{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Hvilke særlige lyde laver jeres hunde? {{forumTopicSubject}}

Emnet siger jo det hele smiley

Hvilke lyde laver jeres hunde (ikke nødvendigvis gøen) og i hvilke situationer? smiley

Jeg ligger ud:
Otis laver sådan en laaaaang "mmmhummmmmffh" lyd når han ligger sig til at sove, og samme lyd hvis han ligger og bliver nusset smiley Det lyder lidt som om at skubber alt luft ud af maven, som et kæmpe suk med masser af lyd på smiley
Otis piver når han bliver utålmodig eller opstemt, eksempelvis når han er i huset og han ved jeg ligger spor oppe på marken, eller når vi nærmer os træningspladsen, altså piver så det lyder som om man slår ham smiley

Jeg glæder mig til at læse hvilke lyde jeres hunde kommunikerer med smiley

Kommentarer på:  Hvilke særlige lyde laver jeres hunde?
  • #1   6. aug Hector siger heldigvis ikke så meget, men bliver han utålmodig eller ser en bestemte hund, så piver han. Det er dog noget vi arbejder på, og han er rigtig god til at tie stille, når jeg siger shh! til ham smiley

• #2   6. aug Hundeprut sukker på sådan en bestemt måde når hun ligger sig til rette og er lige ved at falde i søvn.

Og så har hun sådan en bestemt sang/hyl/uhhhh lyd når hun bliver rigtigt glad. smiley

• #3   6. aug Årh i har også et godnat-suk, Zenta... smiley Jeg kan simpelthen ikke stå for den slags...

• #4   6. aug Hippie, er det i forbindelse med træningen til servicehund at i træner det, eller bare generelt? smiley (Hvis de to ting kan skilles ad smiley )

• #5   6. aug Airedales har virkelig mange lyde. De "taler" rigtig meget uden at gø. Tænker det er et lævn fra Odderhunden.

• #6   6. aug Louise, er det så et træk du værdsætter ved racen eller et du lærer at leve med? smiley

• #7   6. aug Uh det afhænger helt af situationen haha. Nej generelt synes jeg faktisk det er lidt hyggeligt. De 3 andre racer jeg har haft, har slet ikke det "ordforråd".

• #8   6. aug Jeg kunne godt forestille mig at det giver en ekstra dimension af kommunikation smiley
    Aussien skulle vidst også være kendt at sige en del, men jeg tror nu nok mest det bare munder ud i noget gøen...

• #9   6. aug Tucker nyser/fnyser når hans tiggeri bliver ignoreret.. En smule belastende smiley

• #10   6. aug Iroh siger "Haaaaaaaarj!" ret ofte, især når jeg kommer hjem fra fx arbejde, men også hvis han er vågnet fra en lur og kommer hen til mig smiley
    Har desværre aldrig haft held med at fange det på video, men det et ret sjovt smiley

• #11   6. aug Fru Christensen: Både og. For som Servicehund skal han være stille, når han har vest på, men også fordi jeg egentlig ikke gider høre på det piveri, bare fordi noget ikke lige passer herren smiley

Heldigvis gør han ikke og har aldrig gjort det. Har hørt ham gø måske samlet set 3 gange i den tid jeg har haft ham.

• #12   6. aug #9, forstår da godt han fnyser når han bliver ignoreret smiley

#10, fedt! Det ville jeg SÅ gerne se på video smiley

• #13   6. aug Balder brummer lidt som en bjørn, når han synes, at han mangler opmærksomhed. smiley

• #14   6. aug Thea kan sådan en helt særlig skrige lyd..
    Vi har været til photoshoot her til aften, og min veninde holde Thea, mens Baby fik taget billeder.
    så snart vi var ude af syne, skreg Thea med sådan en vild hylelyd, der kunne høres i hele skoven smiley

• #15   6. aug Baby fnyser og han kan nærmest gøre det på kommando.. Så kan vi sidde der og fnyse af hinanden, fordi han skal have det sidste ord smiley

• #16   7. aug Akoya snakker egentlig forholdsvis meget. Hun brummer helt vildt, når hun mangler opmærksomhed eller skal ud og tisse.
    Fnyser også tit, specielt ved leg eller hvis hun bliver frustreret til træning smiley

Derudover har hun et hav af mærkelige lyde, når hun snakker. Mest i ren frustration, hvis hun ikke kan nå sin bold eller vi har ignoreret den stakkels hund for længe smiley
    Hun kommer også med nogle mærkelige lyde en sjælden gang, når hun leger med sin bedste hundeven ??

• #17   8. aug Sam brummer når vi kommer hjem fra arbejde, det er hans måde at vise han er glad for at se en, han har lært at hente en bamse i munden, for at undgå hopperi, så han brummer helt enormt højt med bamsen i munden smiley

Når han tigger, har han et meget skingeret piv, det er ret træls at høre på og samtidig også sjovt smiley

Han gør kun for at advare mod noget, så generelt larmer en Ridgeback overhovedet ikke meget, har ikke et stort ordforråd, men damn de kan fortælle meget med deres blik!

• #18   9. aug i min familie har vi altid joket med at Kato nogengange lyder som en søløve når han er glad foreksempel når jeg besøger ham og mine forældre eller når vi gør klar til gåtur

jeg har altid bare troet at det kun var Kato der gjorde sådan

• #19   i går kl. 10:42 Penny har det mest gennemtrængende virkelig irriterrende nærmest højfrekvente 'piiiiiiiiiiiv' når hun skal ud og tisse. Det får nærmest de små hår i nakken til at rejse sig. Man misser det med statsgaranti ikke smiley Hvilket jo egentlig er meget smart smiley Hun har haft det helt fra starten af, hvilket sikkert var med til at gøre hende så ultrahurtigt renlig smiley
    Clinton er en meget vokal hund. Han gøer, brummer, mumler, knurre, hyler, piver osv i rigtig mange situationer. Især når han er på glad og begejstret skalaen. Når vi træner rally ledsages øvelserne ofte af diverse lyde. Fx ledsages en bakke-øvelse væk fra mig ofte af 'hråm hråm hråm' (og ja, man kan risikere at dommerne tolker det som at han knurre af mig). At blive sendt rundt om en kegle ledsages ofte af 'WRRRUUUUUW'.
    Når jeg tager ham ud af bilen på træningspladsen er ingen i tvivl om at 'Clinton has landed'. Han har meget svært ved at være i sin krop og gøer HØJT og larmenede mens han hopper rundt om sig selv i små cirkler smiley
    Han kommer ofte og kigge på en siger 'WRAUW' og render afsted igen.

• #20   i går kl. 10:54 åh Mette, i vores klub er der heller ikke nogen der er i tvivl, når Baby ankommer. Man kan jo næsten ikke høre hvad man selv tænker i den larm smiley

Kommentér på:
Hvilke særlige lyde laver jeres hunde?

x