{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Krænkende? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der føler sig krænket af det her billede?

Hvis ja, hvorfor?

Vil nogen føle sig mere eller mindre krænket, hvis det bliver fremhævet, at der er en sort kajkage forrest, en brun bagved og så er resten grønne?

Er det krænkende? Eller er det bare et billede af nogle kajkager, som i øvrigt ser ualmindelig bøvede ud?

Kommentarer på:  Krænkende?
  • #1   29. jun Ja, det er 100 procent krænkende.

Undrer mig over at du ikke kan se det???

Hvor er den hvide og gule Kajkage????????????

Strukturel Racisme siger jeg bare!!!!!!!!!!!!!!!!

PS: Ironi kan forkomme....

• #2   29. jun Tror at neger Kaj smager bedst

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 1.987
    #3   29. jun Ja gu er jeg krænkede

Jeg bliver fed af kage

• #4   29. jun Hahahahahaha, jeg elsker jer sgu en lille smule. Jeg er krænket over at jeg slet ikke kan spise kajkager smiley smiley

• #5   29. jun Kajkager smager vammelt - uanset farve. Det der kunstige smørcreme.. ydrk!

Og hvad krænket angår. Det afhænger af, hvad det vil sige at være krænket og det afhænger uden tvivl af, hvad man har i bagagen.
    Det krænker ikke mig personligt, men anerkender, at andre kan have det anderledes.

• #6   29. jun Jeg er ikke krænket, syntes bare det er underligt smiley

• #7   29. jun 100% jeg føler mig krænket !
    jeg er krænket over jeg slet ikke kan lide kaj kajer og derfor slet ikke spiser dem lige meget deres farve !
    Det faktisk yderst krænkende der ikke er en kaj kage lavet som JEG kan lide !! smiley

• #8   29. jun Mon der er nogen, der er krænket af, at nogen er krænkede af brune kajkager?
    MINDST ligeså interessant...

• #9   29. jun nej jeg krænkes generelt ikke.

• #10   29. jun Jeg er krænket over at der ikke er nogen hvide kajkager.
    Det er godt nok for dårligt, at os hvide skal holdes udenfor,

• #11   29. jun køb en flødeskumskage smiley

• #12   29. jun Det her krænker dem der kan lide nutella. De vil mene det er spild af mad.
    Jeg er ikke til nutella, så jeg kan godt se det sjove i billedet.

profilbillede
  • #13   29. jun Om jeg er krænket? Nej.

Er nogen af de to billeder i tråden sjove? Nej.

• #14   29. jun Jeg tror egentligt at min kæreste ville finde det lide upassende hvis jeg glad stod og sagde:

"I'll take a yellow one. I prefer to eat yellow".

Note til mig selv:

Bestil altid gule Kaj kager på dansk!

• #15   29. jun næe .. orker ikke den krænkelseskultur ..

der er situationer hvor jeg kan forstå folk føler sig trådt for nær, og andre hvor jeg ikke forstår det, synes livet kan blive for svært hvis man lader sig gå på af alt muligt …

det betyder ikke man ikke skal tage hensyn.

• #16   29. jun HVOR er kajkagen med fregner????? Men nej, jeg havde næppe bemærket det hvis jeg gik forbi.

• #17   29. jun Jeg er krænket over, at jeg ikke har nogen kage. Jeg kan lide Kaj-kager, men jeg har ikke smagt andet end grønne. Og det var fra vores lokale Føtæsk. Nøj de var gode. Den jeg har fået efterfølgende var ikke nær så god. smiley

• #18   29. jun Billedet er da ok ....
    Kaj ER grøn og der er mange grønne frøer .
    Brune frøer er MEGET sjældne og der findes ikke ret mange af dem i naturen .
    Så derfor er billedet realistisk ... og ikke racistisk / krænkende ... -----> fordi Kaj er en FRØ .

PS: ... Hvis nogen har set en brun frø i naturen vil forskerne fra København og Århus universitet iøvrigt meget gerne vide , hvor den er set .

• #19   29. jun Jeg tænker bageren har tabt dem i chokoladen.

• #20   29. jun Altså... jeg føler mig ikke krænket af nogen af billederne, men jeg griner heller ikke smiley

• #21   29. jun Jeg har aldrig synes søgt humor som tydeligt går efter at forarge er ret sjovt. Det virker tamt. Jeg er til mere grov humor

• #22   29. jun Det sjove er, at vedkommende som tog billedet, tog det fordi hun synes kagerne ser skrækslagne ud smiley Hun havde slet ikke opdaget den sorte og brune, men pludselig kom hele tråden til at handle om dem smiley

• #23   29. jun Kommer det ikke også lidt an på kontekst, om der er noget forkert i det? Altså hvis de er lavet for at gøre nar ad mennesker med en mørkere hudfarve eller for at forarge nogen, så synes jeg, det er virkelig dumt. Hvis man bare har lavet kajkager i forskellige farver, fordi de er med forskellig smag, så man er nødt til at kunne se forskel, så er det da så inderligt ligegyldigt. Måske de brune er med chokolade og de sorte med lakrids...

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 16 Emner: 56 Svar: 5.008
    #24   29. jun Jeg tænkte faktisk at de har lavet den brune og den sorte Kaj for at inkludere og være mangfoldig, så hvis det er korrekt så er det ret ironisk hvis folk i stedet er blevet krænkede.

Men ja deres ansigtsudtryk er lidt fucked smiley

profilbillede
  • #25   29. jun jeg er krænket på andreas vejne... igen er det mænd der bliver forfordelt...

• #26   29. jun #24
    Hvordan ville du se ud, hvis du havde en hånd oppe i røven, som Kaj på billedet?
    smiley
    Mon ikke du ville have nogenlunde samme ansigtsudtryk hehe

• #27   29. jun Hahahahaha, Claus, true smiley smiley smiley

Mine hunde har i øvrigt en gammel Kaj-dukke (som de har arvet fra mit arbejde). Af og til går de sammen og forsøger at myrde Kaj, men indtil videre har det kun kostet ham en arm og en god slat fyld smiley

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 16 Emner: 56 Svar: 5.008
    #28   29. jun Hahahaha Claus fair pointe smiley

• #29   29. jun synes altså at billede to er ret sjovt smiley smiley smiley

Og selvfølgelig ser de da akavet ud, de render rundt med en hånd i røven

• #30   30. jun Det er mega sjovt tænkt af den bager. Tingene går lige en smule for vidt efterhånden. Det ender med at alle farver hedder Intet-Farve

Bare vent til jul ?? der er jo både brunkager og jødekager.

• #31   30. jun Jeg er ikke krænket, men kan studse lidt over timingen, fordi det næsten virker som en provokation eller et modsvar til alt det der foregår nu. Men det kan jo også bare være en af de grunde, som Ida og Emma nævner, og så er det selvfølgelig fjollet at blive forarget over.

Jeg tror helt generelt at meget krænkelse og forargelse kunne undgås, hvis vi var bedre til at tale sammen og prøve at forstå andre menneskers synspunkter, bevæggrund og baggrund, i stedet for altid at se alting med vores egne briller på.

• #32   30. jun Betina, den med jødekagerne har været op at vende, men det blev ikke til noget med et nyt navn til dem.

• #33   30. jun Jeg magter ikke den der krænkelses kultur mere, har vel egentlig aldrig gjort.

Folk bliver tøsepigebarnfornærmede, snerper sammen og så skal vi andre forstå dem og indrette os efter de små stakler, som helt tydeligt ikke har lært at begå sig og acceptere, at hvis du sætter røven i klaskehøjde, så kan det ske, at der kommer et par klask eller to.

Jeg kan ikke se ideen i at genere folk med vilje - men omvendt heller ikke ideen i, at blive "krænket", Bliv dog sur, sig fra .. hvor svært kan det være?
    For sådan en dårligt uddannet, arbejder med skøre mennesker og ditto kolleger, som mig, er det langt nemmere at forholde sig til at folk beder mig om at moderere mine udtalelser, end at de bliver krænkede .. jeg kan ikke arbejde med det og mangler info - og vader vel bare rundt som en elefant i en porcelænsbutik, indtil en eller anden behjertet sjæl siger STOP !!!
    Jeg forstår ikke krænkelseskulturen - jeg forstår ikke folk, der bliver fornærmede - jeg forstår ikke, at man kan blive det pga nogle klamme kager, som smager af virkeligtdårligtil ...

Men der er jo gået sport i at finde ting og blive krænket - helst på andres vegne, det signalerer at man er da shiiit ...

Kvalmende .. som de kager på billedet ...

• #34   30. jun Jeg er ikke sikker på, at jeg overhovedet ville lægge mærke til, at nogle af dem ikke var grønne.

Men hvis man nu er sådan en, der lægger mærke til sådan noget og bliver krænket over det, så kunne man måske bare være krænket for sig selv. Man behøver måske ikke delagtiggøre "hele verden" i at man altså er blevet fornærmet.

Det er lidt der, kæden hopper af for mig. Jeg er egentligt bedøvende ligeglad med at folk bliver fornærmede over et eller andet, som jeg personligt finder helt ligegyldigt. Det er når alle vennerne og vennernes venner på Facebook skal vide det, at det bliver lidt irriterende. Især når forventningen er, at resten af samfundet skal indrette sig efter de her ganske få personer, som synes, at brune kajkager er helt forfærdelige. Eller hvad det nu kunne være.

Nogle gange ER det altså okay at blive fornærmet, trække på skuldrene og komme videre.

• #35   30. jun Såååå nærmer vi os smiley
    Det her med "krænkelseskultur" får først rigtig liv, når nogle fornærmes, forarges, krænkes over at andre føler sig krænkede smiley smiley

• #36   30. jun Jeg må være "farveblind", jeg kan kun se grønne frøer smiley smiley

Og det er der nok nogen der kan blive krænkede over at jeg skriver smiley

• #37   30. jun #36
    Der var faktisk også en neger frø. smiley

• #38   30. jun Nu er jeg krænket over, at der ingen skævøjefrø er, når nu min nevøs kone er skævøje. NÅ. smiley

• #39   30. jun #37 men den var farvet smiley Og i det her tilfælde er den rent faktisk fejlfarvet, en frø er grøn! smiley

• #40   30. jun Hvad med farven ugegammel tis? Findes den ikke i det?

• #41   30. jun CH

Just for the record.
    Jeg er ikke krænket over at andre bliver det.
    Jeg er derimod giga træt over, at folk ikke kan finde ud af at kalde en spade for en spade og sige tingene rent ud.

Det der lillepige "er der noget galt?"... "Nej..", mens man på 100 meters afstand kan se at DET er der. Det er imo spild af tid - sig hvad der er galt, er det noget jeg har gjort så lad mig det vide.
    Kan du ikke det, så luk røven.. Undskyld sproget.. Og kom videre.

Men nej, krænket over at vi er blevet en nation af fornærmede tudefjæs?
    Nej da - blot dødeligt træt...

Kommentér på:
Krænkende?

x