{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Bedømmelser... {{forumTopicSubject}}

Vi har lige være inde på en bruger ( http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11235) og givet deres hund lav. Normalt giver vi ikke lave, eftersom vi kun kigger på racer, som vi godt kan lide, og derfor giver høje eller ekstra høje.

Vi var inde og kigge på en engelsk bulldog, se linket, og den så så atypisk ud for sin race, at vi gav den en lav.

Dette førte til at 2-3 minutter senere havde vores egen hund indkasseret en lav, fra ingen ringere end den vi lige havde bedømt.

"spørgsmålet" går ud på om det ikke er en SMULE for barnligt at give ens hund lav, bare fordi man selv har fået? Kan man ikke bedømme andres hunde til lave, uden at forvente man selv får en lav. Ellers ender det med at man faktisk giver sin egen hund en lav, hver gang man giver en andens hund lav.

Skulle lige af med lidt...

**Frederik og Michélle**

ps: god weekend - nyd vejret..:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedømmelser...
  • #1   27. maj 2006 Du kunne jo også blot have sprunget hunden over hvis du ikke brød dig om den smiley

  • #2   27. maj 2006 Oki, da jeg fik en middel, gad jeg ikke melde retur - jeg vil så hellere intet point gi - men sådan er vi jo forskellige..

  • #3   27. maj 2006 Altså hvis jeg ser en hund jeg mener er til en lav, så lader jeg ganske enkelt vær med at give den point!
    -men det må man jo selv bestemme.


  • #4   27. maj 2006 Vi har jo ret til at give hundene lave, hvis vi mener de fortjener det...

    Det har intet at gøre med at vi mener det er mindre søde hunde... Men en racehund der ikke lever op til racestandarden kan vi ikke se kan fortjene andet end lav eller middel...

    Og den omtalte hund skal ifølge standarden have rosenører ikke flagermuseører. Det er da en betydelig fejl!!

    Synes det er barnligt at man ikke kan give folk lave uden at man så også selv får en igen...

    Og hvis det er sådan folk herinde er, burde det jo slet ikke være muligt at bedømme hundene!!!!!!!!!


  • #5   27. maj 2006 vivi har ret !!!!!!!!

  • #6   27. maj 2006 Nu er jeg lidt nysgerrig *G*, hvordan vil du bedømme en blandings hund?

  • #7   27. maj 2006 Se profilen for den som har skrevet indlægget og følg brugerens kommentar....

  • #8   27. maj 2006 syns heller ikke det er et fortræffeligt system...

  • #9   27. maj 2006 puha vi er jo alle forskellige, og personlig bedømmer jeg efter hunden og aldrig efter standarten, da hunden jo kan være lige så dejlig og højt elsket af sin ejer, rosenører eller ej.

  • #10   27. maj 2006 Personligt giver jeg tilbage af samme skuffe hvis noget giver Nicki middel eller lav, og det er pga jeg jo selvfølgelig mener Nicki er den smukkeste, så hvis nogen mener Nicki er til middel eller lav, ja så må deres jo være det samme.

    Selvfølgelig er du i din gode ret til at gi' den karakter du vil, men jeg forstår bare ikke hvorfor du ikke bare vælge at springe den over, folk kan bliver virkelig kede af at få en dårlig karakter. Og brugerens billeder er jo gode, det er jo et galleri. Jeg synes absolut hunden er både sød og skøn, og kan ikke se den fortjener lav


  • #11   27. maj 2006 ja tak noget lækkert snasket noget, du smider det bare af når du kommer forbi her

  • #12   27. maj 2006 Ja, det er mig der er "synderen" i denne tråd.

    Nu har min vovse tilfældigvis stamtavle, men hun har aldrig deltaget i et stævne og kommer nok heller aldrig til det for det siger mig ikke det fjerneste.

    Derfor bliver jeg harm over at få en lav for ikke at leve op til standarten. Jeg er ikke her på HG for at blive bedømt, jeg er her for hyggens skyld og for at udveksle erfaring med andre hengivne hundeejere.

    Og til sidst.... Min vovse lever op til alle mine forventninger for en engelsk bulldog, hun prutter, snorker og er mega fjollet.

    Det er bare min mening om denne sag.


  • #13   27. maj 2006 Maria & Kim: kan sagtens følge dig/jer. Som jeg har skrevet til jer i jeres profil, har i en rigtig dejlig hund, vær' kun stolt af hende :o)

  • #14   27. maj 2006 Jeg gad da lige som René godt vide hvordan blandinger bliver bedømt hvis det handler om at bedømme ud fra racestandard!?

    Personligt synes jeg at det er et latterligt system der kun er til for at så splid mellem mennesker der elsker deres hunde..

    Er det forøvrigt ikke no no at hænge andre brugere ud??

    Maria & Kim: det vigtigste er jo også at hunden for jer er jordens ottende vidunder!!


  • #15   27. maj 2006 Patrick, hvad med at du slapper en smule af??!!

  • #16   27. maj 2006 Patrick w: hvorfor taler du pludselig sådan til mig?

  • #17   27. maj 2006 Bolette - Han er nok ikke så gammel, bare ignorer ham.... Der er nogle mennesker der gør alt for opmærksomhed smiley

  • #18   27. maj 2006 Maria: præcis, tager det heller ikke så tungt :o)

  • #19   27. maj 2006 Sikke en strikkeklub vi har herinde... Handler dette site kun om være flinke, og rose hinandens hunde??? Er der ik plads til konstruktiv kritik???

    Liegh - Hvordan kan du udfra billeder se om en hund er sød??

    På et galleri bedømmer man udseendet af hunden, ikke dens væsen... Og det er jo netop det vi har gjort. At vi så benytter forskellige standarder til at vurdere om en hund er køn/pæn/ser sød ud er jo så noget helt andet.

    René - Vi kigger sjældent på gadekryds, da vi som før skrevet kun kigger på de racer vi har en interesse for. Ikke at vi har noget imod dem.. Overhoved!


  • #20   27. maj 2006 Bolette/Maria og kimie - Hvorfor omtaler i pludselig folks alder?? Hvad har folks alder dog med dette emne at gøre??

    Samtidig omtaler vi jo heller ikke jeres alder, vel?? Og fx sammenholder den med jeres intellekt... smiley


  • #21   27. maj 2006 Ja, her er god stemning.... smiley

    Vil du have en kop kaffe?? Du er nemllig mere end velkommen her i strikkeklubben... HEHE


  • #22   27. maj 2006 Ja, men havde ikke regnet med at det var forbudt at give folks hunde lav... "jeg går bare videre", "den er da sød"...


    Hvorfor har man valgt at oprette dette bedømmelses-system med mulighed for at give lav og middel, hvis folk herinde ikke kan tåle at få disse karaktere...??

    Kan slet ikke se hvordan det kan såre folk, at deres hund for en lav... ??


  • #23   27. maj 2006 F&M, det er jo så en problemstilling du skal tage op med admin, og ikke os brugere..

    At nogle er fløjtende ligeglade og andre bliver sårede over at få smidt en lav i nakken er jo bare det der er så glædeligt ved at være så mange forskellige mennesker samlet et sted!


  • #24   27. maj 2006 Frederik&michélle: Som jeg skrv i mit aller første indlæg, så er du i din gode ret til at give lige den karakter du vil, jeg forstår bare ikke hvorfor man ikk bare vælge r at springe den over, mere er der ikke i det, men sådan er vi så forskellige.

    Og hvad ang alder, omtaler jeg ingen alder, giver bare Maria ret i at jeg skal ignorer ham, forstår ikke de angreb han angriber mig med.


  • #25   27. maj 2006 Vi har skrevet at point-systemet bliver afskaffet, ikke at vi tror det gør.

    Vi kan ikke se hvorfor vi har et point-system hvis det kun er meningen man skal give høj og x-tra høj?

    Så er der jo ingen grund til at vi har sådan et system??


  • #26   27. maj 2006 Det har vi aldeles heller ik... Du må have set forkert Joann..

    Og hvor har du det med pragteksemplar, dejlig farve og skøn fra??


  • #27   28. maj 2006 Hæhæ det kostede så Fie en lav at deltage i denne tråd *loooool*

  • #28   28. maj 2006 Den 09.04.06 kl 23.00.51 skriver du:

    Høj til jer

    Hun er godt nok alt for dejlig.... smiley Sikke et pragt eksemplar... Og dejlig farve... Hun ser virkeli skøn ud...
    _____________________________________________

    Du kan selv se det ved at se alle hundens kommentarer!

    Jeg synes det karakter system sku fjernes. Jeg ville HELLER ikke finde mig i, at min hund fik lav....eller middel!
    Nej, jeg springer over hvis jeg ikke kan "lide hunden" og ikke kan give den høj eller xtra høj... Lyserød sky eller ej, jeg vil ikke såre ejerene der elsker deres hund!!


  • #29   28. maj 2006 prøv selv at gå ind og se kommentaren, er det måske ikk dig? har godt nok aldrig oplevet det som du skriver

  • #30   28. maj 2006 hvorfor slettede du lige det du skrev kl 9.37?

  • #31   28. maj 2006 Dengang den fik en høj af os havde den ikke strit ører!!! Hvilket i vores øjne af en MEGA fejl hos en engelsk...

    Og kan egentlig slet ikke huske hunden, eftersom billederne dengang var af en hvalp!!!

    Men har da lært noget nyt om jer herinde; I kan ikke tåle at få en lav, og man må ikke ændre sin mening.... FORBUDT!



  • #32   28. maj 2006 først skriver du at du ikke har givet den karakter og det må være en fejl, og at du før har været ude for at der står du har givet den karakter....men det slettede du så lige.....
    og nu skriver du, at du har givet den karakter før.....ja nemlig ja, nuer jeg forvirret..

    men ja du spurgte jo selv efter folks mening om karakter givning, og den fik du smiley træls det nok ikk lige var den du søgte....


  • #33   28. maj 2006 jeg mener at kunne bedømme ud fra billederne om en hund er elsket og det er gode billeder og tekst
    og patrick mine amstaff er stoler jeg 100% på.


  • #34   28. maj 2006 Ja, F&M bliver jo ved for hun tror hun er til et stævne og skal dømme hundene efter DKK's standarter....

    Jeg er ganske uforståene overfor denne kritik af Diva's ører, da jeg ikke er herinde for at vinde en præmie, jeg er her KUN for hyggens skyld.... Hvis jeg ville have dømt min hund ud fra disse standarter så ville jeg tage til et stævne, for al respekt for stævner (kommer selv og kigger på ofte, da det er meget spændende, dog uden at deltage) men det er ikke noget fo os, vi ville bare have en engelsk bulldog fordi vi er vilde med racens udseende og mentalitet.

    Jeg kender ikke DKK's standarter og kommer ikke til det for jeg er PÅ INGEN MÅDE interesseret i dem, Diva er vores lille hygge hund og vi elsker hende for hendes måde at være på. Vi købte lige præcis hende fordi hun var så dejlig, havde flotte farver og vandt vores hjerter med det samme. Så fulgte der tilfældigvis en stamtavle med, men hvis hun ikke havde haft stamtavle havde vi helt sikkert købt hende alligevel.

    Jeg bliver derfor forarget over at få en besked om at min hun får en lav fordi hun ikke passer til denne standart og har en KÆMPE fejl (som F&M skriver).

    Jeg vil ikke have denne kritik for så kunne man jo sidde og dele lave ud hele dagen til hunde med skønhedsfejl og det er simpelthen for overfladisk herinde, der er så mange dejlige hunde, ægte som gadekryds og det er fordi der er plads til alle herinde, det er et hundegalleri og ikke et stævne hvilket jeg er overbevist om er den almene mening her på sitet.

    Ja, jeg er måske barnlig over at returnere en "lav", men sådan er jeg. Jeg skal ikke have at vide min hund har fejl når jeg ikke har spurgt om den har nogen. Hvis man ikke har noget godt at sige om andres hunde skal man ikke sige noget mener jeg, jeg er kommet forbi flere profiler der ikke siger mig noget men så springe jeg bare videre, men det er selvfølglig bare min mening. Det er jo folks små hjertebørn og man er her ikke for at blive kritiseret, man bliver ramt personligt ligemeget hvad.

    F&M - Du må meget gerne synes Diva's ører er helt forkerte, det kan vær de er det.... Men jeg er ligeglad, hun kan høre hvad jeg siger så de fungerer efter hensigten.... Ja, jeg gav dig en lav retur, det er fordi jeg egentlig ville have sprunget din profil over hvis jeg bar var stødt på den, men nu du absolut skulle ytre din modvilje mon min vovse ytrer jeg min mod din profil som helhed, din hunden er ellers helt alm (aner ikke om den har "fejl").

    God søndag til alle smiley



  • #35   28. maj 2006 Hej Maria og Kim...

    Jeg kan godt forstå i bliver foraget for den kritik i har fået om Diva`s ører og som i selv skriver, i elsker hende for den hun er og faldt for hendes Charme det er jo trods alt det vigtigste og ikke om hun lever op til race standarten.

    Så vil jeg da lige tilføje at den perfekte hund findes ikke .... der vil altid være nogle ting der kunne ønskes bedre.

    Vi har selv 2 hunde med stamtavler Chati har så mange fejl ifølge standarten som han kan tåle at have... men hvor jeg elsker den dreng og der er INGEN der skal kritisere ham uden at få svar for tiltale...

    De fleste af os er nok sådan sat sammen at vi ikke tåler kritik af vores børn og hunde....... og vi elsker dem lige højt uanset hvor mange fejl de evt. måtte have.


  • #36   28. maj 2006 Else - Helt enig, man bliver såret over kritik ligemeget hvad, men de fleste kan tåle lidt kritik, den skal bare være velovervejet og relevant.

    Der er da ingen der gider høre om "skønhedsfejl" fra en pige der bare har læst lidt på DKK's hjemmeside!!


  • #37   28. maj 2006 Julie- Det gør jeg ogå selv.... Kunne ikke falde mig ind at give mindre end høj (med mindre jeg returnerer én dårlig stemme).

    Men Michelle Kolls og hendes lillebror patrick har åbenbart en anden mening og det er også i orden, man skal bare ikke give lav fordi hunden ikke lever op til DKK's standarter, det er for overfaldisk.


  • #38   28. maj 2006 Folk herinde er så umodne!!!!! Fatter slet ikke at voksne mennesker opfører sig sådan... Hvor er det bare pinligt, sidder og bliver helt flov på jeres vegne!!!!


    Det her handler ikke om, om i opretter en profil herinde for at blive bedømt eller ej. Eller om I synes hun er sød med stritører eller ej. Det handler om at vi har ret til at give jer en lav. En ting vi næsten aldrig gør!!!! Og at vi har en forventning om at folk herinde er så voksne at de kan tage imod konstruktiv kritik.... Men det her viser jo blto at vi tog fejl... Herinde må man kun bedømme en hund hvis man som minimum vil give hunden høj... Ellers bliver folk børnefornærmede, og skriver "Tak, her er en igen"... ØV BØV BUSSE!!!

    Og det handler aldeles heller ikke om at vi har brug for at alle siger at det er umodent at give en lav med den begrundelse at det gav du mig... Emnet er oprettet for at komme ud med nogle tanker.. Og der findes rent faktisk folk der er enige med os... Så som vores hjælpe-admins!


  • #39   28. maj 2006 Hvorfor bedømme hunden? Dette er vel et galleri og derfor billederne der skal bedømmes. Hunden skifter vi ikke ud fordi andre ikke bryder sig om den. Billederne derimod kan vi sørge for at skarpe, sjove, anderledes og gerne mere end 3-4 stykker. Billederne kan vi ændre, det kan vi ikke med hunde, og vi mener jo alle vi har den dejligste vaps.

    SÅ STEM PÅ BILLEDERNE IKKE PÅ HUNDEN!


  • #40   28. maj 2006 Jeg kan sagtens tage imod en lav, men igen, jeg vil ikke have en lav fordi diva's ører ikke paser til DKK's standart, det er simpelthen for overfladisk....

    Og når jeg så returnerer den lave, vil jeg bestemt ikke kaldes, latterlig, grim, barnlig og have at vide min hund må være vandskabt og er en KÆMPE fejl.

    Det er simpelthen for langt ude til mig.

    Jeg kan slet ikke forstå den skal køres så langt ud.

    Hun gav mig en lav. Jeg returnerede den med beskeden "Vi takker og i lige måde :)".... Det er da fair nok synes jeg, hun skal da ikke blive aggressiv og blive ved med at køre i det.


  • #41   28. maj 2006 Joann: Nemlig.. Synes da også at det er latterligt at svine ndre til fordi de kommer med deres holdninger..
    Michelle og Patrick: Som I nok kn se er de fleste herinde af samme holdning.. For de fleste herinde er der en gylden "regel" der hedder høj eller ekstra høj, eller også kan man bare lade være at stemme.. Så også hellere at systemet ikke var her, men det er det og det kan vi ikke gøre så meget ved.. Men ligesom vi må finde os I den måde I bedømmer og den holdning I har, må I også finde jer i vores og finde jer i at vi enten vil have en begrundelse eller at I evt. tger jeres stemme tilbage..


Kommentér på:
Bedømmelser...

Annonce