{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.339 visninger | Oprettet:

Hvilke produkter bruger i? {{forumTopicSubject}}

Hvilke produkter bruger i til jeres bomuldshunde. Altså jeg mener af f.eks. øjndråber, filterspray, uredningspray, kamme, børster, shampoo, balmsam o.s.v.
Jeg har hørt at det slider meget på pelsen, at bruge metalredskaber, samt rede at rede i en tør pels.
Men der findes jo snart så mange produkter, og ligeså mange menninger om hvad der er bedst.
Så kom gerne med jeres gode erferinger og råd her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke produkter bruger i?
  • #1   27. feb 2011 Jeg bruger vellus shampoo og conditioner. Det virker rigtig godt for mig og min hund Becca bliver super ren og flot hvid at se på uden at hun dufter af en hel blomsterbutik.

    Af børste har jeg en børste der minder meget om den der hedder mason pearson som er dejlig blød at arbejde med og ikke slider på pelsen. Og derudover har jeg en kam og en lille kam som jeg reder efter med så der ikke er knuder.
    Når jeg børster sprayer jeg altid der hvor jeg vil børste inden jeg børster og bruger først den bløde børste og derefter kammen og tager pelsen i små sektioner og arbejder fra den ene ende af hunden til den anden ende.

    Bruger ikke øjendråber - Becca har ikke løbeøjne - det får hun kun hvis vi ikke sætter hendes hår ('pandehåret') op i en elastik eller spænde.

    Håber du kunne bruge det til noget smiley


  • #2   27. feb 2011 P.S i forhold til løbeøjne har jeg oplevet at foder kan have en indvirkning på dette. Vi skiftede på et tidspunkt fodermærke og pludselig løb øjnene rigtig meget samt hun blev meget rød om munden.. Vi har naturligvis skiftet fra dette mærke igen..

  • #3   27. feb 2011 Bruger KW hvalpeshampoo til vores hunde, det er mildt ved pelsen og indeholder proteiner som modvirker tør pels.. Har hørt at vellus er rigtigt godt, men ved længere tids brug kan det give gullig pels hos nogen, og derfor kræver det så en omgang med blegnings shampoo.. Har dog ikke selv afprøvet det, holder mig til KW som virker godt.. alsam bruges ikke så tæt grundet udstillinger, da det giver en pels som ikke puffer.. Når det bruges er den som en kur der sidder i våd pels i 10 min.. Der har vi forskellige slags..

    Det er en myte at metal børster ødelægger pelsen - eller delvis myte. Det går an på hvad man bruger! En kam er jo af metal, og det bruger jeg til min udstillingshund uden problemer. Men karter lavet af stål er FY til en coton pels, den ødelægger hårene og gør pelsen kort, fordi den slider så meget..
    Af børster har vi kam, mason pearson børste og chris christensen børste.. En god saks til de umulige knuder er også godt..

    Det er korrekt at pelsen ikke må børstes tør, men fugtet. Her kan du blande en blanding af kildevand og balsam til at sprøjte på pelsen før du børster..

    Har gode erfaringer med Eye Envy til øjnene, det er noget væske som puttes på tårestriberne, hvorefter noget pulver skal på.. Det virker utroligt godt.. Det er korrekt at noget foder kan give forstærket tårestriber samt misfarvninger ved munden, så det er med at finde et godt foder...

    Håber det gav lidt inspiration, det er jo forskelligt hvad der virker for hvem.. Hos den ene hund bruger jeg KUN kammen, hvor jeg bruger alle børster hos de andre, det kommer nemlig også an på hundens pels, som heller ikke er ens hos alle..


  • #4   27. feb 2011 Ja stavefejl er der vist rigeligt af når det går så stærkt. Håber I kan forstå det alligevel smiley

  • #5   27. feb 2011
    Vi har et væld af børster osv. i alle mulige forskellige former, materialer osv..

    Mht shampoo og balsam kan jeg faktisk ikke huske mærket o:

    Noki er klippet kortpelset, så vi har ikke brug for så meget (;


  • #6   28. feb 2011 Mange tak for alle jeres svar, der var bestemt nogle jeg kunne bruge.


  • #7   2. mar 2011 Kan kun tilslutte mig til det Maria skriver smiley KW hvalpeshampoo er super nem at bruge. og Eye Envy virker også super de par gange jeg har brugt det

    Henrik


Kommentér på:
Hvilke produkter bruger i?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce