{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

start på nyt i morgen.. {{forumTopicSubject}}

i morgen skal jeg starte i noget aktivering fordi jeg er på kontanthjælp.... og jeg er ret spændt på hvordan det kommer til at gå... det er i et køkken og så med noget rengøring også... det er midlertidigt fordi jeg er gravid og går på barsel om ca 2 mdr. jeg er så bange for at jeg ikke kan klare det og bliver nødt til at gå hjem på grund af smerter eller noget i den stil og det ville jeg bare tage som et nederlag for det er jo ikke en sygdom at være gravid... men her de sidste 14dages tid er jeg begyndt at få ondt i mit bækken nogen gange om aftenen eller bare lige pludselig... i går kunne jeg knapt nok gå fordi jeg havde så ondt... og det gør mig jo bare endnu mere nervøs....

havde lige brug at få sat ord på min nervøsitet og frustrationer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  start på nyt i morgen..
  • #1   3. aug 2008 Jeg synes at hvis du har ondt og mener du ikke kan holde til det, så gå til din læge og få en sygemelding. Det tror jeg godt kan lade sig gøre, især hvis du siger der er begyndt at være noget med dit bækken. Selvom man er på kontanthjælp kan man godt blive sygemeldt.

  • #3   3. aug 2008 Sidsel- Hvis du vil undgå aktivering, så gå til din læge og dem til at skrive at du ikke må lave hårdt fysisk arbejde, da du måske kan have bækkenløsning. Men gå til din læge og bliv undersøgt.

    For så kan kommunen ikke sende dig ud i noget.

    Jeg skal selv på noget jobsøgnings kursus i morgen, får selv kontant hjælp.


  • #5   3. aug 2008 jeg ved det godt... men jeg har det sådan lidt at jeg i det mindste vil give det et forsøg i stedet for at give op på forhånd...jeg har det også lidt sådan at hvis det bare slet ikke går i morgen så må jeg ringe til lægen tirsdag og håbe på en sygemelding... men tror minb læge er til at have med at gøre for han kom selv med den udtalelse da jeg sagde jeg skulle starte i noget aktivering at så måtte vi jo se om jeg kunne det... det kunne bare være så rart at komme lidt ud har gået hjemme i 3mdr nu eller sådan noget... det er lidt trist i længden..

  • #7   3. aug 2008 Charlotte - jeg skal møde kl 8 og hvis det er nødvendigt tror jeg ikke de har noget imod at jeg ringer... jeg har ikke så ondt i dag som igår og der kom det lige pludselig som om der lige var noget der satte sig...

    Mosekongen - jeg vil ikke undgå aktivering... det er mere spændende end at sidde herhjemme og glo alene til min kæreste kommer hjem om eftermiddagen... (du kommer til at hygge dig på det jobsøgningskursus... du skal bare sidde og søge job hele dagen hvis ikke de lige skal fortælle og give gode råd til hvordan du skal gøre.. smiley har været der)


  • #8   3. aug 2008 Det bliver hurtigt kedeligt. Men sørg for at passe på dig selv og din krop.

  • #9   3. aug 2008 Ja giv det et forsøg hvis du slev har lyst. Det er selvfølgelig også kedeligt at være hjemme hele tiden. Men husk at hvis du har det skidt kan du jo også bare ringe og melde dig syge eller gå før hjem. man har ret til alm. sygedage. Det er først på 4. dagen du skal stå med en læge erklæring. Men prøv at se hvad du kan holde til. Hvis du gerne vil ud lidt hver dag i stedet for at sidde hjemme kan du jo også prøve at snakke med både lægen og dem du skal være hos om halv tid pga. du ikke må belastes for hårdt. hvis du har lægen bag dig kan de ikke tage dine penge.

  • #10   3. aug 2008 Sidsel- okay, jamen så ser jeg frem til ikke at skulle lave så meget de næste 14 dage :o)

    Ved godt det er kedeligt at gå hjemme hele tiden. Men så se om du ikke bare kan være der på halv tid hvis du ikke har det så godt.


  • #11   3. aug 2008 Xenia - jeg er heldigvis lidt heldig med det sted jeg skal ud i.. jeg var derude for en måned siden lige og snakke og se stedet og lederen derude gav mig sit kort så jeg kunne melde mig syg hvis jeg ikke lige var klar den første dag og jeg skulle endelig passe på ikke at overanstrenge mig osv... og på det tidspunkt syntes jeg at hun var noget pylret men efter en måned med en stadig voksende mave og begyndende gener begynder jeg at forstå hvad hun mente og de ved også godt at jeg kun skal være der til jeg enten går på barsel eller bliver sygemeldt og at det har været betingelserne helt fra starten så det gør det også lidt at det er lidt mere afslappende...

  • #12   3. aug 2008 mosekongen - du skal selvfølgelig også ud med ansøgninger til nogle jobs og sådan... men det er meget afslappende og en smule kedelig.. smiley

  • #13   3. aug 2008 Sidsel- nå okay, men har faktisk job fra i næste måned af så ved ikkelige hvor mange annoncer jeg så lige gider ud med.

  • #14   3. aug 2008 annoncer- flot det var ansøgninger der skulle stå *LOL

  • #15   3. aug 2008 Nå jamen det er jo godt så lyder de til at være forstående. Det er du heldig med, her i Vejle lytter de ikke meget til hvad man siger hvis der er noget specielt, de tænker kun i regler. Så tror jeg ikke du får problemer med dem.

  • #16   3. aug 2008 Mosekongen - nej nej... men det forstår de nok også godt... jeg skulle så knapt nok skrive ansøgninger fordi de godt vidste at jeg alligevel ikke ville få noget på grund af min mave var blevet for tydlig... smiley

  • #17   3. aug 2008 Sidsel: Du bor vist i en kommune der er mere forstående end min. Her skal man skrive 4 ansøgninger om ugen selvom man er gravid. Der fuldstændig ligeglade.

  • #18   3. aug 2008 Xenia - de kan jo heller ikke forvente andet af en pige der kommer og er 6mdr henne... de må jo heller ikke være for hårde ved mig for det kan føre til for tidlig fødsel osv... og det er der jo også mange regler omkring... men nu må vi se... tror bare jeg har MEGET døde fødder i morgen når jeg kommer hjem... uanset om jeg klarer hele dagen eller kun noget af den...

  • #19   3. aug 2008 Xenia - det skal jeg også... men som min vejleder på jobsøgningskursuset sagde så behøver man jo ikke gøre voldsomt meget ud af det... hvis man skriver en linie så er det jo en ansøgning selv om den ikke er voldsomt god og højest sandsynligt bliver sorteret fra... jeg tror dog kun det var noget han sagde til mig fordi han havde prøvet at få mig undtaget fra den regel uden held... desværre...

  • #20   3. aug 2008 Ja her skal man virkelig også møde op til alle samtaler, og al aktivering. Man skal også huske at tjekke sin ansøgning man har lagt ind på nettet hver 7 dag ellers stopper de bare ens penge.

  • #21   3. aug 2008 jeps... det skal jeg også... det har bare lige været slået fra i 3uger fordi jeg har holdt ferie men man skal ind og bekræfte jobsøgning hver uge og er man syg så skal man ringe hver dag og sige at man er syg indtil man er frisk igen... smiley altså det er på præcis samme måde her...

  • #23   3. aug 2008 Charlotte holder du ferie med kontanthjælp eller havde du dine egne feriepenge? jeg havde nemlig selv optejnt ferie så jeg "betalte" selv min ferie og så kan de jo ikke kræve at man skal søge job alligevel når man selv betaler...

  • #25   3. aug 2008 ved du egentlig hvordan reglerne for ægtefæller er når man er gift og den ene er på kontanthjælp men den anden er i arbejde... har prøvet at finde noget og kan intet finde... min kæreste og jeg har nemlig snakket om at blive gift... men det holder nare ikke hvis de tager min kontanthjælp for jeg har ikke mulighed for at finde job før jeg er færdig med barsel...

  • #26   3. aug 2008 Hvis man er gift kan de give dig et beløb efter hvor meget ens ægtefælle tjener. I mange tilfælde får man slet ingenting eller et meget lavt beløb.

Kommentér på:
start på nyt i morgen..

Annonce