{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.727 visninger | Oprettet:

Kødben til hvalp? {{forumTopicSubject}}


Hej til jer alle - håber, I har haft en dejlig jul og er i fuld gang med at forberede Nytåret smiley

Jeg vil høre, om nogen af jer mere erfarne bulldogejere, vil fortælle mig, hvornår det er okay at give en hvalp et kødben. Vores dejlige lille Enya, er nu 11 uger og er på ren tørkost, men vi har talt om, hvor vidt, hun må få et kødben at hygge sig med og i så tilfælde, hvilken slags det må være. Har hørt, at de franske ikke har det så godt med oksehuderne - så som knudeben m.m. samt griseøre o.s.v, men at et rigtigt ben eller knogle er ok.

Hvad er jeres erfaringer og gode råd?


Kommentarer på:  Kødben til hvalp?
  • #1   29. dec 2010 MajaL - ja, Enya er også i fuld gang med at finde ud af reglerne herhjemme og er egentlig ret god til det. Har en del tygge-/bideting, som er hendes, meeen en gang i mellem skal grænserne jo prøves af og mangler vi en sok eller lignende, kan vi være sikre på at den er at finde i hendes lille hule. De tyggeben, du taler om, hvilket mærke er de?

  • #2   29. dec 2010 Hej dorthe frække el capone får de der store tandbørster de er rigtige gode at tygge i for dem ved de også fik dem ved søde rikke mor, capone får også griseører men når han har tygget det helt hvidt klipper jeg det stykke af et godt råd fra helle med axel og opal , jeg ville personligt ikke turde give de der små runde tyggeben tænk vis de fik dem i gal hals vores små stjerner.. er spændt på hvad min lille nuller siger til nytåret med alle de brag.. ha et rigtig dejligt nytår knus nadja

  • #3   29. dec 2010 capone har ingen problemer med at klare dem i maven, så det er jo dejligt.. han har faktisk haft rigtig fine "pølser" siden han flyttet ind her...

  • #4   29. dec 2010 okay tak for tippet!!..trold elsker gulerødder tomater agurker ja alt grønt faktisk.. tror da jeg vil prøve at stikke capone en gulerod i morgen.... ja det kunne se lækkert ud med hele gulerødder ud af den anden ende hi hi..

  • #5   29. dec 2010 ja det har jeg også læst herinde men man må ikk give dem for mange har jeg også læst, trold får en skive engang imellem.. har du prøvet det??

  • #6   30. dec 2010 Tusind tak for alle de fine råd og kommentarer - dejligt med et forum som dette, hvor man hurtigt kan få svar på de spørgsmål, der kan dukke op hen ad vejen.

    Nadia F - dejligt at høre, at El Capone trives. Vi har været rigtig heldige med vores hvalpe - ikke mindst p.g.a. Søde Rikke, som har givet dem en fin start. Enya, stortrives også og vi nyder, hvert minut sammen med hende. Hun har også haft rigtig fin mave, siden vi fik hende hjem - skal dog stadig mindes om, ind i mellem, at de fine små "pølser" skal lægges udenfor :-).

    Vil nu prøve mig lidt frem ud fra alle de gode råd I har givet, da hun jo selvfølgelig skal have lov til at hygge sig med lidt "snolder" en gang i mellem. Hvis det så også kunne blive noget, som er godt for hende på flere måder, så er det jo bare super.

    Rigtig Godt Nytår til jer alle og et ekstra snudekys til brormand El Capone fra Enya smiley


  • #7   30. dec 2010 Ja dorthe vi har været rigtig heldige med vores hvalpe, det har hun gjort godt rikke mor.. i må også ha et rigtig dejligt nytår el capone takker for kys og sender straks 1 kys tilbage til hans vidunderlige søster..

  • #8   2. jan 2011 Jeg har altid kun givet tyggeting, når hundene er under opsyn, for jeg syntes de er nogle tumper til at få det galt i halsen.
    Og knudeben bliver rigtig snaskede og sætter sig i halsen, så dem får vores slet ikke.

    Vi bruger mest tørrede okseøre (Ikke røget), tørret lammekød, tørret kalkunhalse, tørret lever/hjerte og lignende. Jeg Barfer ikke, men kan godt li´deres tyggeting og godbidder.


  • #9   2. jan 2011 Sabina A - Det lyder da som en rigtig god ide at kombinere tørkosten med BARF-tyggeting og godbidder. Kan forestille mig, atdetså også er mere spændene at få :-). Hvor køber du, dine BARF-ting?

  • #10   2. jan 2011 Jeg har tit købt Barfgodbidder på udstillinger mv. Bl.a. på dyrskue i Odense og Royal Canin´s hundeshow på fyns væddeløbsbane. Det er tit de har nogle gode tilbud når de har stand sådan nogle steder. Ellers er der jo Barfbutikker rigtig mange steder efterhånden.
    Nogle af de almindelige dyrehandlere er også begyndt at få tørrede kødprodukter uden tilsætningsstoffer, men de er bare lidt dyre.


  • #11   2. jan 2011 Sabina A - tak for svar. Vi må have øjne og øre åbne smiley

  • #12   2. jan 2011 Velbekomme. (o:

Kommentér på:
Kødben til hvalp?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce