{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor er det svære
  • #1   25. apr 2006 Puha, det var et stort emne! Hvilken uddannelse er du igang med, hvis jeg må spørge?

    Louise


  • #2   25. apr 2006 er i gang med HHX er ved mit trejde år så dette er min sidste dansk stil jeg skal skrive i LLLAAANNNNGGG LLLAAANNNGGG tid.. jubiii...

  • #3   25. apr 2006 Hæhæ - tillykke med det!

    Nu ved jeg jo ikke hvor meget du har tænkt dig at gøre ud af det, og om du vil komme med dit eget bud på hvorfor det er sådan, eller tage udgangspunkt i en eller andens teori eller udsagn? Altså, skal det bare være dine egne funderinger over emnet, eller skal det "hænges op" på noget teoretisk?


  • #4   25. apr 2006 ja men skal jo skrive det subjektiv, men udfra min mening er det fordi de dengang ikke gik i skoler og sådan der havde de fået tildelt en rolle som små altså børn det vil sige pigerne skulle følge deres ,or som skulle være hjemme og passe de små børn og lave maden og fædrene skulle arbejde sammen med de lidt ældre drenge,, men arbejdede de på marker for at tjene penge eller få at få mad med hjem eller...?? modtager gerne alt viden:-)

  • #5   25. apr 2006 Jeg ville nok skrive noget om, hvordan vores samfund har ændret sig, så der i dag er mange flere muligheder end der var engang. Før i tiden var det meget normalt at man f.eks. arbejdsmæssigt blev det samme som sine forældre eller i hvert fald blev noget indenfor samme område, dvs. at det på en eller anden måde måske var givet på forhånd hvad man skulle være. Og selvom man stadig i dag kan tale om social arv, er der stadig flere muligheder for det enkelte menneske.

    Nu ved jeg jo ikke hvad der menes med "gamle dage", men du skal nok lige huske at den første danske skolelov blev lavet i 1814, så den der med at man ikke gik i skole holder ikke helt, med mindre du altså bevæger dig helt tilbage til før det smiley


  • #6   25. apr 2006 Men du kan jo alligevel sagtens bruge noget at det du skriver her, for selvom de nok gik i skole, så var det jo nok meget normalt at man også som barn hjalp til med det praktiske arbejde!

  • #7   25. apr 2006 hæ hæ det skal jeg lige huske men hold op nogle kloge ord så nu vil jeg forsætte med hovedet oppe og i godt humør:-) takker for dine råd... der var jo ikke mange der kunne være med her;-)

  • #8   25. apr 2006 hvad kan man så klade det i stedet for "gamle dage" når jeg skal skrive fra gamle dage og til nutiden...???

  • #9   25. apr 2006 i dag er man så oplyst omkring alting og børn får alt ind med modermælken, da jeg var barn fik vi altid at vide at børn skal ses ikke høres, og små krukker har også ører, forældrene tog bestemmelserne, i dag er alt valgfrit og tror ikke det har gjort det nemmere for folk at finde sig selv.

  • #10   25. apr 2006 liegh ¤
    hurra endnu en hjælper.. den var faktisk ret god den havde jeg slet ikke tænkt over den der...

    nogen som ved hvor langt et essay ca er for mit er langt nu:-)


  • #11   25. apr 2006 Hm, godt spørgsmål... ved sørme' ikke hvad du kan kalde det! Men hvis du kalder det "gamle dage", så er det nok en god idé at skrive hvad du mener med det!

    God fornøjelse!


  • #12   25. apr 2006 desværre ikke, men spændt på at hører når du får tilbage melding

  • #13   25. apr 2006 ja nu for vi at se hvad min mandelige lærer synes om det:-)

  • #14   25. apr 2006 OG så liiige en sidste lille ting:

    husk også at identitet er meget mere end det job man har! Så måske skal du også komme ind på noget med sociale relatuoner, fritidsinteresser osv.

    Og nu skal jeg nok stoppe smiley Eeelsker sådan noget her, haha,

    Louise


Kommentér på:
hvorfor er det svære

Annonce