{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

Rasmus Paludan frakendes retten til at virke som advokat, i tre år, pga manglende tillid i henhold og agtelse. {{forumTopicSubject}}

En tilfredsstillende dom, som dog Rasmus Paludan anker til Landsretten.

Han mistet ligeledes retten til at køre bil i 12 måneder.

https://www.tv2east.dk/naestved/paludan-faar-faengselsstraf-og-frakendes-retten-til-foere-straffesager?utm_content=buffer7cf35&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Kommentarer på:  Rasmus Paludan frakendes retten til at virke som advokat, i tre år, pga manglende tillid i henhold og agtelse.
  • #1   25. jun smiley

• #2   25. jun har i set videoen? med ham på køleren

• #3   25. jun Godt (på en måde) at han næsten ikke selv kan holde masken....

• #4   25. jun Nej jeg har ikke se den med kølerhjelmen, men jeg vil så også sige at det ikke er nødvendigt for mig. Han har adskillige gange vist at han ikke kan holde sammen på sig selv og facaden.

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator

Følger: 11 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 250 Svar: 8.864
    #5   25. jun Er jeg den eneste der finder det ret tragikomisk at han står og påstår han er uskyldig, men så begynder med at at mener det kærligt og så siger neger jeg ved ikke hvor mange gange ?

• #6   25. jun #5 Rikke

Jeg tænker umiddelbart at det hænger sammen med hans udfordring med at reflektere over egne handlinger og omgivelsernes reaktioner.

• Rikke aka rapanden

#7   25. jun CF : Hans udtalelser virkede i hvert fald ret meget til at han enten ER virkelig udfordret i hovedet måske pga den der hjerneskade, eller at han ganske enkelt bare spiller dum. F.eks at han ikke var klar over at nogen føler sig stødt over ordet "neger", altså han har sgu da ikke boet under en sten de sidste år, det er da noget alle ved hvis de har fulgt bare en lille bitte smule med på sociale medier, nyheder osv.

• #8   25. jun Jeg har foreslået at han bliver lukket ind på en afdeling med anden etniske og så kan man betale sig fra at få ham skrabet op fra gulvet, når de har fortalt ham, hvordan de opfatter ham!!!

• #9   25. jun Mette: Så får han endnu engang bevist sin påstand om at de er vilde voldsparate dyr ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 3.502
    #10   25. jun Så manden skal dræbes fordi han er provokerende. Så er der godt nok mange som står længere fremme i køen.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 58 Emner: 2 Svar: 1.887
    #11   25. jun Han gør det godt og hele det cirkus her styrker ham kun, dårlig omtale er bedre end ingen omtale smiley

Jeg har lige været til borgermøde med Peter Rabæk Juhl og hele Odenses elite af røde svagpissere som vil bygge et nyt mini Vollsmose lige her ved siden af til alle deres mest retardo arbabere de nu kan finde...kææææft jeg hader dem !
    Og fjolserne spurgte om jeg ville være med i en borgergruppe omkring projektet..som at bede et barn om selv at gå ud og finde en kæp til egen røvfuld..haha..ehmm glem det og det styrker mig blot i min tro på at rykke længere til højre, nu kan det satme være nok !

• #12   25. jun #11 smiley smiley
    Det må være skrevet i ren provokation, så uintelligent tror jeg simpelthen ikke på du er smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#13   25. jun CF, nej jeg mener det 100%..og sæt gerne militæret ind til at for ryddet op og spær de der røde landsforrædere af nogle politikere vi har inde..de sælger ud af vores land og bruger vores surt tjente skatte kroner på pis og papir !

• #14   25. jun hvordan med valgbarhed? Jeg kan ikke huske reglerne.... Kan en anden ridse det op?

• #15   25. jun De sige til nyhederne at han kan stemmes ind, men det er Folketinget der så bestemmer om han må blive

• #16   25. jun nå ja det er sådan det er. Tak smiley

jeg tror på at han var bange i den video med køleren. Jeg kan se retten er enig.

uanset hvad man mener om manden skal han ikke spyttes på, trues osv. Det er lige så slemt. Han har lov til at ytre sig. Det er vi nødt til at forsvare som samfund hvor vi har nogle rettigheder. dem skal vi bevare. og så når det er folk der provokerer os.

Men loven er vi alle lige for. og det er den der taler her, ikke folke domstolen. Det accepterer jeg naturligvis også.

• #17   25. jun Valgbarheden er der ikke noget i vejen med.
    Riskær kunne jo også vælges på trods af flere domme om bedrageri.
    Det Paludan er dømt for er jo kun småting i forhold til Riskær

• #18   25. jun Ja han kan vælges men ikke nødvendigvis sidde og reglerne er lidt forskellige ser det ud til alt efter hvilket valg

https://www.tv2east.dk/naestved/paludan-idoemt-faengselsstraf-goer-det-ham-uvaerdig-til-stille-op-til-folketingsvalg

hvem har rejst sagerne? nogen der ved det.

Det kan jo lukke ham ned hvilket en del nok har interesse i. Jeg er ikke fan men synes jeg savner nogle oplysninger.

Er det politiet der af eget initiativ har anlagt sagerne eller hvem?

hvis han mister valgbarhed så er de andre politikere af med ham... jeg siger ikke det er sådan men selvom det er Paludan skal man bevare sin skepsis.

Jeg har ikke haft tid til at følge sagen dajeg har haft travlt selv men jeg har noget at læse op på.

• Rikke aka rapanden

#19   25. jun Uanset hvilket parti man tilhøre , så burde man simpelthen ikke sidde i Folketinget hvis man er tidligere straffet, og bliver man straffet mens man er valgt ind, ja så burde man sparkes ud.

De sidder der bla for at lave love vi andre skal overholde, så skal de dælme også holde deres egen sti ren.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#20   25. jun Dan Jørgensen tossen har lige fået en næse idag, så ud med ham så smiley
    Han er virkelig også en klaphat af ufattelige dimensioner, utroligt at sådan en tomhjerne kan få et så fint job !

• #21   25. jun Rikke, enig.
    Jeg synes hellere ikke at de skal have lov til at blive siddende hvis de skifter parti.
    Så burde de gå og en suplant fra partiet burde overtage.

• #22   25. jun Jeg kan slet ikke forstå hvorfor nogen har stemt Nasar Khader ind i Folketinget.
    Hørte ham i dag i P1 debat, Jeg kan slet ikke holde ham ud smiley

• #23   25. jun Mikes enig... Han er sgu dum at høre på.

Jeg har generelt politiker lede efterhånden

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#24   25. jun Mike’s Mor, engang var han den eneste muslim jeg måtte tilstå jeg egentlig meget godt kunne lide, lige indtil filmen knækkede for ham også og han stod og sagde sviiiin osv. ligesom de plejer smiley

• #25   25. jun Jeg troede Nasar var kristen smiley

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 16 Emner: 56 Svar: 5.008
    #26   25. jun Jeg synes ikke man bør diskvalificeres hvis man er tidligere straffet. Det må være op til vælgerne at stemme på dem de finder værdige til Folketinget. Desuden hvor skulle grænsen gå? Hvad med en fartbøde? Dom for hærværk som ung? Hvad med sådan en som Lisbeth Zornig, som jo har en dom for menneskesmugling da hun hjalp en syrisk familie til Sverige, så ville hun også være udelukket?

• Rikke aka rapanden

#27   25. jun I min optik burde grænsen gå ved om man har fået en plet på straffeattesten eller ej. Og så er det for mig komplet ligegyldigt om det er for at køre vanvidskørsel, stjæle en pose slik eller myrde et menneske. De sidder og laver love mm, så skal de dælme også selv overholde dem.

Så ja i min optik burde Zornig også være diskvalifceret til at komme ind.

• Ida og Figo
    mar 2017

#28   25. jun Hvad så når pletten på straffeattesten slettes, må man så godt stille op? Eller skal det være livstidsforbud?

• #29   26. jun Naser var god engang, synes jeg, men han kunne ikke tåle at være SÅ populær og nærmest ufejlbarlig i manges øjne.

Nu har jeg set videoen med manden på Paludans køler. Jeg forstår sådan set godt, at P føler sig truet og kører.

• #30   26. jun smiley

profilbillede
  • #31   26. jun hahaha eb altså... Den blir han glad for

• #32   26. jun smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#33   26. jun Nå endnu en lille lokal krig i araberkvarteret, en død og en såret smiley
    Der er brug for MEGET mere Paludan og det haster !

https://www.dr.dk/nyheder/indland/personer-ramt-af-skud-i-vollsmose-en-person-er-afgaaet-ved-doeden

• #34   26. jun Jeg kan se han søger folk der vil betale hans bøder nu

• Ida og Figo
    mar 2017

#35   26. jun Haha Janni, det er sgu en sjov forside, det må man give dem smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#36   26. jun Alle jer venligboer kvinder der er så glade for arabisk kultur berigelse, jeg forstår ikke at i ikke flytter til Saudi og går all in smiley
    I må jo være glade for pisk og stening osv. og dernede kan i leve drømmende fuldt ud, herhjemme i dk er der trods alt stadig lidt lov og orden til.

• #37   26. jun Ja det er sku da så. Elsker det smiley

• #38   26. jun EB har nosser og så er de bare skide gode til at lave overskrifter og forsider. Den her er en af deres sjoveste smiley

• #39   26. jun Ligesom den video hvor dem han omtaler som samfundstabere, kriminelle osv., kommer hen og aflevere hans hævekort som han har tabt. smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#40   26. jun Jeg ville ønske demokratiet var så fintmasket at i selv skulle betale for jeres lort smiley

Og ikke mindst havde en øde ø i kunne have dem boende på så de ikke genere andre mennesker.

• #41   26. jun zenta hahaha ja det er også en af de bedre smiley

• #42   26. jun "Paludan har selv påpeget, at når han siger for eksempel kriminelle samfundstabere, så kan det også omhandle etniske danskere"

Ham selv fx smiley

• #43   26. jun

profilbillede
  • #44   26. jun Det er lidt ironisk han forsøger at undsige sig skat, når han i den grad har brugt sin portion af skattekronerne...

• #46   26. jun Han skal ikke have en skid.

• #47   26. jun Han blokerer alle der er imod ham.... ytringsfriheden gælder åbenbart ikke for andre....

Det er da ironisk smiley

• #48   26. jun Alt ved ham er en joke.

• #49   26. jun #36 Så du tænker at alle muslimer går ind for stening og pisk, fordi du og Rasmus Paludan har den opfattelse? Det er alligevel overraskende snæversynet smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#50   26. jun CF: Ja stort set, de tilbeder ihvertfald en stenalder religion der ser kvinder som andenrangs dyr der helst skal holdes hjemme og hvis de skal ud i samfundet så tildækkede, og ja hvis de laver numre er det jo også set mange gange her i dk at de er blevet ekspederet på forskellig vis, google selv emnet eventuelt..
    Der er så også muslimer light som ved første øjesyn kan virke nogenlunde normale lige indtil deres mærkelige idéer skinner igennem, jeg har endnu aldrig mødt en sympatisk muslim.

• Ida og Figo
    mar 2017

#51   27. jun Alle kulturer har mere eller mindre set kvinder som andenrangsborgere. Nogle steder i verden er vi nået længere end andre steder, men kvinder har gennem historien levet i stærkt patriarkalske samfund. Det har ikke så meget med religion at gøre, men kultur.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#52   27. jun Ida, præcis og hvorfor er i så så varme fortalere for at importere solformørkelse der går ind for ting som vi selv gjorde her for 200-300 år siden ?
    Jeg forstår ikke at det ofte er kvinder der ellers går så meget op i ligeberettigelse der er de varmeste fortalere for at importere en masse muslimer for de er bestemt ikke der hvor i er, måske lige bortset fra at de også stemmer rødt og så er det iøvrigt pisse dyrt og skaber oceaner af problemer, læs selv nyhederne og google hvad det koster.

• Ida og Figo
    mar 2017

#53   27. jun Holly nu skriver du "I" (eller rettere du skriver den ukorrekte form med lille-i, men jeg forstår hvad du mener), så det må også gælde mig, vil du ikke lige citere hvor jeg har udtrykt at jeg vil "importere solformørkelse"?

• #54   27. jun Holly-logik:

Hvis du ikke mener, at samtlige muslimer går ind for stening, ønsker du at "importere solformørkelse" - dvs. at invitere bunker af muslimer til Danmark.

Nuancer FINDES simpelthen ikke i Holly-land. Alt, der ikke er Valo-hvidt er sort.

PS. Valo var et ikonisk vaskepulver for ret mange år siden smiley

profilbillede
  • #55   27. jun Valo-hvidt tilsat jokes om holocaust... jvf tråden om fedme. sidste indlæg

https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1153215-heksejagt_eller_ok

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#56   27. jun Hvis der er nok af jer med jeres venligboer holdninger så er det bare et spørgsmål om tid hvornår i skal rende rundt med slør på og ikke må kører bil osv.. smiley

I princippet kunne jeg jo også være lidt ligeglad det er helt sikkert mænd der har det bedst i muslimsk kultur, men jeg vil sgu alligevel gøre hvad jeg kan for at undgå at det sker også af hensyn til mine unger osv. smiley

Og tak for valo komplimentet, det var helt sikkert noget fremragende vaskepulver fra før verden gik af lave og et typisk tegn på når venligboer damer kaster håndklædet i ringen i mangel på gode argumenter og vælger at kaste lort efter manden i stedet for ! smiley

• #57   27. jun Jeg kører slet ikke bil smiley og som teenager havde jeg også tørklæde på, det dækkede dog ikke hele håret smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#58   27. jun Jamen tillykke Frk. så bliver det jo let for dig at tilpasse dig rollen som en undersåt under manden smiley

• #59   27. jun Jeg synes tværtimod, der tegner sig et billede af, at de muslimer kvinder der er født og opvokset her netop ikke er undertrykte.
    En stor del af dem bærer ikke tørklæde, de får arbejde og uddannelse og de kører bil.

Jeg kan slet ikke genkende, at muslimer generelt skulle være undertrykte i det her land og jeg er virkelig ikke bekymret for at det er den vej udviklingen går.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#60   27. jun Bare et af de første og bedste link om emnet.
    Enten er i blinde eller også er i bare dumme ?

https://www.berlingske.dk/samfund/nye-tal-libanesere-topper-listen-over-mest-kriminelle-befolkningsgrupper-i

• #61   27. jun Ja, eller også er du dum?

• #62   27. jun Holly - Jeg bor slet ikke med min kæreste smiley Og han kører mig gerne rundt

• Ida og Figo
    mar 2017

#63   27. jun Therese faktisk er det de yngre generationer af muslimer der er mest religiøse og oftere bære tørklæde set i forhold til deres forældre. Derudover er der massiv social kontrol også selvom pigerne går i skole. Jeg har en god kammerat som er muslim og meget kritisk overfor de muslimske miljøer, hans tre søstre var alle dygtige i skolen og kom ind på gode uddannelser, med i det samme de skulle giftes blev de hevet ud af skolen.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#64   27. jun Det jeg siger, de burde blive hjemme i deres egne muslimske lande for de passer ikke ind her med vores måde at se verden på..det kan godt være det ikke ser pænt ud at sige sådan men det er facts og hvis man følger bare en smugle med i nyheder osv. så ville man vide det uden jeg behøver at sidde og skrive det og oplyse jer om det smiley

• #65   27. jun Ida, det er som sagt slet ikke mit indtryk. De muslimske piger og kvinder, jeg har mødt og/eller kender til virker på ingen måde undertrykte. I hvert fald ikke dem, der er født her.

• Ida og Figo
    mar 2017

• #67   27. jun man skal tage tingene realistisk. ekstremisme fra den ene eller anden side dur ikke. Det flytter ingenting varigt. det hjælper ikke på en skid at generalisere. Den anden fløj kan altid finde eksempler på det modsatte og det flytter nul og niks.

I stedet skal man se på individer og så droppe alle de særregler, hensyn og tabu. stil krav. så rydder det op.

Jeg har før postet en liste over ting herinde som jeg mente man nu gøre ifht de muslimer i DK der giver problemer eller som kan komme til det. Det er ikke raketvidenskab... alle kunne lave en. også uden at være racistisk eller lyserød romantisk eller hvad man nu ynder at kalde hinanden imens man intet flytter.

populisme, uanset om det er venstre eller højre fløj, gør ikke en skid nyttigt. Den dag vælgerne indser det er politikerne tvunget til at handle. lige nu har de, uanset fløj, nærmest fripas til at stå og sige en masse populistisk bavl som reelt ikke flytter en dyt.....

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#68   27. jun Hvorfor skulle jeg flytte mig eller tilpasse mig solformørkede stenalder mennesker der kommer herop for at opleve rigdom og velfærd samtidig med de stiller krav om alle mulige ting, om mad om regler, vores måde at leve på osv. ? og så skal jeg oven i købet betale for det ? :D..det er så dumt at det skriger til himmelen og jeg vil til hver en tid stemme på dem der vil gøre mest for at de ikke kommer ind her og at de muslimer der allerede er her smutter hjem hvor de hører til smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#69   27. jun Efter min mening er det den enorme sociale kontrol i miljøerne det store problem. Min kammerat som jeg tidligere nævnte brød med normerne i familien og paradoksalt nok er han, som den eneste ikke-kriminelle af brødrene i familien den eneste udstødte. Da han brød ud fra familiens forventninger blev han chikaneret, familien og familiens venner skyggede ham og endda hans veninde, og idag har han meget lidt kontakt med familien. Vi bliver simpelthen nødt til at bryde de miljøer op, og jeg mener også det er dybt forfejlet når man (som det er set i København) forbydre fædre at se deres døtres svømmeopvisninger, fordi de muslimske fædre frygter seksuelle overgreb - sorry men det er udtryk for et forkvaklet medmenneskesyn, som vi skal forhindre at de giver videre til de kommende generationer. Vi skal simpelthen blive bedre til integration. Begge parter.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#70   27. jun Ida, præcis, du har nogle gode pointer..men hvorfor give så mange mennesker der har et så forkvaklet syn på verden lov til at bo her i DK og få stemmeret og del i vores goder ?

Jeg er med på humanistisk tankegang og det smukke i at hjælpe nogen i nød, men der er så mange i verden der er i nød og hvis vi skal importere mennesker i nød så lad os da importere nogen der passer ind her og deler vores syn på tingene, og hvis det drejer sig om muslimer så er det ikke tilfældet med dem ! ..hvis man SKAL hjælpe dem så er det hjemme hvor de bor smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#71   27. jun Som hvis jeg imigrerede til et andet land, så ville jeg heller ikke forvente at de rendte rundt og tilpassede sig efter mine idéer og betalte for mit ophold, så ville jeg tværtimod på forhånd have sat mig ind i deres måde at leve på og hvordan jeg ville slå mig ned der og hvis deres måde at leve på virkede helt forkert med mit syn på verden så ville jeg slet ikke flytte dertil !..det er sgu da så simpelt at selv høns burde kunne fatte det ?

• #72   27. jun ingen skal følge en religion de ikke ønsker. Det er en dansk rettighed som vi blandt flere skal værne om.

Der er en enorm berøringsangst over for muslimer som jeg ikke ved hvor stammer fra men som skaber en masse særhensyn som ingen gavner.

når man vælger at bosætte sig i et land følger en række tilvalg med. dem har vi åbenbart ikke tydeliggjort nok i DK og det skal vi.

Vi skal ikke ændre vores land for at andre føler sig hjemme. så kan de vælge et land hvor de føler sig hjemme.

Jeg er så umådelig træt af al den hensyntagen. Det hjælper ingen. Det er bevist

i stedet skaber det en masse lort.

ekstremismen vinder ved ydrefløje der slås. kløfter graves dybere. den ene halvdel maler alt rosenrødt. den anden alt sort. midt i det kan ekstreme muslimer fx få fred til at fortsætte med deres.

Det er også bevist.

Vi burde i stedet se på individer. og så tale sammen om virkeligheden, uden at den er enten sort eller lyserød. for gu er der da problemer med muslimer der tager en kultur med til DK som et uendelig fjern fra vores og mener de kan leve den her 100 %. Det er da tydeligt. eller burde være det.

det er trods alt en samfundsmodel med egne love mm der står i koranen. Vil man leve efter dem så må det foregå et sted hvor det er normen og ellers må man tilpasse sig det land man er i også mht ens måde at dyrke sin religion.

Vi skal tydeliggøre vores værdier bedre. Det er åbenbart aldrig sket. Det kaldes også integration. man kan sagtens have dele af sin kultur her men nogle dele er ikke forenelige med at bo i DK.

fx har vi demokrati, domstole der beslutter straffe, ligestilling, frihed til en række ting og mulighed for at ytre os, uddanne os og tænke selv.

er man ikke interesseret i de grundlæggende principper og værdier så må man finde et land der matcher ens værdier bedre.

bom.

Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være så svært for politikerne at kræve det. og jeg fatter slet ikke at det ikke er sket. fordi regering efter regering har ladet være med det har vi i dag et problem som ofte er født her og som derfor er vores nu.

og min holdning er at vi skal løse det herboende problem før vi tager flere ind som ikke virkelig har behov. resten kan vi hjælpe i nærområderne.

men der skal altså andre boller på suppen herhjemme uden at vi af den grund bliver hadske, bitre eller sort hvide... for når vi gør det så har ekstrem islam bedre kår end nogensinde. dem mod os skaber kun en ting... Det er lettere for ekstreme muslimer at erhverve medlemmer

det kan være politikerne en dag får den idé at spørge en integreret muslim om hvad der virkelig virker. Det ville være en god idé.... De famler tydeligvis og har gjort det længe

• #73   27. jun #50 al religion er "Stenalder".
    Du begår en klassiker her. Du forveksler religion med kultur. Det er to meget forskellige ting.
    Hvis gennemsnits dansken levede efter hvad der stod i biblen, så det sårme skidt ud.
    Det er kultur.

• #74   27. jun #58 I rigtig mange muslimske familier, er det faktisk ikke tilfældet.

• Ida og Figo
    mar 2017

#75   27. jun Det er svært helt 100% at lægge sin kultur fra sig, og det mener jeg heller ikke man nødvendigvis bør. Der findes eksempelvis flere smørrebrødsrestauranter i Spanien hvor pensionerede dansker hygger sig med snaps og dansk sprog. Det er vel fair nok, eller skal de assimilere sig?

Man kan også se hvordan turister fra Danmark og andre ikke-katolske lande ikke kan finde ud af at dække deres ben og skuldre til når de skal i kirker på deres ferie, selvom de udtrykkeligt bliver bedt om det af respekt for den katolske tro.

Så vi skal ikke pudse vores egen glorie for meget herhjemme.

Jeg skal holde et arrangement for børn med pizza på biblioteket. Fordi jeg ved at der måske kommer nogle muslimske piger bliver pizzaen uden svinekød. Det er ganske almindelig hensyntagen og mon ikke de etniske piger er ligeglade om de er gris eller kylling på pizzaen. Den slags hensyn mener jeg godt vi kan tage i hverdagen. Der hvor filmen knækker for mig er når man forlanger særbehandling baseret på forkvaklede syn på især kønnene (som eksempelvis når en muslimsk far tror der foregår seksuelle overgreb i svømmehallen).

• #76   27. jun Det er sandt CF men islam og kultur er svær at adskille for nogle fordi det er en anderledes religion på den måde at du kan skabe et samfund omkring den.

det hedder sharia.

og hvis du vil følge det 100 % kan du faktisk ikke bo i DK uden at forvolde problemer... enten med samfundet eller vores værdier

man er nødt til at tilpasse sin religion til et land uden sharia hvis man vælger sådan et land.

et eksempel er at man går til domstolen og ikke en imam når man har en tvist....Jeg kan nævne mange andre eksempler.

man er nødt til at gøre det klart for en muslim.

spørgsmålet er hvorfor nogle muslimer kan dette mens andre ikke kan. Det er der man skal starte.

men det kræver at man ved at islam er en lovreligion og at samfundsmodellen er hele koranen. Jeg har en fornemmelse af at det er der det får galt. mange ved det simpelthen ikke.

islam er en tilstand man opnår når man underkaster sig en række love i sharia som er den samfundsmodel koranen beskriver.

Hvad er derfor kultur og hvad er religion?

Det er hertil korrekt at en del barbariske kulturtraditioner ikke stammer fra selve islam eller sharia og dem skal man naturligvis heller ikke bringe i spil her.

I tidlig islam var der en stor tradition for at stille spørgsmål og være kritisk. koranen siger det selv.. søg viden... tilpas dig... blind tro er død tro.... Den tradition skal genoplives og så skal den enkelte tilpasse sin tro til det omkringliggende samfund man vælger at bosætte sig i.

• #77   27. jun PS hvis vi fx stillede krav som de gør i muslimske lande om uddannelse af imamer ville man nå langt.

hvor lang tid uddanner en præst sig i DK?

I Pakistan fx tager det ca 9 år på uddannelse at blive det vi kalder imam.

I DK har vi Google imamer uden en dyt dokumentation for deres kunnen, som fx ham den såkaldte imam ved Århus hvorfra en stor række unge er rejst til Syrien..... eller ham i dokumentaren bag sløret hvor der rådgives om de mest tåbelige ting som ingen helt kan vide hvor stammer fra.... Jeg tænker de googler sig til det.... du må ikke blive skilt fra en voldelig mand, du skal give din mand sex når han vil...dræb vantro dvs jøder..... wtf?? Det er nogle af de helt basale ting de fejlciterer.....

I 18 år ca har ingen tjekket op på det danske moské miljø... og det sejler.

så kommer der nogle her som er vant til at kunne spørge til råds i en moské og bom... problemer..

Der kunne man med fordel også sætte ind

eller endnu bedre... lær folk at læse og tolke og tænke selv.

og så skal muslimer slå hårdt ned på de der siger at det må man ikke. for gu må man så.

måske må man ikke i Saudi Arabien men i DK må man. lev med det eller tag et sted hen hvor social kontrol er helt fint. her dyrker vi det ikke.

• #78   27. jun Ida du kan ikke træde ind i DK og bevare den religionstype du kunne i fx Pakistan hvis du hører til de meget troende. islam er en lovreligion. Du er nødt til at være villig til at tilpasse din tro til det samfund du har valgt. du er nødt til at gradbøje sharia.

Jeg synes tit det virker som om at en del simpelthen ikke ved dette om islam. Det er ikke bare en religion som fx kristendommen. Det er en samfundsmodel.

at en del muslimer som er født muslimer så ofte er det mere af navn end gavn er en anden snak men det er normalt ikke dem vi har problemer med

hvis er det snarere sociale årsager.

Islam skal ikke beskyldes for alt... men der er konflikter mellem et samfund som det danske og sharia. Det er klart. Det vil altid give problemer hvis man vil sharia men bo her. Det er simpelthen ikke muligt

de muslimer jeg kender der trives i DK har tilpasset deres tro til DK. De følger de fem søjler, de etiske dyder og tilegner sig viden.meget få af dem får noget ud af at komme i det danske moské miljø hvorfor de sjældent færdes der. De tænker selv. De er skeptiske, kritiske. De tolker teksterne ud fra deres historiske tid og ser på nutid og der hvor de bor.

og det må de gerne iflg deres egen bog....

• Ida og Figo
    mar 2017

#79   27. jun Ida du kan ikke træde ind i DK og bevare den religionstype du kunne i fx Pakistan hvis du hører til de meget troende. islam er en lovreligion. Du er nødt til at være villig til at tilpasse din tro til det samfund du har valgt. du er nødt til at gradbøje sharia

Øh det har jeg da heller ikke sagt? Du læser da vist mit opslag helt forkert smiley Jeg har hverken skrevet noget om religion eller Pakistan. Jeg har skrevet at det er svært 100% at lægge sin KULTUR fra sig. Og at det er det for alle der rejser ud og bosætter sig i sit eget land.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#80   27. jun 75, den sammenligning der er simpelthen for dum, det har absolut intet at gøre med hvad folk æder men hvordan de tænker og ikke mindst om de har tænkt sig at forsørge sig selv eller om jeg skal gøre det ?

Om folk æder falafler eller flæskesteg er jeg i princippet fuldstændig ligeglad med, men folk skal satme ikke komme herop og forvente at jeg ændre mig 1 millimeter i min måde at leve på og muslimer skal slet ikke herop for de passer ikke ind, det kan man jo selv se hvis man følger lidt med og alle de problemer de skaber..de smadre alt uanset hvor i verden de befinder sig, først smadre de deres egne lande og bagefter flytter de ind i andre lande og forsøger af al magt at smadre dem også !

• #81   27. jun Ida det siger jeg heller ikke. Det er et eksempel for at forklare sig at det du tror er kultur lige så godt kan være islam.

hvis det fx er sharia....

prøv at give mig nogle eksempler så kan jeg sige om det er fra koranen dvs sharia eller ej.

Der er naturligvis dele af sin kultur man kan beholde. også hvis det er fra islam. fx at opføre sig høfligt mm.

sin mad musik osv... fint nok.

men hele udfordringen med islam er at du ikke bare kan sige A er kultur, B er religion.... fordi a og b smelter sammen.... og hvad skal vi så gøre?

for nogle er islam en idelogi men sandheden er at det er en lovreligion. Muhammed var både religiøs og politisk leder.

• #82   27. jun Holly religion har ikke noget med racisme at gøre.
    Prøv at Google definitionen smiley

• #83   27. jun omkring det arrangement på biblioteket.

servér det du normalt ville.

lad være med at tænke over om der sidder en muslim der... ganske som du ikke tænker over om der sidder en veganer eller en gluten allergiker.

Vi spiser ikke gris men så spiser vi noget andet eller også må vi vente med at spise.

Det starter med små særregler og ender med kønsopdelt svømning mm

og hvorfor er det kommet dertil at man overhovedet skal overveje om der sidder en muslim....

hvis der gør er det muslimens ansvar. Ikke dit.

Hvad med veganeren... allergikeren....... hvorfor ha e muslimen krav på særlige hensyn?

• #84   27. jun Jeg ved godt det udspringer af dansk venlighed.... men det skader....

jeg synes tanken er enorm kærlige og empatisk.

men sidder du i et muslimsk land møder du ikke den behandling. så kan du ikke forvente at der serveres gris fordi du er på besøg.

hvorfor i alverden skal vi så tage hensynet i DK?

Vi er måske for venlige... men det er ris til egen rumpe for når en lovreligion kan få lidt love igennem er der nogle der øjner en mulighed for flere..... smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#85   27. jun CF, jamen det glæder mig..så kan jeg jo godt sige at muslimer er nogle idioter der skal blive boende hjemme i deres lortelande uden jeg skal beskyldes for at være racist smiley

• #86   27. jun Holly har helt ret i at lovreligionen ikke har skabt fred i noget land i nyere tid. hvis sharia blev gennemført 100 % i et givent land ville det måske ske. men kan det lykkes uden kup, krig og ballade? næppe. profeten sloges en del for at opnå det i sin tid.

anden halvdel af koranen er ekstrem hård. hvis man læser den uden at læse den i historisk perspektiv så et her potentiel grobund for alverdens ulykker.....

Det benægter nogle muslimer og støtter på venstrefløjen. Jeg tænker at de enten ikke vil se det eller har læst koranen....

men det kan man komme let over. man skal bare læse den i historisk perspektiv og tænke selv. eller søge viden som der står. ellers står man stille i sin tro og tænk hvis vi i DK skulle leve efter kristendommen eller biblen som den er skrevet... nej vel.... naturligvis skal man ikke det... Vi læser biblen i historisk perspektiv.... muslimerder gør det med koranen klarer sig normalt godt i DK mm.

• Ida og Figo
    mar 2017

#87   27. jun Mht pizzaen så var det fordi jeg snakkede med nogle muslimske piger der gerne ville være med til arrangementet men som bare ville sige til mig at jeg ikke behøvede at købe pizza til dem for de kunne ikke spise svinekød. Derfor sagde jeg at jeg selvfølgelig nok skulle sørge for at der var en pizza de kunne spise, og jeg sørger naturligvis for det samme hvis jeg ved der kommer et barn med allergier. Pigerne forventede ingen særbehandling, tværtimod. Men begge blev super glade og taknemmelige over at kunne komme til pizza-hygge med deres etniske danske veninder.

• #88   27. jun Ida jeg forstår venligheden og det er sympatisk. men hvis du læser de ting jeg har skrevet herover om lovreligion mm kan du måske forstå hvorfor jeg siger lad være. Det er i længden bedre for alle.

følger du en lovreligion og får lidt sharia, som ikke at spise gris er en del af, så vil nogle have mere...Det ligger i selve det at følge en lovreligion... ikke for alle som nævnt ovenfor men for nogle... og de nogle er dem der giver mange problemer når årsagen er Islam.

• Ida og Figo
    mar 2017

#89   27. jun Jeg har ikke tænkt mig at holde op med at tage hensyn på visse punkter, så længe jeg også kan være kritisk på andre punkter.

Jeg spiser i øvrigt selv yderst sjældent svin så pizzaen var blevet uden gris uanset hvad smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#90   27. jun Ida, jamen det er vi i princippet enige om ligesom jeg selvfølgelig ville købe ind til formålet hvis der var en vegetar der skulle spise med, den med muslimske piger er dog lidt søgt i mit tilfælde for det ville de helt sikkert ikke få lov til af deres mænd/fædre og forståeligt nok egentlig for jeg bryder mig jo heller ikke om dem smiley

• #91   27. jun Ida men hvorfor disse hensyn på visse punkter?

Det forstår jeg ikke er nødvendigt...

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#92   27. jun Og jeg spiser stort set altid svin da det efter min mening smager bedre end ko smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#93   27. jun Jeg arbejder lige ved siden af en stor tidligere ghetto. Vi har i mange år forsøgt at få de ikke etnisk danske familier til at komme til vores arrangementer (børneteater, workshops, foredrag osv.), men det er forsvindende få af familierne der deltager, desværre. Det synes jeg er et stort problem for det må være en kulturel barriere at man ikke tager til eksempelvis børneteater (eller måske en sproglig). Børnene kommer ofte på biblioteket med skolen eller børnehaven men aldrig med forældrene. Når der så endelig er et par piger der gerne til til pizzahygge synes jeg ærlig talt det vil være lidt trist hvis de skal sidde og se på de 10 andre piger æde pizza uden de selv kan få et stykke.

Når det så er sagt så kan jeg da godt se det paradoksale i at nogle hensyn (såsom pizza) er ok, mens andre ikke er (såsom kønsopdelt svømning). Forskellen for mig er at det er to piger jeg selv vælger at tage hensyn til og som på ingen måde forlanger særbehandling vs. et forvrænget og seksualiseret syn på børn, som skaber kløfter mellem kønnene og hvor særbehandlingen går ud og etniske danskere (eksempelvis når fædre ikke må se deres døtres svømmeopvisning) baseret på en forfejlet antagelse om at mænd er farlige for små piger.

• Ida og Figo
    mar 2017

#94   27. jun Holly her er favoritten fisk - mums dyr fra havet er det bedste!

• #95   27. jun I børnehaven er der børn der ikke må få sukker. når der fejres fødselsdag får de ikke en is... Det er da synd....synes jeg.

men ingen sukker er et aktivt tilvalg i denne familie og konsekvensen er at de får noget andet... eller ikke deltager i fejringen.... De udelukkes fra noget socialt. eller spiser noget de selv har med.

det har aldrig været på tale om vi skulle undlade at medbringe godter med sukker...

valg har konsekvenser.
    konsekvenser ændrer adfærd.
    hensyn ændrer ingenting men fastholder.
    og de små ting er tit der hvor man kan starte noget større... positivt eller negativt

Og nogle gange er det synd for nogle af dem som er ofre for andres valg men de er næste generation og dermed måske dem der skal ændre valgene.

men der er ingen som har haft det virkelig godt der har lavet oprør. Desværre....

Jeg har stor sympati for tanken. men den er testet i årevis uden den ønskede virkning. Jeg har ikke set et eneste særhensyn gøre fremtiden bedre for en muslimsk pige fx i en radikal familie. tvært imod. men jeg har set det modsatte fører til oprør og brud med forældrenes måde at gøre tingene.

men jeg ved godt at vi danskere generelt er venlige.. og når der er børn involveret er den sgu svær at gennemføre...

og Ida nu blev det lige et eksempel med de pizzaer. Det håber jeg du ved. Jeg kan sagtens forstå din tilgang og du er sgu et godt menneske. Det er tydeligt. og hvem ved... måske er det måden i dette tilfælde? Måske er det en dør der åbner og som gør at flere kommer og forældrene med. måske. måske et jeg for hård.

Det håber jeg virkelig. Det ville være enorm dejligt.

men hvis det ikke har den effekt ville jeg overveje en anden tilgang.... I stedet for at blive ved med at gentage samme metode som vi i årevis har gjort i DK uden et mærkbart resultat.

men for de to piger gør det måske en forskel og så tog jeg fejl.

Det håber jeg jeg gør for det er det mest sympatiske, det du gør smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#96   28. jun Men vi skal slet ikke indføre noget muslimsk særbehandling, nu går jeg jo som punkt 1 ind for de slet ikke skal være her og som punkt 2 hvis de endelig skal være her så skal de satme bare indordne sig efter den måde vi lever på !

Det vil sige at ungerne ikke skal æde halal kød i børnehaverne osv. bare fordi der er nogle solformørkede tosser der kommer herop og forlanger det !
    Jeg bliver tosset bare ved tanken, hvad fanden bilder de sig egentlig ind hvis de altså overhovedet har omløb nok i pæren til at tænke bare lidt over tingene ?

• #97   28. jun sharia som islam har som mål vil aldrig kunne forenes med danske værdier.

særhensyn er oftest hensyn til sharia... hvis man opnår lidt af sit mål motiverer det til at ønske mere... det er menneskets natur... og måden alle pattedyr lærer....

hensynet finder oftest sted ud af et godt hjerte og fordi mange danskere ikke helt ved hvad islam er eller hvad sharia er. fordi vi er vant til at religioner er sådan nogle som kristendommen, jødedommen og buddhismen..... og fordi vi tænker at kylling i stedet for gris er harmløst... fordi det ikke betyder en masse for os.... fordi vi ikke ved at det er sharia der bestemmer muslimernes spisevaner.... og så har vi pludselig sagt lidt ja til sharia... som også indeholder en række andre ting som vi synes er absolut skadelige i DK..... kvindesyn, straffe, tildækning, muslimske domstole, moskéer med bønnekald.... listen er lige så lang som koranen.... og så starter balladen.

Den muslim der fik lidt sharia vil have mere. Den dansker der følte sig truet på siden værdier vil have mindre.

Vi er nu dem og os. ekstremisten klapper i sine hænder. nu får han medlemmer...både den islamiske ekstremist, den radikalt højre orienterede og den radikalt venstre orienterede.... og alle os andre taber.

Vi ved det for vi tester det igen og igen.

Det er dumt at gentage samme fejl og forvente et nyt resultat.

Er det synd for den muslim der vil fastholde sin tro uden tilpasning og udvikling at han skal flytte?

Ja hvis det er synd for mig at jeg med mine værdier aldrig kan bo i Saudi Arabien....

Jeg kan i stedet bo i DK fx. og på samme måde kan den muslim der vil fastholde sin tro uden tilpasning og udvikling bo i et af de lande hvor ønsket om sharia ikke konflikter med landets værdier.

Den dag vi erkender dette helt grundlæggende om Islam kan vi fjerne os fra det hjørne vi har malet os op i.... Og det er muligt at bevægelsen også vil starte inden for islam selv... fordi nogle gerne vil bo her og slippe for al den evige uro.

Det er min påstand.
    Vi får se.

• #98   28. jun Det er nogle ret gode pointer, HL. Det sætter da lidt nogle tanker i gang smiley

• #99   28. jun så ruller medie lavinen om indsamlingen....

https://www.bt.dk/krimi/paludan-beder-om-gaveregn-til-erstatning

vent og se. Jeg spår vi kommer til at høre mere om den indsamling den kommende tid

• #100   28. jun #85 Det kan du da sagtens! Men ytringsfrihed er ikke lig med ytringsplikt.
    Vi bliver alle dømt på hvilke ytringer vi laver. Og hvis du gerne vil fremstå meget sort/hvid uoplyst ano 2020, så er det jo dit valg. Men Rasmus Paludans opførsel og dine holdninger har ikke så meget med muslimerne at gøre. Det er noget inden i jer selv der mangler.
    At i kan finde nogle få muslimer der mangler evnen til at ryst på hovedet og istedet, skaber konflikt, til en Paludan demonstration, siger reelt ingenting, i den store helhed. Prøv at tænke på hvor mange muslimer der er i verden. Der er ikke én der har forsøgt at myrde Paludan endnu, på trods af at der har været massere af chancer.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#101   28. jun C F. Hvad verden lever du i ?. En er dømt for at have placeret en håndgranat. Manden var foriøvrigt også i besiddelse af en pistol. En har angrebet ham med en kniv. Det mener du altså ikke sådan er rigtig alvorligt.

Selvfølgelig dræber de manden hvis de får mulighed for det. Tror du det er for sjov med alt det beskyttelse.

• #102   28. jun Max har du overhovedet evnet at læse det jeg skriver?
    Der vil altid være idioter. Også blandt muslimer.
    Der har været rig mulighed for at myrde ham, uden alt den ballade. Du får virkelig muslimer til generelt at fremstå som småt begavede huleboer.
    Kunne man tænke sig, at der var en der var mere diskret?

Når mennesker larmer sådan i forsøget på at opnå et eller andet, så handler det ikke om religion, men om at blive set og anerkendet.

• #103   28. jun ham med kniven.. han var klædt i Dannebrogs farver også. nogle der ved om han var dansk? Jeg mener han var.

der er uden tvivl en trussel mod Paludan. både fra muslimer og andre men nok mest den yderste venstrefløj dog. Det er min fornemmelse at vreden er størst der.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#104   28. jun 102. Der er ikke en som har forsøgt at dræbe Paludan. Det skriver du faktisk. Det var jo så ikke rigtig.

• #105   28. jun Max ham ned kniven gik da frem med en kniv hævet. Det vil jeg da kalde et forsøg på skade... om han ville begå mord? Måske

i Viborg fik han en sten i hovedet. Det er da heller ikke ufarligt...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#106   28. jun HL. Nu er det ikke mig som skriver at ingen har forsøgt at dræbe ham.

• #107   28. jun åh sorry misforstod smiley enig.

Han er en jaget mand på mange måder

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#108   28. jun Det jeg siger, de er tossede smiley

https://www.berlingske.dk/internationalt/tyrkiets-minareter-blev-hacket-bella-ciao-i-stedet-for-allahu-akbar

Tænk at man som oppositionspolitiker i Tyrkiet kan komme 3 år i spjældet hvis man lægger noget på sin facebook der ikke passer Erdogan og Tyrkiet er vel et af de mest moderne muslimske lande der findes ellers smiley

• #109   28. jun Holly, jeg kan nu alligevel ikke lade være med at grine over sådan noget, selv om det godt nok er sørgeligt at man kommer i fængsel i tre år kun fordi man har lidt humoristisk sans.
    Jeg kan se det for mig, hvordan de panisk farer rundt for at få det stoppet.

Mener at der var en lignende episode sidste år, hvor der i stedet for "bønnekald" kom sexlyde.
    Kan ikke lige huske, hvor det var

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#110   29. jun Jeg har faktisk aldrig stemt på Paludan, altså jeg synes han gør det virkelig godt og får sat en masse tanker igang hos folk..men når jeg stemmer holder jeg på det sikre og heldigt nok, for en stemme på ham ville jo have været spildt smiley

En anden ting er at vi mangler et seriøst parti der føre en ordentlig muslim politik = går ind for et muslim frit Danmark, samtidig med at de går ind for EU og det har vi ikke pt..?
    Så jeg er splittet for vil jo gerne have et dk uden muslimer men jeg går også ind for EU, jeg har fuld forståelse for at private virksomheder er glade for EU og tæt samhandel og det er lige som det vi lever af alle sammen så det bakker jeg op 100% !

• Ida og Figo
    mar 2017

#111   29. jun Jeg troede Ny Borgerlige var for EU?

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 7 Følgere: 14 Emner: 43 Svar: 3.490
    #112   29. jun @Ida.
    Nej, det er de godt nok ikke!

At jeg så ikke lige forstår det er noget andet.

De er stor tilhængere af UK modellen.

• Ida og Figo
    mar 2017

#113   29. jun Nå ok. Så de er egentlig bare DF 2.0?

Jeg husker da de kom frem og slog sig op på at være “DFs udlændigepolitik og LAs økonomipolitik”.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#114   29. jun Nej desværre ikke ellers et dejligt parti med mange kloge hoveder og fornuftige holdninger, men lige deres EU politik burde de lige få justeret ind så er jeg sikker på de kunne trække mange flere stemmer smiley

https://nyeborgerlige.dk/politik/eu-politik/

Der er masser af højredrejede EU modstander partier ligesom der er på samme vis på venstrefløjen, det lyder smukt men de glemmer bare fuldstændig hvad vi lever af og i mine øjne virker det helt utroligt dumt ,det er virkelig velfærd af værste skuffe..vi er snart blevet så selvfede at vi har glemt hvad vi er blevet fede af.

Kommentér på:
Rasmus Paludan frakendes retten til at virke som advokat, i tre år, pga manglende tillid i henhold og agtelse.

x