{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det mon..
  • #1   3. sep 2008 Ved ikke om de lettere bliver solbrændte... Men det lyder nu ret logisk når jeg "hører" det smiley

    Men har ladet mig fortælle at de er mere udsatte overfor blindhed og døvhed (hedder det det??)... Det er bla derfor at hvide boxere ofet aflives...


  • #2   3. sep 2008 Hej michelle:-)

    Ja det er da rigtigt, det med boxer.. havde jeg helt glemt, en af hundelege kammerateren er hvai boxer endda:-) Jo men ved det ikke, det er derfor jeg spørger og håber nogen ved noget.. Kan intet finde på netdyrlægen om det.. Og blev helt bekymret for og jeg burde tænke meget over det med hensyn til Gilbert når han er i solen, som han jo elsker:-)


  • #3   3. sep 2008 For at hunden skal kunne blive solskoldet, skal de ikke bare mangle pigment i pelsen (hvis pels) de skal også mangle pigment i huden. Hermed vil huden se lyserød ud, istedet for grålig.

    Der er dog mange racer med hvide hunde der er mere udsat for hudproblemer som eks. allergier, så her er nok en genetisk sammenhæng.
    Og ja så kan hvide hunde eller hunde med for store hvide aftegs, der breder sig over øjne eller ører, have problemer med blindhed eller døvhed. Det er dog langt fra alle.


  • #4   3. sep 2008 Da Gilbert er lyserødt med sorte pletter i huden, vil han have mulighed for at blive solskoldet.
    Mange heste med hvid blis ned over mulen, hvor hårlaget er tyndt, bliver ofte solskoldede på det lyserøde stykke af mulen om sommeren. og nogle ejere vælger at bruge solcreme.

    Hvis der er steder på Gilberts krop, hvor huden er lyserød, og hårlaget er tynd, kan du vælge at give ham lidt solcreme på der.


  • #5   3. sep 2008 Anna..

    Tusind tak for dit svar, det vil jeg helt sikkert tage til mig:-)


  • #6   3. sep 2008 Det var så lidt...

  • #7   4. sep 2008 Ej gud.. Jeg viste ikke at de kunne blive solbrændte.. Godt nok da vi var på camping i sommer blev jeg spurgt om Felix ikke kunne blive solbrændt når han var pink i hunden.. Jeg tænkte da bare at hun måtte være tosset, men der er noget om det.. Det vil jeg da huske når solen kommer frem igen.. Så er jeg ikke alene i familen mere med ikke at kunne tåle sol unden solcreme smiley Hehe..

    Med hensyn til de hvide hunde har jeg læst på en hjemme side som jeg ikke kan finde nu.. Men der stod der som i andre skriver allergi, blindhed og døvhed sys der var en mere men skal se om jeg ikke kan finde et link..


  • #8   4. sep 2008 Mette og Kenney.. Ja jeg blev også helt sådan... neeejj altså er det rigtigt, da jeg hørte det fra en hundelufter ven.. På med solcremen fra nu af i sommerdagene:-)

    Skulle du finde denne hjemmeside, vil jeg rigtig gerne tage en kikker på den:-)


  • #9   4. sep 2008 Ja man ved jo selv hvor ondt det gør at blive forbrændt..

    Her er linket, men synes at sidste gang var der et link videre til der hvor kilderne var fra, men kan jeg simpelhen ikke finde..?

    http://www.charmingbulldogs.webbyen.dk/


  • #10   4. sep 2008 Også ind under fransk farver/colour..

  • #11   4. sep 2008 Mange tak.. glæder jeg mig til at læse:-)

  • #12   4. sep 2008 Det er dog lidt noget fis det han skriver om merle genet... merle genet er ikke et defekt gen der giver døvhed... merle genet er et gen der giver en bestemt farve.
    I nogle racer, mener man at diverse genetiske sygdomme kan nedarves i sammenhæng med merle genet, hvor der hos andre racer ingen problemer er med farven.

    Desuden er genet for creme og genet for hvid, to helt forskellige gener, da genet for creme egentlig er et gen for en farve, og genet for hvid er et gen for mangel på farve. Så du vil altså ikke se de samme problemer ved creme farven som ved hunde med store hvide områder.


  • #13   4. sep 2008 anna.. Har ikke læst det endnu, men det kommer.. Tak for infoen..:-)

  • #14   4. sep 2008 Anna - det er nu meget rart med en dyrlæge-studerende herinde, der ka komme med en masse guldkorn smiley Tak for det...

  • #15   4. sep 2008 Det var så lidt... glad for at kunne hjælpe.

  • #16   4. sep 2008 Nåh det vist jeg så ikke Anna, men som sagt var der også et link videre sidt jeg læste, hvor der var en bedre forklaring, men den kan jeg desværre ikke finde frem til.. Men måske nogle andre kan?

Kommentér på:
Er det mon..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce