{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.378 visninger | Oprettet:

Mangler ideer til fødselsdag {{forumTopicSubject}}

Jeg skal holde fødselsdag om nogle uger men er HELT blank for ideer til mad. Gæsterne kommer til frokost, og vi skal også have noget aftensmad, og gerne skal smage rigtig godt men også være nem at lave så jeg ikke skal stå i køkkenet hele dage. Vi blir kun fire så det er ikke et kæmpe selskab

HJÆÆÆLP, er helt helt to for ideer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler ideer til fødselsdag
  • #1   28. nov 2011 hvad med noget godt kød, og evt. fløde kartofler? det er nemt og passer jo sig selv smiley

• #2   28. nov 2011 Jeg tænker også en god steg/bøffer, og flødekartofler, eller bagekartofler. Det er klassisk, men altid en vinder og passer sig selv smiley man kunn evt. lave en lækker salat til, måske nogle bruschettas til forret eller tilbehør, det er lækkert smiley

• #3   28. nov 2011 Du kunne også lave noget dagen inden, der blot skal i ovnen - fx mad lagkage (madpandekager i lag med forskelligt), lasagne, mousaka mv.
    Frisk salat til ;o)

• #4   28. nov 2011 Det kunne også være bagekartofler og rodfrugter i ovnen, så der er noget sundt tilbehør :o)

Frokost kunne evt være hjemmelaver pizza, det tager ikke så lang tid og er nemt at lave, hvis du har plads på køl kan det jo også laves i forvejen, så det bare skal i ovnen :o)

• #5   28. nov 2011 Jeg ville ikke satse på to serveringer, men lave den "rigtige mad" til frokost. Det kunnde fint være en steg, noget salat og f.eks. bage- eller flødekartofler.

Til aften er der jo så muligheden at spise rester med rugbrød. Du kan også lave en god suppe i forvejen, som bare skal varmes med noget brød, eller lækkert brød med ost og måske noget pølse eller hvad man er til. Jeg forestiller mig ikke man er vildt sulten til aften efter varm frokost

• #6   28. nov 2011 Hvad med hjemmelavet hønse-og tunsalat med flutes til, til frokost?

God kage om eftermiddagen

Og om aftenen noget lækkert kød med mornaykartofler og hvidløgsflute til smiley

• #7   28. nov 2011 Uh så ville jeg lave enten gullashsuppe eller beuf stroganoff *mmmnnn*

Stroganoff er SÅ let og hurtigt at lave hvis ingredienserne lige er klar =)
    - Simre må det ikke hvis du bruger oksefilet som jeg gør, så bliver det sejt =/

Gullashén må simre i flere timer - gerne laves dagen før endda.. Varm og lækker, smagfuld og herlig =)

• #8   29. nov 2011 Hvor mange mennesker regner du med kommer?

• #9   29. nov 2011 4

• #10   29. nov 2011 ha ha ha ja det er så det der med at læse teksten smiley

Hvad så med at lave en fyldt kylling? Du kan fylde den om morgnen og så stille den i et fad til den skal i ovnen. Du kan f.eks. fylde den med citron, timian, og tomat smiley

Høns i aspages er også rigtig godt eller måske en laksa suppe med kylling smiley

Jahh og jeg lever så af kylling i øjeblikket smiley

• #11   29. nov 2011 Tusind tak for jeres gode ideer, så har jeg lidt at gå ud fra. Har tænkt lidt på at lave et "fiskebord" til frokost, men fiskefillet, lask, rejer, tunmousse og evt. lidt mere men kan bare ikke lige komme på hvad det skal være smiley

Og så måske spareribs til aften, ikke så orignalt men dem som kommer elsker det

Men den der fyldte kylling er også et godt bud, har du en opskrift Anja??

• #12   29. nov 2011 Hi hi nej ikke rigtigt. Jeg laver den bare smiley
    Men jeg tager:
    1 citron, skære den i både. 1 tomat i både. Og frisk timian. Evt. et par pillede hvidløg. Det hele smider jeg i en skål og krydre med salt og peber før det hele (på nær en enkelt citronbåd) kommer ”i måsen på gåsen” smiley Kyllingen lukker jeg med enten træ-tandstikker eller kødsnor. Jeg gnider kyllingen med citronbåden og krydre skindet med salt og peber.
    På kyllinge-pakken står der ofte hvor længe den skal have. Mener det er 200 grader i ca. 1 time. Jeg gør bare det at jeg starter med at ligge den med ryggen op af, og når der så er gået en halv time vender jeg den med brystet op af.
    Pas på når du tager den ud! Der er meget saft i, og du kan hurtigt brænde dig.
    Du kan med fordel stille et fad med kartofler og rodfrugter under kyllingen når den steger i ovnen. Det kan også laves på forhånd smiley

• #13   29. nov 2011 Anja.. det lyder nu godt nok lækkert, så det skal vi da i hvert fald prøve her en dags tid:)

• #14   29. nov 2011 Jamen så håber jeg da at i kan lide det smiley
    Det har længe været en hof-ret her hjemme fordi vi syntes det er nemt og lækkert smiley

Kommentér på:
Mangler ideer til fødselsdag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce