{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Den daglige luftetur? {{forumTopicSubject}}

Hvor er det bare skønt at foråret er begyndt at vise sit ansigt - solen skinner og hundene bliver mere og mere forårskåde smiley

Nu går vi ind i årets anden luftesæson - kulde og sne er på retur, vi og vores hunde er blevet luftet godt igennem og lyst op af sneens skær og nu begynder jorden at spirre så småt og fuglene synge...

Tid til at komme ud og opleve foråret med hunden...

Men hvordan lufter I normalt jeres hunde til dagligt, og får det koordineret med andre sysler, hjemmet, jobbet, uddannelser og pligter?

Bor I alle tæt afstand/gå afstand til store hundeskove så jeres hunde kan få løbet en masse energi af ved at gå løs i lang tid med sin ejer og evt. hilse naturligt på deres artsfæller?

Eller har I bare nogle gode og sikre ruter i jeres nærområde hvor folk dagligt lufter deres hunde og lader dem hilse og lege sammen?

Er der nogen her, der dagligt tager busser og toge med deres hunde, for at komme til en hundeskov hvor ens hunde kan få løbet krudtet af?

Som man måske kan fornemme, henviser jeg ovenfor nok primært til aktive sociale hunde, der af størrelse og race har brug for en del daglig fysisk og mental stimuli for at kunne være glade, rolige og tilfredse hunde smiley

Og er der nogen der kender til eller har oplevet hunde blive meget vanskelige, deprimerede eller destruktive
pga. forsømmelse af lufteture og deres fysiske behov?

Personligt - synes jeg jo, at man aldrig skal tage en hund til sig, hvis ikke man er villig til at give den den træning, motion og stimuli den har behov for - og har man en hund med med meget energi bør man nok også kun få den, hvis man er en person der selv er aktiv og elsker at gå lange ture...

For mig, var valget af min hund - meget primært pga. dens aktivitetsbehov, hvilket gjorde det muligt at kunne tage den med på timers lange gåture, komme ud og møde naturen, mennesker og dyr og hunde...





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den daglige luftetur?
  • #1   19. mar 2011 hej går gerne to gange om dagen med odin.
    i det område hvor jeg bor er der mugelighed for park (dov med snor) og steder uden snor jeg har dov ikke været sammen med andre hunde med ham men jeg håber da at han får en legekammerrat på et tidspunkt:)


  • #2   19. mar 2011 Det eneste der er sådan nogenlunde konstant her i huset er vores morgentur. Den er på ca. 30 min og foregår i vores lokalepark, det meste af tiden uden snor på...

    Derudover afhænger det af dagens program hvordan resten af luftningen ser ud. Mandage træner jeg hvalpehold, så der er hun hos mine svigerforældre og hygger sig med deres 2 hunde. Så der får hun ikke andre gåture.
    Tirsdage er vores: nu tager vi i skoven eller på stranden hvis vejret er godt-dage
    onsdage træner jeg andre folk i agility, der er hun med og så træner jeg hende enten før eller efter kursisterne og en kort luftetur før hun ryger i buret inden imen begynder. Udover det er der ingen lufteture den dag.
    Torsdage er vores egen agilitytræning, så der er der heller ikke andre lufteture end morgenturen.
    Fredagen og resten af weekenden afhænger af programmet, hvis der er kurser og stævner, så er der ikke som sådan gåture....


  • #3   19. mar 2011 hov, og nej hun leger sjældent med artsfæller (udover svigernes hunde), hun kommer aldrig i hundeskove, men vi mødes af og til med andre hunde til en fælles gåtur....

Kommentér på:
Den daglige luftetur?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce