{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

lejlighed endelig:D {{forumTopicSubject}}

ja var henne og se på en lej idag i mørke hvor jonas og jeg bor i forvejen, vi ville jo helst blive boende men alle dem vi havde set på , ville ik have en hund indenfor døren.... så kom vi hen til den idag og den var bare sååå lækker! 83 kvm ny køkken og bad:D i stue etagen lig ud til købmanden osv:D og herren der lejed ud ville da gern give os lov til a vi ku få emma med:D ihhh heldig kan man være:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lejlighed endelig:D
  • #1   18. jan 2009 hehe tillykke med det ;D

• #2   18. jan 2009 Tillykke... Det lyder da skøønt..((o:

• #3   18. jan 2009 jaah det godt nok super skønt:D vi har ledt i over 1 år:D

• #4   18. jan 2009 Dejligt:-) Tillykke med det:-)

• #5   18. jan 2009 Ej hvor fedt... tillykke med det... Det kan sgu være meget sværet at finde noget hvor man må have hunden med, men dejligt at lykkes.. så endnu en gang tillykke til jer..

• #6   18. jan 2009 ja det blevet sindsygt svært a få lejlighed hvor man må have hund....

men den er ledig fra den 1 nu her men vi ska jo først til a sige vores op.... ang indskud kan vi ik søge om det ved kommunen os når det en privat udlejer?? og hva med boligstøtte??

• #7   18. jan 2009 boligsikring kan man godt få selvom det er privat.
    hvis jeg var dig ville jeg sige jeg ville ha på skrift at du må ha hund så du ikke risikere han skifter mening :o)

• #8   18. jan 2009 kommune yder kun enkeltydelse til bolig hvis i er boligløse, ikke hvis i har en bolig i forvejen og " bare " vil flytte .

Men tillykke med den .

• #9   18. jan 2009 Tillykke. Det lyder dejligt.
    Jeg tror godt du kan søge kommunen om lån til indskud, selvom det er privat, ellers kan du jo søge banken. Det gjorde jeg, da jeg flyttede. Og så kan du jo betale meget af på lånet, hvis/når du får indskud tilbage fra den lejlighed du fraflytter.

• #10   19. jan 2009 banken sagde idag a kommunen skal give til indskud om man har bolig eller ej...hvis vi ik kan låne hos dem... kender fler der os bar havde bolig og sku flytte som sagtens ku få indskuddet a kommunen såå den holder ik heelt...

• #11   19. jan 2009 Så nemt er det altså ikke , min venindes mor arbejder på kommune og , man kan ik bare komme og få en enkelydelse fordi man vil flytte . Der er flere ting der spiller ind .

1 . Er det et tidsbegrænset lejemål man har
    2 . Har man vist man skulle flytte
    3. Har man selv haft mulighed for at sparre op i den periode
    4. Er det en bolig der er billigere end den nuværende bolig
    5. Man skal have det på skrift fra bank at man ikke kan låne hos dem
    6 . Man skal vedlægge dokumation for hvorfor man vil flytte og vedlægge alle relevante papir , som løn sedler , seneste kontoudskrift fra bank , kvitteringer på alle faste udgifter
    7 . oplyse om man har børn eller forsørger pligt

så det er altså IKKE bare lige at få penge hos kommune når man ønsker at flytte.

• #12   19. jan 2009 fam sørensen> hende fra kommunen sagde det eneste vi sku ha med var udskrift a konto og skriftil brev om a vi ik ku låne penge a banken! intet andet. hun sagde os at vi sagtens ville ku få indskuddet...

• #13   19. jan 2009 Okay ??? Min venindes mor siger det da lyder fantastisk ,men kender jo heller ik jeres historie i bund .

Man skal jo udfylde et ansøgningskema om en enkelydelse til indskud , og vedlægge diverse dokumation og så har kommune 14 dage til at vurdere jeres ansøgning og begrundelse om i kan eller ikke og det får man på skrift .

Min venindes mor siger at der desværre i mange tilfælde gives fejlagtig oplysninger om at man kan få hjælp og så kan man ikke når det kommer til stykket . Da oplysning er givet af nogen der ikke reelt vurdere sagen i bund men nogen andre og der er altid flere der kigger på sagen og ikke kun en .

Men synes da uanset hvad at det er dejligt for jer at i har fundet den perfekte bolig til jer .

Mvh

• #14   19. jan 2009 fam sørensen> ja det skøt vi har fundet en bolig.. det lidt noed lort det hele lig nu for vi kan overtag lej den 1 lejeren er villig til a vente lidt med indskud fino men vi ska sig den her lej vi bor i op den 1 gør vi det og ik får indskuddet er vi seriøst på den! hva ville i evt gøre??

• #15   19. jan 2009 Det er noget af en dum situation .

Skynd jer at få en lejekontrakt fra den nye udlejer den skal kommunen have en kopi af sammen med ansøgning om enkel ydelse og kopi af diverse andre papir som tidliger skrevet . Og fortæl ærligt på kommunen at det haster , de kan være flinke og se på det hurtigt , men der er jo nok lidt ventetid da der jo nok er nogen ansøgninger de prioritere højere hvis folk har børn og intet sted at bo .

Spørg evt familie , venner om hjælp ( dog ikke noget vi selv ville eller anbefale til andre at gøre da penge er roden til alt ondt og det tit ødelægger mere end det gør godt ) dog nogen gange sidste udvej for nogen ..

Håber det var et svar der evt kan bruges

• #16   19. jan 2009 fam sørensen> jaa ang familien puhaa min duer ik de misbrugere undtagen en rifg onkel i qatar som jeg helst ik vil nasse hos... af private familie grunde... så håber virkelig kommunen vil gøre det de kan for os... ellers må jeg dælme ned til min bankmand og tigge og be på knæ til han blir træt a mig og opgir... hehe

• #17   19. jan 2009 Skynd dig ned på kommune og forklar dem ærligt jeres situation og husk at få afslag fra bank på skrift MEGET vigtigt , det skal kommune have for at vurdere jeres sag .

Men håber da alt lykkes for jer ..
    Lad mig endlig vide hvad der sker i sagen smiley og hvis du / i evt ønsker hjælp vedr kommune skriv pb til mig og jeg vil se om jeg kan hjælpe .. smiley

• #18   19. jan 2009 Med henblik på den bolig i har nu , skal i jo opsige den hvis ikke i har gjort det allerede , det plejer at være til den 1 eller 15 i md man opsiger . Ved ik hvor lang opsigelse i har men normalt er der 3 mdr .

Hvis udlejer giver tilladelse til fraflytning før frist skal i have det på skrift som dokumation i tilfælde af uenighed . Husk også at tage billeder af bolig når i fraflytter som bevis for hvordan der så ud da i flyttede med dato.
    Hvis udlejer tager penge til renovation af lejemål , bed da om at få kopi af kvittering på det påståede beløb så i kan se om i er enige og om beløbet er reelt .

Håber det gav jer lidt i kan bruge .

• #19   19. jan 2009 fam> det en boligforening vi bor i nu.. deres regler er man siger den op fra den 1 så har man 2 måneder af flytte... og renovere osv... dog må vi ik selv male men ja ja... de kommer så og syner den og hvis vi ik vil skrive under for det de måske mener er skader vi har lavet kan de ik bonge os for det... forresten en alm ansvars forsikring burde vel dække ind hvis emma har bidt i en dør i lej? ik da det ik vores men en lejet...

Kommentér på:
lejlighed endelig:D

Annonce