{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.419 visninger | Oprettet:

Import af hvalp fra Sverige? {{forumTopicSubject}}

Hej håber der er nogle der kan hjælpe.

Min opdrætter i Sverige spurgte mig igår om reglerne for import af hvalp fra Sverige til Danmark stadig er den samme som da jeg købte ved hende.

Jeg har så ledt og ledt på fødevarstyrelsens hjemmeside.
Jeg kan finde den opdrætter erklæring hun skal udfylde.
Og jeg kan også finde blanket til at søge om at få lov til at få en hvalp hjem som ikke er rabiss vaccineret, men på den står der så:

Indførsel af hund eller kat, som stammer fra Irland, Malta, Sverige eller Det Forenede Kongerige, kan ske uden forudgående ansøgning om tilladelse på visse betingelser.


Jeg har så prøvet på at finde ud af hvad de betingelser er, men jeg kan ikke finde dem.

Er der en som kan hjælpe???


Da jeg hentede mine to svenske piger, forstod jeg det sådan at de skulle have EU pas, chippet, vaccination og så opdrætter erklæring.


Håber meget en af jer kan hjælpe, så jeg kan hjælpe min opdrætter smiley Ja det er også bare rart at vide smiley


Kommentarer på:  Import af hvalp fra Sverige?
  • #1   22. sep 2012 På denne side er der en ansøgingsblanket og en opdrætter erklæring (scroll en smule ned!)
    (link fjernet)


  • #2   22. sep 2012 Hvis hunden er under 3 måneder:
    1 måned inden du indfører den skal du ansøge til fødevarestyrelsen, det er gratis, skemaet ligger på deres hjemmeside. Der skal bl.a. underskrives en opdrættererklæring.

    Hvis hunden er over 3 måneder kan du frit tage den over grænsen såfremt den er chippet og med pas

    Når hunden er i DK skal den registreres i Dansk Hunderegister og stamtavlen skal flyttes til DKK. Dét er dyrt.

    smiley


  • #3   22. sep 2012 Røsle:
    Du glemte en meget vigtig detalje:
    Rabiesvaccine min. 21 dage før hvis hvalpen er over 3 mdr.!


  • #4   22. sep 2012 Jeps alt det har jeg fat i. Men der på ansøgningen står der:

    Indførsel af hund eller kat, som stammer fra Irland, Malta, Sverige eller Det Forenede Kongerige, kan ske uden forudgående ansøgning om tilladelse på visse betingelser.

    Og jeg vil så gerne vide hvad det er for nogle betingelser.
    Jeg har prøvet at se i den lov de referere til, men der kan jeg heller ikke finde noget.


  • #5   22. sep 2012 Det med at det er dyrt med at få flyttet tavlen, ja og nej, for selve købs prisen var billigere på mine hunde end i Danmark så med rejse og overførelse kom de op på ca samme pris som hvis jeg havde købt i Danmark.
    Men fik jo så også lige noget andet for pengene smiley

    Men skal ikke have ny hvalp nu skal bare hjælpe min opdrætter lidt smiley


  • #6   22. sep 2012 Lise
    Ja det er rigtigt

    Karen
    Jeg går ud fra at det er indførselsansøgningen. (link fjernet)


  • #7   22. sep 2012 Røsle, ja den har jeg også prøvet at lave og den giver mig heller ikke svar på mit spørgsmål.

    Jeg vil da mene når de skriver sådan i ansøgnings blanketten at det måtte være muligt at finde ud af hvad de konkret mener.


  • #9   22. sep 2012 og opdrættererklæringen (link fjernet)

  • #10   22. sep 2012 Jeps Røsle det er det.
    Det står under Note 2.


  • #11   22. sep 2012 super smiley

  • #12   22. sep 2012 Tak Kennel Bella Volpino, det mente jeg også for det har det også været ved mine to, men nu virkede det link jeg havde gemt ikke mere og ja så kunne jeg ikke finde det.

    Ved du hvor det står på deres hjemmeside?
    Ja bare så jeg kan henvise til det hvis det er smiley


  • #13   23. sep 2012 Bella Volpino
    Det er altså også mit indtryk af det hele. Jeg tror også jeg ringer til dem! smiley


  • #14   23. sep 2012 synes at det er mærkeligt hvis de har lavet reglerne om igen, for der har vel ikke været rabies i sverige meget længe

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #15   23. sep 2012 Jeg hentede hvalp for et lille år siden i Sverige, der skal ikke søges, der skal ikke være nogen erklæring, eneste krav er pas med alm vac når hvalpen er under 12 uger . Der kom nye regler for ca 1½-2 år siden .

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #16   23. sep 2012 (( Fritagelses lande: Irland, Malta, Sverige og Storbritannien og Nordirland (UK), hvilket betyder, at der ved import fra disse lande ikke skal søges om godkendelse af import af hvalp, der ej er vaccineret mod rabies.))



    Import af Chihuahua til Danmark….
    Først vil jeg beskrive forløbet man skal igennem når man importere en chihuahua til Danmark.
    (kilde: fødevarestyrelsens hjemmeside).
    Import af hvalp, der bliver ledsaget af en person og minimum 8 uger under 3 måneder samt fra et af de lande i Bilag II i kæledyrsforordningen:

    EU-Medlemslande, Belgien, Bulgarien, Cypern, Det Forenede Kongerige (Storbritanien og Nordirland), Estland, Finland, Frankrig (inkl. Fransk Guyana, Guadeloupe, Martinique og Réunion), Gibraltar, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Letland, Litauen , Luxemburg, Malta, Polen, Portugal (inkl. Azorerne og Madeira), Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien (inkl. Balearerne, De Kanariske Øer, Ceuta og Melilla), Storbritannien og Nordirland (Det Forenede Kongerige), Sverige , Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Østrig.

    Lande med EU-vilkår - OBS: Kun ved indførsel til Danmark, Andorra, Færøerne, Island, Kroatien, Liechtenstein, Monaco , Norge, San Marino, Schweiz , Vatikanstaten

    Listede tredjelande, Antigua og Barbuda, Argentina, Aruba, Ascension, Australien, Barbados, Bahrain, Belarus (Hviderusland), Bermuda, Bosnien-Hercegovina, Canada, Caymanøerne, Chile, De Britiske Jomfruøer, De Forenede Arabiske Emirater, De Nederlandske Antiller, Den Russiske Føderation (Rusland), Fiji , Falklandsøerne, Fransk Polynesien, Hongkong, Hviderusland (Belarus), Jamaica, Japan, Malaysia, Mauritius, Mayotte, Mexico, Montserrat , Ny Kaledonien, New Zealand, Rusland (Den Russiske Føderation), Saint Christopher og Nevis, Saint Helena, Saint Lucia, Saint Pierre og Miquelon, Saint Vincent og Grenadinerne, Singapore, Taiwan, Trinidad og Tobago, USA (inkl. Guam), Vanuatu, Wallis – og Futunaøerne.

    Fritagelses lande: Irland, Malta, Sverige og Storbritannien og Nordirland (UK), hvilket betyder, at der ved import fra disse lande ikke skal søges om godkendelse af import af hvalp, der ej er vaccineret mod rabies.

    Hvalpen må ikke importeres med videresalg for øje. Hvalpen skal være chippet, og vaccineret med almindelig hvalpevaccine samt have et EU pas, der ikke er udstedet tidligere end tidspunktet for dens chipning


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
  • #18   23. sep 2012 Syntes da ikke det kan passe at det skal blive lavet nye regler hele tiden hvis det er det som de nu har gjort.
    Det var da så dejligt nemt.

    Ja og her hvor vi lige var i Sverige på udstilling, så dejligt nemt nu hvor de ikke skal have ormekur:-)


  • #19   26. sep 2012 Så hvad fandt vi ud af? Man skal stadig ansøge m. opdrættererklæring, ikke?

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #20   26. sep 2012 Nej , man skal ikke søge noget hvis hvalpen er under 12 uger.

  • #21   26. sep 2012 Men hvor står det henne (for 2012)? Når jeg laver den der "rejse med hund" skriver den at jeg skal ansøge med opdrættererklæring.

  • #22   26. sep 2012 Skriv en mail til fvst og spørg... så er du sikker på at få det rigtige svar!

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #23   26. sep 2012 Jeg har sat saks ind og et link, der står jo at Sverige er undtaget .

  • #24   26. sep 2012 Charlotte:

    Det er jeg med på... men det, som du har sakset ind, er jo ikke link'et direkte til fvst's hjemmeside... og jeg kan altså ikke finde det på den mere.
    Tvært i mod siger fvst's hjemmeside som vi andre beskriver...
    Kan du linke til et sted på fvst's hjemmeside hvor det står?


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #25   26. sep 2012 Lise; det er jo kopieret fra deres side , kilde fvst´s side .

  • #26   26. sep 2012 Charlotte

    Ja vi skal desværre have det fra Fødevarestyrelsens mund smiley


  • #27   26. sep 2012 Ja men har du et link? For derinde står der fra 2012 at man skal ansøge.

  • #28   26. sep 2012 Charlotte:
    Prøv at læse hvad jeg skriver!
    Jeg kan IKKE finde de undtagelser på fvst's hjemmeside som du har kopieret ind... Kan du linke til den side host fvst hvor det står?
    Det KAN jo tænkes at det er ændret i og med at reglerne for rejse til Sverige er ændret..


  • #29   26. sep 2012 Jeg har lige skrevet en mail til fødevarestyrelsen. så får vi det opklaret!

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #30   26. sep 2012 Og det er så lavet om igen , jeg har ringet til dem, og her er siden man skal klikke af på, så kommer man til sidst til en side hvor der står hvad det kræves .

    (link fjernet)


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #31   26. sep 2012 Det er åbenbart ikke noget fvst holder tjek på, for jeg tog hvalp ind fra Sverige uden disse ting .

  • #32   26. sep 2012 Haha...
    Jamen Charlotte... det er jo den side vi alle har brugt.

    Så du har fået at vide at det er hvad der nu er gældende?



  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #33   26. sep 2012 Ja opdrætter erklæring , tilladelse til at føre ikke rabis vac under 12 uger, samme hvis den var rabis og under 12 ,synes dælme det er underligt de skifter regler hele tiden !!

  • #34   26. sep 2012 Jamen det gør de nu heller ikke ...*S*
    Den du link'ede til har da været gælden i endda nogen år...
    Fra årsskiftet rettede man alle reglerne til så de er ens (næsten) i hele eu.. :O)

    Så nu er det meget nemmere for nu skal vi kun huske 1 regel og ingen undtagelser smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #35   26. sep 2012 Jeg hentede hund fra sverige i Maj 2011, der skulle der kun være chip og pas , ingen erklæring . Hvad skal de erklæringer bruges til ?

  • #36   26. sep 2012 Ja de er ret fjollet og omstændigt. så må jeg hellere få sendt en opdrættererklæring med det samme.

Kommentér på:
Import af hvalp fra Sverige?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce