{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Begge testikler nede hvornår
  • #1   23. sep 2011 Jeg må ærligt indrømme at jeg har ikke megen tiltro til at en testikel falder ned på plads, hvis hvalpen er over 8 uger. Jeg har haft en enkelt der var kryptocid(rottweiler), den var der ikke som 8 ugers, og den kom aldrig.
    Men i sjældne tilfælde falder den ned, men som sagt tvivler jeg...


  • #2   24. sep 2011 tror også at den skal være nede ved 8 -12 ugers alderen. ellers ville jeg også tvivle.

    hvis den ikke er nede kan vedkommende jo få penge retur.
    men dyrlægen burde jo kunne fortælle dem nærmere omkring dette.

    de kan også prøve at stimulerer den ned. det fik jeg afvide. så skal han stå på bagben og man skal FORSIGTIGT køre fingrene på hver side af tissetrolden og ned så de glider med ned i gangen til pungen. det fortalte vores dyrlæge.


  • #3   24. sep 2011 Ja, jeg gjorde det med min at de betalte fuld pris ved afhentning, og så så vi tiden an til den var 9 mdr, hvorefter de så fik penge retur, da den ikke var faldet ned

  • #4   24. sep 2011 Ja, jeg har hørt om en sag hvor hunden var 17 mdr. før stenene faldt ned, men jeg ved ikke helt om jeg tror på den.

    Spørgsmålet er om der er noget lovgivning i forhold til hvornår man kan sige at hvis de ikke er faldet ned der, at man så kan få nogle penge retur....


  • #5   24. sep 2011 man kan få lavet krypocid attest hos dyrlægen når hunden er 9 mdr

  • #6   26. sep 2011 Hank er 16 uger og hans er heller ikke faldet ned, og jeg gik faktisk lidt med samme spørgsmål.. Jeg tvivler også på om hans nogensinde kommer ned, betyder det noget for hunden?

  • #7   26. sep 2011 Cecilie: en gammel skrøne sagde at hunden letter kunne udvikle testikel kræft, men man har fundet ud af, at det ikke passer.

    Man kan så sige at i forhold til at det ikke er hensigtsmæssigt at bruge hunden i avlen, kunne det måske alligevel være en god ide at kastrere den.

    Tror desværre ikke at din hunds testikel falder ned...men man skal jo aldrig sige aldrig:-)


  • #8   27. sep 2011 hvis det er en hund med stamtavle kan den ikke udstilles og derved ikke få sin avlsgodkendelse. syntes også at man skal holde hunde med denne "fejl" væk fra avlen.

  • #9   27. sep 2011 Han er uden stamtale, og skal ikke bruges til avl. smiley Men gad da godt at hans mandom faldt ned alligevel smiley

    Lykke J, når du mener at han skal kastereres, er det så fordi han får gener af at de ikke falder ned?


  • #10   27. sep 2011 Ja, kryptocisme er arveligt, så den bør ikke indgå i avlen. Jeg ved ikke om den får gener ved at den bliver siddende, men den alligevel ikke skal bruges i avlen, så kan det da være en fordel at få hunden kastreret.

Kommentér på:
Begge testikler nede hvornår

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce