{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

foder.... {{forumTopicSubject}}

Vi har prøvet lidt forskelligt foder til Baloo, men de sidste par sække har været Royal Canin, da de mih bekendt er de eneste med store stykker...

Problemet er at han virker til at blive træt af foderet. Vi giver ham ikke andet end tør foder, også rigtige ben fra slagteren og lidt godbidder.

Så jeg har tænkt over om vi skal begynde at give ham rester fra vores mad....

Hvad er fordele / ulemper ved det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder....
  • #1   14. aug 2011 mine for alle rester..( og tørfoder ) og har altid fået det.

fordele.. hmm - har læst en stor amerikansk undersøgelse/forskning om mavedrejning.... i følge den så skulle det minske risikoen for mavedrejning ved at fodre med rester.

• #2   14. aug 2011 Min hund for kun tørfoder, min søster der lige er blevet færdig uddannet som dyrlæge siger at hunde ikke skal have for meget af vores mad, måske lidt rester en gang i mellem i hundefordret, for vi havde også det problem med vores hund som har en meget sart mave, og hurtigt blev træt af sin mad.. Men nu har vi fundet noget rigtig godt foder, og han elsker det smiley

(link fjernet)

• #3   15. aug 2011 Paulo, hvad med at give ham lidt lakseolie over foderet, det hjælper nogle gange. Det med foder med store stykker er der nu flere der har, jeg kan ikke lige huske hvilke, men mon ikke f.eks. Arion også har, ellers spørg i foderforretningen.
    Vi topper med lidt rester ind i mellem, så længe det er LIDT kan jeg ikke se nogen problemer i det. Køber også lidt barf kød og blander i engang imellem, det elsker de - jeg ønsker bare ikke at gå over på ren barf, ikke lykken at have med, når man som vi ofte camperer...

• #4   15. aug 2011 Så kun at fodre med rester er ikke nogen god idé ?

Barf har jeg overvejet, men af samme grund som dig Kirsten, har jeg fravalgt det...udover vi har båd og ikke campingvogn smiley

Min tanke med at blande rester ind i tørfoderet, er at så risikerer jeg vel at han ikke vil spise tørfoderet uden der er rester i, eller ?

• #5   15. aug 2011 Altså vi fodrer to gange om dagen. Om morgenen får de kun tørfoder, det bliver nogen gange spist med det samme, andre gange i løbet af formiddagen (det er altid væk, når vi kommer fra arbejde)

Om aftenen bløder vi tørfoderet op med kogende vand, blander mineralpulver og lidt barf/rester i, og "topdresser" pt. med yoghurt naturel, kunne evt. også være lakseolie. Det forsvinder som dug for solen. Jeg giver dem aldrig rent tørfoder om aftenen, da de får ca. 2/3 dele af deres foderration om aftenen, og det er der jeg vil have kontrol med mængden, der ryger ind hos hver af vores hunde. Om morgenen kan det jo være, at den ene hund tømmer begge skåle, så derfor denne måde.

Jeg er egentlig ligeglad med, at jeg på den måde binder mig til at pifte maden op om aftenen. I en snæver vending kan man altid opløse en klat leverpostej i varmt vand og hælde over, eller hvis det er på campingturen, så har vi nogen gange delt en dåse hundemad over to dage og blandet den i istedet for rester m.v.

• #6   15. aug 2011 Vi benytter kun det at give hende madrester når vi træner på denne måde ..da det er noget specielt mad skal hun også gøre noget for det .. men som selve standard foderen giver vi hende tørfoder både morgen og aften.. vi lader det stå i omkring en halv time i alt og derefter fjerner vi det .. på denne måde finder de ud af at det er det de får at spise og når de bliver sultne nok skal de nok begynde at spise det man nu servere for dem.. En anden ting som vi også benytter os af er at smide foderet ud på græsplænen og lade hende søge efter det .. på denne måde er det meget sjovere for hende at spise og hun bliver aktiveret på samme tid - hende af vores synes ofte det er for kedeligt at spise blot fra skålen , men skal hun gøre noget for at få det vil hun med glæde gerne havde det tørfoder vi giver hende

• #7   15. aug 2011 Jeg foder kun med råt og Milla hopper og danser når hun ser det smiley Jeg prøver lige at optage en video næste gang, for det ser virkelig sjovt ud smiley

• #8   16. aug 2011 altså vores berner, får noget af vores mad om aftenen, men kun det som ikke er krydret, da det ikke er sundt for deres mad.
    -så mad uden for meget krydderi, kan da vel ikke skade..

altså vi blander det lidt med at han får rester, og så får han sit tørfoder smidt ud i haven, vi bruger faktis aldrig hans madskål..

men der er selvfølgelig blandede meninger omkring det, men vores har ikke taget noget skade af vores rester, og der er ikke det man ikke kan få ham til at lave, bare for lidt af vores! det skønt at se den glæde ved bare et lille stykke kød! smiley
    håber du finder en løsning.

• #9   17. aug 2011 1000 tak for svarene jeg er blevet en hel del klogere.

Hvad jeg helt præcist gør fremadrettet, ved jeg ikke helt endnu.

Men mon ikke at jeg får taget en eller anden form for beslutning snarest....

Kommentér på:
foder....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce