{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Cevilt søgsmål? nogle kloge hoveder :) {{forumTopicSubject}}

Hej

tænkte på om nogle herinde vidste noget om cevilt søgsmål eller selv har været i den situation at en såkaldt "avler" ikke betaler for sin parring, når man har stillet sin han hund til rådighed, og der kom 10 fine hvalpe ud af det..

det er nu over 1 år siden hvalpene blev født og hun skylder mig stadig hele beløbet... har endda betalt for insiminering som jeg selvfølgelig skulle have haft lige efter, men der kom en dårlig undskyldning éfter den anden..

har efterhånden prøvet alt. har tilbudt hun kune afbetale 500 om måned eller hvad hun kunne, og ville hun også men ja har hun aldrig gjort.. nu hverken svarer hun på mine opkald eller sms og er ved at være godt træt af at en person kan tage røven så meget på en.

har kun været flink og hjælpsom hele vejen igennem og også snakket meget med de hvalpe ejerne som også har haft deres problemer med denne person.

kan godt være 8000 kr ikke er en formue men synes lige så meget det er en princip sag hun har fået mere end hvad hun har betalt for vil jeg mene.. 10 hvalpe. insiminering og hannen er champ og har a hofter og er testet fri for ncl som kan ligge til bulldoggen. dvs har brugt en masse penge på diverse ting og´ville ikke mene 8000 kr var meget at forlange for parring.

håber nogle har nogle forslag til hvad man kunne gøre.
på forhånd tak
mvh karina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cevilt søgsmål? nogle kloge hoveder :)
  • #1   23. jun 2010 Har i ikke lavet en parringsaftale?

• #2   23. jun 2010 har lavet parrings aftale.. den lød på at jeg skulle have 8000 kr da hvalpene var 4 uger. men så havde hun ikke solgt nogen og jeg var sød og venlig g sige jeg godt kunne vente, for regner jo med man kan stole på folk man har hjulpet så meget. og så gik der uger og så måneder og den ene dårlige undskyldning efter den anden

har snakket med vores egen klub som ikke virker som om de kan gøre noget... racen er ikke anerkendt af dkk

det værste er jeg lige har opdaget hun har hvalpe til salg herinde som er født i går,. vil ikke kalde hende avler men simpelthen hunde handler!! havde jeg slet ikke regnet med da jeg stillede min hun til rådighed.

• #3   23. jun 2010 tusind tak..

må prøve at kontakte en af de kontorer. kan se der ligger 3 lige i mit område smiley og se hvad de siger..

• #4   23. jun 2010 Altså hvis der er tale om DKK hunde, så kontakt DKK og lave en klagesag, så skal de nok tage sig af det. Det er trods alt billigere end at lave cevilt søgsmål.

• #5   23. jun 2010 For det første så skal der ikke sendes nogen stævning.

Du skal skrive et brev, hvor der på toppen står INKASSOSKRIVELSE og så skal du huske at skrive, at der pålægges 100 kr. i inkassogebyr, og at beløbet skal være indbetalt INDEN 10 dage. Det er MEGET vigtigt, at du får det med med de 10 dage. De 100 kr. behøver man nødvendigvis ikke tage.

Du skal selvfølgelig henvise til jeres aftale og hvilken dato I havde aftalt, at betalingen skulle have fundet sted.

Du kan først hive hende i fogedretten, når hun ikke har reageret.

Du kan selv lave en inkassoskrivelse ud fra følgende skabelon:

Hr. Søren Nielsen
    Aalborggade 30, 3. th
    8000 Århus C.

Vedr. vort tilgodehavende i henhold til faktura nr. 12345 af d.

Vi har desværre endnu ikke modtaget vores betaling i henhold til ovenstående faktura.

Vi skal derfor venligst anmode Dem om at indbetale vort tilgodehavende senest 10 dage fra dato, idet kravet kan opgøres således:

Hovedstol ifølge ovennævnte faktura 2.400,00 kr.

Rykkergebyr, jf. rentelovens § 9 b, stk. 1, jf. stk. 2 100,00 kr.

Evt. tilskrivning af renter

I alt at indbetale 2.500,00 kr.

Vi gør opmærksom på, at der påløber renter af vort tilgodehavende med procesrenten, p.t. 11,25 % p.a., 30 dage fra fakturadatoen, jf. rentelovens § 3, stk. 2, jf. § 5. [NB: Er skyldner også erhvervsdrivende, kan det være aftalt, at rentesatsen skal være større, og at renten skal betales fra fakturaens forfaldsdag.].

Med venlig hilsen

Skabelonen er hentet på (link fjernet) og det er en fiktiv person, der er sat ind i skabelonen.

Jeg sidder og laver inkassoskrivelser hver dag på advokatkontoret.
    Hvis det ikke virker så gå til en advokat. Du har muligvis mulighed for at søge retshjælp, hvis du har en lav indkomst.
    De fleste af os har også retshjælp i vores indboforsikring.
    Der er også muligheden for, at du simpelthen opsøger den gratis advokathjælp som findes i din kommune.
    Husk at der er en forældelsesfrist.
    Held og lykke.

• #6   23. jun 2010 Foged retten kan man ikke få ind over, med mindre der i forvejen er en sag, og der foreligger en kendelse, hvor vedkommende så ikke har betalt. Og det er rigtigt at man skal give en frist, hvis vedkommende så ikke reagerer, så hiver man dem i fogedretten.

Kommentér på:
Cevilt søgsmål? nogle kloge hoveder :)

Annonce