{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Opvaskemaskiner {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaring med opvaskemaskiner.
Har fundet en Siemens på tilbud til 2222kr, men er meget i tvivl om det bare er billig skrammel.
Den jeg havde før var i samme prisklasse, og den har aldrig vasket ordentligt.

Så hvad er jeres erfaring?
Hvilke mærker kan anbefales?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvaskemaskiner
  • #1   8. jul 2020 vi har en Bosch bordopvaskemaskine der hvor vi er flyttet hen nu.

    Men vi har førhen også haft både nogen billige mere ukendte mærker, og også billigere løsninger af de kendte mærker.

    somregelt synes jeg Siemens, Elektrolux og Bosch plejer at være gode - også i deres billigere modeller.

    Med opvaskemaskiner handler det faktisk tit og ofte om at man ikke får indstillet sin opvasker korrekt ud fra hårdheden på ens vand.
    vi havde kæmpe problemer med vores den ene på et tidspunkt - og den var helt ny.
    indtil jeg fik læst ordenligt op på det - fundet hårdheden på vandet hvor vi boede og sat den derefter.
    lige siden kørte den som en drøm.


  • #2   8. jul 2020 Malene- Sådan noget aner jeg ikke noget om.
    Men betalte ret meget for at få en til at komme og installere den, så går da ud fra han vidste hvad han gjorde.

    Kigger netop også på Bosch smiley
    Tænker også tit de er lidt billigere fordi energimærket kun er A+, og den der er 1000kr dyrere er A++.
    Tak for input smiley


  • #3   8. jul 2020 Jeg har en billig electrolux som fungerer glimrende:) De behøver ikke være lort selvom de er billige, men de er ofte knapt så kønne, synes jeg..

  • #4   8. jul 2020 Jeg har en Miele.

  • #5   8. jul 2020 havde en som kostede ca 3000. husker ikke mærket... brugte den i 8 år. Vi efterlod den, fint fungerende til næste lejer

  • #6   8. jul 2020 Tar dit service med i butikken og se om det står ordentligt i den smiley

  • #7   8. jul 2020 Jeg må ud og se hvad de har smiley
    Gider heller ikke give de ekstra 1000kr, hvis den billige fungerer fint.
    Udseende betyder ikke vildt meget.

    Ginne- Service? Jeg skal have en ny smiley


  • #9   8. jul 2020 Dine tallerkner osv. så du ved om det kan være i den smiley vi købet en som vores tallerkner ikke kunne stå i f.eks. Det havde vi da ikke tænkt over. Men det gør vi fremover.

  • #10   8. jul 2020 Hippie- Ja det ved jeg, men forstod ikke lige sammenhængen smiley

    Ginne- God ide smiley


  • #11   8. jul 2020 Vores er noget halvdyrt biiiip. Kurven kører ikke ordentligt. Den vasker for det meste ok, men alt er drivvådt efter vask. Vi har repareret på den utallige gange, og nu skal den også holdes lukket med en pind, da alt damp ellers siver ud og ødelægger bordpladen.

  • #12   8. jul 2020 Susanne- Hvor gammel er den?

  • #13   8. jul 2020 De helt billige har normalt plasticbund, det gør at opvasken ikke bliver så tør, som når der er stålbund i. Så man skal ofte tørre af selv. smiley

  • #14   8. jul 2020 Vores er vel 5-6 år nu, men det har været galt længe. smiley

  • #15   8. jul 2020 Ellers skal man købe en som åbner når den er færdig. Jeg er uendeligt glad for at min gør det, intet rustent bestik eller våde pletter på glas eller muk hvis den har kørt og man har været væk på ferie fx. Så praktisk!

  • #16   9. jul 2020 #9 Ginne; har du tjekket, om du kan hæve/sænke den øverste kurv?


  • #17   9. jul 2020 Lise-Lotte det er breden. Maskinen var ikke dyb nok til en række af de store og en række af de små ved siden af hinanden.

  • #18   9. jul 2020 Den blev ombyttet. smiley

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #19   9. jul 2020 Bosch og Siemens har jeg altid haft og alle har været rigtig gode opvaskemaskiner smiley

  • #20   9. jul 2020 Vi har en stor Siemens men med nypris Ca 10000 kr. Den er dog købt som meget lidt brugt via dba for 3 år siden, da sælger skulle have nyt køkken. Tror vi gav 3000 kr for den. Den er vildt god og har kørt min 2 gange dagligt siden vi hentede den. Den tidligere var også Siemens. Vi er glade for Siemens herhjemme smiley

  • #21   9. jul 2020 Lige til en orientering så er Bosch og Siemens identiske, når man ser bort fra de få og små designmæssige forskelle. Begge tilhører de mest stabile maskiner overhovedet. Holdbarheden på de billigste er i top. Energimærket på disse er dog ofte af lidt lavere standard.
    Jeg har en snart 10 år gammel Siemens af den billigste slags. Den har aldrig lavet en forkert lyd og har nok kørt ca. 3000 gange.


  • #22   9. jul 2020 Søren- Tusind tak smiley
    Kan det godt betale sig at købe A+++ eller A++ fremfor en med kun A+?
    Synes nemlig de fleste til billige penge er en A+


  • #23   10. jul 2020 Jeg havde en billig AEG den holdt i 10 år vaskede fint og fjong. Den døde så helt og aldeles og blev skiftet ud med en lidt småpebret Siemens med et eller andet fancy nyt tørresystem - og blåt lys inde i maskinen når man åbner den og den er tændt (gad vide hvornår det lige er at man skulle have brug for den feature smiley ). Det er godt nok en skodmaskine. Den er ganske håbløs at indstille til vandets hårdhedsgrad så den bruger enorme mængder afspændingsmiddel og den tørrer elendigt. Og det suverænt mest irriterrende er at den betjenes med touch panel. Det fungere bare ikke med noget, der befinder sig under en bordplade hvor man også står og arbejder. Jeg får hele tiden tændt eller slukket skidtet når jeg lige får ramt den smiley

  • #24   10. jul 2020 Mette- Ej hvor trælst smiley

    Er der nogen der ved om man skal holde sig fra maskiner med plast bund?


  • #25   10. jul 2020 Plastbunde kan være skrøbelig. Hvis du skulle tabe en steak kniv eller en kniv med lidt spids, kan du risikere at lave hul i bunden. Det var i hvert tilfælde det, vi fik af vide, da vi kiggede ny maskine.

    Og så ville jeg selv holde mig fra touch system, hvis muligt.


  • #26   10. jul 2020 Var ude i en butik igår og der fortalte de, at dem med plastikbund ikke tørrer ordentligt.
    Hvorfor filan laver man dem så, tænker jeg bare.
    De billige var alle med plastikbund nemlig.

    Jeg vil gerne købe på nettet, men det kan jeg ikke fordi de ikke skriver om det er med plastikbund smiley
    Gider ikke gå længere uden en opvaskemaskine, så skal have fundet en løsning smiley


  • #27   10. jul 2020 Plastik er bare et billigere materiale end rustfrit stål.

    Vi har en Blomberg, med rustfrit stål lidt dyrere men kører fortrinligt. Den er med touchpanel, men fordi vi har stillet den, så den når den er lukket er helt inde så fronten flugter med forreste kant på bordpladen, så rammer vi ikke panelet, når vi bruger bordpladen ovenover, så jeg synes at touch er rart fordi man så har en fin glat front i køkkenet.

    Vi gik efter et godt tilbud, både Elgiganten og Skousen kører mange gode tilbud, og hvis man surfer lidt, så er det ikke så svært at sammenligne pris på de enkelte modeller. Vi fandt en der de fleste steder kostede 7-7.500 + montering, vi fik den så til 4.000 inkl. montering og vækkørsel af den gamle maskine hos vores lokale Hvidvareforretning. De var til at handle med, de havde meget på lager, så det var med levering dagen efter at vi havde været derinde.....


  • #28   10. jul 2020 Kig iøvrigt også efter om de har returmaskiner, vi fandt for ikke så længe siden en fin en af slagsen til en veninde. Så er der garanti på og der er ofte slået meget af prisen.

  • #29   10. jul 2020 Kirsten- Vi var 3 steder igår, og alle var villige til at handle smiley
    Det er nemt nok at sammenligne priserne, men de skriver som sagt ikke om bunden er i plast.
    Derfor er det lidt svært at købe en man ikke har set.


  • #30   10. jul 2020 Vi har touch men den sidder oppe i toppen af lågen og bordpladen rager lidt ud over. Vi har aldrig haft problemer med at vi ufrivilligt kommer til at trykke på noget.

  • #32   11. jul 2020 Hvis vandets hårdhedsgrad ikke er indstillet korrekt på opvaskeren, så kan resultatet minde om glaspest. Find dit drikkevands hårdhed og indstil maskinen i forhold dertil (vandværk og brugsvejledning). Alternativt, prøv dig frem efter devisen - er det ikke en ko, så er det nok en vejrmølle.

  • #34   11. jul 2020 Så kan du formentligt fjerne dit "glaspest" med en gang eddike eller citron.

  • #36   11. jul 2020 en ordenlig omgang citron syre til glassene og maskinen - og så på den rigtig hårdheds grad, burde det være muligt at redde det Isabelle.
    men glasene kan selvfølgelig være så hårdt ramt af de nu at de ikke bliver pæne igen.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #37   11. jul 2020 Hvis det er rigtig glaspest så er der ikke noget at gøre smiley

Kommentér på:
Opvaskemaskiner

Annonce