511 visninger
|
Oprettet:
Abort? {{forumTopicSubject}}
Vi havde biologi idag g så snakkede vi om abort.
1. Hvad synes du om abort?/hvorfor
2. Skulle de være forbudt i Danmark?/hvorfor?
3. Hvis man får af vide at man kommer til at føde en handicappet som ikke kommer til at kunne gå eller snakke, ville du så vælge abort, eller ville du føde barnet alligevel?/hvorfor?
4. Hvis en mand og dame skal have et barn sammen, men forældrene er helt ude og bunde med stoffer og druk, skulle de så fjerne barnet med det samme, eller give det liv?/hvorfor?
Håber i vil svare mig, for det er meget interesant q;
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.288
Og så tage den nemme vej
nov 2006
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 298
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 60 Svar: 608
- OG NEEEJ, det er ikke en opgave. Det er en diskution vi havde i biologi idag q; Jeg har svaret på det, men synes det er spændende at høre jeres meninger.
- jeg ville da aldrig vælge at snyde, jeg er lidt af en mønster elev
okt 2006
- og om du så ville råde dem til at foretage abort eller om de bare skulle føde barnet?
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
1. Hvad synes du om abort?/hvorfor --> abort en god ting for nogen, men jeg vil ALDRIG selv få fjernet et barn hvis det er rask
2. Skulle de være forbudt i Danmark?/hvorfor? --> nej det hjælper nogle kvinder, desværre misbruger mange det
3. Hvis man får af vide at man kommer til at føde en handicappet som ikke kommer til at kunne gå eller snakke, ville du så vælge abort, eller ville du føde barnet alligevel?/hvorfor? --> ja det ville jeg... arbejder med handicappede og ved jeg ikk vil ku ha sådan et barn selv
4. Hvis en mand og dame skal have et barn sammen, men forældrene er helt ude og bunde med stoffer og druk, skulle de så fjerne barnet med det samme, eller give det liv?/hvorfor? --> mange børn blir hjerneskadet af det, så endten sku de ha en abort ellers sku der ske tvangsfjernelse
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 234
1. Hvad synes du om abort?/hvorfor
Jeg synes det er godt at der er mulighed for abort - ingen tvivl om at man skal beskytte sig OGSÅ pga sygdomme, men hvis kondommet springer f.eks., så skal man kunne få abort. Ellers ville der komme børn til verdenen hvor forældrene ikke kan magte at være forældre eller der vil være ulovlige aborter med falske læger og man risikerer at piger/kvinder så ikke længere kan få børn eller måske endda kan risikere at dø.
2. Skulle de være forbudt i Danmark?/hvorfor? Nej, se under 1.
3. Hvis man får af vide at man kommer til at føde en handicappet som ikke kommer til at kunne gå eller snakke, ville du så vælge abort, eller ville du føde barnet alligevel?/hvorfor?
Nej ville ikke få et så handicappet barn. Der er en flydende grænse ml. hvor handicappet et barn jeg ville kunne klare. Det er hårdt at være forælder til et handicappet barn, da barnet vil opleve nederlag og det er jo hårdt for en forælder at opleve. Men hvis jeg fik at vide at barnet ville blive handicappet, men de ikke kunne sige HVOR handicappet...hm...det er en sværere stilling at sidde i...men jeg ville ikke få abort så. Det ville være kynisk for mig at få abort, når jeg selv er handicappet. Spørgsmålet er for mig mere på om jeg ville kunne klare et barn som måske ikke kunne gå - når man ikke bare kan bære barnet rundt.
4. Hvis en mand og dame skal have et barn sammen, men forældrene er helt ude og bunde med stoffer og druk, skulle de så fjerne barnet med det samme, eller give det liv?/hvorfor? Hm...fjerne barnet. Barnet kan nemt få fysiske handicaps pga. stoffer og druk - som de må døje med resten af livet. Og forældre som ikke kan tage vare på sig selv og da slet ik et barn. Og så kan barnet risikere at ryge fra plejefamilie til plejefamilie...
okt 2006
- eller handicappet på en måde?
- så fører det jo tilbage til spørgsmål 3 på en måde.
okt 2006
- og jeg vil lige sige, at handicappede er ligesom mennesker, og de kan sagtens få et godt liv alligevel. Min ven, Mattias har en handicappet bror, og han kan sagtens være glad for livet.
- Men igen kommer det an på hvor meget handicappet barnet er.
- Hvor går din/jeres grænse da, før man skal fjerne barnet?
apr 2008
Sally: Ja selvfølgelig kan man være glad for livet. Jeg havde personligt svært ved det i mange mange år, men er glad for livet nu. Og de prøvelser man gennemgår er jo også med til at udvikle én som person. Jo barnet kan meget vel blive hjerneskadet, hvis moderen tager stoffer og drikker under fødslen.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
apr 2008
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 568
- Synes det er helt okay hvis præventionen ikke virkede!
-Nej det synes jeg ikke det behøver. Kan ikke rigtig se hvorfor det skulle være det?
- Jeg ville få det fjernet på STEDET! Det er bestemt ikke værdigt at sætte sådan et barn i verden!
4. Hvis en mand og dame skal have et barn sammen, men forældrene er helt ude og bunde med stoffer og druk, skulle de så fjerne barnet med det samme, eller give det liv?/hvorfor?
-Hvis de er så langt ude at de tager det under graviliteten så synes jeg sgu det er fair nok de for det fjernet! Chancen for at ungen kommer i pleje er kæmpe!
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
Abort er en brugbar mulighed for nogle, dog er alt for mange aborter af den forkerte årsag (manglende prævention o.l.). Jeg mener, at hvis man er parat til at have et aktivt sexliv er man også parate til følgerne - emotionelt, psykisk og fysisk - om det så skulle være en graviditet. Ville aldrig selv få foretaget en abort.
Nej, da det ville ende ud i sortbørs-aborter hvor både børn og mødre ville lide under det + det ville tabusiere aborten
Jeg ville følge barnet hvis der var en chance for det kunne få livskvalitet hvilket jeg sagtens mener et barn der ikke kan tale eller gå kan have, så det bare på nogle andre planer.
Enten skulle de have abort eller også skulle barnet tvangsfjernes efter fødslen, helst sidste mulighed hvis det var en utopisk verden vi levede i.
okt 2006
- Jeg synes at alle skal have chancen for at leve, men hvis barnet er meget skadet, så han/hun ikke kan noget som helst, burde det fjernes.
okt 2006
Abort?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside