{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Smadret i sindet {{forumTopicSubject}}

Måske lige lovlig voldsom overskrift. Men det er sådan jeg har det. Ikke for at bruge HG som dagbog og psykolog men måske nogle kender det.
Jeg er ramt ind i en krise (tror jeg). Jeg passer min hund og mit job som det vigtigste. Men ellers er jeg smadret i gulvet. Jeg sover ikke rigtig og spiser ikke ordentligt. Jeg føler mig ikke glad ved det jeg plejer, er rastløs og distræt. Det er en kamp at holde hjemmet. Føler mig forkert og alene.
Jeg prøver virkelig at være tuff og bare køre på men jeg er sgu sendt til tælling. Øv! Jeg ved godt hvad det nok udspringer af men jeg plejer altid godt at kunne håndtere modgang. Har i prøvet det og har et fif?

Kommentarer på:  Smadret i sindet
  • #1   8. maj En tur til lægen smiley det kan være alt fra depression til d-vitamin mangel (jeg bliver selv depri hvis jeg mangler d-vitamin)

• #2   8. maj Overvej at lade lægen screene dig for depression og stress.

• #4   9. maj Alle kender det at have en krise, men du skal lære at håndtere den.
    Der er HG ikke det rigtige sted.

Det er din livskvalitet og sundhed vi snakker om.
    Det er vigtigere at være glad og have overskud end noget andet. Det er alt afgørende for dit liv.

Så få hjælp.
    Rigtig hjælp.

Du kan ikke bare være tough, eller tuff hvis du foretrækker.
    Du kan beslutte dig for at lære at forstå dig selv og foretage bedre valg for dig selv, men du kan ikke vælge bare at være hård og stå igennem.

God bedring

• #5   9. maj Nu vidste jeg ikke hvordan det staves

• #6   9. maj Alle får tæsk af livet engang i mellem og det er en del af det at være et menneske at man har perioder hvor man bare ikke er glad og mangler motivation. Synes dog at dit lyder af lidt mere end det - ? Det lyder lidt mere i retning af noget begyndende depression/stress, som du nok burde få noget hjælp til. Min mand har været gået ned med stress; det der hjalp ham var en samtalegruppe og meditation (med en guide i starten). Jeg kender flere der har været gået ned med stress eller som har haft depressioner. Jeg kan kun sige at det er noget man skal tage alvorligt så man ikke ender et sted, hvor det er meget svært at komme 'tilbage' fra.
    Man kan gå til sin privatpraktiserende læge eller måske din arbejdsplads har en sundhedsordning, der også omfatter den slags hjælp ? Det var igennem arbejdspladsens sundhedsforsikring at min mand fik hjælp.

• #7   9. maj Jeg vil som de andre sige, at du skal gå til din læge. Både fordi, der kan være hjælp at hente, og hvis det er begyndende stres/depression, er det langt bedre at få taget fat i det nu, end når du går helt ned med flaget (hvis du gør).

Men du er bestemt ikke alene, men det bliver bedre igen.
    Kæmpe stort kram til dig smiley

• #8   9. maj Tak smiley jeg ved godt det nok ikke er hg der skal til..

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 269 Hunde: 4 Emner: 547 Svar: 25.375
    #9   9. maj Selvfølgelig ved du det, men derfor kan det jo sagtens være, at du kan bruge at vende din situation med nogle HG'ere - måske få et brugbart råd eller to - eller bare et virtuelt kram, et opmuntrende ord, lidt trøst smiley

Zivas indlæg er, i min optik, nedladende og derfor ubrugeligt smiley

Vi er mange, der har været, hvor du er nu - og jeg stemmer i med de andre om, at du skal få noget hjælp, så du ikke lander i et sort hul, der kan være rigtig svært at komme op af igen. Tal med din læge og/eller noget familie/nogle venner, du er tryg ved.

Varme tanker.

• #10   9. maj Isabelle:
    Det var ikke ment nedladende - det læser du selv. Jeg finder det til gengæld ubehageligt, at det har du allerede dømt uden at spørge og har behov for at fremhæve din negative mening.
    Er det de manglende smilyer?

At det er ubrugeligt læser du også selv.
    Jeg finder det både brugbart, positivt og konstruktivt. Dog åbenbart ikke tilfredsstillende formuleret.

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 269 Hunde: 4 Emner: 547 Svar: 25.375
    #11   9. maj Jeg skriver "i min optik", Ziva - altså min oplevelse af dit skriv.
    Fint fint at tage fejl smiley

• #12   9. maj Er sikker på der mange der har haft det som dig, jeg har selv haft en depression og været tæt på at have haft det to gange, plus jeg har været nede med stress.
    Men har lært at lyttet til min krop og har lært at sige pyt, men det har også taget mig 20 år smiley og kun ved prof hjælp. En tur forbi lægen og find ud af hvad der hjælper dig, pt er hundetræning, mit ilt/energi kilde.

Håber du finden den rette hjælp og det er helt okay at ligge og tude og have ondt af sig selv, kram hundene noget mere og bare ligge under dynen:) vi alle har brug for luft. Da jeg sidst var nede var jeg stolt hvis jeg kunne klare en lang gå tur med hundene. (Har en hund der kræver en del psykisk af mig på tur) og kan stadigvæk ikke overskue at handle uden en seddel og kuglepen, så panikker jeg.

Så være stolt over du passer på dig selv, ved at mærke der noget galt. For ingen passer på dig ud over dig selv smiley

• #13   9. maj Tak for jeres søde svar smiley i dag har jeg været på arbejde og været ude og gå en tur med en ven og Marley. De små ting tæller smiley

Men jeg har fæet en aftale så må jeg høre hvad han tænker

Kommentér på:
Smadret i sindet

x