{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Når de tager noget af dit hjerte med.. {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med en anden sørgelig tråd, er der rykket nogle minder op i mig...

Kan man blive ved at savne en hund ?!
Vores gamle familiehund, en golden- blev aflivet for 7 år siden og jeg kan stadig få en klump i halsen når vi snakker om hende...

Og min brors Rottweiler som jeg havde boende i længere perioder gennem årene ( længere historie ) blev aflivet pga kræft i december 2007, 11 år gammel..
Jeg græder stadig når jeg tænker på ham og savner ham frygteligt meget..
Han har en kæmpe plads i mit hjerte og vil altid være nummer 1.. Han var helt speciel for mig og jeg tror seriøst ikke at der nogensinde vil komme en hund som ham ind i mit liv...
Selvom at jeg er meget glad for Laura som snart er 1 år, så tror jeg aldrig at hun eller nogen anden hund kan matche Zeus..
( ikke at det er en konkurrence om hvilken af mine hunde skal sidde på piedestalen )

Har i prøvet at en afdød hund var absolut nummer et og at der aldrig har været eller måske aldrig kommer en der vil kunne betyde det samme som den ?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når de tager noget af dit hjerte med..
  • #1   14. mar 2008 Rocky! Vores rottweiler som vi havde da jeg var barn, ham glemmer jeg aldrig.

    Vi kom af med ham da jeg var ca. 7-8 år gammel, men der gik rigtig mange år før jeg stoppede med at være ked af det når jeg tænkte på ham.

    Han betød rigtig meget for mig, den dejlige bassemand. Han var så klodset, en rigtig klovn.. Og hver gang han skulle rejse sig når han lå under sofabordet, så tog han sofabordet med sig smiley


  • #2   14. mar 2008 Jep. Min hund, gennem 15 år, Bine elskede jeg overalt på jorden.
    Med et barns uforbeholdne kærlighed til sin bedste ven ...
    Hverken Djaxa eller Kia er kommet op på siden af dette ...
    Det er med en bittersød følelse jeg tænker på hende ... Med tak for at hun var en del af mit liv i 15 år og med visheden om at hun fortjente og fik en værdig død ...


  • #3   14. mar 2008 Jamen, ALLE mine hunde har været nummer 1.....:-)) Og jeg sørger over dem, men ikke så jeg sidder og græder. Jeg gør ALT for mine hunde. Intet er ugjort før jeg tager beslutningen om at lade dem få fred, så egentlig har jeg det fint med at NU har de det godt. De bor i en hundehimmel (ja ja, bare kald mig tosset) med en masse grønt græs, marker og enge og en masse dejlige og venlige hunde. Så ja, jeg savner dem, men nej, jeg begræder ikke at de ikke er her mere:-) Jeg VED at hundene skal væk på ET eller andet tidspunkt:-)) Og jeg vælger KUN at tænke på alle de sjove og skønne timer og år vi har haft sammen:-))

  • #4   14. mar 2008 vores dejlige schæfer blev aflivet for 10 mdr siden.. snøft snøft.. hun blev 12 år så hende havde vi også længe..

  • #5   14. mar 2008 Min højt elskede Bull Terrier Humphrey som jeg havde for små 30 år siden, ja kan tude på stedet. Vil altid bære ham i mit hjerte, ja så kommer tårerne og vores Eddie Spaghetti som vi sendte op i hundehimlen i November 07 mæt af dage. :O))

  • #6   14. mar 2008 Ronja, min gamle hund der døde i 2004 betød alt for mig - troede aldrig jeg ville kunne kommet til at elske Lilly som jeg elskede hende.
    I dag er jeg dog overbevist om at jeg elsker Lilly mindst ligeså højt som Ronja, men savner self stadig Ronja helt vildt.


  • #7   14. mar 2008 Gud Mette, er hun blevet aflivet? Det er jeg ked af at høre.

  • #8   14. mar 2008 Chevie - Han lød som en rigtig Rottweiler.. Sådan var Zeus også.. En stor, dum og klodset kæmpe der ikke anede at han var så stor smiley

    Sanne - Ja, nemlig.. Bittersød beskriver nok min følelse meget godt også...

    Mette - Det må være dejligt ikke at sørge på den måde, men bare tænke glade tanker og positive minder.. smiley


  • #9   14. mar 2008 Jeg har ikke oplevet det endnu, men jeg tror Enzo bliver sådan en hund... For allerede nu er det næsten ikke til at bære at han en dag ikke skal være her mere. Han er bare min lille putte gris....
    Det er egentlig for dumt at man knytter sig sådan til en hund... Det skaber bare mere sorg. Men for mig er det umuligt andet.


  • #10   14. mar 2008 Ja han var sgu dejlig.. Stor bassemand det altid var frisk på leg..

  • #11   14. mar 2008 Christel:

    Ingen tvivl om at du har gjort ALT for Oyo og at det vile være hamrende egoistisk at lade hende lide mere......Har du ikke ofte tænkt "Hvornår skal jeg stoppe dette??"..."Hvornår skal jeg lade hende få fred"??


  • #12   14. mar 2008 PUH... kan desværre ikk lade være at tænke på hvor heldig jeg pt er.. kan ikk rigtig huske vores hund da jeg var lille, men nu har jeg selv, og tuder allerede bare ved tanken om at hende skal jeg sende i himlen engang... smiley Puh det svært!! super træls ting her i livet!! en rigtig shit-ting faktsiks!!!!!! smiley

  • #13   14. mar 2008 Ja hun kunne ikke mere.
    Hun var sunket så meget sammen bag på pga hendes hd så hun fik fred...


  • #14   14. mar 2008 Det er jeg sgu ked af at høre.. Hun var en fin hund.

  • #15   14. mar 2008 Afdød er han ikke.
    Men gammel er han og der er snart ikke mere i ham.
    Min venindes gamle boxer på 12år har et helt specielt sted i mit hjerte. Nok fordi "jeg er hans". Når jeg kommer på besøg skal han altid op at ligge ovenpå mig i sofaen og han følger mig rundt overalt. Ejerne fatter det ikke for han gør det ikke ved nogle andre og selv syntes jeg ikke jeg har gjort noget specielt for det.
    Vi var hjemme ved dem nytårsaften 06/07 og han har altid være bange for det og lagt under sofaen hele aftenen. Denne aften kom han ud og lagde på mig.

    Vi havde Dumle med ud til de venner og deres 3hunde. De to ville ikke vide af ham, men boxer drengen tog imod ham med åbne arme og de lå og puttede hele aftenen. Om morgenen havde min veninde lukket de 2 ud sammen hvilket jeg ikke var sikker på var en god idé, men da jeg kiggede ud af vinduet var det det mest vidunderlige syn jeg længe har set. Den gamle boxer dreng på 12år var som hvalp igen og de legede bare så sødt smiley

    Puha. Det blev vist en længere smøre, men der er ikke meget i ham mere og jeg ved bare jeg vil være så ulykkelig den dag han ikke er mere, og jeg vil savne ham i mange år.
    Jeg har været hundelufter og har haft en hund før Dumle, men ingen af dem har sat sig så meget som ham her.

    Så jo, jeg godt man kan blive ved at savne en hund. Og at han har en speciel plads i dit hjerte vil aldrig blive urimeligt overfor Laura, hun har bare en anden plads i dit hjerte. At sætte dem op mod hinanden kan ikke lade sig gøre smiley


  • #16   14. mar 2008 Da vores familiehund Mille blev aflivet kunne jeg simpelthen ikke tage med til dyrlægen. Jeg var HELT færdig allerede inden hun døde og tudede et helt døgn i træk bagefter..
    Jeg glemmer aldrig nogensinde da min mor fortalte hvad min bror havde sagt..
    Min store, seje og her'taler'vi'ikke'om'følelser-storebror havde sagt at hvis han vidste hvor hårdt det var at sige farvel, havde han aldrig anskaffet sig Zeus....

    Selvfølgelig er det dejligt at elske hunde, men mht at miste dem ville det bare være nemmere hvis man slet ikke var til hunde, eller knyttede sig til dem på den måde...


  • #17   14. mar 2008 ja det var hun:o)

  • #18   14. mar 2008 Men okay, hun levede længe på trods af det HD..

  • #19   14. mar 2008 Tjalfe er mors hund, men jeg elsker ham ikke lige så højt, som Christian gør.
    Tilgengæld har jeg prøvet at være utrolig knyttet til en hest.
    Og så havde vi også en stor gravhund, som hed Emil, som var min fars daværende kærestes hund. Hun var ikke god ved den, så den tog jeg mig af og gav den kærlighed og opmærksomhed...

    hans liv endte alt for tidligt. Han køb ind under den bil min far havde lånt dagen før min konfirmation og blev kørt over og søv ind få sekunder efter.
    Jeg var helt ødelagt og stadig sur på min far over det. Det gamle fjols!
    Han burde have set bedre efter og sikret sig at Emil ikke var i nærheden...


  • #20   14. mar 2008 Jeg elsker alle mine hunde, de betyder utroligt meget for mig!!!!!! Men min Gorgeous sidder så dybt i mit hjerte.. Jeg kan ikke forklare hvorfor og et forsøg på det ville lyde dumt.
    Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, den dag hun ikke er hos mig mere. Hun har så meget personlighed og er så følsom og intelligent så det næsten er helt uhyggeligt nogle gange.. Det er som om vi forstår hinanden.
    Hun er blevet en del af mig! Så jo jeg forstår 100% hvad du taler om!

    Vi er heldige at vi har/har haft sådan en hund i vores liv =o)


  • #21   14. mar 2008 Mathilde - Nej hvor jeg kan kende den følelse og kærlighed du beskriver...
    Sådan var Zeus, min brors hund også.. Når jeg bare kom og besøgte dem, var han som et enormt stykke tape på min bagdel hele tiden..
    Og når jeg havde haft ham boende og han skulle hjem, sad han i bilen og hylede efter mig når han blev hentet..
    Så som dig så vidste jeg også bare hvor ufatteligt hårdt det ville blive når han ikke var der mere....




    Nå, nu vil jeg smutte i seng.. Forhåbenligt lidt mere opløftet imorgen *G*


  • #22   14. mar 2008 Christel: Åh nej, undskyld! På trods af det seriøse emne,så gav du mig lige en griner der.. Satans tastatur! smiley

  • #23   14. mar 2008 ja det gjorde hun og hun havde jo ikke ondt så det var jo godt..

  • #24   14. mar 2008 ( Christel - det kan jeg godt forstå.. Hvis ikke vi havde været 3 om Mille, familiehunden var jeg selvfølgelig også taget med, men jeg havde heldigvis et valg og vidste at hun ville blive taget godt om på den sidste tur... Men for fanden hvor må det være hårdt at sidde med sin ven i armene på den måde... Puha, er helt færdig.. )

  • #25   14. mar 2008 Har det ligesom Mette, tænker på alle de dejlige oplevelser der har været med hundene gennem tiden, men må erkende at Albert har en enorm stor plads i mit hjerte og der vil han altid være... Sådan en hund kommer jeg aldrig til at have igen.....

  • #26   14. mar 2008 Christel:

    SÅ kan jeg godt se at det er kommet som et chok.....Ingen skal være i tvivl om at jeg eslekr mine hunde MEGET højt. Men min sidste golden, som vi kom af med for 1½ år siden, havde længe haft problemer med en ledmus i forbenet. Skaden var for stor til at en operation kunne komme på tale, så det var bare at se tiden an. Jeg var MEGET ofte i kontakt med dyrlægen og han sagde at jeg IKKE skulle aflive endnu. Men så pldselig en dag fik han over 40 i feber, blev indlagt med drop og fik taget diverse prøver. Men man fandt intet. Så HER var beslutningen så ikke så stor. ALT andet end aflivning ville have været dyrplageri og egoisme:-)
    Han ligger nu i en urne gravet ned i vores bed og har det dejligt:-)) Han og jeg var SÅ mange gode og dårlige ting igennem, men jeg VÆLGER kun at huske på den skønne hund han var, inden han fik problemer med benet:-))


  • #27   14. mar 2008 Nej hun havde det da ganske udemærket i hendes liv.. smiley

  • #28   14. mar 2008 Stine P - Ja lige netop. Og så er det også bare svært at undgå de får en helt speciel plads, for så er det virkelig hunden der vælger en smiley

  • #29   14. mar 2008 det havde hun helt bestemt..
    Men nu har de fået buller.. Han er fandme os bare sød..


  • #30   14. mar 2008 Vores gamle hund Magda hende fik vi da jeg boede hjemme, hun blev 14 år nu er hun aflivet men savner hende stadig når jeg kommer hjem til de gamle, hun vil altid være i mit hjerte

  • #31   15. mar 2008 Nej hvor fint.. Er han også en schæfer eller hvordan?

  • #32   15. mar 2008 nej en labrador..
    Han tror han er så lille som mischa så hver gang jeg kommer skal han sidde oven på mig, og let det er han ikke.. puha..


  • #33   15. mar 2008 Haha hvor fint.. Hvor gammel er han da nu?
    Emma tror sgu også det er på sin plads at ligge og sove ovenpå os..


  • #34   15. mar 2008 lige lidt under et år.. han er os her inde. buller og så lise r hvis du vil se ham..
    Jamen altså jeg tror bare det er blevet til vane for ham at han bare skal sidde på mig når jeg sætter mig i stolen.. han er der lige med det samme:o)


  • #35   15. mar 2008 Ja ham må jeg lige kigge engang..

    Hmm jeg tænkte ellers at de nok havde fået en schæfer fra Slangerup smiley

    Ja går den så går den jo.. Op på skødet med ham.


  • #36   15. mar 2008 Nej det er sidste gang min mor skal have hund fra dem..
    Det gider hun sku ik:o)


  • #37   15. mar 2008 Nej det kan jeg godt se hvis de har HD osv..

    Men han er da fin ham Buller.. Grineren billede med Mischa og ham.. Haha god gøjser han har på..


  • #38   15. mar 2008 Hehe ja hun er jo en farlig hund med de fine tænder hun har:o)

  • #39   15. mar 2008 Haha det må man sige.. Godt hun ikk selv ved hvor lille hun er.

  • #40   15. mar 2008 ja det tror jeg os er meget heldigt...
    hvilken læbe hun ikke hænger i på store hunde:o)


  • #41   15. mar 2008 Hvor fint.. Ja hun virker ikke bange af sig den lille..
    Hvad med Jeres hvalp, er hun ligeså kold mht store hunde?


  • #42   15. mar 2008 hun har kun været sammen med buller. og der var hun os fuldstændig lige glad..
    buller var pisse bange for hende når hun hakkede ud efter ham.. jeg har aldrig set en hund ryste så meget på hovedet og læberne.. det ser fandme grineren ud..


  • #43   15. mar 2008 Stakkels Bullermand.. Et stort nervevrag. Han ender resten af sit liv på antipsykotisk medicin smiley

  • #44   15. mar 2008 haha ja..
    Nå vil hoppe i seng, har en lille møg unge der vågner kl 7 i morgen tidlig.. grrr


  • #45   15. mar 2008 Ja i seng med dig.. Sov godt og tak for snakken.

  • #46   15. mar 2008 tak og i lige måde..

  • #47   15. mar 2008 Jeg får aldrig en hund som Ozzy igen.. Derfor havde jeg besluttet at jeg aldrig mere skulle ha en rotte han igen. men lad os nu se om et par år smiley

Kommentér på:
Når de tager noget af dit hjerte med..

Annonce