{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hej alle
  • #1   13. feb 2009 Du kan jo tage et kig på www.banehunden.dk
    eller på min profil.

• #3   13. feb 2009 Der dukker langhårede op i de fleste kuld. Kan kun anbefale at købe med DKK-stambog.

• #4   13. feb 2009 Ham her (link fjernet) skal lave et kuld på en langhåret tæve til efteråret ...

Tæven er med tavle og tjekket for alt ...

Faderen er med DKK-tavle (ikke avlsgodkendt da han jo er langhåret) ...

Ellers jah så er der som der er blevet sagt, langhårede hvalpe i de fleste kuld og disse kan du købe med DKK-tavle :o)

• #5   14. feb 2009 Sanne M

<<Faderen er med DKK-tavle (ikke avlsgodkendt da han jo er langhåret) ...

Ellers jah så er der som der er blevet sagt, langhårede hvalpe i de fleste kuld og disse kan du købe med DKK-tavle :o)>>

Du må undskylde, men nu kan jeg ikke rigtigt følge dig, men henhold til tavle.

Faderen er ikke avlskåret, så kan der ikke komme DKK-tavler på hvalpene,

Og en anden ting, nu er det jo sådan at du på en måde vil ødelægge det, som alle andre har og stadig arbejder med, nemlig at gøre vore race bedre.

Og du er selv inde på, at langhårde er en fejl. så igen hvorfor avle på fejl , det forstår jeg ikke.

Men det kan jo være jeg har misforstået alt det jeg og andre har arbejdet for i over 30-35 år. nemlig at forbedre vor race.

Jo jeg har en lidt langhårdet tæve, og der er også tavle på hende, men jeg kunne aldrig drømme om at avle på hende, netop på grund af denne fejl.

• #6   14. feb 2009 Nu synes jeg personligt, at fordi nogle har lavet en standard for schæferen der siger at denne ikke må være langhåret, betyder det ikke, at vi ikke er en del der er glade for de langhårede og ikke ser deres lange pels som en fejl, tværtimod.
    Hunden jeg linkede til kan ikke avlskåres pga. at nogen mener at hans lange pels er en fejl.
    Det mener ejer så ikke og vælger at lave hvalpe på baggrund af hans intelligens, stærke psyke og gode temperament samt ønsket om nogle dejlige langhårede hvalpe ...

Jeg ved sørme godt at der ikke kommer tavle på hans hvalpe idet han ikke er avlsgodkendt ...
    Det er tæven heller ikke af samme grund ...

Ejerne har valgt at prøve at lave et kuld hvalpe på de to, på trods af den manglende avlsgodkendelse ... Og ja så kan man være imod avl på tavleløse hunde men det er nu engang deres valg og når nu de har besluttet sig for at gøre dette så synes jeg at det er godt at de som minimum får deres hunde tjekket i hoved og røv før de bare avler løs ...

Hvis ikke hun ville have en tavlehvalp var en hvalp af dette par en mulighed hvor hun stadig ville kende sin hunds aner, bare uden at få tavle på hvalpen ...

Vil hun have tavlehvalp, ja så er disse ikke en mulighed og så kan hun jo gøre som andre foreslog og håbe på at kunne finde en langhåret hvalp efter to avlsgodkendte schæfere ...

• #7   14. feb 2009 HØRT HØRT tavle eller ej langhårede schæfer er toppen af poppen!!!

• #8   15. feb 2009 Havd gør så lige at du synes at langhår er bedre end knækører?

• #9   15. feb 2009 Det har knækører da heller ikke, begge dele er fejl i forhold til standard, begge dele stammer fra de hunde der blev brugt inden standarden blev lagt fast, hvorfor er knækører så ikke lige så ok?

• #10   15. feb 2009 En schæfer med bløde ører er da bestemt lige så meget en schæfer som en langhåret, ja, en schæfer skal have ståører, og den skal være korthåret...

• #11   16. feb 2009 Jeg mener stadig at en schæfer skal have stritøre.....langhåret eller ej! der er selvfølgelig ikke noget så kært som en hvalp med slappe ører, men så er det også noget helt andet. vi havde en langhåret schæferhan med stamtavle og vi har en semilanghåret tæve også med stamtavle, hvis de fik hvalpe kunne vi bare ikke få stamtavle på hvalpene det synes jeg er for dårligt.....det har jo ikke noget med hunden som brugshund men nærmere om snob hvordan folk vil have de skal se ud!!!

• #12   16. feb 2009 Tak for kaffe siger jeg bare, en langhåret er en fejl i standaren, og det samme med hvis ørerne hænger, flapøre.
    en langhårde kan blive en fortroinlig brugshund, men igen skal der brugse stamtavle. da nogle klubber foreninger ikke tager hunden ind der ikke har en DKK-tavle.

• #13   16. feb 2009 Bløde ører er ikke mere fejl end langhår, det er bare jer der gradbøjer fejl i forhold til standard.

• #14   17. feb 2009 Nu bliver der sq skudt helt ved siden af.

Kommentér på:
hej alle

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce