837 visninger
|
Oprettet:
hej alle {{forumTopicSubject}}
hej og tak fordi man må være med. Jeg har gået og tænkt på at det er svært og finde de gamle langhårede jeg synes de er smukke, nogle gode links! da det skal være sådan en næste gang, kig evt i min profil og kig vores gamle luffe da det er en ligesom ham jeg søger....?
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
eller på min profil.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Tæven er med tavle og tjekket for alt ...
Faderen er med DKK-tavle (ikke avlsgodkendt da han jo er langhåret) ...
Ellers jah så er der som der er blevet sagt, langhårede hvalpe i de fleste kuld og disse kan du købe med DKK-tavle :o)
jan 2006
<<Faderen er med DKK-tavle (ikke avlsgodkendt da han jo er langhåret) ...
Ellers jah så er der som der er blevet sagt, langhårede hvalpe i de fleste kuld og disse kan du købe med DKK-tavle :o)>>
Du må undskylde, men nu kan jeg ikke rigtigt følge dig, men henhold til tavle.
Faderen er ikke avlskåret, så kan der ikke komme DKK-tavler på hvalpene,
Og en anden ting, nu er det jo sådan at du på en måde vil ødelægge det, som alle andre har og stadig arbejder med, nemlig at gøre vore race bedre.
Og du er selv inde på, at langhårde er en fejl. så igen hvorfor avle på fejl , det forstår jeg ikke.
Men det kan jo være jeg har misforstået alt det jeg og andre har arbejdet for i over 30-35 år. nemlig at forbedre vor race.
Jo jeg har en lidt langhårdet tæve, og der er også tavle på hende, men jeg kunne aldrig drømme om at avle på hende, netop på grund af denne fejl.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Hunden jeg linkede til kan ikke avlskåres pga. at nogen mener at hans lange pels er en fejl.
Det mener ejer så ikke og vælger at lave hvalpe på baggrund af hans intelligens, stærke psyke og gode temperament samt ønsket om nogle dejlige langhårede hvalpe ...
Jeg ved sørme godt at der ikke kommer tavle på hans hvalpe idet han ikke er avlsgodkendt ...
Det er tæven heller ikke af samme grund ...
Ejerne har valgt at prøve at lave et kuld hvalpe på de to, på trods af den manglende avlsgodkendelse ... Og ja så kan man være imod avl på tavleløse hunde men det er nu engang deres valg og når nu de har besluttet sig for at gøre dette så synes jeg at det er godt at de som minimum får deres hunde tjekket i hoved og røv før de bare avler løs ...
Hvis ikke hun ville have en tavlehvalp var en hvalp af dette par en mulighed hvor hun stadig ville kende sin hunds aner, bare uden at få tavle på hvalpen ...
Vil hun have tavlehvalp, ja så er disse ikke en mulighed og så kan hun jo gøre som andre foreslog og håbe på at kunne finde en langhåret hvalp efter to avlsgodkendte schæfere ...
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 6
okt 2006
okt 2006
okt 2006
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 6
jan 2006
en langhårde kan blive en fortroinlig brugshund, men igen skal der brugse stamtavle. da nogle klubber foreninger ikke tager hunden ind der ikke har en DKK-tavle.
okt 2006
jan 2006
hej alle
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside