end de andre jeg har..
    Mht blækket, så skal jeg ikke ku' sige om der kan være brugt en for "billig" variant eller måske ganske enkelt en variant, du ikke kan tåle.. jeg var desværre ude for at der gik betændelse i én af mine stjerner, som alle er farvet med hver deres farve, dog samme fabrikant (se evt fotoalbum).. da jeg kontaktede min tatovør om problemet, kunne han ikke give anden forklaring end at jeg åbenbart ikke kunne tåle den ene, enkelte farve.. smiley


  • #11   22. aug 2008 Jeg kan ikke tåle rød farve, så det med farverne er rigtigt nok *S*

  • #12   22. aug 2008 Maria N :
    Det er bl.a. også det jeg mener: Ankel, fod, skinneben, håndled, etc. heler langsommere end f.eks. balle, mave, overarm, bryst, ryg o.s.v.

    Sine K :
    Hver enkelt farve indeholder forskellige kemikalier/planteudtræk, som giver den bestemte farve, og fordi man kan tåle sort, blå og rød er det ikke sikkert man tåler gul eller grøn ligeså godt. De indeholder alle forskellige stoffer. Der er også nogle af stofferne som opløses/optages hurtigere i kroppen end andre - så deraf forskellen, når det er forskellige farver.
    Det er bl.a. også derfor nogle favrer holder bedre end andre. Hvid og gul er ikke særligt holdbare, hvorimod sort, blå og til dels rød er rigtig gode.

    Hov - jeg gik vist lidt ud over emnet her - sorry ;-))



  • #13   22. aug 2008 Miemiv: Ja, det er rigtig nok, men i Christinas tilfælde er det jo en sort farve, som hun allerede har "bevist" at hun kan tåle. men hvor stor forskel der er på farven fra fabrikant til fabrikant ved jeg ikke..

  • #14   22. aug 2008 Sine K : Jeg tror bestemt, det er placeringen af tattoveringen der gør at Christanas på foden heler langsommere - grundet i det vi tidligere har beskrevet.

    M.h.t. om det er en dyr eller billig farve, skulle ikke have noget at gøre med hvor hurtigt de heler op. Men en god og dyrere farve indeholder mere pigment (det er det der koster smiley ) og dækker derfor meget bedre, når først tussen er helet op, og holder sandsynligvis også i flere år end den billige/tyndere farve.


  • #15   22. aug 2008 Miemiv: Det er også det jeg oplever, når jeg sammenligner tusser med venner og veninder.. nogle blir' meget blålige næsten med det samme, hvorimod andres først blir' det meget senere hen.. smiley

  • #16   22. aug 2008 sine> jeg ka sagtens tåle farven, no problemos der ;o)

    Den heler bare langsommere, og først igår er den begyndt at tabe såret..

    Der er udover helningstiden intet i vejen med den, den er super flot og er ikk øm eller noget! glemmer sommetider den er der..

    jeg smøre den ca 3 gange dagligt med Pantotenol savle (eller hvordan det nu staves) Ka se at farven skaller og det er vel såret der er ved at ryge af


  • #17   22. aug 2008 Som sagt er det efter hvor den sidder.. og tror også det har meget og sige om det er en god tatoovør.. for fine tynde streger heler hurtigere en tykke.. den sidste jeg fik lavet (portræt af mine børn) var helet på et par dage det har jeg aldrig prøvet før.. der plejer og gå 1 uges tid afhængig af størrelsen på tussen..

Kommentér på:
Individuelt om hvor lang tid...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce