{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

en frygtelig kvinde {{forumTopicSubject}}

har i set filmen?

https://www.dr.dk/drtv/se/en-frygtelig-kvinde_145143

har lige set den. Hvad er jeres tanker om den?

jeg synes dele af hende minder mig om ufattelig mange kvinder jeg kender og jeg har bestemt også dele af den adfærd der selv i relationer generelt.

jeg synes dog ikke filmen var så god som jeg havde håbet. jeg troede hun var meget mere led


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en frygtelig kvinde
  • #2   25. mar 2020 ja jeg synes til gengæld ikke jeg kender mange mænd som ham...

    bemærkede at hans venner er i samme situation.

    jeg tænker om filmen slet ikke er en kritik af kvinder i DK anno 20... ish. men af mændene.

    Den kan ses på begge måder... eller også er jeg bare manipulerende nu hahaha


  • #3   25. mar 2020 Har set den.
    Jeg tror faktisk det foregår sådan i flere forhold end man lige går og tror.
    Sådan i mere eller mindre grad.
    Jeg kender personligt til nogle stykker.


  • #4   25. mar 2020 skræmmende... Det er da trist også hvis det er sådan..... hvem gider være sådan mod et andet menneske?

  • #6   26. mar 2020 Jeg har faktisk ikke set den endnu - det siger mig ikke så meget at se en film, jeg ved bidrager til kønsstereotyper og hvor instruktøren tidligere har forsvaret Peter Aalbæk.

    Man behøver ikke læse mange interviews, før man godt ved, at det ikke er en særlig nuanceret film: Kvinder kastrerer mænd, så de bliver bøsser. Og gud forbyde at man kunne prioritere noget andet over fodboldkampen - for vi ved jo godt, at alle mænd elsker øl og fodbold, og kvinder ruinerer al sjov.

    Nej, jeg ved at jeg ikke vil bryde mig om den, så den har jeg pænt sprunget over smiley


  • #7   26. mar 2020 Den er karikeret ja... men på begge køn synes jeg

  • #9   26. mar 2020 Ja, det var også min pointe - den stereotypificerer både mænd og kvinder. Jeg kan ikke se, at det skulle gøre noget godt for vores anskuelse af parforhold eller køn. Tværtimod så bidrager den nok til at gøre det endnu værre...

  • #10   26. mar 2020 jeg tror ikke den har den magt... Det er det for dårlig en film til....

  • #11   26. mar 2020 Jeg har set den. Synes det en ok film. Men hold op jeg ikke fatter han finder sig i det. Jeg kender ingen der har sådanne forhold. Og at man kan få sig selv til at være sådan er da vildt.

    Jeg så den i øvrigt med min kæreste og vi snakkede meget om at jo selvfølgelig har de fleste kvinder noget af det, men langt fra det hele eller så meget.


  • #16   26. mar 2020 Det tror jeg også Isabelle

  • #19   26. mar 2020 Jeg har set den og var ret skuffet.. Ikke nogen storslået flot film.

    Men det, der irriterede mig aller mest, var, at alle de fraskilte mænd på arbejdet var sådan fuldstændig, "Sådan er kvinder! I ved det bare ikke selv!!" (klynk klynk klynk!!) Og den slags brækker jeg mig simpelthen over.
    Den er så tydeligt lavet af en mand, som føler sig trådt på af kvinder, og det giver bare mænd endnu et rum til at agere offer for den stærke kvinde - som mange af jer skriver, så er det jo altså et valg, at man bliver i sådan et forhold. Mand dig op!

    Bøvs og så skal jeg nok selv finde ud smiley


  • #21   26. mar 2020 Underlig film i mine øjne.

    Ja, det er da ting man kan genkende sig både ved kvinder , men bestemt også situationer, hvor man som mand bakker af, hvor man egentligt nok burde sige fra.

    Men det er typisk i slutningen af et forhold, hvor jeg inderst inde godt har vist at jeg snart ville smutte.

    Filmen er dog ekstrem, og jeg kan næsten ikke tælle hvor mange gange han skulle haft sagt.

    Luk røven trunte. smiley


  • #22   26. mar 2020 Martin hahaha der var den passede!

    Hun er godt nok.... stejl...

    Det maleri hun køber er skide grimt!


Kommentér på:
en frygtelig kvinde

Annonce