595 visninger
|
Oprettet:
foder.... {{forumTopicSubject}}
Vi har prøvet lidt forskelligt foder til Baloo, men de sidste par sække har været Royal Canin, da de mih bekendt er de eneste med store stykker...
Problemet er at han virker til at blive træt af foderet. Vi giver ham ikke andet end tør foder, også rigtige ben fra slagteren og lidt godbidder.
Så jeg har tænkt over om vi skal begynde at give ham rester fra vores mad....
Hvad er fordele / ulemper ved det ?
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
fordele.. hmm - har læst en stor amerikansk undersøgelse/forskning om mavedrejning.... i følge den så skulle det minske risikoen for mavedrejning ved at fodre med rester.
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 14
(link fjernet)
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.185
Vi topper med lidt rester ind i mellem, så længe det er LIDT kan jeg ikke se nogen problemer i det. Køber også lidt barf kød og blander i engang imellem, det elsker de - jeg ønsker bare ikke at gå over på ren barf, ikke lykken at have med, når man som vi ofte camperer...
feb 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 13
Barf har jeg overvejet, men af samme grund som dig Kirsten, har jeg fravalgt det...udover vi har båd og ikke campingvogn
Min tanke med at blande rester ind i tørfoderet, er at så risikerer jeg vel at han ikke vil spise tørfoderet uden der er rester i, eller ?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.185
Om aftenen bløder vi tørfoderet op med kogende vand, blander mineralpulver og lidt barf/rester i, og "topdresser" pt. med yoghurt naturel, kunne evt. også være lakseolie. Det forsvinder som dug for solen. Jeg giver dem aldrig rent tørfoder om aftenen, da de får ca. 2/3 dele af deres foderration om aftenen, og det er der jeg vil have kontrol med mængden, der ryger ind hos hver af vores hunde. Om morgenen kan det jo være, at den ene hund tømmer begge skåle, så derfor denne måde.
Jeg er egentlig ligeglad med, at jeg på den måde binder mig til at pifte maden op om aftenen. I en snæver vending kan man altid opløse en klat leverpostej i varmt vand og hælde over, eller hvis det er på campingturen, så har vi nogen gange delt en dåse hundemad over to dage og blandet den i istedet for rester m.v.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
dec 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 146 Svar: 779
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 15
-så mad uden for meget krydderi, kan da vel ikke skade..
altså vi blander det lidt med at han får rester, og så får han sit tørfoder smidt ud i haven, vi bruger faktis aldrig hans madskål..
men der er selvfølgelig blandede meninger omkring det, men vores har ikke taget noget skade af vores rester, og der er ikke det man ikke kan få ham til at lave, bare for lidt af vores! det skønt at se den glæde ved bare et lille stykke kød!
håber du finder en løsning.
feb 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 13
Hvad jeg helt præcist gør fremadrettet, ved jeg ikke helt endnu.
Men mon ikke at jeg får taget en eller anden form for beslutning snarest....
foder....
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside