{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaaaaaaalg
  • #1   6. okt 2022 OHHHH sorry det der spørgsmål får mig lige til at tænke på en af min søns klassekammerater for nok 15 år siden... Kørende på motorvejen i Tyskland, han undrede sig over alle de byer der hed "Ausfahrt" smiley

    Er Palludan ikke længere opstillingsberettiget, eller er partiet nedlagt ? Kom lige til at tænke på hans charmerende fravær i går ...


  • #2   6. okt 2022 Han er vist blevet svensker, ham Paludan. Danmark var for lille til en stor mand som ham smiley

  • #3   6. okt 2022 For første gang i mit liv ved jeg ikke, hvor jeg skal sætte mit kryds
    Jeg synes ikke, at de statsminister kandidater vi har er velegnet til at sidde for bordenden.
    Det bliver som at vælge mellem pest, koldere og corona



    Og ja, Paludan er blevet svensker, der er flere han kan provokere.


  • #5   6. okt 2022 Jeg ved godt, hvem jeg vil stemme på. Men synes desværre ikke om den statsminister, de peger på. Men må håbe, de kan trække i anden retning.

  • #6   6. okt 2022 Om man kan lide hans politik og/eller væremåde, så er Ellemann med længder den bedst begavede statsministerkandidat. Han kan improvisere, hvor de to andre bøver kun kan lire klichefyldt udenadslære af. Jeg er dog ikke helt vild med hans afslappede holdning til svineriet i landbruget.

  • #7   6. okt 2022 Paludan er skam tilbage i DK, men han er begyndt at studere teologi på universitet, så han har måske ikke tid til at det politik længere.

  • #8   6. okt 2022 Enig med Søren, jeg er så ikke vild med hans EU politik og at han er for en EU hær.

  • #9   6. okt 2022 Jeg sad i eftermiddags og så talerne fra åbningen.
    Jeg var ellers sikker på, at jeg ville give Pape mit kryds. Men efter at have hørt ham i dag, så skal han ikke regne med min stemme.




  • #10   6. okt 2022 Altså af de 3 kan jeg medgive at Ellemann er den bedste anden mulighed smiley

    Jeg tror også sagtens han kan vokse med opgaven, han er bare lidt slidt af den hårde start som partileder ..

    Pape har imo nået toppen af sit potentiale, og det er bare ikke godt nok ...


  • #11   6. okt 2022 Der er kun 2 jeg tør overlade Statsministerposten til .... og det er IKKE Jacob Sprællemann eller Søren Pape ..... smiley

    Det er heller IKKE Sofie ... Alex ... Inger ... Morten ... Pernille ... Pia .....
    ......eller
    ( Marianne ... Sikander... Franciska ... Maj ... Uffe ) smiley ......

    Så er det vist ikke svært at gætte ... ( glem ikke XX ) .. smiley ... smiley smiley smiley smiley


  • #12   6. okt 2022 Jeg kan godt lide Alex Vanopslagh
    Synes at han er ret fornuftig at høre på


  • #13   6. okt 2022 Enig Anni!

  • #14   6. okt 2022 Jeg kommer ikke til at stemme for Løkkes nye parti.
    Men jeg egentlig enig med ham i at, det vil være bedre med en regering der ikke er afhænglig af ydrefløgene


  • #15   6. okt 2022 NITTIB
    Af de to, du vælger, så er jeg ikke til den kvindelige og hendes parti.
    Men har altid godt kunnet lide den mandlige, og ham og hans parti. Har altid, bortset fra det sidse valg stemt på ham og hans parti.
    For mig må han gerne være statsminister


  • #16   6. okt 2022 Det jeg ikke kan forstå er, at de gamle DF'er som Espersen mm i årevis har kørt på, at vi skal ud af EU. Og at vi ikke skal åbne op for mere udenlandsk arbejdskraft.

    Nu har de skiftet parti - skiftet til et parti, som er tilhænger af EU og bestemt ikke vil ud af EU.
    Samt skiftet til et parti der vil åbne op for mere udenlandsk arbejdskraft.

    Det hænger ligesom ikke sammen for mig, men virker ret useriøs.


  • #17   6. okt 2022 Jeg har altid stemt Venstre, og uanset hvilke kandidattests jeg tager, ender jeg på Venstre. Så det er som om jeg er ret stabil på dét punkt smiley Men jeg var sgu presset da Løkke skred, og Ellemann satte sig på formandsposten, for jeg KUNNE ikke lide ham!

    Men han vokser på mig. Han har fx været med i Mads og A-holdet nogle gange, og jeg er pjattet med hans humor og kvikke bemærkninger. Som en sidebemærkning var jeg også helt pjattet med Mette F., da hun deltog i programmet for et par uger siden - kvinden er virkelig sjov og klog og rar. Jeg synes det er skønt at “se” dem uden for deres virke, og opleve dem på slap line, og lade deres egne personlige meninger og deres personlighed skinne igennem.


  • #18   6. okt 2022 jeg har det bare så stramt når de der er i folketinget, og det er UANSET hvem og farve/parti, udnytter systemet, om det er deciderede ulovligheder, eller egentlig lovlige ting men hvor jeg mener de udnytter regler til at suge alt de kan ... de sager der har været om bilag, betaling af rejser, udnyttelse af hvem man er til at få for goder, eller særbehandling, ulovlig benyttelse af bolig, fradrag for dobb husførelse, betale for middage med minister kort osv ..
    Der er ministre fra nuværende regering, og Løkke, Støjberg, Alex V , Messerschmidt... og ja der er måske flere der bare ikke er blevet busted ...jeg synes de har så mange priviligier i deres job så de burde holde sig for gode til den slags ..


  • #21   7. okt 2022 Det er sjovt Isabelle for mødte/hørte jeg Løkke uden hans forhistorie så ville jeg også tænke det var da en jovial fyr som kan sige noget fornuftigt ..
    Men jeg tænker også på alle hans sager, derudover noget med en datter og en flyvetur, og et møde hvor hustru skulle til et åbenbart ikke behageligt møde hos hendes chef hvor han lige tog med .. ja han er manden og nogle ville tage en bisidder med, men i dette tilfælde et dårligt valg ..

    Og ja så har han i den grad lagt kimen til det udsultede sundhedsvæsen vi har i dag .... det er næsten det jeg har sværest ved at "glemme" ...

    og lige nu har både Alex, Pape boligsag, og Inger gider heller ikke rigtig tale om hendes københavner lejlighed ... misundelse måske, men det er så uklædeligt med alle de stramninger og besparelser og så ignorerer de, DEM ALLE at se på deres gode samt stadig uartigt gode løn og specielt pensionsvilkår ...


  • #22   7. okt 2022 John, så er der dæleme ikke mange du kan vælge imellem smiley

  • #23   7. okt 2022 Jeg synes at Løkke minder om Tuborg-manden smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #24   7. okt 2022 Nu med sundhedsvæsenet. Hvor mange år har man haft mulighed for at lave det bedre.

    Man gik til valg på x antal flere sygeplejersker. De kom så ikke. Og det er et problem.

    For man kan stemme på miljøpolitik,velfærd osv. Det lyder rigtig flot alt sammen. Virkeligheden bliver bare en helt anden.


  • #25   7. okt 2022 Hvis man nu stoppede al partistøtte fra private og virksomheder, og derefter fastsatte et beløb fra det offentlige, som der jo egentligt allerede er, så kunne vi måske komme nogle såkaldte tjenester til livs. Det er noget forbandet svineri og et demokratisk problem, at man kan betale sig til indflydelse.

  • #26   7. okt 2022 @ Søren.. 100% enig ... lad os for valgbudgetter på lige vilkår og vilkår der ikke er hængt op på noget der skal "betales" tilbage ....

    @ max ..nu har ordet skattelettelser fået uartigt megen plads i de senere års valgkampe og der er så ingen der har haft nosser eller evne til at fortælle danskerne hvor meget mentalt overskud til alt i livet det kan give hvis vi ved at vores børn passer og udvikles optimalt, at vores ældre passes når vi går på job, og hvor vigtigt det er for både arbejdsgiver- og tager at der er kompetente og hurtige behandlingsmuligheder når vi bliver syge .. eller hvor megen af tidligere tiders anseelse der er gået tabt ude i verden fordi vi ikke investerer i vidensudvikling og forskning på sundhedsområdet, der IKKE er finansieret af private penge ...


  • #28   7. okt 2022 Jeg er ret nervøs for at Mette klarer den endnu engang.............

  • #30   7. okt 2022 Nu kan man jo ikke udelukkende takke Løkke for alle ulykkerne. Mig bekendt har Løkke aldrig haft 90 mandater.
    Og lige som Max, så siger jeg, at det har de røde partier jo kunne lave om, hvis de ville. Det har de haft en del år til. Men de må jo være godt tilfreds med hvordan det er siden de ikke har ændret på noget.

    Endvidere, så synes jeg hellere ikke, at vores sundhedsvæsen er så ringe endda.
    Jeg var indlagt dagen efter at jeg var til lægen, og det var midt i corona krisen, hvor alt var lukket ned. I 8 uger var jeg på sygehuset hver eneste hverdag. Gennem halvandet år har jeg været på sygehus hver fjerde uge, og indimellem oftere, hvor der var operationer og nogle akutte indlæggelser.
    Og jeg må sige, at jeg er dyb imponeret over vores sygehusvæsen. Jeg har kun ros til dem.


  • #31   7. okt 2022 Ikke overraskende er det kandidater fra de radikale og moderaterne jeg er mest enig med. Men min stemmer havner et andet sted denne gang. For mig er det vigtigste klima og biodiversitetskrisen. Vi nærmer os det punkt som en cree-indianer engang beskrev: "Først når det sidste træ er fældet, den sidste flod forurenet og den sidste fisk er fanget indser I at man ikke kan spise penge".
    Jeg bor ude i naturen og ser hvordan den bliver fattigere år for år og hvor skræmmende hurtigt det går.
    Jeg føler ikke at jeg kan gøre andet end at stemme på det eneste parti jeg sådan helt lavpraktisk og lokalt rent faktisk har oplevet kæmpe for at bevare og forbedre naturen. Og det eneste parti på Christiansborg, der rent faktisk reagerede med andet end et 'auto-reply' på at man som borger henvendte sig og udtrykte sin bekymring i en sag, hvor man var et mulehår fra at smadre to store meget unikke stykker natur med et komplet overflødigt stykke asfalt. Så det bliver Enhedslisten denne gang. Her reagerede den ansvarlige ordfører på området rent faktisk med et ordentligt svar. Fra alle andre fik man bare en gang lirum larum om at naturen jo ikke måtte stå i vejen for fremskridtet og bla bla bla. Jeg synes faktisk er vi er nået dertil hvor naturen gerne må stå i vejen for os.


  • #32   7. okt 2022 Det her er da total tåbelig i mine øjne. Og så midt i en energi krise.
    Dong blev solgt og vores vaccinefabrik. Begge dele viste sig at det ikke var så godt, for danskerne.
    Jeg var ellers lige begyndt at synes lidt bedre om Ellemann, men det her får mig bare til at tabe endnu mere for ham.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/venstre-vil-s%C3%A6lge-dele-af-statens-andel-i-%C3%B8rsted/ar-AA12GLkh?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=df8b13cbf98e46c485d5140ed657db4a



  • #33   7. okt 2022 Lad os nu bare sælge den fossile del af Ørsted. Den har fremtiden bag sig.

  • #34   7. okt 2022 @ Anni ... vores sundhedsvæsen er ikke ringe grundet de mennesker der arbejder der er både dygtige og dedikerede, langt de fleste af dem ... men det er galt når vi ikke kan besætte 20% af de stillinger der slås op som sygeplejerske, det samme er på vej med læger, og SOSU ... når afdelinger lukker, eller begrænser sengepladser grundet personale mangel, når 80% af en lægegruppe har en grad af udbrændthed .. når der stadig fx på operationer kun er sidemandsoplæring, hvor landene omkring os forlængst har investeret i simulatorer man kan øve sig på ... tror ikke mange ville sætte sig op i et fly uden en pilot er ordentlig trænet, men i DK ligger man sig i en del specialer underkniven under de gammeldags vilkår ..
    Og som Isabelle skriver så er det private meget dyrere for os end hvis vi samlede pengene og kompetencerne i det offentlig sygehus væsen med lige adgang for alle .. Sygeplejerskerne tager job i vikarbureauer og bliver så kaldt ind til arbejdet til højere løn end hvis de var ordinært i stillingen, og mange af operationerne i det private er af simpel og ikke kompliceret karakter og de har ikke oplæringspligt ... og skulle en operation endelig gå galt, så skal det reddes ovre i det offentlige måske udenom ventelisterne hvis det er akut ...


    Vi skal stoppe med at sælge det hvor vi selv kan sikre en forsyningssikkerhed samtidig med man kan udvikle og sælge viden derfra samt produkterne ... så nej til mere salg ..


  • #36   7. okt 2022 Tværtimod Isabelle, så tror jeg at det kun kan blive bedre med en borgerlig regering.

  • #38   7. okt 2022 Jeg kan godt lide de videoer Ny Alliance lægger op på facebook, det er godt humor.
    Jeg kan også vældig godt lide Alex Vanopslagh ærgerligt at jeg ikke er enig i deres politik.


  • #39   7. okt 2022 sådan her jeg det lidt med Elle .. altså lige til han sagde det med Ørsted .. ej kan egentlig godt lide ham men er ikke enig i politikken .. med en borgerlig regering bliver der endnu mere privatisering i sundheds- og plejesektoren og når der er private der skal tjene penge så bliver det dyrere ... en del af de private aktører der fx er gået ind i hjemmeplejen med lave priser har måttet dreje nøglen om .. så jo borgerlig regering vil imo betyde sundhedspengene havner i de forkerte lommer og ikke til vores fælles bedste .. som nyhederne i aften så godt fortalte, de der har det værst venter længst på operation pt da de private aktører ikke kan tage de komplicerede operationer, men personalet tager de fordi de kan tilbyde bedre løn og arbejdsvilkår, og det for vores skattepenge til en højere pris end hvis det hele blev på de off sygehuse, og så vokser ventelisterne for de der ikke bare skal have en simpel operation ...det er helt tosset

  • #40   7. okt 2022 # 38

    Ikke Ny Alliance men Liberal Alliance


  • #41   7. okt 2022 ha ha ... jeg opdagede end ikke fejlen ...

    nå så fik jeg taget en kandidattest ... de øverste 5 kandidater var fra liste A ... ikke overraskende ..


  • #42   7. okt 2022 Den blå blok vinder.
    Enhedslisten, de frie grønne og Alternativet opnår næppe 90 mandater.


  • #43   7. okt 2022 bare det så er den venstre del af den blå blok ... smiley

    men ja rød rød politik i de gængse partier som da jeg var ung, det findes ikke længere..

    der var sgu noget ved politik i min gymnasie tid hvor Mogens G lavede Fremskridstpartiet og VS også eksisterede .. og så gik jeg på et gymnasie med generations skift i lærerstaben, der var både kommunister og VS´ere og alt derimellem, og så de lærere der stadig forlangte man sagde De og Hr/Fru ... sgu en spøjs tid


  • #44   7. okt 2022 Det bliver i hvertfald et spændende valg.

    Jeg sad og så igen Pape i tv i eftermiddag.
    Synes simpelthen at han bliver dummere og dummere at høre på
    Kan slet ikke forstå, at jeg har synes så godt om ham engang, at jeg overvejede atgive ham min stemme.


  • #46   8. okt 2022 De grønlandske stemmer har han smidt væk.
    Selv om han har sagt undskyld er jeg ret sikker på, at han ikke får deres stemmer.
    Jeg synes så, at han har ret med den udtalelse, men det siger man altså ikke højt på folketingets talerstol, hvis man gerne vil være statsminister.


    https://nordjyske.dk/nyheder/politik/groenlandsk-folketingsmedlem-haaber-paa-undskyldning-fra-pape/3468108


  • #47   8. okt 2022 Pape er den der lidt sleske fyr, som egner sig nogenlunde til at sidde i baghånden og påpege andres mangler. Værre ser det ud, når han selv tvinges ud i at agere konstruktivt. Så er der sgu ikke meget kaffe på kanden.

  • #48   8. okt 2022 Haha, Anni, jeg er fuldstændig enig med dig smiley Manden har jo ret, men selvfølgelig skal man ikke sige sådan noget højt, når man er ham!

  • #50   8. okt 2022 @ 44 Anni ... det er ikke en skam at blive klogere smiley smiley .. jeg synes dybest set manden kan virke rar, og han har sikkert nogle områder indenfor hvilke han er klog, MEN generel klog har han aldrig virket på mig og derfor har jeg aldrig syntes at han har det der skal til for at være statsminister ...han er bare ikke sådan en jeg kan se som repræsentant for DK ude i den store verden han mangler diplomati og takt .. jeg mangler ordet ...

    Ja slesk er han ...


  • #51   8. okt 2022 Pape Poulsen er en kynisk skiderik, som slæbte kæresten med til galla og smed ham under bussen næste dag.

  • #52   8. okt 2022 @ Søren ... jeg bliver sgu lidt bekymret der har været flere tilfælde den sidste tid hvor jeg er enig med dig smiley smiley smiley

    jeg har også tænkt at var kærligheden mellem dem stor nok, så fik man nok renset luften og gik efter kærligheden frem for statsministerposten, vil man sælge sin gamle mor eller yngre kæreste så er man ja enten dum eller kynisk ..på en måde ser jeg ham faktisk ikke klog nok til at være kyniske/beregnende ..


  • #54   8. okt 2022 vi ved så heller ikke om søren har vidst at noget af det var løgn ... at han med tiden har fundet ud af ikke alt var korrekt men det først blev pinligt da det blev off kendt ..
    dybest set er jeg faktisk ligeglad med selve "det" ... det der betyder noget for mig er at det viser at mandens dømmekraft måske ikke er tip top ... og man kan jo trække en parallel til hans evige spørgsmål til hvorfor Mette F/regeringen ikke lige i farten fik nået at undersøge tingene til bunds i Minksagen og hans ditto i relation til kæreste inden man fortalte om den fantastiske familierelation og vel også boligen i Viborg , som nu hvis sig at være en midlertidig bolig uden "slut-tid"


  • #56   9. okt 2022 Jeg har vanskeligt ved at forstå, at det skulle være en positiv ting, at éns partner er jøde. Det er heller ikke en negativ ting. Det burde i den sammenhæng være en ligegyldig ting, som man ikke politisk skulle forsøge at drage nytte af.

  • #57   9. okt 2022 Enig med Søren, at manden er jøde kommer overhovedet ikke os andre ved, Ægteskabet er en privat sag og det er trosretning også.

    Isabelle, jeg er ret sikker på at Pape ikke har vidst at manden var lystløgner. Jeg er ret sikker på, at hvis han havde vidst det, så havde han holdt munden lukket.


  • #61   9. okt 2022 hvor skal jeg nu stemme ..
    jeg mener ikke det er tiden til skattelettelser og jeg mener slet ikke de skal gives generelt, og heller ikke de skal gives udenom de der har allermindst i vores samfund, førtids-og folkepensionister fx .. en del af dem har dog arbejdet og betalt skat, nu har de mindst og har det med de stigende udgifter sværest og så får de intet ud af dette, mens der er folk med indtægter der er så store at de overhovedet ikke vil se der kommer mere på kontoen .. for pensionister uden andre indtægter kunne det tilgengæld have en stor forskel ...så imo er det en ommer ....

    https://www.bt.dk/politik/s-vil-give-skattelettelser-for-fire-milliarder


  • #63   9. okt 2022 Venter tålmodigt på at John får svar på sit spørgsmål .... så skal det nok blive en sjov "valgtråd" .... smiley smiley



    profilbillede
  • #65   9. okt 2022 #64 ... lad os da håbe det .. smiley ... undskyld Anni smiley ...

  • #66   9. okt 2022 Jeg tror desværre at John får ret. Vi er nok ikke så heldig at vi kommer af med Mette.

    Det er godt nok uhyggeligt at man denne gang kun kan vælge mellem pest eller kolera.
    Til min fars store sorg har jeg altid stemt på venstre bortset fra sidste gang.

    Den her gang aner jeg ikke hvad jeg skal stemme på, men i hvert fald ikke Pape, og under ingen omstændighed Mette. Har det også svært med Ellemann, han bliver lige så dyt for os som Mette.

    DD, kan det hellere ikke blive. De er fyldt op af DF'er, som i årevis har holdt på, at vi skal ud af EU, og at udlændingeloven skal strammes og at vi ikke skal have mere udenlandsk arbejdskraft. Nu fra den ene dag til den anden er de blevet medlem af et parti der ikke vil ud af Eu, og som gerne vil have mere udenlandsk arbejdskraft. Det er da useriøst.

    Så er der Løkke, ham kan jeg godt lide, men han står med et ben i hver lejer, han kunne finde på at pege på Mette.

    At stemme på DF er vist at spilde sin stemme, for de er vist ved at være helt død.

    Ny Borgerlige er hellere ikke sagen, hvis de har noget at skulle have sagt, så går det ud over de svageste og vores sundhedsvæsen, da de vil indføre brugerbetaling på sundhedsydelser.

    Så er der Liberal Alliance, dem kunne jeg måske overveje, men de peger jo på Pape eller Ellemann....

    Testen af partierne har overhovedet ikke noget tilovers for, og at stemme på dem er en spildt stemme, for de kommer nok hellere ikke ind.

    Puha, det er ikke let at være mig. smiley


  • #69   9. okt 2022 #58, jeg tror mere det er den omskårne ham selv, der kan mærke det smiley Og så kan man jo være omskåret, selvom man ikke er jøde. Muslimer fx. Og 90% af amerikanere, uanset religion.

    Tak for at tage valget ned på et niveau, hvor jeg kan svare på de store spørgsmål smiley


  • #70   9. okt 2022 @ anni ... kan godt forstå du er udfordret .. overordnet stemmer jeg politisk, men selvfølgelig ville jeg have det svært ved at stemme på et parti hvis partiforPerson jeg virkelig ikke brød mig om ... dette ville for mig hvis jeg stemte blå kun levne Ellemann, alle de andre har enten et eller andet i deres personlighed eller de har "gjort" et eller andet som jeg ikke finder foreneligt med deres rolle i politik ...
    jeg må sige at sådan en som fx Alex V har i perioden siden sidste valg været så tilpas tilbagelænet at jeg opfatter ham som mere levebrødspolitiker end idealist, det er da et ok erhverv til en ok løn, men ok fordele ... Ikke at han er den eneste i folketinget jeg har det sådan med, men han er dog partiformand ..

    det er helt sikkert nemmere at være på den røde side, hvis ikke man er heeeelt ude, er der jo dybest set kun 2 partier man skal vælge imellem ..


  • #71   9. okt 2022 Hanne
    Kan du kort opridse forskellen på s og sf? Ikke i teorien, men i handlinger.


  • #72   9. okt 2022 @ Søren ... Næe ... SF vil gerne fremstå lidt mere som de socialt udsattes og svagere borgers parti ... de taler ikke så meget hvad skal man sige arbejdsgiver/arbejdsmarkedspolitik som fx socialpolitik .. de har selvfølgelig en politik på alle områder af samfundet, men meget er ikke så toneangivende som det fx er i de større partier der har været traditionelle i regeringer som fx A og V ... ganske som de mindre partier på højrefløjen mere fremlægger mærkesager frem for en helstøbt samfundspolitik der når hele vejen rundt ..

    Der er et par personer i SF jeg som sådan godt kan lide ... men de skuffede mig da de blev et EU ja parti ..


  • #73   9. okt 2022 og apropos levebrødspolitikere ... så kan man vel sige der var nogle SF´ ere der for ikke så mange år siden så deres pensionspotentiale blive større ved et skifte fra SF til A, netop fordi der er så lille en forskel på hvad partierne står for, og chancen for en ministerpost i A alt andet lige er større ..

  • #74   9. okt 2022 I følge en kandidattest, så er det hovedsagligt blandt alternativet og de radikale, jeg skal finde min kandidat. Der var underligt nok også én fra venstre i mellem. Hun har ganske vist en god røv, men det husker jeg ikke som et emne blandt spørgsmålene.
    Konklusion: Testene er mildest talt lidt skøre.


  • #75   9. okt 2022 De test giver jeg ikke meget for.
    Hos mig var det sådan at på første pladsen er jeg til Ny Borgerlig og på anden pladsen Venstre
    3 er igen Ny Borgerlige og 4 igen venstre.
    Hvorfor jeg lige skulle være til Ny Borgerlige fatter jeg ikke, for jeg er ikke til deres politik.


  • #76   9. okt 2022 altså hvis god røv = når enden er god er alting godt så er det vil V der skal have din stemme smiley smiley

  • #78   27. okt 2022 Hvem bliver statsminister?

    Jeg tror desværre ikke at vi er så heldig at komme af med Mette.
    Og så er der Løkke, som venter stille og rolig i baggrunden.
    Jeg tror at Ellemann er ude, og det er Pape uden tvivl også.
    Jeg tror at det enten bliver Mette eller Løkke.


  • #81   27. okt 2022 Jeg håber da i den grad at Mette forsætter, hun har gjort det super godt, jeg kan slet ikke forestille mig en anden, som ville have klaret de kriser vi har haft bare halvt så godt;)


  • #82   27. okt 2022 Jeg er helt igennem blå, men er egentlig ikke så skræmt ved tanken om, at Mette eventuelt fortsætter. Jeg synes faktisk hun har gjort det rigtig godt ift covid.

    Jeg tænker at hun skal arbejde lidt på at holde sine valgløfter, og så rent faktisk give sundhedssektoren og særligt psykiatrien et løft.

    Og jeg har brevstemt i dag smiley


  • #83   27. okt 2022 . Jeg håber saftsuseme på Mette.
    Alle de ulykker Løkke har stået for kan SIMPELTHEN ikke bare glemmes - eller jo - det kan de åbenbart,


    Isabelle, de samme kan man jo sige om Mette.
    Løkkes ulykker skal så sandelig ikke glemmes, men Mettes, de SKAL glemmes.
    Det er da så dobbeltmoralsk som det kan blive.


  • #84   27. okt 2022 nogle af Løkke´s uheldige valg gav egen vinding ... det har man vist endnu da ikke set ved Mette ...

  • #85   27. okt 2022 Selvfølgelig er det da i orden alt det Mette har lavet.
    Om hun har fået noget ud af til egen vinding kommer nok frem med tiden.
    Men Mette sørgede da for at give sig en ordentlig lønforhøjelse under coronaen, mens masser af små erhvervsejere måtte gå nedenom og hjem, samt ar rigtig mange mistede deres arbejde.
    Det er vist også i kategorierne "egen vinding" når det er en selv der bestemmer hvornår og hvor meget man skal have i løn.


  • #87   27. okt 2022 Af alle onder, så håber jeg på Mette. Jeg arbejder i et sygehusvæsen, som BLØDER, og det ville være decideret selvmord at kaste endnu en stemme på mere privatisering og yderligere udhuling af sundhedsvæsenet.

    Allerhelst så jeg, at der var anden kandidat. En der for alvor var rød, og en der for alvor også ville miljøet og klimaet. Mette lyder efterhånden mest af alt som en venstremand, når hun åbner munden. Jeg er pinlig over den retning socialdemokraterne har bevæget sig over de seneste år. Men af alle onder....


  • #89   27. okt 2022 Den slipper du alt for let om ved, Isabelle. Du ved jo godt, at tingene først kommer frem, når journalisterne begynder at snage i gamle ting. Lars Løkkes ulykker opdagede vi også først langt tid efter, at de blev begået.
    Men du er måske begyndt at glæde dig til lønforhøjelsen - bedre kendt som fuglene på taget smiley


  • #90   27. okt 2022 Når nu alt Løkke har lavet er den rene elendighed, hvorfor har Mette så ikke gjort noget som helst for at ændre det?
    Mette lovede 200 flere sygeplejersker, det blev ikke holdt. Tværtimod så bev der over tusind mindre.
    Hun har vist ikke holdt nogle af alle de valgløfter hun gav ves sidste valg.
    Og nu er det jo kke Løkke alene der står for alle de "frygtelige ulykker" mig bekendt har han aldrig selv haft 90 mandater og en enpartis regering. Men det har Mette haft - eller har, en regering, som udelukkende består af Socialdemokrater.
    Og nu klæber Mette så meget til taburetten at hun går til valg på andre partiers politik.

    Og så er det vist Løkke jeg kan takke for at jeg er i live i dag.


  • #92   27. okt 2022 Mette har heller ikke 90 mandater alene ..

    og gad vide hvor mange andre regeringer der ville kunne holde deres valgløfter hvis næsten 2/3 af den periode de har siddet er gået med en Corana krise der ved gud var learning as it happens ... hvis hun havde brugt alle pengene på at indfri valgløfter mens ingen så fik coronahjælp så havde fanden da godt nok også været løs ..
    Og så kom lortekrigen i Ukraine ..
    og man kan da håbe aftalen om flere penge til psykiatrien er en start på at rette op på resultaterne af bl.a. Løkkes og de regeringer han har været hhv i og leder af, beslutninger ..

    Og nej privatisering er ihvertfald det sidste vi har brug for hvis vi skal have mest mulig behandling for pengene ..


  • #94   28. okt 2022 Minksagen koster os 19.000.000.000 kr. I min verden er det en slags penge.
    Store virksomheder, som Aalborg Portland, frigoldes i nogen grad for at tage miljøhensyn. Venter der mon en bestyrelsespost?
    Der er intet leveret på miljøområdet. Jo vent, priserne på bæreposer i Rema er steget.


  • #95   28. okt 2022 kommunalreformen opdagede vi altså FØR det blev sat i værk - og der var indædt kritik, som prellede af på Lars Løkke

    Ja, og minksagen som kostede os 19.000.000.000. kr, og som oveni viste sig, at det var grundlovsbrud, er der også indædt kritik af, som total preller af på Mette.

    Jeg ved godt, at Mette er din store helt, og at du kan finde undskyldninger for alt hun laver, men hvorfor tror du, at indædt kritik at Løkke er ok, men indædt kritik af Mette ikke er ok.


  • #96   28. okt 2022 Og så er der lige det, at selv om Mette direkte bliver taget i en løgn, så nægter hun stadig.
    Ærgerligt, at det var blevet filmet, hvor hun nægtede at have sagt til en pensionist, at hun jo bare kunne bruge sit friværdi.
    Men selv om det var filmet, så nægtede hun stadig at hun havde sagt det. Er det værdig for en statsminister at lyve .....

    Og gad vide, hvad der var kommet frem, hvis ikke hun havde slettet sine mink smser i en fart ?
    Og er det retfærdig, at Mette tager levebrødet fra et helt erhverv i løbet af et par dage, men at de skadelidte skal vente 5 år på deres erstatning ?

    Og Mettes minksag er jo langt fra slut,

    https://effektivtlandbrug.landbrugnet.dk/artikler/mink/83295/baeredygtigt-landbrug-sagsoeger-staten-i-minksagen.aspx?fbclid=IwAR24-qU5vwDPtaX8-GMeEZrQWu6VKv7LyiqYeVhLAvco4jPDdWbJvp14YX4


  • #97   28. okt 2022 Lad mig lige tænke en gang smiley var det nu ikke sådan at alle partier var enige om at minkene skulle væk, var det nu ikke også sådan at det var en flertalsbeslutning hvad der skulle gives i erstatning??? Øhhh jo det var det da vist, gad vide hvem der ikke ville have aflivet samtlige mink?? Ikke nogen af de partier der var med i aftalen hvert fald smiley så jooo minksagen ville have kostet det samme uanset hvem der havde været statsminister smiley
    Men det er da belejligt at bruge det mod statsministeren, lur mig om ikke hun havde fået gevaldig på puklen hvis hun havde tøvet smiley sådan er det jo, alt kan bruges mod politikere, simpelthen alt!!


  • #99   28. okt 2022 En stråmand mere kommer her: Folk, der ser sig selv som røde, stemmer på Mette, men giver i stedet en stemme til et smålummert og småracistisk parti - et parti, der har overflødiggjort DF. Rwanda, siger jeg bare.
    Mette har intet leveret på miljøområdet, så ja, der er andet.


  • #100   28. okt 2022 Og der har du helt ret Søren, den del af Politiken bryder jeg mig bestemt heller ikke om!

  • #104   28. okt 2022 Er der andet end minksagen, I har at klandre Mette for?

    JA! For at hun lusker sig uden om en kommissionsundersøgelse og en rigsretssag. Dét er luset smiley Fint at hun mener ikke at have gjort noget galt, men så burde der jo heller ikke være noget problem i at rende omkring Rigsretten for at få det blåstemplet?

    Isabelle, hvis jeg må være så fri, så skræmmer det mig en lille smule at du er SÅ forblændet af Mette F. Jeg er med på at man kan nære stor respekt for hende, og synes at hun er dygtig. Men derfra og så til at synes hun er ufejlbarlig, og nærmest give hende gudestatus, er lidt for meget smiley

    Ja, vi HAR forstået at Løkke er fanden selv i dit univers, men det er jo ikke ensbetydende med at Mette ikke har begået fejl. Og dét har hun sørme! Mest af alt at dække over et grundlovsbrud, og så stemme imod at det skal undersøges nærmere smiley


  • #105   28. okt 2022 Den her er i øvrigt meget sjov:

    https://www.mm.dk/politik/artikel/mette-frederiksens-365-valgloefter

    Og til det med sygeplejerskerne - jeg kan kun læse overskriften, men Isabelle har vist abonnement, så mon hun kan løfte sløret for, hvorfor Politiken (!!!!!) siger, at MF kun er kommet 5% i mål med de 1000 sygeplejersker? https://politiken.dk/indland/politik/folketingsvalg_2022/art9015492/Mette-Frederiksens-valgl%C3%B8fte-holdt-i-tre-m%C3%A5neder


  • #106   28. okt 2022 # 97
    Måske er det mig der husker forkert, men det var ene og alene Mettes beslutning at aflive alle mink. Hun ville ikke høre på noget som helst de andre partier kom med, for hun vidste bedst.
    Meget mulig jeg husker forkert, men var det ikke først efter at det kom frem at det var ulovligt, at der blev indkaldt til møde af de andre partier for at ændre loven og gøre det lovligt ?


  • #108   28. okt 2022 Og enig med Anne, det er ikke kun lidt skræmmende, som du dyrker Mette, det er faktisk meget skræmmende.

    Og at folk skal bruge deres friværdi for at betale deres regninger synes jeg også er ganske normal. Synes hellere ikke at det er slemt at Mette har sagt det.
    Det der er under al kritik er, at hun nægter at have sagt det, så altså en lodret løgn.
    Hvordan kan du mene, at det er en statsminister værdig at lyve befolkningen direkte op i deres ansigter, og stadig påstå at det har hun aldrig sagt, selv om det er blevet filmet


  • #110   28. okt 2022 John, det er rigtig det du siger, men hvad skal de så gøre, når det brænder på og der mangles vikarer her og nu ?
    Vikarer kan ikke undværes.


  • #112   28. okt 2022 Man kan jo komme med et bud her ......... Hvem synes I selv , der ville have klaret det hele / kriserne ....bedre end Mette Frederiksen ?? ... smiley

  • #114   28. okt 2022 Nej Isabelle, jeg ophøjer ikke Løkke.
    Men hvis der er noget jeg ikke kan fordrage, så er det uretfærdighed.
    og det er da dybt uretfærdig, at alt hvad Der er sket i Løkkes regeringstid er det værste lort og alt hvad der er Sket i Mettes regeringstid er det bedste af det bedste.

    Måske du skulle læse trådene en gang mere, for jeg ophøjer ikke Løkke, men du ophøjer Mette, finder altid en undskyldning for det hun gør og har gjort.
    Jeg har mange gange skrevet at "det kan man også sige om Mette" når du er kommet med din kritik af Løkke.
    Du kører blandt andet på, at der har været indædt kritik, som er prellet af på Løkke.
    Dertil kan /kunne jeg kun svare at det jo er det samme med Mette. Hun har også fået indædt kritik som total er prellet af på hende.
    Det er ikke at ophøje Løkke, men det er da dyb uretfærdig, at når det drejer sig om Løkke, så er det virkelig frygtelig, men når det samme drejer sig om Mette, så er det helt i orde, så enten ignoreret du det eller du finder undskyldninger.




  • #116   28. okt 2022 der er ikke nogen der ophøjer nogen i det jeg læser ..men nogen kan ikke fordrage Mette, andre mener hun har været den bedste i de forgangne år og har klaret os igennem Corona på den bedst mulige måde under de forhold der var OG Nej Anni, som du selv pointerer gang på gang så skal der minimum 90 mandater til en beslutning, det var der også bag Minkbeslutningen ...

    Og så er jeg umanerlig træt af de mink-piv ... flere af dem har nok nærmest fået reddet deres økonomi når engang erstatningerne falder på plads .. pengene til dem er en voldsom kompensation som ikke mindst er båret af et pres fra blå blok for dog at få nogen ro ...:

    Taget fra et FB opslag for nogen tid siden .. og jeg er ret enig ...

    Kære Minkavlere
    Hvis nogen kan forstå jeres angst og uro for hvad fremtiden må byde jer, så er det sådan en som mig. Og alt hvad jeg skriver til jer nu, er skrevet med al den medmenneskelighed, som enhver ansvarlig samfundsborger bør udvise. Men I bliver nok ikke glade for det jeg skriver – det er heller ikke meningen – beklager. Dette er en opsang om at kigge lidt mere indad end udad, om at forstå, at verden godt kan leve uden jeres produkt, og om at indse, at alting har sin tid.
    Gu er det svært at miste sin månedlige indtægt – spørg enhver arbejdsløs om hvordan det føles. Her står ofte også hus og bil på spil, når indkomsten halveres.
    Gu er det hårdt at se, at ens livsgrundlag forsvinder – spørg bare enhver langtidssygemeldt, som mister retten til dag- eller sygedagpenge.
    Gu er det ikke sjovt, når ens erhverv forsvinder ud i det blå – spørg bare hvordan typograferne, litograferne, layouterne, fotograferne, filmklipperne, syerskerne, slagteriarbejderen eller enhver anden, hvis erhverv er blevet disrupted af enten teknologi eller globalisering har det.
    Og gu er det ej festligt, at det man har investeret i forsvinder ”over night” – spørg enhver, der har investeret ensidigt.
    Derfor er vi rigtig mange, som har forsikret os. Vi har betalt til vores A-kasse. Vi har videreuddannet os. Vi har tegnet syge- og helbredsforsikringer og spredt vores investeringer ud. Vi har lært – nogen på den lidt barske måde (og det er derfor, at vi forstår jeres frustration) – at livet er uforudsigeligt og ikke altid retfærdigt.
    Men I bliver nødt til at indse, at minkens dage som produktionsdyr er slut. Det har været undervejs længe, ja lige side produktionen toppede i 2013 – og sikkert også før, hvor andre lande indså, at dyrevelfærd hverken kan eller skal glemmes. Der er intet i jeres produktion, som kan forsvares. Hverken det endelige produkt eller processen dertil. Selv det mest kummerlige burhønesæg har større vigtighed for menneskeheden end jeres fine pelse. Ikke at jeg støtter den form for produktion heller, men I forstår nok min pointe om, at fødevare dog er noget, vi mennesker har brug for.
    Når I forlanger op til ti års kompensation for tabt indtjening, bliver jeg nødt til at fortælle, at almindelige lønmodtagere får to år på dagpenge, hvilket i kroner vil sige cirka 19.000,- brutto om måneden.
    Når I forventer, at I skal have fuld ekspropriationsgodtgørelsen, så husk at en almindelig lønmodtager intet får, når deres arbejdsplads eller hverv nedlægges. Måske et AMU-kursus venter på det offentliges regning – men det er det.
    I har selvfølgelig haft udgifter i jeres investeringer i produktionsapparatet - men dem har I haft et skattefradrag på, med et forventet afkast indenfor en fornuftig årrække. Og fra jeres gyldne år, har I vel haft nogle midler at investere med? Det er sådan andre selvstændige iværksættere i hvert fald gør. Det er ok at have drømme, men det er også nødvendig at være realist, når man investerer.
    Jeg vedkender mig, at jeg ikke kender særlig meget til jeres økonomi, men jeg har dog fulgt med i andre troværdige skribenters gennemgang af tal givet af Danmarks Statistik om jeres branche – og det gik vist ikke så godt, som I gerne vil have det til at lyde. Og jeg har set billeder fra jeres produktion, der - udover at se modbydelige ud set fra et dyrevelfærdssynspunkt – ikke giver mig en tro på, at I selv har taget smitterisikoen særlig alvorlig. Hvor myndighedernes medarbejdere er iført alverdens sikkerhedsudstyr, ser jeg jer og jeres medarbejder går ind og ud af staldområderne uden særlige foranstaltninger. Og det får mig til at drage den nærliggende konklusion, at I ikke har taget jeres ansvar som producent, arbejdsgiver og medborger særlig alvorligt.
    Nej, det er virkelig ikke rart at blive ramt på økonomi eller på drømme. Og I skal selvfølgelig som alle andre, der rammes af C19-invasionen hjælpes. Ligesom de, der før Corona var andet end navnet på en pisgul øl, var ramt af livets alvor og tilfældigheder skal. Men som driftige lønmodtager, arbejdstager og -giver er man også pligtig til at sikre sig mod netop det uforudsigelige, gemme lidt til natten og så i øvrigt udvise rettidig omhu og forstand.
    Mange uden for minkbranchen kigger lige nu måbende på jer og jeres krav. Nuvel, selvfølgelig skal gældende lov overholdes – eller i det mindste ændres af et flertal i Folketinget. Men ser man bort fra denne - alvorlige- fodfejl, så ændre det ikke ved, at I minkavlere har lullet jer ind i en tror på evig velstand og at manglende dyrevelfærd ikke er et fremtidsproblem. Nej, det er aldrig rart at blive vækket af en dejlig drøm, men det bliver I nu


  • #117   28. okt 2022 mht til statsministre og i det hele taget ministre, så er der vel ingen der er eller har været ufejlbarlige ... det synes jeg ihvertfald ikke .. Mette har selv inden Mink sagen og i starten af Coronaforløbet sagt at der ville blive begået fejl ...

    Jeg kan ikke finde en person, eller et parti jeg er 100% enig med ... men lige nu og her er der ingen af hverken Pape eller Ellemann jeg med mine holdninger kan stemme på, Løkke ej heller, han har jo så heller ikke meldt et kandidatur til statsminister .. Så er der jo kun Mette tilbage ..

    jeg kan såmænd godt se fornuft i nogle af de ting Løkke siger i dag, selv han er åbenbart blevet klogere på nogle områder smiley ... og det ville da være fair at han er med til at rette op fx i sundhedsvæsenet ... MEN folkepensionen skal han fandme holde sig fra for den almene lønmodtager ihvertfald ... skamdig Løkke .. sikke et A-B-C hold der kan skabes blandt ældre og slidte hvis det sker ... føj ..

    Min drøm om en regering er helt og aldeles urealistisk , jeg har intet imod der er forskel og der er rige og mindre rige, men der skal være en social balance og der skal være gode rammer for et erhvervsliv og der skal være gode rammer for de svageste .. der skal være lige adgang til uddannelse baseret på evner og vilje , også for dem hvis forældre ikke kan understøtte økonomisk .. og så skal vi nære og udvikle vores børn og unge, forske og uddanne og få de syge behandlet og passe på vores ældre med respekt for den tid de har ydet i samfundet ..

    Kunne de snakke sig til gode løsninger med Give and Take så kunne jeg godt tænke mig en regering med : SF - A - Moderaterne -Venstre smiley


  • #121   28. okt 2022 Hmmm ... der er stadig ikke kommet nogen svar på mit spørgsmål i ... #112 ... smiley
    Så taler det hele jo for sig selv ... ikke ? .... smiley


  • #123   28. okt 2022 og så må man have In Mente at regeringen stadig er på arbejde mens der er valgkamp, så deres tid har ikke KUN kunnet gå med at føre valgkamp .. de må vel også sove, spise og se deres familie indimellem .. smiley

  • #125   28. okt 2022 NITTIB, din 112.
    Det kan man jo ikke svare på, for der er jo ikke andre der får samme "mulighed"
    Måske kunne andre have klaret det bedre måske ikke. Det får vi aldrig et svar på.
    Men jeg er ret sikker på, at andre også havde lyttet til andre forslag, i stedet for at feje alt andet af bordet, frem for kun at bruge sine egne ideer.


  • #126   28. okt 2022 Hvorfor skal vi nu gennem det samme cirkus, som med Inger Støjberg-sagen? "Hun gjorde det rigtige". For helvede i luften! Det er ikke det, det drejer sig om. Det hele handler om, hvorvidt indgrebene var i strid med loven eller ej.
    Fat det nu! Alt andet er sgu for patetisk.


  • #127   28. okt 2022 Hanne, ja der skal 90 mandater til, og som jeg har skrevet før, så mener jeg at huske, at Mette ikke havde 90 mandater da hun beordrede minkene aflivet. Hunnægtede at høre på andre partiers forslag. Alt andet end hendes egne forslag duede og endte med et grundlovsbrud.
    De 90 mandater fik hun så vidt jeg husker først efter hendes ulovlige aflivningen, hvor hun indkaldte til møde fo at ændre loven så aflivningen lev lovligt.


  • #129   28. okt 2022 Isabelle, jeg tror at jeg reagerer på at du gør det så personligt. Det er privatpersonen Lars Løkke, der er fanden selv. Og det er både private Mette og minister Mette der “har begået fejl, men ingen kunne have gjort det bedre end hende”-agtigt (og nej, det er ikke et citat).

    ALT Løkke har gennemført, har krævet flertal. Så nej, det er ikke Løkke, der har gjort dit og dat. Det er den daværende regering med Løkke som statsminister. Derimod er der kun én der har haft teten i, om minksagen skulle for rigsretten, og det er selvsamme person, som nok ville blive idømt en straf. Er forskellen virkelig så svær at se?

    Jeg er så på alle måder for, at Mette ikke har fyret Barbara. Der må og skal være en beskyttelse af de embedsmænd, som laver benarbejdet for landets politikere. Barbara har INGEN magt - hun har lagt mulighederne ud, og Mette og de andre har besluttet hvilken løsning, de skulle gå med. Det havde været fejt og kujonagtigt at fyre hende, for de fejl der er begået, er begået af Mette.


  • #130   28. okt 2022 Jo Isabelle, Løkke har lavet lort og lavet godt, akkurat som alle andre.
    Det værste Løkke har gjort i mine øjne var at skrive under på Marrskesh-sftslen på trods af protester.
    En af de virkelige gode ting Løkke har gjort er blandt andet kræftpakkerne. Dem har blandt andet jeg været ret glad for.

    Men desværre kan jeg ikke lige komme i tanke om, hvad Mette har lavet som virkelig er godt


  • #131   28. okt 2022 Jeg er altid kun med på sidelinien i de her politik tråde - men vil da godt bidrage med, at jeg er ganske enig med de der synes, at Isabelles forherligelse af Mette F er lidt skræmmende .. og også lidt sjov smiley

    Og at #126 er alt for spot on .. det er bimlende ligegyldigt om det var rigtigt eller forkert - det var lovstridigt og så er den sq ikke længere smiley


  • #133   28. okt 2022 "#112
    Hvem taler du til, Søren? "
    Det er en ommer


  • #134   28. okt 2022 Det må være dejlig at være rød og stor Mette fan, så ved man jo, hvor man skal sætte sit X
    Jeg er blå, og synes at jeg kun kan vælge mellem pest eller kolera, og det er første gang i mit liv, at jeg ikke ved hvor jeg skal sætte mit X smiley


  • #138   28. okt 2022 "Ligesom sabotagen inden 43. Lovstridigt!!!"
    Så kan debatten vist ikke synke lavere.


  • #139   28. okt 2022 Ligesom sabotagen inden 43. Lovstridigt!!!


    Aj aj aj smiley smiley smiley


  • #140   28. okt 2022 Jeg kan hverken elske eller hade privat personen Mette, for jeg kenferyhende ikke privat.
    Til de gæld så kender jeg Løkke som privat person.
    Han er faktisk rigtig sjov har en god humoristisk sans og så danser han rigtig godt. smiley


  • #141   28. okt 2022 Nu har jeg stemt ... V ... hele mit liv---> lige siden Anker Jørgensen kørte DK i sænk. ...... ( og bortset fra et par gange med Schlytter )

    Med de valg man har i dag .......
    Jacob Sprællemand ... ALDRIG ....
    Søren Pape .... Øhhhh ... behøver jeg sige noget ? .... ellers siger jeg bare " BØVS "

    Jeg tør sgu ikke stemme på andre end METTE .... for hun har fand** gjort det godt . ..... Hun har dælme haft nogen svære ting , hun har løst flot

    Og Løkke .... han har tabt sutten ... og stoppet den beskidt ind i munden igen ... ( folkepension )


  • #144   28. okt 2022 Jeg har også en gang danset med Morten Grundvald .... derfor synes jeg da ikke de andre skuespillere er/ var ski** dumme ... og ikke kunne blive valgt til at spille med i andre film . smiley smiley

  • #145   28. okt 2022 Jeg har tisset i Anders Fogs haveskur...

  • #146   28. okt 2022 #145 ..... Ha ha ha .... Tillykke med det ------> Jeg håber ikke det var det år jeg stemte på ham smiley smiley smiley

  • #148   28. okt 2022 # 146
    Tror det var i 2002.


  • #149   28. okt 2022 Isabelle, om jeg kender en person privat eller ej, har intet at gøre med, hvad jeg synes om det de foretager sig politisk.
    Jeg mener bare, at man skal forholde sig retfærdig og ikke rose en person for noget, hvor man samtidig revser en anden fo at have gjort næsten det samme


  • #150   28. okt 2022 Ha ha Louise, den er der vist ikke nogen der kan slå. ????

  • #151   28. okt 2022 Nej vel? Syesn bare lige jeg ville byde ind også smiley

  • #153   28. okt 2022 Det har jeg heldigvis ikke

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #154   28. okt 2022 Jeg forstår det ikke. Man råber op om at man vil behandles lige. Når man så bliver det.

    Det er også bare fordi jeg er en kvinde. Hold nu op og tag ansvar.

    Jeg håber på at nuværende regering forsætter. Jeg vil gerne se om man får ført noget af sin politik når kriserne er overstået.



  • #155   28. okt 2022 Lars L/hans regering eller tid som sundhedsminister har nu aldrig skulle indføre nogle af de ting nogle af os ikke er så imponerede over under et tidsmæssigt pres hvor han ikke havde god tid til at beregne konsekvenserne, eller under en situation hvor man ikke nødvendigvis kendte det næste kriterie man skulle handle for at imødegå uden at kende det , eller med hvilken fart det kom ..(corona varianter) ...

  • #159   28. okt 2022 Min søn har gået i klasse med Finn Storgård og Lotte Hornes søn Jon .... dem har jeg været sammen med mange gange ..... hmmm ... hvem mon jeg så skal stemme på ved dette valg ?? ..... smiley smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #160   28. okt 2022 Isabelle. Er du med på at det går begge veje.

    Har de tidligere mandlige statsministere fået kritik. Selvfølgelig. Det er en del af jobbet.

    Husker noget med en som fik kastet maling på sig. Men det var nok fordi han var en mand.


  • #161   28. okt 2022 Isabelle, der findes jo (lovbestemt) nødværge og nødret, så jo, man KAN bryde loven i visse tilfælde. Men at være statsminister og beordre et erhverv slagtet uden hjemmel, for så bagefter at feje det hele ind under gulvtæppet (hmmmmm, hvor er det nu dén frase tidligere har været brugt?) for at dække over sin ulovlighed, det burde være den direkte vej i rigsretten. Det ER ikke ok, det ER ikke værdigt og det BURDE straffes.

    At sammenligne det med modstandsbevægelsen er SÅ ved siden af, at jeg undskylder det med at du lige er flyttet, er træt og stresset og ikke kan tænke rationelt smiley


  • #162   28. okt 2022 nå med ud over alt det ... så er jeg fandme SUR på dem alle sammen med deres fifleri med partistøtte smiley ... der burde de tiltales for bedrageri eller hvad man nu kan finde på, der er vel en grund til at reglerne er der ... og de der vil donere mere end de må som anonyme der burde tiltales for bestikkelse ... det er jo det det er .. og man ved ikke lige hvilke tjenester der indirekte "skyldes" hist og pist når reglerne ikke følges ..

    det er sgu ligesom deres bolig-fifleri osv ... det er begærligt ... og det uanset farve, parti osv ..
    for ikke at tale om ministerpensioner ... det er selvfølge ikke en folkepension så de er næppe med i afskaffelsestanken .. smiley ..


  • #164   28. okt 2022 Og jeg har serveret for dronningen flere gange.
    Jeg har også været hjemme hos grev Ingolf et par gange, hvor jeg har kørt nogle af hans selskaber. smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #165   28. okt 2022 Isabelle. Det er umuligt at trænge igennem.

    Hvis man som politikker bryder loven. Så er det kun rimeligt at man bliver mødt med kritik.

    Det har intet med køn at gøre. Lev med det.


  • #166   28. okt 2022 . Vil du ikke lige forklare nærmere, Anni - hvad roser jeg Mette for, som jeg revser Løkke for i nærheden af.

    Ja Isabelle, du skriver, at der blandt andet har været "indædt kritik" af Løkke, som totalt prællede af på ham.
    Dertil kan jeg kun sige at Mette også har fået "indædt kritik" som total prællede af på hende.
    Hvor er forskellen?

    Kritikken af Løkke synes du er helt i orden den er velfortjente.
    Men kritikken af Mette og at det preller af på hende er åbenbart noget helt andet.
    Hvor er retfærdighed henne i det?


  • #167   28. okt 2022 Der er ikke tvivl om at loven blev brudt ved at tvinge nogle avlrere af mink til at aflive deres dyr, før loven der påbød dem at aflive dyrene var vedtaget

    Men der er ikke nogen personer der har lidt et tab. Og vi kan kun spekullere i om en forsinket aflivning af minkene, ville have givet en spredning af en variant vi aldrig kom til at kende, fordi den blev neutraliseret


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #168   28. okt 2022 Så alle har fået betalt deres tab?. Det er nyt for mig.

    Jeg læste ellers,at flere stadig ventede på, at få bedømt deres tab. Altså ikke har fået deres erstatning.

    At de ikke kunne få oplyst om hvornår det vil ske.


  • #169   28. okt 2022 Jo Max de har fået oplyst, at det kan gå op til fem år mere inden de får deres erstatning.
    Og det nogle har fået udbetalt er kun et forskud.


  • #171   28. okt 2022 Det er jeg fuldkommen enig med dig John, men det gør det jo ikke lovligt.
    Desværre er der et par stykker, som er startet op igen


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #172   28. okt 2022 John. Ja. Men folk skal behandles ordentligt. Efter loven.

    Anni. Præcis. Helt urimeligt.


  • #173   29. okt 2022 egentlig tænker jeg at det er lidt tankevækkende hvor få ud af mængden af minkavlere der faktisk står frem ... der var da helt sikkert nogle der havde overskud, men faktum i branchen er nu at siden 2012 eller 13 (slog det en gang op på Danmarks Statistik) der har indtjeningen i erhvervet været for nedadgående .. så måske er det tavs (hvad jeg tror) flertal udtryk for at nogle er kommet ud at det med en økonomisk redning fremfor hvis de skulle have overlevet i faget ...

  • #175   29. okt 2022 Max. Det er jo ikke på grund af politiet håndhævelse af loven der endnu ikke var vedtaget, at det tager lang tid med erstatninger.
    Det er en helt anden sag der intet har med lovbrudet at gøre
    Hvis ikke politiet havde håndhævet loven før den blev vedtaget, ville de have lidt det samme tab, da loven blev vedtaget.

    Vi ved heller ikke om forsinkelsen ville have kostet menneskeliv på grund af smittefaren. Men det kan ikke udelukkes


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #176   29. okt 2022 175. Korrekt. Det gør det da ikke mere rimeligt. Først bryder man loven. Så svigter man i forhold til udbetalinger af erstatninger.

    Sådan skal man ikke behandles. Helt grotesk.


  • #177   29. okt 2022 Max min pointe er at der ikke er nogen person der har lidt et tab på grund af lovbrudet, som de ikke ville have lidt et par uger senere når loven var på plads.


    Beregninger af erstatninger vil altid være være svære og tage tid. Vi taler jo ikke om ekspropriation af ejendommene (som også tager tid), men om meget mere komplekse beregninger


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #178   29. okt 2022 Det har du ret i. Udfaldet vil blive det samme. Men så er det jo så heller ikke så enkelt.

    De har ikke tabt noget på det. Mange står i en meget uheldig situation.


  • #179   30. okt 2022 @ House .. jeg ved ikke om det kostede dødsfald, men der var ihvertfald smitte på nordjyske plejehjem der kunne spores direkte tilbage til personer med relation til Minkfarme .. og så var det da bare mega fedt og ansvarligt at de ikke var ærlige omkring de prøver der skulle afleveres i den tid ...
    Jeg synes de skulle skyde i egne rækker, de brodne kar der var måske med til det pludselig skulle gå så stærkt og alt måtte lukkes, hvem snød med prøver og hvem gjorde ikke ..


  • #182   30. okt 2022 men det skal loven/forordningen om at der skulle sendes retvisende prøver ind ikke ?

    jeg kører råddent, mister min bil, den bruger jeg for at kunne arbejde, så når staten tager min bil fordi jeg ikke kan finde ud af at opføre mig så jeg ikke risikere at påføre mine medmennesker sygdom og evt død, så skal staten give mig en stor kompensation når jeg mister det der er nødvendigt for at jeg kan arbejde...

    jeg siger ikke de ikke skal kompenseres, men de skal stoppe med at pudse glorien .. andre har også mistet levebrød grundet de kriterier corona skabte i samfundet .. de må ind i det almene arbejdsløshedssystem ... deriblandt er der også selvstændige, hvad nu bagere der må lukke på stribe grundet forhold ingen er herre over ..


  • #185   30. okt 2022 Jeg tror ikke at der er mange der synes, at selve det at lukke minkproduktionen ned i en periode, ikke var ok. Men at skyde skylden på den daværende fødevareminister, at skynde sig at slette sine SMS’er og så i øvrigt stemme imod en uvildig undersøgelse, er simpelthen ikke ok.

    Problemet med hele den misere er jo, at ingen reelt ved hvad fanden der er sket. Og meget belejligt fandt man gulvtæppet fra tamil-sagen frem, og skubbede alt skidtet derind. Så kan vi andre få lov at spekulere og synes en masse, men reelt er der ingen der ved noget som helst.


  • #187   30. okt 2022 Hvad skal jeg stemme? Jeg ser gerne en øget indsat (let gjort) ift miljøet. Omvendt skal min stemme ikke bruges til at hjælpe superpopulisten Mette til magten igen, hvilket jo i øvrigt ville hindre mit første "krav".

  • #189   30. okt 2022 John
    Mange tak for et fyldestgørende svar. Jeg var slet ikke klar over, at jeg havde den mulighed.
    Skulle man måske anskaffe sig en kat? Evt. på ulovlig vis.


  • #190   30. okt 2022 #188 ... John ... Jeg sad og tænkte nøjagtig det samme ..... smiley smiley smiley smiley

  • #191   30. okt 2022 Ha ha ..... Når Søren har siddet og spist grønne bøffer og mælkebøtteblade i et par uger ... så æder han da katten ...... smiley smiley smiley

  • #193   30. okt 2022 .. jeg ved ikke om det kostede dødsfald, men der var ihvertfald smitte på nordjyske plejehjem der kunne spores direkte tilbage til personer med relation til Minkfarme .. og så var det da bare mega fedt og ansvarligt at de ikke var ærlige omkring de prøver der skulle afleveres i den tid

    Hanne, det er sådanset rigtig nok, der var mange der blev smittet, også af folk der arbejdede på minkfarme.
    Men det var jo lkke på grund af den coronavariant at minkene blev aflivet.
    Minkene blev aflivet fordi man fandt en anden variant, nemlig kloster fem mener jeg at den hed, men hæng mig ikke op på der. Kolster fem blev aldrig fundet hos nogle mennesker, og da de gik i gang med at slå minkene ihjel var kloster fem forsvundet for mange uger siden.
    Hvorfor slå minkene ihjel når corona varianten ikke fandtes mere, og som aldrig var blevet fundet hos mennesker ?
    Der blev også foreslået at vaccinere alle mink, men det fejede Mette også til side med begrundelsen, at det ikke kunne lade sig gøre med så mange mink, også er en dårlig undskyldning.
    Vi har lige så mange svin i Danmark, endda flere og det kan godt lade sig gøre at vaccinere dem, så hvorfor ikke med minkene ?


  • #195   30. okt 2022 Jeg balrede en gang en rude i naboens garage (våd læderbold og uheldig sparketeknik). Min mor sendte mig over med kost og fejeblad for at sige undskyld og spørge, om der var noget, jeg kunne hjælpe med. Senere skiftede min far ruden, og jeg fik slet ikke skældud.
    Altså stå ved dine fejl, undskyld dem og udbedr skaden.


  • #196   30. okt 2022 En gang for ca. 70 år siden , blev jeg sendt til bageren af min mor med 25 øre.
    Jeg skulle købe 2 stk. wienerbrød ( de kostede 12 øre stk. )
    Bageren spurgte om jeg ville have en pinocchio-kugle for den sidste øre ...... jeg sagde "ja tak " ........ Da jeg kom hjem fik jeg en flad , fordi jeg havde brugt 1 øre uden at få lov .

    Ak .. ja ... Det har jeg aldrig glemt. .......... Men bageren spurgte jo selv .... smiley smiley smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #197   30. okt 2022 Isabelle. Så fordi nogen ikke opførte sig ordentlig,er det ok,at alle bliver behandlet skidt. Så kan de lære det. Sikken en logik.

    En har haft fodlænke. En skal i retten. En har brudt loven. En har "snydt" sig til en lejlighed. En har stribevis af sager bag sig. En har "snydt" sig til gratis bespisning.

    Og det er bare hvad vi kender til. Det er en køn forsamling man kan stemme på.


  • #198   30. okt 2022 Altså stå ved dine fejl, undskyld dem og udbedr skaden

    Enig, men nu er det ret svært for Mette at udbedre skaden. Hun kan jo ikke vække minkene til live igen, og det kniber vist også, hvis hun skal give jobbene tilbage til dem, der mistede jobbet på grund af minkdøden.


  • #200   30. okt 2022 Anni
    Hvordan vil du så løse det? Har du en tidsmaskine? Hvis ja, kan jeg så låne den i næste weekend? Jeg vil lige spørge min mormor om noget.


  • #201   30. okt 2022 Anni ... man kendte ikke risikoen ved nye varianter, man vidste ikke om de kunne mutere videre i mink osv .. der var ret meget man ikke vidste om smitte og mutationer .. det eneste man kunne være sikker på var at de mutationer/nyere varianter man så de smittede og bredte sig tilsyneladende hurtigere og hurtigere end de først kendte ..
    Der er altså andre der gennem tiden har mistet deres erhverv grundet livets gang i verden .. og stadig uden den store kompensation ..
    Statistisk set kunne det være sjovt at se hvor mange minkavlere der har fået ødelagt deres økonomi kontra hvor mange der måske rent faktisk fik reddet deres økonomi .. der var sikkert minkavlere der havde bundet hus og hjem op på gæld i drømmen om et erhverv der var for nedadgående ..


  • #202   30. okt 2022 @Søren, det foresvæver mig Ellemann forsøger sig som den store miljøforkæmper, synes jeg læste noget forleden, men læste ikke i dybden da jeg jo aldrig kunne stemme til den side ..

  • #203   30. okt 2022 Søren, det er jo netop det jeg siger.
    Det kan ikke gøres om igen, får død er nu engang død.



    Hanne der er altså forskel på om man bliver arbejdsløs på grund af livets gang og så at blive arbejdsløs fordi statsministeren udsletter et erhverv ulovligt fra den ene dag til den anden.
    Mig bekendt, så er det aldrig sket før.......


  • #205   30. okt 2022 Anni du ignorerer at minkene ville alle være døde, og det er forbudt at have dem.
    Konsekvenserne for erhvervet er det samme, uanset at politiet ulovligt tvangs aflivede nogle mink uger før loven var på plads.
    Det er som om at mange ikke forstår, hvad det drejer sig om. Eller med vilje blander det sammen med debatten om loven der var fremsat og senere vedtaget.

    Det er 2 vidt forskellige ting.


  • #207   30. okt 2022 #206 ... John .... Ja ... hvor skulle du vide det fra ... du har vel altid selv haft en ko gående derhjemme ? smiley smiley smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #210   30. okt 2022 2 vidt forskellige ting.

    1. Man handlede uden at have loven på plads.

    2. Flere må kigge langt ud i fremtiden efter deres erstatning.

    Så kan det da godt være at beslutningen var rigtig. Men dårlig håndteret er det. Det har været en dyr omgang.


  • #211   30. okt 2022 #208 .. John ... næææ ... med den alder du har , er du vel ikke en gang gammel nok til at være på HG ? smiley smiley
    Med mindre du er så gammel , at du ikke kan huske hvor gammel du egentlig er . smiley smiley


  • #212   30. okt 2022 #209 ... Isabelle ... Har du ikke set i Johns profil ??? ... Han er bare teenager .... så ham kan du ikke snakke fornuftigt med ... Teenagere ved ALT ... ( bare ikke hvad et ismejeri er ) smiley smiley

  • #214   30. okt 2022 House, jeg ignorerer ikke noget.
    Men jeg fatter ikke at man mener at det er i orden at statsministeren bryder loven.
    Om minkene alligevel blev aflivet gør da ikke at det var i orden at statsministeren gjorde noget ulovligt.


  • #219   30. okt 2022 Isabelle ja jeg synes faktisk det var lidt "overilet". I teorien kunne det ligeså godt have været hunde/katte/høns, men så havde man nok lige set tiden an...
    For mig virkede det som en oplagt og "nem" måde at lukke et erhverv som man ikke brød sig om.


  • #221   30. okt 2022 Det er jeg bestemt også glad for at jeg ikke skulle, men jeg mener stadig det var overilet, og en let måde at komme af med et uønsket erhverv. Havde hun trykket på knappen så hurtigt, hvis det havde været svin? Det tror jeg næppe...

  • #222   30. okt 2022 Før man falder helt i svime over den såkaldte gode håndtering af coronakrisen, så minder jeg lige om, at sundhedssystemet blev bombet langt tilbage og det med fatale konsekvenser for mange alvorligt syge, der i dag er oppe mod helt urimelige ventelister. Under coronaen ville populisten ikke sætte en pris på menneskeliv. Det vil hun tilsyneladende gerne gøre nu.

  • #224   30. okt 2022 Isabelle
    Du ved sikkert også, at sundhedssystemets problemer sorterer til enhver tid under den siddende regering. Hvem er regeringens leder?


  • #225   30. okt 2022 Isabelle ja det mener jeg bestemt vi kan.

  • #227   30. okt 2022 Til at se hvor lidt Mette F tænkte på minkavlernes livsgrundlag og fremtid, fordi hun ikke brød sig om minkavl. Ja det går ud over BNP, men da slet ikke i samme grad som svineproduktionen herhjemme.

  • #228   30. okt 2022 Måske skal vi se på hvorfor loven ikke var på plads.
    Der var et flertal på plads, og loven kunne have været vedtaget som en hastesag.
    Det blev den ikke fordi mindretallet modsatte sig, og det kræver 75% stemmer for at hastebehandle en sag.

    Og igen ved vi ikke hvad konsekvenserne ville have været, hvis politiet ikke havde tvunget de få avlere, der modsatte sig, til at aflive deres mink.

    Og ville altenativet være at lukke mere ned for samfundet i november/december 2020?
    Og hvor meget ville det have kostet, uden at en eneste minkfarmer vil stå anderledes idag?

    Jeg tvivler på de at folketingsmedlemmer der blokerede for lovens hastebehandling, ville have stået ved deres ansvar for udgifter og evt dødsfald, der var konsekvensen hvis politiet havde handlet anderledes


  • #229   30. okt 2022 @ Anni ... laaangt oppe ... livets gang, dengang var at Coronaen og dens ukendte væsen, forløb, mutation, tegnede det liv, den situation der skulle ageres i forhold til ... så jo det var livets gang ... jeg tror simpelthen ikke på nogen statsminister, Mette eller hvem det kunne have været istedet i de dage overhovedet tænkte på om det var et erhverv de kunne lide eller ej .. det var simpelthen ikke det det drejede sig om ...

    Søren , coronakrisen har ikke skabt problemerne i sundhedsvæsenet og psykiatrien, men den har i den grad synliggjort jeg ved ikke hvor mange års udsultning , årlige 2% besparelser og overhøring af advarsler fra sundhedssektoren om at kollaps var på vej ..


  • #230   30. okt 2022 Sidder og ser partileder debatten, og ih guder, Pape bliver da mere og mere dum at høre på.
    Og vores statsministers opførsel er nu hellere ikke for godt.
    Hun stod med himmelvendte øjne men Sikader havde ordet.
    Jeg giver hende ret i, at Sikader er et fjols og dum at høre på, men det er en uforskammet opførsel at stå med himmelvendte øjne.
    Det er ikke en statsminister vørdig


  • #231   30. okt 2022 jeg ser det også ... hold kæft en gang brugen milliarder af kroner her og der og alle vegne .. så mange penge er der vel heller ikke ...

    og stop nu den talen topskattelettelser ..
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg22/whiskybaeltets-fest-de-kan-juble-hvis-topskatten-saenkes/9484564

    en tænkt lettelse giver 3300 mere/årligt til folk der i forvejen er velstillede, mens den giver 300 kr/årligt i de fattigste kommuner .. og et landsgnmsnit på 1050 kr ... dvs de i forvejen velstillede får 3 x så meget som landsgennemsnittet .. det er helt hul i hovedet



  • #232   30. okt 2022 1 - Ellemann, Vanopslagh og Løkke virker som de mest faktuelle og saglige.
    2 - Fransiska Rosenkilde, hende fra de kristne og Messerscmidt lige efter.
    3 - Resten lidt paniske og usaglige. Pape er nok værst, da han lige skulle spille voksen overfor demonstranterne - så falsk og patetisk


  • #233   30. okt 2022 Jeg er fuldkommen enig med dig Søren

  • #234   31. okt 2022 Nu bliver der også gravet efter skidt om Mette.
    Spændende hvem der har betalt når de finder ud af, hvem det er.

    Man var jo meget fortørnet over at Løkke fik betalt tøj inklusive underbukser af sit parti, hvilket jo ikke er ulovligt. Vi er jo mange der får arbejdstøj betalt af vores chef.

    Men ,men, men, hvis kjolen er sponsereret af designeren eller et firma, så er det jo ulovligt.
    Spørgsmålet er, hvorfor vil Mette ikke fortælle, hvem der har betalt kjolen ?
    Hvis hun er kommet til den på ærlig vis, så er der ikke grund til ikke at fortælle hvem der har betalt.
    Dette her lugter lidt lige som minksagen, hvor man hurtig ændrer hjemmeside for at skjule noget.

    https://www.dagens.dk/indland/tavshed-om-hvem-der-betalte-mette-frederiksens-brudekjole?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2c-MDvgMkJNCsMXap9DN_c9KAKZrKPYWH7UUtlZ4lhN1fAh_wFSowSfSo#Echobox=1667200354


  • #235   31. okt 2022 Helt ærligt, at synke til at grave i hvem der betaler underbukser eller kjoler er sku for langt ude!! Glem det da, det handler om hvilken politik vi ønsker de næste 4 år! Ikke om hvem der kan graves mest skidt op om!!
    Hvad vil vi politisk! Privat hospital eller offentlig, selvbetalt pension eller folkepension og så videre! Sku da ikke om hvem der betaler underbukser!!


  • #236   31. okt 2022 #234 ... Anni ... Det er lige før du kan få os alle til at stemme på Mette Frederiksen i trods ... fordi du hele tiden fortæller hvor "grum og uha-da -da" hun er.

    Mon ikke det hele bunder/strander i ... at du kender Lars Løkke privat .... og han danser godt .. ???
    smiley smiley smiley


  • #237   31. okt 2022 Det har ikke en disse at gøre med at jeg kender Løkke privat. Han får hellere ikke min stemme.
    Men det har noget at gøre med retfærdighed. Skal den ene klandres og svines til for noget, så skal den anden så sandelig også for det samme.


    Og selvfølgelig har det da også noget at gøre med politik, for skal vi have en statsminister som lyver og tager mod bestikkelse ?
    At statsministeren lyver ved vi jo i forvejen, men resten ......


  • #239   31. okt 2022 @ Søren ... Mon du ender i BLÅT smiley

    Vanopslagh er efter min mening rent levebrødspolitiker ... han satser da bare på at nå så mange år i folketinget at han ikke skal leve på en almindelig dødeligs folkspensions-sats ..det er så min mening om ham ... gad vide om deres pension også er afhængig af om de er samboende med en partner, eller er enlig ..

    Synes faktisk Karlsmose har haft nogle gode indlæg og pointer .. synd hun peger blåt, og partiet er så lille ...

    de kan grave alt de vil, jeg mener finder man 1 ting kan det være en fejl, finder man 2 såååee hmm , finder man 3 så må det være ens moralske kompas der står forkert ..


  • #240   31. okt 2022 Jeg ender i blåt så længe en rød stemme kan hjælpe Mette F. Her kan du tale om levebrødspolitiker. Hun er ved at sætte i banken til en bestyrelsespost i Aalborg Portland.
    Jeg er nordjyde og kan spotte en populist.


  • #241   31. okt 2022 smiley smiley ... jeg er østjyde og bliver aldrig blå ...

  • #242   31. okt 2022 Jeg er fra Lolland og bliver aldrig rød. Tror nu ikke geografien betyder så meget for krydsts placering som det gjorde tidligere.


  • #243   31. okt 2022 nej det tror jeg heller ikke ...

    men Papa´s leflen for de rigeste med topskattelettelser ... Vanopslagh der vil afskaffe arveafgiften .. Støjberg og Df kunne aldrig komme på tale, selvom DF trods alt specielt har noget for fx de ældste i samfundet ..
    Og en stemme på V ville skulle tilfredsstille en del fra disse andre blå ..


  • #244   31. okt 2022 Jeg læste et sted, at Soc. dem. har den mest loyale vælgerskare. Det overrasker ikke mig. De kan agere sort, brunt, rødt eller grønt. Vælgerne stemmer på dem alligevel.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/doedsspiralen/9491708 selv det skræmmer ikke kernevælgeren. Ikke halvt så meget som at få skiftet voksenble af en kvinde med tørklæde smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #245   31. okt 2022 Lars Løkke saglig smiley smiley

    Han har "smadret" det danske sygehusvæsen og skabt udkantsdanmark (Han fulgte nemlig Anders Foghs vision til dørs, da AF fik et bedre tilbud smiley )

    Han skulle sparkes ud, hvor kragerne vender........Fratages sin mobil og så kunne vi se om han kunne overleve uden butikker at handle ind i og uden offentlig transport til, at fragte ham tilbage smiley

    Tænker det er ærgerligt at man ikke kan stemme på Jacob Haugaard


  • #246   31. okt 2022 Jeg har kun 2 muligheder SF eller Soc ... det er ikke af vane men kan simpelthen ikke se mig andre steder rent ideologisk, og det er ikke fordi jeg er 100% med nogen af dem .. men er bare helt sikkert mere forskellig fra borgerlig politik ... jeg synes liberal, specielt i Vanopslagh og Pape´s fremlægning lyder som "enhver er sin egen lykkes smed, og er du ikke født med heldet med dig hele livet så er det bare røv for dig" ...

  • #248   1. nov 2022 CM, du skriver bare Haugaard på stemmesedlen, så er dén klaret smiley Det anbefales i øvrigt at alle, der stemmer rødt, sætter en stjerne i stedet for et X smiley

  • #249   1. nov 2022 Nå med uanset vores forskelligheder, så god valg dag .. vi lever trods alt i et demokrati, det er jeg glad for, selvom jeg selvfølgelig vil brokke mig hvis vi får er regering jeg ikke er med på smiley smiley

  • #250   1. nov 2022 Jeg tror, at de får svært ved at danne en regering når valget er forbi.
    Hverken rød eller blå blok har ifølge meningsmålingerne nok mandater til at danne en regering.
    Det er nok Løkken, som kommer med de afgørende mandater.
    Og jeg tror ikke, at Løkke overlader statsministerposten kampløs til Mette eller Ellemann.
    Han vil garanteret hævne sig på venstre og Ellemann ,fordi han blev afsat som formand, det samme gælder Mette det skal vel også hævnes at hun slog ham ved sidste valg.
    Han går garanteret selv efter statsministerposten.

    Det bliver garanteret spændende de næste par dage.


  • #251   1. nov 2022 jeg tror nu Løkke støtter der hvor han får mest indflydelse, og ved den der vil være med til en så bred som mulig regering .. han ville jo allerede den midtsøgende regering da han var formand for venstre ...
    jeg er mere spændt på om Ellemann kan finde på at konkludere at indflydelse er bedre end ikke ..


  • #252   1. nov 2022 Jeg tror så ikke Løkke vil nøjes med mindre end titlen af statsminister.
    Tror på, at Ellemann tager det han kan få.

    Tror hellere ikke rigtig, at Mette mener det alvorlig med en regering over midten.
    Og Ellemann har jo meldt ud at han ikke vil i regering med Socialdemokratiet.

    Jeg tror så, at hvis der kommer en regering over midten at den ikke bliver særlig gammel.


  • #254   1. nov 2022 Krydset sat - så kan jeg kun læne mig tilbage og krydse for at det IKKE bliver MF, der skal fortsætte smiley

  • #255   1. nov 2022 teoretisk kan det jo også være en mindretalsregering der laver der forhandler fra sag til sag ... det er vel det vi har haft ...

  • #256   1. nov 2022 Der er jo ingen der er gået på valg for en mindretals regering
    Og af hvem skulle den regering bestå af.


  • #257   1. nov 2022 jeg fatter ikke LA kan gå så meget frem .. som kvinde kan man da ikke stemme på dem og som mand respekterer man da ikke kvinder hvis man ser ind i hvad fx Ole B O mener om kvinder ... ligeledes var de eneste 2 der stemte IMOD en national handlingsplan mod partnerdrab begået mod kvinder..

    https://www.ft.dk/samling/20211/beslutningsforslag/B73/122/afstemninger.htm


  • #258   1. nov 2022 Der siges jo, at man altid skal se de lyse sider af en sag.
    Det vil jeg så gøre.
    Jeg er meget glad for at Sikadar ryger ud, og at Pia Kærsgård hænger i en tynd tråd. smiley

    Jeg må nok også besøge min søster imorgen og give hende et par lussinger.
    Konen har stemt på socialdemokraterne. smiley


  • #259   1. nov 2022 smiley smiley

    Jeg ved godt at både Sikandar og Francisca virker way out ... MEN mht til miljøet fx så kan man altså ikke sige at de ikke har ret ... når man ser rundt i hvad der sker i verden og hvad klimaændringerne medfører, så har de jo ret ... der skal ske noget, som i rigtig meget ... måske er det allerede for sent ...


  • #261   1. nov 2022 det er ikke fordi jeg ikke forstår, jeg har sådan set heller ikke sat X ved klima ...

    MEN et reelt spørgsmål er vel, der vil altid ske noget i verden der er vigtigt, der vil i maaange år være indenlandske ting der skal rettes op ...hvor længe kan vi blive ved at sætte klimaet til noget langt nede i prioritet


  • #262   1. nov 2022 Jeg siger det bare ..... Det er altså ikke kun køer der prutter .
    Snart skal vi ... mennesker ... hunde ... katte ... dyr i naturen osv. ... osv. ... gå rundt med propper i "pølleudgangen " smiley .... smiley smiley


  • #264   1. nov 2022 jamen det er jeg ikke uenig i ... hvis ikke der snart steppes op og trækkes en streg i sandet overfor ham, så spiller vi fallit og jeg er bange for at ukraine ikke kan holde skansen ..

    men John, har du børnebørn ? jeg spekulerer faktisk på hvad det er for en verden de kommer til at leve i hvis ikke vi får bremset op i de ting der belaster klimaet


  • #266   1. nov 2022 ja John, det med Putin kan vi ikke blive uenige om ... MEN klimakrisen har jo været der meget længere ... så at stoppe ham løser bestemt ikke klimakrisen og den globale opvarmning ..,

  • #268   1. nov 2022 John, jeg kan altså godt både have mel i munden og blæse.
    Det er en af fordelen ved at have tuben smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #269   1. nov 2022 Verdens klima problemer kommer vi jo ikke til at løse fra DK.

    Ingen vil jo snakke om det virkelige problem. Overbefolkning.


  • #270   1. nov 2022 Jeg har først åbnet for varmen i dag, så min slunkne pengepung er glad for klimaproblemerne. smiley

  • #272   1. nov 2022 nej man kan ikke både blæse..... men man kan nu heller ikke kun tage et problem, en opgave ad gangen ...

    hmmm Søren Gade lufter på forblommet vis tanker om regering over midten ... måske min Soc-Mod-V-SF ikke er heeelt hen i vejret


  • #273   1. nov 2022 Det er faktuelt forkert Anni
    Det er svært at finde et parti i 2022 der tror på en flertals regering
    Vi har ikke tradition for flertals regeringer.
    Og ønsker nogen en flertalsregering hvor regeringen internt laver aftaler, uden at de skal forhandle med partier udenfor regeringen ??


  • #274   1. nov 2022 House, fordi det er en tradition er det jo ikke ensbetydende at man ikke kan ændre det.

  • #276   1. nov 2022 Nej det er rigtigt
    LA havde en drøm om det, men det var umuligt med DFs EU politik


  • #277   1. nov 2022 Gad vide om Pape fortsætter efter den lussing de har fået.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #279   2. nov 2022 The show must go on.

  • #280   2. nov 2022 Det kunne være sjovt hvis personlige stemmer tæller mere end partistemmer smiley

    (Og nej jeg stemte hverken på Inger eller Mette, men på Enhedslisten)


    profilbillede
  • #283   2. nov 2022 jeg gik i seng ved 22.30 tiden i går ..så jeg fik først set resultatet her til morgen ..

    Jeg tror et kort øjeblik i går så Løkke sig selv som den der blev peget på som forhandlingsleder, men i dag tænker jeg, jo jeg kan godt se Løkke pege på Mette, han må have tænkt tanken .. og jeg tror han er så forbitret på sine gamle fæller, ikke Jacob men nogle i partiet, Støjberg og faktisk også Pape ... han ved at den regering med stor sandsynlighed vil få en kortere tid end en med Mette ....

    Jeg synes det er lidt øv for enhedslisten, men Mai har været alt for stille alt for længe, hun klarede sgu valgkampen flot, men det var for sent ..

    Kunne være sjovt med en regering med rent kvindelige partiledere ..


  • #284   2. nov 2022 Hvorfor synes du dét Hanne?

  • #285   2. nov 2022 bare for sjov .. for at se om de kunne noget, vi har jo haft uendelige med rene mandlige partiledere ... så ja bare for at se hvordan det kunne spænde an ..

  • #287   2. nov 2022 smiley smiley

  • #288   2. nov 2022 Det er en stor skuffelse for Løkke. Jeg tror, at han allerede så sig som statsminister.

    Mette bliver desværre siddene, og Løkke kan ikke gøre noget som helst, for de røde har jo flest stemmer.
    Og Ellemann er garanteret endnu mere ked af det end Løkke, for sådan en lussing som V fik ko garanteret bag på ham.
    Det gjorde det faktisk også for mig.
    Jeg havde på fornemmelsen at de røde fik flest stemmer, men at det blev så voldsomt havde jeg ikke regnet med.

    I mine øjne har Pape en del af skylden for de mistede blå stemmer.
    Det gik faktisk forrygende for dem indtil Pape meldte sig som statsminister kandidat og åbnede munden.
    Jeg synes faktisk at han skulle trække sig og overlade pladsen til en anden, for med ham som formand, kommer det nok ikke til at ske fremgang med partiet.

    Og så er der DF. Det bliver spændende når de personlige stemmer er talt op, for Pia har stor chance for at hun ryger ud.

    Jeg tror, at det bliver svært at danne en regering, og når det så er lykkedes, så tror jeg ikke at den bliver særligt gammel.


  • #289   2. nov 2022 Jeg er ikke særligt tilhænger af, at de nordatlantiske mandater skal bestemme magtfordelingen i DK. Det er et demokratisk problem, som figurerer under kategorien 'sådan har det altid været'. Disse mandater skal ikke blande sig, hvorvidt vi skal have fx en motorvej her eller der. Ud med dem fra næste valg.

  • #290   2. nov 2022 Jeg tror, at det bliver godt med moderaternes 16 mandater.
    De fleste er jo ganske almindelige mennesker der har været ud på det offentlige arbejdsmarked, så de ved, hvordan det er.


  • #292   2. nov 2022 Isabelle
    Nu laver jeg lige en typisk Isabelle.
    Kan du nævne bare tre væsentlige miljø- og/eller energitiltag, som Mette har sat i gang - sådan i praksis også? Ikke bare tomgangssnak og hockeystavsmetode.
    Nu kommer jeg formentlig til at definere væsentlig, men den tager vi senere.


  • #293   2. nov 2022 Enig angående V

  • #298   2. nov 2022 Og endnu et lyspunkt fra valget.
    Sofie Carsten trækker sig fordi hun ikke har fået ret mange personlige stemmer. smiley


  • #299   2. nov 2022 Sofie ... væk ... smiley smiley

    profilbillede
  • #302   2. nov 2022 Til gengæld så skal de 15-årige piger til at passe på igen. Udenrigsministeren blev ikke genvalgt.

  • #304   2. nov 2022 jeg er faktisk også chokeret over V´s tilbagegang, synes egentlig det er ufortjent, men nåede lige at se partileder debat kl 11.30 hvor det blev sagt af Martin Krasnik at der "taltes om" og det må jo være i journalist kredse, at en af grundene til blå tilbagegang var at de havde haft mere travlt med en Mette hetz end at tale politik .. Jacob E protesterede faktisk ikke så meget over det ..
    Synd han ikke lurede at en del danskere faktisk er trætte af så meget fløj krig ...

    jeg håber faktisk stadig han trækker mod midten ..

    Er flov over mit Aarhus som åbenbart er Van Op højborg .. kan få mig til at tænke valgalderen burde sættes på til 25 smiley ... synes der er et sted journalisterne har svigtet at grave fx ifht kvindesyn
    j


  • #305   2. nov 2022 Man kan sgu da heller ikke have en pædofil i folketinget. Eller jo, for er partibogen bare i orden, så gælder der særlige regler.
    Sådan apropos kvindesyn eller måske snarere pigesyn.


  • #306   2. nov 2022 næh.... men er en Ole B O hvis kvindesyn nærmest giver mig association til rabiate muslimske sortemænd i Afghanistan ok .. det er sgu da også uhyggeligt ..

  • #309   2. nov 2022 Isabelle
    Hvorfor har du brug for at forsvare, at en 34-årig sniger sig til samleje med en 15-årig? Din form for virkelighedssans kan det bekymre, når din uddannelse tages i betragtning.
    I øvrigt undrer det ikke, at du hæfter dig ved detaljer i mit indlæg fremfor substans.


  • #311   2. nov 2022 Lars L ringede til Aaja Chemmitz i Grønland for at høre om hun ikke kunne forestille sig at ligge det grønlandske mandat blåt ... tror virkelig han havde set sig selv som "undersøget" og er skuffet ... det overrasker mig alligevel, men jeg er sgu også naiv nogle gange .. ham kan Mette ikke stole en meter på ...

    @ John ... for det første har folketinget haft en afstemning om en national handlingsplan mht partnerdrab specielt på kvinder .. den stemte Ole B O og Alex som de eneste imod ..
    og så har Ole B :
    https://www.berlingske.dk/politik/ole-birk-olesens-syv-aar-gamle-anklager-mod-kvinder

    det er muligt nogen er enige med ham ... uanset er det mere end nedladende ...



  • #313   2. nov 2022 er der nogen der har fundet ud af hvem Løkke pegede på som forhandler ?

  • #314   2. nov 2022 Ok, han har undskyldt sine fejl. Så er de ude af billedet. En undskyldning for ulovligheder er jo også langt udover, hvad der forventes af en socialdemokrat.

  • #315   2. nov 2022 Hanne - Mener han pegede på Mette, men KUN som forhandler, ikke som statsminister

  • #319   2. nov 2022 Jeg har været totalt opslugt af en sag på jobbet, og for første gang siden jeg startede på min nuværende arbejdsplads, har jeg ikke lavet valg 24/7 i dagene op til, og har ikke været med til vurdering af ugyldige stemmer til fintællingen. Tilgengæld brugte jeg hele formiddagen i børn og unge-udvalget, og vi VANDT smiley

    Og så gik det op for mig, at jeg stadig er helt rolig over, at vi tager en runde mere med MF ved roret. For selvom jeg er blå med blå på, så er MF jo mere blå end rød, sådan rent politisk. Og det er vel egentlig kun rimeligt, at hun nu får 4 år til at vise hvad hun kan, når der ikke er akutte kriser og krige. Og så tænker jeg, at vi vanen tro skal have en rigtig blå på posten om 4 år, så der igen kan komme nogle penge i kassen, for at dække ind for den røde gavebod smiley


  • #321   2. nov 2022 En 15-årig er mindreårig, når hun er i erhvervspraktik hos socialdemokraterne. Men du er sikkert ligeglad, bare dine banditter klarer frisag. Hvis man hader løgn og populisme, er man så indebrændt, måske. Det er stadig bedre end at være udbrændt.
    Anne, du har ret i, at Mette er blå, rød, grøn eller hvad nu situationen kræver. Men vil jeg have bøf, så køber jeg oksekød og ikke et eller andet billigt kopiprodukt, som kun bærer navnet.


  • #322   2. nov 2022 Juridisk er en 15-årig jo ovre den kriminelle lavalder meeeen ...

    Af en voksen person burde man da kunne forvente at vedkommende kunne holde værktøjet i bukserne .. også selvom det er en socialdemokrat smiley


  • #323   2. nov 2022 @ 316 John ... jamen det kommer ikke bag på mig ... jeg er sgu ikke humorforladt, men det der er ikke sjov ... det er nedladende og ikke en politiker værdig ... tal lige om et parti der taler og appellerer til unge og sårbare piger ... hørte et indslag om unge teenage piger gerne ville have plakaterne af Vanop , det er helt sort for mig at have en mand som Ole B O med de tanker om kvinder i sit parti og så appellere til unge ...

    @ Anne ... det er nu da ikke fordi de blå har holdt sig tilbage i denne valgkamp med at kaste om sig med hvad de ville bruge af penge, så mon ikke "gaveboden" med dem med roret de aktuelle udfordringer taget i betragtning, ville være blevet det samme ..


  • #324   2. nov 2022 det var en eklatant, dum og dårlig beslutning af en voksen mand .. men mig bekendt går pædofili ikke bare væk, og havde han været i andre sager var det nok kommet frem, så at kalde ham pædofil mener jeg næppe er den rigtige betegnelse ..

  • #326   2. nov 2022 ja så er det så om det er forbudt at være et møgdyr .. smiley ... hvis det er så kan han og Ole B O jo gå i terapi sammen ...

  • #327   2. nov 2022 Hanne
    Mener du i fuld alvor, at deres fejl er ligeværdige?


  • #328   2. nov 2022 I "gerningsøjeblikket" er deres dømmekraft ihvertfald helt hen vejret .. den ene har angret og undskyldt, og ikke taget i en gentagelse ... den anden ved man sgu ikke om stadig står ved den lave opfattelse af kvinder, støtte en handlingsplan mod partnerdrab på kvinder kan han åbenbart ikke, men han regner dem jo heller ikke for noget ligeværdigt ..
    men det skal man nok være kvinde for at forstå ...


  • #329   2. nov 2022 "men det skal man nok være kvinde for at forstå"
    Jamen så er der jo herfra ikke mere at sige til den sag smiley


  • #330   2. nov 2022 Hanne M ..... Du sidder og diskuterer med 2 "ældre / gamle" mænd i denne tråd ... som ikke en gang kan huske hvor gamle de selv er . ..... ( se i deres profil ) ... smiley
    Og måske ikke en gang kan huske hvad de snakker om . smiley smiley smiley


  • #333   2. nov 2022
    § 223 Den, som har samleje med en person under 18 år, der er den skyldiges stedbarn eller plejebarn eller er betroet den pågældende til undervisning eller opdragelse, straffes med fængsel indtil 4 år.
    Stk. 2. Med samme straf anses den, som under groft misbrug af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person under 18 år til samleje.

    Men I er så skide ligeglade. Det er jo Mettes gode allierede.


  • #334   2. nov 2022 #333 .. Den paragraf kan du ikke bruge til noget .... da Jeppe ikke er blevet straffet for noget ... Og det var han jo nok blevet , hvis han havde gjort noget ulovligt.

  • #335   3. nov 2022 Det er et lidt sjovt valg resultat som det ser ud nu
    "Rød" blok kan danne en regering, men kan ikke lovgive uden støtte fra mindst et blå parti.
    Og blå blok kan lovgive uden om regeringen.
    Jeg er ret sikker på vi aldrig har haft sådan en regering, og jeg tror ikke på at Mette vil vælge den løsning.


  • #337   3. nov 2022 Heldigvis var Kofoeds vælgere ikke så naive, som hg's kvindesagsforkæmpere.

  • #338   3. nov 2022 Godt nok sygt at sammenligne Ole Birk Olesens "sag" med en voksen socialdemokratisk mands nedlægning af en 15 årig. Mon han, under foredraget, lige fik indskudt...."jeg vil komme til at lave fejl undervejs".....for så er det naturligvis i orden!

  • #343   3. nov 2022 Ole Birk blev valgt. Jeppe Kofoed blev ikke.
    Det er ganske tydeligt, hvem der i vælgernes øjne ramte mest skævt smiley


  • #344   3. nov 2022 "men det skal man nok være kvinde for at forstå"

    Hanne, jeg er kvinde, men har det overhovedet ikke som dig.
    Jeg kan ikke hidse mig op over sådan en bemærkning han er kommet med. Og jeg er ret sikker på, at andre kvinder har det på samme måde, for jeg tror ikke på, at det kun er mænd som har stemt på ham.

    Jeg er hellere ikke enig i at man kan sammenligne det han siger med det Kofod har gjort.


  • #347   3. nov 2022 Jeg troede, at bundniveauet var lagt med sammenligningen mellem Mettes ulovligheder og modstandsbevægelsens under anden verdenskrig. Det bliver lidt panikket og skingert.
    Men stadig god underholdning smiley


  • #348   3. nov 2022 "men det skal man nok være kvinde for at forstå"

    Hmm ... det er så ikke heeelt nok smiley


  • #349   3. nov 2022
    Inkl. den 15-åriges i Kofod-sagen?


    STOP nu Isabelle - det er lang tid siden at det blev pinligt .. nu er det så gået over til at blive patetisk ... holddanuop ...


  • #350   3. nov 2022 Martine
    Du er åbenbart ikke nok kvinde smiley


  • #351   3. nov 2022 Søren - ikke lige der ihvertfald smiley

  • #354   3. nov 2022 Som tidligere erhvervspraktikant og 15-årig, så hører situationen stadig under §223. Der er givetvis betalt aflad, og det er jo let nok, når man på vanlig socialdemokratisk vis har snablen dybt nede i andres pengekasse.
    Vil du så ikke svare på, hvorfor det er dig så magtpåliggende at forsvare sådan en skiderik?


  • #355   3. nov 2022 Løkke er blevet lidt af en " luskefis " i det her spil ...... Den mand ER og BLIVER blå .

    Så han skal under INGEN omstændigheder med i en regering .... ( tænk lige over hans udspil om Folkepensionen ) ,,, smiley

    Siger en ,,, der faktisk har stemt ...V ... hele sit liv ( næsten ) ..... men bestemt ikke gør det mere. ( og heller ikke ... M ... ) smiley
    .................................................................
    PS: ..... KUNNE det være at Løkke er ude på , at overtage Jacob Sprællemanns post i partiet ...V ... igen ... ( en gang) ??? ..... tjaaa ,,, hvem ved ... smiley smiley


  • #357   3. nov 2022 Søren, forholdet falder ikke under straffeloven. Der er ikke foregået noget kriminelt. Etisk forkert, ja, men ikke kriminelt.

  • #359   3. nov 2022 hold da op man skal ikke gå tidligt i seng, men det gjorde jeg så

    John, jeg har aldrig skrevet at det JK gjorde var ok ...

    Rikke, jeg har heller ikke sammenlignet, bare skrevet at de begge kunne følges til terapi hvis de hhv gjorde og skriver er det de står for ..


  • #360   3. nov 2022 Har I slet ikke læst om sagen. Der foregik et overgreb, om så pigen havde været 25 år. Jeg finder det blot skærpende, at hun kun var 15 år. Men uanset hvad, så har vælgerne talt, og han vil altid blive husket for den svinestreg.
    https://www.information.dk/indland/2020/09/gammel-sag-sex-15-aarig-kastrerer-jeppe-kofod-udenrigsminister
    https://www.berlingske.dk/aok/mediekommentar-det-er-rystende-og-grotesk-at-hoere-hvad-der-foregik-den-aften


  • #362   3. nov 2022 Jeg anser både Information og Berlingeren som mere sobre og troværdige end sd's pressetjeneste. Det gør du ikke. Og så undrer politikerne sig over politikerleden.
    Jeg synes, at fiktive Lisbeth Salander skulle afsætte tid til at tatovere Jeppe K.


  • #365   3. nov 2022 Går ud fra at fiktive Lisbet S skal tatovere alle der har udvist EKSTREM dårlig dømmekraft, for ikke at tale om de pædofile der gentager deres akt ... eller er JK et specielt tilfælde ..

  • #366   3. nov 2022 Hvis mit moralske kompas skulle komme ud af sync, så ved jeg i det mindste, hvor jeg ikke skal få det kalibreret.

  • #367   3. nov 2022 Søren, nu skal jeg fortælle dig en hemmelighed. Jeg var engang ung. Og dengang var jeg (også) af og til fuld (mere end i dag, faktisk). Og dengang kunne jeg (også) finde på at knalde med mænd, og fortryde det bagefter.

    At unge piger tuder når de har drukket sig i hegnet, er mere reglen end undtagelsen. Så at pigen måske græd efter episoden, siger i sig selv ikke noget. Jeg er så godt som sikker på, at hvis der havde været tale om voldtægt eller på anden vis sex uden samtykke, så var det blevet meldt, fx af de 6 “redningspersoner” eller pigens forældre.

    Ja, det er forkert af en 34 årig at have sex med en 15 årig. Eller, det er det i hvert fald når den 15 årige er en pige, for havde det været en dreng, havde det været lidt sejt. Men at sige at det er kriminelt, er nok at strække den, taget i betragtning, at der aldrig blev anmeldt noget. Og dét havde forældrene jo ellers rig mulighed for, hvis de syntes sagen var så forfærdelig. Men at den end ikke blev ANMELDT, siger noget om, at pigen nok bare har været fuld, villet knalde med en (i DSU-øjne) kendis og så har været så fuld, at hun har tudet bagefter.

    Skulle JK have sagt nej tak, og være gået? JA! Men det gør det stadig ikke kriminelt.


  • #368   3. nov 2022 Og dét skal man måske være kvinde for at forstå smiley

  • #369   3. nov 2022 Man kan sgu da godt være kriminel uden at have papir på det. Og når man har lidt kendskab til, hvordan ting forsvinder i det parti, så er jeg kun glad for, at han fik fem kolde tæer i bamseøjet. Altså af vælgerne, når kammeraterne ikke ville.
    Desuden har jeg ikke tal på de gange, LLR herinde er blevet kaldt en svindler. Er han dømt?
    Og Anne, din slutty fortid ville jeg hellere have været gjort bekendt med face to face en sen aftentime i Jomfru Anegade smiley


  • #370   3. nov 2022 Så pigen i JK’s historie er et offer for en kriminel handling, og jeg er slutty? smiley Jeg tror måske pigen er præcis lige så slutty som jeg var. Jeg holdt mig bare fra socialdemokrater smiley

  • #371   3. nov 2022 hvis der virkelig var foregået noget kriminelt så synes jeg hendes forældre har spillet fallit .. at der er dækket over det i partiet er en ting, hvis der var et overgreb at dække over, men at man som forældre ikke står op for sit barn og melder det er langt ude ..så enten har de svigtet, eller så var der reelt ikke noget at anmelde...
    Manden havde uden tvivl dårlig dømmekraft ... det er der ingen herinde der har anfægtet .. det var SÅ dumt og så forkert .. men ulovligt nej, for så var det nok anmeldt ..




  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #372   3. nov 2022 En voksen som har sex med en 15 årige fuld pige. Kan man da ikke selv høre det.

    Kriminelt eller ej. Det er da ikke en person man kan have tillid til. Burde man ikke have bare lidt højere forventninger til folk som skal styre landet.


  • #373   3. nov 2022 Max, og hele omdrejningspunktet i denne tråd er jo, om det var kriminelt eller et overgreb. Ingen er uenige i at det er dårlig dømmekraft, klamt, usselt og meget andet. Men kriminelt er det ikke smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #374   3. nov 2022 Nej. Det er ikke hele omdrejningspunktet. Søren undre sig over man ikke selv har smidt ham ud. Det samme gør jeg.





  • #375   3. nov 2022 vi debatterer ikke hvorfor de ikke har smidt ham ud .. vi debatterer om der er foregået noget kriminelt ..

  • #376   3. nov 2022 Jeg startede med at sige, at Jeppe K er pædofil, og det står jeg ved. Og så jeg John i færd med at udføre sin plan, så ville jeg nok slet ikke opdage det smiley
    Havde Ole Birk blot været socialdemokrat, så var han nok bare blevet misforstået eller fejlciteret.


  • #379   4. nov 2022 Sådan helt lavpraktisk glæder det mig at se at en tidligere studerende, som var på min afdeling, er blevet valgt ind i Folketinget.

    Han er et fantastisk menneske, vanvittig empatisk, fagligt super dygtig - og, som sagt, bare et helt igennem godt “individ”.

    Jeg var tæt på at stemme på ham, men ombestemte mig i sidste time, da jeg ikke ønskede at sætte mit kryds, hvor det kunne medvirke til at MF blev statsminister.

    Med derfor er jeg alligevel superglad for at han kom ind smiley


  • #380   5. nov 2022 Hvornår skal det undersøgelses-halløj være færdig, og hvornår får vi (måske) en ny regering?

  • #382   7. nov 2022 Det kaldes at følge med udviklingen. Hvor mange husmænd mon der stadig findes?

  • #384   7. nov 2022 er det egentlig ikke efterhånden sådan hos de ældste partier, at de har fjernet sig fra yder/land områderne i DK, er det ikke en af grundene til der bliver plads til nogle af de nyere .. smiley ... nej ved ikke Alternativet og Sikar har nok ikke mange vælgere ude i de små samfund .. jeg læste at nogle fra baglandet synes der var for meget Christiansborg (hvad det så betyder), men det synes jeg efterhånden også der er i fx SF, Soc, Venstre og Konservative ..

  • #386   7. nov 2022 nu er skoler jo kommunale .. sundhed regionalt ... men jeg "tror" at en del yderområder, og som sådan også folk fra andre større byer synes at København "forkæles" ... og jeg vil da godt indrømme at jeg af og til også er ved at brække mig over at læse at København er SÅ fantastisk og har SÅ meget at byde på ... jeg synes godt man kunne understøtte mere landsudvikling og mindre hovedstadsfokusering ..

    og nej jeg ved ikke hvordan ...men jeg er en af dem der er tilhænger af flere statslige arbejdspladser ud i landet, og mere uddannelse decentralt ... og ja det med lægerne er da deres ansvar, men den overordnede udvikling har jo været centralisering, så skal man være dygtig læge = have erfaring så er man jo tvunget til de større byer ..


  • #388   7. nov 2022 Hanne, jeg har den HELT modsatte holdning ift decentralisering af uddannelser og statslige arbejdspladser. På de områder hvor det er sket, er kvaliteten dalet, og særligt på de statslige arbejdspladser kæmper de for at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. De er ofte nyuddannede, som bare lige skal samle erfaring til at smutte videre til noget bedre. Se på hvordan det gik, da man omlagde Statsforvaltningerne, og smed dem ud på Lars Tyndskids mark. Sagsbehandlingstiden er eksploderet, og de ansatte kæmper for at følge med, både fagligt og i bunkerne af sager.

    I et så lille land som Danmark, er man nødt til at samle kvaliteten på ét sted, og det er nu engang i de store byer.


  • #390   7. nov 2022 Det er noget med at Kulturstyrelsen hører til i Nordborg. Bevares, Sønderborg er attraktiv, men jeg gætter på at de fleste ender med at bosætte sig syd for grænsen og køre i fede billiger til billig afgift. De søger konstant jurister og AC’ere. Og de samme ansøgere vil til enhver til vælge Danfoss eller Linak.

    Færdselsstyrelsen er i Ribe, som ikke er tæt på noget som helst. Ribe er da en dejlig by, men at flytte dertil kun for arbejde, er at strække den.

    Jeg har selv set hvordan det påvirkede jura, at det pludselig kan læses alle steder. I “gamle” dage var det Århus og København, og det gav en ensretning i undervisningen og i respekten for faget. De gode undervisere er pludselig spredt ud på flere steder, og kvaliteten er simpelthen faldende. Vil man dygtiggøre sig i en bestemt retning, skal man måske tage sin kandidat et andet sted, end hvor man har taget sin bachelor, og de færreste vil skifte by midt i studiet smiley




  • #392   13. nov 2022 @ anne .. jeg er med på problematikken .. men i dette digitale samfund hvor man kan mødes world wide på nettet, og samfundet også fungerede under en massiv hjemsendelse og arbejd hjemme periode, så mener jeg det i høj grad er et spørgsmål om vilje og folks tilbøjelighed til at tro at livet får i står hvis ikke man bor i, eller bustæt på en storby ..
    Og ja alt har en tid inden det bygges op, og nye medarbejdere får rutiner og erfaring .. er sikker på det kommer med tiden ..
    Vi har jævnligt spørgsmålet oppe og vende da min læge datter jo mener det samme som fx dig ..
    Men igen DK er så lille og det kan da godt være nogle ting er uhensigtsmæssige at placere spredt, MEN så må man se nøje på det, for så centraliseret som det er nu det er heller ikke hensigtsmæssigt .. det giver simpelthen for meget a-b-c befolkning og da alle betaler skat og bidrager så kan vi med de relativt få kvkm DK er og ligeledes antal personer vi ikke være det bekendt ... det giver jo åbenlyst andre problemer fx med boligpriser når vi insisterer på at ligge alle sygehuse, uddannelser og styrelser de samme steder ... jeg ønsker ikke at se et DK med store tomme landområder og 5-6 metropoler med bygninger i jeg ved ikke hvor mange etager for at rumme folk på de samme få kvkm ... og at de skal bosætte sig langt fra arbejde giver både øget transport og dårlig sammenhængskraft for familiernes dagligdag ...

    hvor der er en vilje er der en vej .. og jeg håber den bliver ved at gå decentraliseringens vej ...


  • #393   13. nov 2022 Men hvad hjælper det, at Kulturstyrelsen er i Nordborg? Gør det Nordals mere til A-befolkning?

  • #394   13. nov 2022 selvfølgelig giver det befolkningen i udkantsområder en følelse af at blive set og hørt når staten ligger arbejdspladser i de områder, det skaber håb og muligheder om arbejdspladser, om at andre virksomheder kan se det ikke er "dødt" land og vælger at etablere sig der med endnu flere arbejdspladser, det giver håb for den lokale handel, institution og skole ... og på sige hvis det lykkes vil det også få en virkning på den forskel befolkningen føler med (undskyld udtrykket" bonderøve kontra københaveneri ... storby kontra land ..

  • #395   13. nov 2022 Det er min overbevisning at det er uddannelsessteder der er blevet mest efterspurgt, for at få unge til området, og forhåbentlig få dem til at blive der.

  • #396   13. nov 2022 frk jensen ... der skulle så også gerne være attraktive arbejdspladser efter endt uddannelse ellers er der jo intet opnået ... der skal simpelthen være en større sammenhængskraft, så at sige fra vugge til grav i hele Danmark, og ikke kun i og lige omkring de største byer ..

  • #397   6. dec 2022 jeg synes det er synd for Venstres Ungdom, nogle af de blå partier og Enhedslisten at de ikke har forstået (og det er helt min egen holdning og fortolkning) at en stor del af vælgerne i DK er trætte af blokpolitik og godt kan se det fornuftige i en henover midten regering der forhåbentlig både kan være social, grøn og erhvervsvenlig i en god balance ..

  • #399   7. dec 2022 Det er for at tage det sidste liv af Ellemann ug den blå blok.
    Det vil splitteblå blok helt, og gøre V endnu mindre end de blev ved sidste valg.
    Ellemann gik til valg på, at han under ingen omstændighed ville arbejde sammen med Mette og hellere ikke stemme på hende som statsminister.
    Nu lefler han for Mette fordi han håber på en ministerbil. Han og venstre er da utrolig utroværdig..
    Jeg tror hellere ikke, at en regering over midten vil blive særlig lang, og et nyt valg vil hellere ikke gavne venstre og blå blok, det har Ellemann sørget for


  • #401   7. dec 2022 nu gik LLR jo til valg på en regering der kunne samle henover midten og han fik da vælgere, så jeg tror slet ikke Ellemann får færre stemmer ved at gå den vej, tværtimod tror jeg han kan vinde nogle tilbage ...

    Jeg er mega træt at at når der er hhv rød eller blå regering så går det op i en slags krig mellem socialpolitik og erhvervspolitik .. ansatte mod ejere .. arbejder mod kapital osv .. jeg og tror mange andre håber på en regering der indser og arbejder for et godt grundlag for erhvervsliv der tjener pengene, og et indsigt den anden vej at uden gode uddannede og sunde medarbejdere er der intet erhvervsliv...


  • #402   7. dec 2022 og så kommer jeg måske alligevel til at trække i land ... på en måde, måske Ellemann vinder mere ved det her en Mette ... jeg tror med det senest skete at SF er ude, og Pia siger de ikke kommer til at støtte en SV regering da den er blevet for blå, så kan det ende med en bet til Mette og et næste valg hvor den yderste venstrefløj går stærkt frem .. mens Ellemann måske netop får vist at han kan noget ..
    Det er simpelthen ikke mit drømmescenarie, at SF er ude ..


  • #403   7. dec 2022 SF er fuldstændigt ligegyldige og har været det i mange år. De er soc. dem.'s stemmekvaj, og nu har Mette indset, at hun kan klare sig uden dem. Vi får et højredrej, som var forventeligt. Ikke kun enhedslisten er blevet snydt - mange vælgere bliver det også.


  • #405   7. dec 2022 Tjaaa .... Løkke er en smart " luskefis " .....

  • #406   7. dec 2022 jeg tror også vi nu får et højre-drej nu.... men så er det jo spændende hvad det gør ved næste valg smiley smiley

    der kan Ellemann jo så blive belønnet og Mette straffet, alt efter hvad perioden bringer ..
    Er spændt på hvor længe en given SV regering holder ...



  • #407   7. dec 2022 Det er da mindre relevant, hvilke partier der bliver "straffet" ved næste valg. Langt mere interessant er, hvor mange vælger der er blevet snydt ved det her. Folk, der stemte A i håb om en "rød" regering, har fået en næse, som får Pinocchios til at ligne et lidt indtørret kirsebær.

  • #408   7. dec 2022 for nuværende mindre relevant .. jeg summer såmænd bare ..

    nu sagde Mette jo hele valgkampen at hun gik efter en "over midten" regering, så stemte man A for ren rød, så har man ikke hørt efter ..


  • #409   7. dec 2022 A og V er ikke hen over midten. Det lidt til højre for midten og mere til højre for midten. Radikale og/eller SF skulle mindst deltage for at tale om 'hen over midten'.

  • #410   7. dec 2022 jeg tror så også mange A vælgere havde forestillet sig at SF skulle med ..

  • #412   7. dec 2022 @ Bodil .. enig, det er også det jeg skrev længere oppe, hvis det kommer bag på A vælgere så har de ikke hørt efter .... og det er jo også gætteværk, man har ikke rigtig hørt nogle udtrykke skuffelse endnu ... meeen igen tror jeg mange A vælgere gerne havde set SF være med ..

  • #413   12. dec 2022 Kan fandme godt forstå folk er politikker trætte ... og at nogle vælger ikke at stemme ..

    jeg ved ikke hvad der er værst at Jacob Ellemann og partiet så klart har sagt de ikke ville sælge kravet om undersøgelse af MF´s rolle i Minksagen for ministerbilen, (er ikke venstrevælger, men forstår deres vælgeres reaktion) .. eller MF´s sikren sig den ikke kommer for topskattelettelser der bestemt ikke hjælper de der pt har det svært i DK ..

    jeg er helt og aldeles ligeglad med om den kommer eller ej .. MEN at handle med det for egens vindings skyld uanset hvem der handler og hvilken farve der handler er fandme usmageligt...


  • #414   12. dec 2022 Ellemann og Lykke er godt nok sunket lavt.
    Lavere kan man vel ikke blive.
    Deres ageren har total ødelagt blå blok.
    At de to sælger deres partier for at få ministerbiler er virkelig langt ud.

    Men ret smart af Mette, nu er hun i sikkerhed og behøver ikke mere at være nervøs for en undersøgelse og en evt. rigsret.

    Den der skide Ellemann skulle skulle piskes hele vejen ud af Folketinget, og derefter stilles i gabestok på byens torv så folk kunne kaste rådne æg og tomater efter ham.


  • #415   13. dec 2022 hvis det er klogskab fra Mette´s side så må ordsproget "den kloge narrer den mindre kloge" passe på denne situation ..

    jeg synes som skrevet det er virkelig virkelig usmageligt (kan ikke finde bedre ord) .. men uanset hvad side man er på, så betaler deres vælgere prisen .. og det er FANDME dem der betaler deres løn og pension og alle mulige andre goder ..

    og at der ikke er mere larm i soc dem bagland fatter jeg ikke hvis deres klassiske kernevælgere, som jo da en gang var arbejdere nu igen skal se at de der har mest i forvejen får mere, mens selv folk med lønindkomst i denne tid kan have svært ved at få enderne til at nå sammen ..


  • #416   13. dec 2022 De radikales Martin Lidegård er totalt handlingslammet. Den ultragiftige Samira Nawa venter bare på en anledning til at få ham fjernet, og han ved det.

  • #417   13. dec 2022 jeg ser ikke frem til den kommende regerings tid .. kan med stor sikkerhed sige at næste gang der skal sættes X bliver det længere ude på venstrefløjen ..

  • #418   14. dec 2022 Gad vide om en Lidegaard kunne ende med at melde sig ud og ind i Soc ...

    er godt nok spændt på hvad der er til de der er trængte ... men lettelse i topskatten og evt begrænsning af SU ... det er da så helt sikkert at vi ikke er sikre på de bedste hjerner får gode uddannelser hvis ikke forældrene har råd .. føj .. håber virkelig ikke det forholder sig sådan ..


  • #419   14. dec 2022 Vent nu og se! Det er jo sådan folkestyret skal være, man forhandler sig frem til noget alle kan være med til;)
    Demokrati når det er bedst;)


  • #420   14. dec 2022 ja ja ved godt jeg er utålmodig ... men er bekymret ... jeg er med på give and take, meeen der er altså også et underliggende samfund hvis principper har båret os langt ... de bredeste skuldre skal bære mest og lige adgang til sundhed og uddannelse ..

    frisættelse af det offentlige ... jo jo .. det kan være godt, det kan også blive en spareøvelse a la "længst muligt i eget hjem" og "inklusion"

    Hæve beskæftigelsesfradraget .... jo jo så dem udenfor får mindre, det er så dem der fx har knoklet i mange år .. så længe i arbejder så gider vi jer, når vi skal takke jer så glem det ..og så smuttede muligheden for seniorjob så kan du ikke holde distancen eller bliver ledig som 61 årig og ingen vil ansætte dig, så igen sejl din egen sø ...

    mere privatisering ;(
    blev lige ringet op ... har Løkke sagt noget om regionerne ? kan høre han med sundhed taler om læge, patient, kommune


  • #421   14. dec 2022 Der bliver en toptop på 5 % til dem der tjener over 2,5 mill. Ændrer lidt på grænsen for topskat det lyder godt. Bortset fra at minksagen ikke bliver ordentlig afsluttet, så er det trods alt bedre at der dannes en S, V og M regering fremfor en ren rød. De kan jo i så fald gøre hvad de vil, da de har flertal. Spændende om hun kan give LLR og Ellemann mundkurv på som hun har gjort med sine ministre.

  • #422   14. dec 2022 Indtil videre og baseret på det korte oplæg har vi en regering, hvis politik stort set er renset for traditionel socialdemokratisk politik. Til gengæld er socialdemokratiske vælgere også de mest loyale, så ingen stor skade er sket.

  • #423   14. dec 2022 @ Søren. det kan jo kun fremtiden vise ... men er enig der mangler noget for de svageste, de der ikke kan eller skal arbejde mere .. de skal bare holdes i live, for andet kan man ikke være bekendt .. noget lyder spændende, men specielt det der ikke tales om, nemlig de svageste og dem med mindst indkomst (pensionisterne uden den store opsparing) den tavshed tyder skidt ...

  • #424   14. dec 2022 spændende hvad sammenlægning af Arn- og seniorpension indebærer .. udover antal år på arbejdsmarkedet så skal man ikke kunne arbejde over 15 timer om ugen for at få seniorpension ...
    og de siger dem der er i ordningen ikke rammes, men hvad med dem der har søgt og fået arnepension men ikke har aktiveret den smiley smiley


  • #425   14. dec 2022 Ja som blå skal man vist ikke klage over andet end drop af advokatundersøgelse. Men det er sgu også stadig en torn i øjet.

  • #426   14. dec 2022 jeg ville så hellere være den der fik en torn i øjet men alt andet i blå nuancer, end den der skal fortsætte med at skralde, skal vælge fra for mine børn, ikke give sine børnebørn gaver som pensionist eller kunne tillade sig at bruge nogle penge på hvad man nu evt gerne vil efter arbejdslivet, om det er rejser, kulturoplevelser eller hvad som helst .. hvis det hele kommer til at gå til bare at få hverdagen til at løbe rundt med mad, boligudgifter, og medicin ..

  • #427   14. dec 2022 gad vide hvor mange med en årsløn på lig 2.5 mill der nu går ned i løn og får andre goder sat istedet ,,,
    afskaffelse af den midlertidige børnecheck til de mest pressede børnefamilier smiley smiley smiley ... lige nu i denne tid ..


  • #428   14. dec 2022 Løkke bliver nok udenrigsminister og Emlemann skatteminister.

    Og så bliver det svært for landbruget.
    En del vil lukke, og afgiften bliver sendt videre til forbrugerne så det ender med at vi kommer til at importere vores fødevarer fra lande som ikke har så store klimamål, samt bruger masser af sprøjtegifte samt antibiotika


  • #429   14. dec 2022 jeg tror Løkke bliver indenrigs et eller andet, tror det bliver ham der skal rydde op i sit eget sygehus rod ..om Elle så går efter far og tager udlandet, eller noget økonomisk har jeg ingen ide om ... ..

    kan ikke finde ud af om det er seniorpensionen, eller seniorjobordningen der indgår ... synes MF talte om pensionen, mens der i BT står ordningen .. hvis arbejdsudbuddet skal op giver det ingen mening at afskaffe ordningen .. men den gælder selvfølgelig kun for dem der er blevet i efterlønsordningen ..


  • #430   14. dec 2022 Jeg tror at Løkke bliver udenrigs, han har den største erfaring, kender dem alle sammen og er vellidt i udlandene

  • #431   14. dec 2022 Det kan kun gavne at det er Ellemann der hiver i retningen mht landbruget. Så er der da håb om at vi trods alt stadig har et landbrug, fremfor hvis EL og AL skulle med ind over. Så kunne vi importere vores kød istedet og lade andre lande om landbrug med dyr.
    Og så kunne vi så blive planteædere for kød ville blive så dyrt så vi slet ikke behøver tænke på at kunne købe det.
    Pensionister har ikke fået mere i pengepungen under S regeringer. Tværtimod.


  • #432   14. dec 2022 måske de begge bliver indenlands, den ene har et nyt uprøvet parti og den anden skal vidst have genopbygget noget, så megen tid udenlands er egentlig nok ikke hensigtsmæssigt for nogen af dem ...

    der forskes nu ret meget i foder der mindsker CO2 .. og at vi blev mere planteædende er vist kun en fordel ...


Kommentér på:
Vaaaaaaalg

Annonce