{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Telt {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, der har erfaring med backpacking, som kan anbefale et telt? smiley

Min far, Mason og jeg vil gerne på nogle ture i terrænet og søger derfor efter telt. Men jeg synes sgi det er lidt svært at gennemskue, hvad der er ordentligt - især når det ikke behøver koste en hel formue smiley

Hvad kan man finde af god og brugbar kvalitet til maks 2.000 kr? Nogen der kan rådgive? smiley


Kommentarer på:  Telt
  • #1   18. jul 2021 Nu ved jeg ikke hvor meget komfort vs. vægt betyder for jer med hensyn til telt smiley Jeg har kun erfaring med letvægtstelte. Vi har haft et Asivik Wilderness til 3 personer, som er rigtigt fint til min mand, jeg og Karla. Der er god plads i sovekabinen, men også fint til opbevaring. Vi overvejede også et Robens Pioneer 3EX, det tror jeg også er ret fint smiley De burde begge være omkring de 2000, hvis ikke jeg husker meget forkert.

  • #4   19. jul 2021 Tak for anbefalinger!

  • #5   19. jul 2021 Hvad betyder vægt? Forskellen mellem 2000 og 3000 kr betyder hurtigt et halv til et helt kilo og det er meget, hvis i går langt med oppakning

    Hvad betyder regnvejr?
    Tager i kun afsted hvis vejrudsigten er god?
    Er i afsted mange dage, så vand fra kondens er et problem?
    Har i brug for 20.000 mm vandsøjletryk?
    Har i brug for en inder kabine?
    Har i brug for udluftning?

    Hvordan med oppakning og vovse? Skal der være fortelt eller et telt i en nummer for stor?

    Vidste du at de fleste friludtsbutikker nu udlejer virkelig gode telte til kun nogle få hundrede kroner? Er din økonomi måske bedre til at leje hvis i kun kommer afsted en enkelt gang eller to mere i år?

    Asivik er bedst til prisen synes jeg
    Vær meget varsom med at købe for billigt.
    Der findes 500 telte - få styr på dine krav og behov og de prioriteres. Besøg butikkerne og udstillinger. I vores by er der en årlig stor frilufts fremvisning på den lokale "cirkus græsplæne" en gang om året.


  • #6   19. jul 2021 Det er nogle gode overvejelser, du nævner, Ziva og Abby. Jeg kan godt se, vi lige skal have sat os ned og få snakket prioriteterne igennem smiley

Kommentér på:
Telt

Annonce