{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Prøver noget nyt ... hvilke musikinstrumenter kan i spille på ?
  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #1   23. nov 2022 Intet

    Har engang kunne spille violin


  • #3   23. nov 2022 Hmmmm altså... engang for længe side, har jeg kunnet spille et par melodier på blokfløjte, klaver, guitar og ukulele. Og "march"-tromme (okay, det var nok mere en rytme end en melodi :-)) Har faktisk også lært at "lægge en bund" på et trommesæt.
    Men det er virkelig længe siden, jeg har forsøgt mig, så jeg aner ikke, om det stadig sidder i fingrene. Sikkert ikke smiley


  • #4   23. nov 2022 #2 .. Isabelle .... Jeg kan også " bruge " et klaver ..... men jeg er bedre til at spille på EL-Orgel ... det er lidt mere spændende end klaver smiley

    Ellers kan jeg spille på harmonika og mundharmonika. .......... Længe siden på harmonika ... men spiller nu og da på mundharmonika.
    Jeg spillede meget på mundharmonika , da jeg var dagplejer ----> ungerne elskede det og sang med smiley
    Nu er det kun Lilly , der gider høre på det .... smiley smiley smiley smiley smiley


  • #5   23. nov 2022 Blokfløjte.
    Da jeg var lille, startede jeg til blokfløjte hos en sur gammel mand, der insisterede på, at jeg skulle lære noder. Jeg nægtede, for jeg kunne lære alle sangene uden noder hurtigere end de andre børn, blot ved at lytte til melodien nogle gange. Jeg stoppede på holdet efter én sæson, og jeg fik aldrig lært noder smiley
    Da min far døde her sidste år, fandt jeg alle mine gamle blokfløjter da jeg ryddede hans hus. Jeg havde da ikke helt glemt at spille smiley


  • #6   23. nov 2022 Karina ... wooow .. spændende ... selvfølgelig kan du det ... det glemmer man aldrig smiley

  • #7   23. nov 2022 Hih nej måske.
    Der ER jo andre ting, man har lært som barn/ung, der mystisk nok ligger som muskellæring endnu, så måske det med musikken også gør?
    Jeg kan ihvertfald stort set huske samtlige numre, vi sang i kor, i de år, jeg gik der.


  • #8   23. nov 2022 #5 ...Rikke ..... jeg gider heller ikke noder .... Jeg synes også det er bedre / nemmere " efter gehør " smiley

  • #9   23. nov 2022 Jeg kan spille på keyboard og mundharmonika. Og en lille smule på blokfløjte. Jeg har aldrig lært noder, men spiller efter gehør.

  • #10   23. nov 2022 #9 ... Fubert .... Jeg har ALDRIG kunnet finde ud af , at " trutte i " / spille blokfløjte ... smiley

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 371
    #11   23. nov 2022 Jeg kan Guitar, bas og trommer smiley
    Ville gerne lære at spille klaver. smiley


  • #12   23. nov 2022 Altså stille sange, på de fire almindelige akorder kan jeg lige præcis tage på en guitar

    Har gået til violin i en del år som barn, men tvivler på jeg kan huske noget her 20 år senere

    Kan lidt på et klaver og lidt mere på et keyboard. Kan i hvert fald spille de melodier der var med i en musical jeg engang ved med til at opføre.

    Men noget musikalsk talent er jeg ikke.


  • #13   23. nov 2022 Jeg kan læse noder, da jeg har spillet i symfoniorkester igennem mine ungdomsår. Jeg spillede 1. klarinet (Bb). Derudover kan jeg spille saxofon. 5 melodier på blokfløjte. 2-fingersystem på klaver, da jeg ved hvor tonerne ligger og så kan læse noderne. Derudover har jeg nogle mundharmonika, en violin samt en guitar og et jagthorn. Når jeg ikke kan ordne hunde mere, vil jeg lære rigtigt at spille på dem smiley

  • #14   23. nov 2022 #13 ... Louise .. hold da op .... øhhh ... kan man spille på et jagthorn ??? ..... Jeg kan ikke en gang finde ud af , at trutte i en trompet .... smiley smiley smiley

    Da jeg var barn , lærte jeg noderne på en smart måde .

    E ..... G .... H .... D .... F ... = ... En Gås Har Dejligt Fedt
    F ..... A .....C ......E --------- = ... Frk. Andersen Cykler Elegant .

    Det glemmer jeg aldrig .... Det lærte jeg for 70 år siden .... smiley smiley smiley smiley


  • #15   23. nov 2022 Jeg kan spille meget lidt på klaver/keyboard.

    Ellers er det mest diverse rytmeinstrumenter smiley


  • #16   23. nov 2022 Den med gåsen og Frk Andersen - det er også sådan, jeg har lært noderne. Jeg kan så bare aldrig huske, om de er nævnt oppefra eller nedefra smiley

    Lidt vildt med de der "remser", man lærte i skolen.
    Både de tyske remser om verber, og dem om bøjningerne på latin (for ikke at nævne ædelgasserne i det periodiske system) sidder også stadig fast, selvom jeg er 99% sikker på, at jeg ikke har haft brug for dem, siden jeg gik ud af skolen.
    Jeg kan endda huske "mit" bibelcitat fra konfirmationen. Total ubrugelig viden.. smiley


  • #17   24. nov 2022 Klaver smiley Jeg har spillet klaver (primært klassisk) siden jeg var 6 år gammel. Da jeg startede på gymnasiet tænkte jeg at klaver var noget jeg skulle leve af. Så jeg tog højniveau musik. Mine interesser skiftede lige så stille og klaver blev noget jeg bare hyggede med.
    Jeg har også prøvet kræfter med kirkeorgel i Skt Bendts i Ringsted. Uuuuuh det var fedt og noget jeg måske godt kunne finde på at tage op igen engang. Men ikke i en lille landsbykirke med et lille bitte orgel. Det skal være et af de store der kan give en kuldegysninger. Jeg elsker orgelmusik smiley


Kommentér på:
Prøver noget nyt ... hvilke musikinstrumenter kan i spille på ?

Annonce