{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

podcast om mord... etik... {{forumTopicSubject}}

hører i de der true crime podcast om mord? Jeg har hørt Mørkeland fx. men jeg er tit ambivalent. Der rettes en del kritik mod fx netop den podcast.... Det er sådan lidt for hyggesnak artigt... om virkelig tragiske sager.... eller er det?

Er der en grænse for underholdning.. Ja.. men går den her?

tænker I over de ting eller lytter i bare?

jeg har altid slugt alt om mord mm fordi det syge sind optager mig. Jeg elsker gys men det er fiktion... og nogle gange må jeg godt tænke om fx Mørkeland at det er over grænsen.....

Hvad tænker du?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  podcast om mord... etik...
  • #1   24. jun 2020 jeg lytter selv til mørkeland og sluger samtlige serier på diverse streaming tjenester om true crime.
    jeg er som dig totalt optaget af det her syge sind og spørgsmålet om hvorvidt ondskab findes.

    jeg har egentlig svært ved at se det uetiske i mørkeland, jeg synes de er gode til generelt at komme med helt almindelig spørgsmål, som de fleste nok ville tænke, men samtidig give udtryk for at de ikke har den fornødne viden til at give svar her på.
    mord, voldtægt, tortur mm. skal ikke ties i mit hovede, vi skal alle være opmærksomme på at det sker, ikke kun for naboen.


  • #2   24. jun 2020 Jeg ved vi ikke er alene. Det fascinerer mange smiley

    nogle gange så griner de i Mørkeland på forkerte tidspunkter.... men de er blevet bedre.... i starten gik det tit galt men alt så... De snakker jo som man ville over en kop kaffe

    han er ond.... er han... men det er jo det man ville kalde en morder som dem de tager op hvis man sad mellem venner.


  • #3   24. jun 2020 Myrdet af Richelsen og Grau

    Er den eneste jeg har hørt. Og den er god, de siger selv de er nødt til at tage afstand fra det fordi det er så forfærdeligt, men samtidig er det jo spændende.

    Jeg er med på den med at det syge er alt for spændende, elsker også film og serier der tager udgangspunkt i det.. ??


  • #5   24. jun 2020 enig Ida det skal virkelig behandles med respekt og empati.


    Jeg ville være profiler da jeg var lille smiley elsker den slags. Kan jeg nå at skifte retning? lol

    nej seriøs. Jeg er også dybt fascineret af opklaringen.... dna fx. for pokker det er spændende.

    sluger også alle artikler om det. fx at de nu måske 13 år efter har maddies morder. Det er vildt at man kan opkalde så gamle sager

    jeg læste forleden ned gru at kanibalen fra Tyskland udsluses.... Han har siddet.. 12 år ish... disse sager vækker og så andre tanker i mig... er dødsstraf ok... Skal mordere ud igen på fri fod... virker straf... osv osv... Det er mere end bare at sidde og gyse. Jeg synes lærer af det.

    fx den sag hvor en mor skød en pædofil morder i retten.... Det må man jo ikk... men moren i mig... uha .. Ja jeg får noget at tænke over!


  • #7   24. jun 2020 Hvor hører i de podcast henne?

  • #8   24. jun 2020 Ida jeg er enig men jeg ville ikke møde ham eller hænge ud med ham.... eller ville jeg? han virker faktisk som en flink fyr.... men kunne man se bort fra handlingen og gentager han den... men så igen.... Ed Gein var iflg sine naboer en flink fyr... smiley


    Det mest foruroligende i den sag var alle dem der meldte sig.... og at politi fik indblik i det de kaldte et europæisk kannibal netværk.... wtf!

    problemet med om det var frivilligt er at når ofret var så påvirket som han var og i blodtab... kunne han så indvilliger løbende.... men sagen er mega principiel og du har ret i at han næppe er farlig for andre end mænd der er veltrænet og vi må jo gå ud fra at proffer vurderer at han er rask....

    mig bekendt angrer han ikke men er blevet veganer smiley


  • #9   24. jun 2020 salla Jeg har Spotify

  • #12   24. jun 2020 Jeg bruger mofibo og hører primært dokumentarer og biografier. Herunder retsmedicinere, dømte, Pet osv. De er vildt spændende. Mørkeland er jeg ikke så fascineret af.

  • #14   24. jun 2020 Ida ja dem har jeg også lyttet til. De er nemlig gode

  • #16   24. jun 2020 Finder Mørkeland uetisk uanset jeg aldrig har hørt et eneste afsnit. smiley

    Uanset fordi jeg hørte en podcast, hvor en søster til en myrdet, havde frabedt sig at de talte om den sag, da alle omkring sagen stadig var i live, og det var meget smertefuldt at få ribbet op i sagen igen. Det valgte Mørkeland at ignorere.

    Nøjes man med gamle sager, så er det jo ligemeget, men når nu familien havde frabedt det sig. Så forstår jeg ikke at man ikke lytter efter.


  • #17   24. jun 2020 Ove Dahl eller Bent Isager. De er super fortællere og spændende at høre på.

  • #20   24. jun 2020 @Ida,
    Programmet blev bragt?

    Det var hvad podcasten var om. Ellers havde jeg aldrig hørt om det?

    Uanset, så er det jo en del debatteret, og det skiller tydeligvis folk ad.

    https://www.dr.dk/nyheder/kultur/radiovaert-langer-ud-efter-populaer-podcast-rigtige-mord-er-ikke-underholdning

    Men altså jeg lytter ikke til det, så hvad ved jeg. smiley

    PS: Jeg savner 24/7. Der tabte landet en fed kanal!


  • #23   24. jun 2020 Ida.
    Det var en søster til en myrdet bror.

    Altså ikke omtalte sag i teksten.

    Den var årsagen til at 24/7 tog det op.

    I starten ville de jo ikke engang svare på klagen.

    Det var der alt balladen startede.....

    jeg havde vitterligt aldrig hørt om det program hvis det ikke var for 24/7. I podcasten bragte de klip fra programmet, og deres stemmer irriterede mig. smiley


  • #25   24. jun 2020 @Ida.
    Jeg ville ønske jeg kunne huske hvad program det var.

    Men det er over 2 år siden tror jeg.

    Kernen i programmet var, et et mord blev omtalt uden familiens accept.

    Plus at Mørkeland ignorede alle mails indtil 24/7 gik ind i sagen.


  • #27   24. jun 2020 Hvis man gerne vil høre en vild podcast:

    https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cHM6Ly9iYW5kZWxhbmQucG9kaWdlZS5pby9mZWVkL21wMw%3D%3D



  • #28   24. jun 2020 jeg har hørt de fleste af Mørkelands episoder, men jeg er faktisk mere vild med Morbid. Den er på engelsk, og den ene af de to kvinder der snakker sammen er obduktionsteknikker. den anden er frisør.

    jeg kan godt lide deres måde at gøre det på, selvom jeg tror at nogle vil synes de tager for let på det.
    men hvis man giver det en chance kan især episode 57 anbefales, den er virkelig spændende.


  • #29   25. jun 2020 Så er spotify hentet ned, den der podimo vil jeg også prøve

  • #30   25. jun 2020 Jeg har hørt alt med Mørkeland, og jeg er vild med det. Jeg har ikke noget negativt at sige om dem, jeg er uenig med dem på nogle punkter, men sådan er det jo.

    Jeg lytter til det jeg kan få fingrene i gratis, jeg er for nærig til at betale for noget smiley
    Måske en forkert holdning, men den begrænser mig jo så også.

    Jeg synes at det mørke i mennesker, og opklaringen af tingene er fascinerende på en speciel måde. Tænk så stor en forskel der er på os, og oftest bliver morderen skabt allerede i barndommen.


  • #31   25. jun 2020 velkommen til podcast verden salla. hvis du ligner mig bliver du bidt af det smiley Jeg elsker det!

  • #32   25. jun 2020 jeg har lige forsøgt at høre mørkeland tidligere i dag, og jeg synes faktisk at morbid er meget bedre. ved ikke om det er dynamikken mellem dem eller hvad det er, men det er så meget rarere at lytte til haha


    men podcast er altid godt imo. elsker at høre podcast.


  • #33   25. jun 2020 Hl
    Jeg er allerede bidt, for har drs podcast. Den hører jeg meget.
    Men ville gerne have mere true crime


Kommentér på:
podcast om mord... etik...

Annonce