{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

hvad kan vi gøre? {{forumTopicSubject}}

vores hund zakia har et lille problem med katten, MEN kun når de er udenfor sammen..

hvis vi går med zakia udenfor og katten er udenfor og hun ser den, spæner hun efter den i fuld fart, selvom vi kalder på hende har en godbid så kommer hund stadig ikke.. vi bliver faktisk nød til og gå efter hende før hun vil komme med..

hvad kan vi gøre?? har i nogen forslag?


Kommentarer på:  hvad kan vi gøre?
  • #1   1. mar 2009 Hej... xD

    Vors hund Mille jagter fulge lige så snart hun ser en løber hun efter den selvom vi har snor på hende... Men det vi gøre er at tak en lille pose med godbid i op af lommen og rasler med den og kalder på hende og når hun ikke kommer finder jeg en pind og rasler med og så kommer hun med det sammen måske kan i prøve og gøre sådan....


  • #3   1. mar 2009 Helena .: det har vi prøvet det er hun ligeglad med.. men vi kan da gøre et forsøg til.. smiley tak smiley

    Johnny S
    det havde jeg så ikke lige tænkt over.. men det skal jeg da tænke over.. fremover når jeg er ude med hende..


  • #5   1. mar 2009 Jeg har altid hundene i snor---hvis jeg skal have dem ud af havelågen...For ser de en af kattene så er de gået-----
    Tror aldrig de lære at lade være....De har dog lørt ikke at fare frem i snoren.....nok fordi jeg har brølt ad dem som en anden brølabe----når de gjorde det------


  • #6   1. mar 2009 Snow K
    nu bor vi ude på landet.. og zakia elsker når hund må komme med ud, os selvom vi kun skal ud med skraldespanden:) så der har vi hende ikke i snor..

    men der er problemet så hvis hun ser katten... altså hun kommer af sig selv igen .. hvis jeg går ind.. men kan ikke kalde hende til mig..


  • #8   1. mar 2009 Hohnny....Ja ---men det har nu været værre for mine skuldre når de bare satte afsted efter kattene---med mig i den anden ende---Naboerne har også kommenteret min stemmekraft--- Med humor altså---
    Kristian---- hvis i bor på landet er der så ingen fare for biler mm.---- ???
    Du kan ikke stoppe hende når hun har sat efter dem---- det er der for jeg har snor på mine---De kom jo også når jeg gik ind igen----men kunne ikke have dem fræsende efter kattene ind over naboernes arealer og der kunne også komme en bil engang imellem-----Tror faktisk godt de nu har lært de ikke må---- men vil ikke tage chancen endnu---Den voksne ville stoppe---måske ikke engang sætte efter dem men den store hvalp den ville fræse efter dem-------


  • #9   1. mar 2009 - du har en labrador retriwer, det er en jagt hund, så jeg tror ikke der er så meget at gøre, måske vil den kun lege med katten? nogen hunde bliver jo elle vilde når de går ude, det gør mine i vært fald.
    - du kunne jo prøve at gå den modsatte vej hvis hun løber, det gjorde jeg da mine han hunde strejfede som små, så kom de med det samme.


  • Claus R
    Claus R Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 55
    #12   1. mar 2009 det er derfor hundesnoren og halsbånd er kommet til verden.... min hund er også vild med at jaget katte og andet, så når man ved at katten er ud = på med snoren

  • #13   1. mar 2009 Claus R

    det vil sige at jeg skal ha snort på hende når jeg skal ud med skraldespanden:P
    for der vil hun gerne med:) vi bor jo på landet..


  • #14   1. mar 2009 kristina w - din hund er ikke så gammel, den er i lømmel alderen lige nu, så bare vent at se det skal nok blive bedere, du kunne starte med at sige en knorrende lyd vær gang hun gør det og så sætte hende i snor hvis hun ikke høre, og rose når du får den ønskede opførelse. det tager tid men det skal nok kommme..

  • #15   1. mar 2009 Hvis Chino absolut ikke vil komme leger vi. det er meget sjovere for ham at lege end at komme, så jeg løber rund med vilde fagter i fuld fart og råber 'bibibibibib'!! XD meget sjovt når der kommer uvidende mennesker forbi q: og han elsker det! lige meget hvad han har gang i så kommer han! så bliver han rost og får en godbid. han er også i lømmelalderen lige nu, og det går bedre og bedre .. nui kan vi også bare råbe lidt bibib og så kommer han fordi han ved at det kan være at der sker noget sjovt.

Kommentér på:
hvad kan vi gøre?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce