9.648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Navn til ny skønhedsklinik/accesories butik Navn til ny skønhedsklinik/accesories butik

Jeg leder efter et godt og ørehængende navn til min nye butik.
I 3 år har jeg siddet i min privat og lavet negle og extensions, men nu er tiden inde til at udvide med store bogstaver. smiley
Konceptet er en kombineret skønhedsklinik med; Negle, extensions, eyelash extensions, voksbehandling, sunspa, farvning af vipper og bryn osv. Samt en accesories butik med tasker, sko, tørklæder, smykker, punge osv.
Desuden vil der være et stort udvalg af hud- og kropspleje samt make up. Af allerhøjeste kvalitet.

Indtil nu har min privat heddet: Nails Deluxe, men det syntes jeg er lidt en skam at hænge ved, nu hvor der virkelig bliver udviddet med masser af nye behandlinger og varer. Den nye butik bliver af uddseende ret eksklusiv, og samtidig rigtig hyggelig.
Jeg havde forestillet mig at det skulle starte med enten Boutique eller Clinique, eller noget med Art, Fashion, Deluxe noget i den dur.

Håber i har nogle gode og kreative ideer i ærmet smiley (L)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Navn til ny skønhedsklinik/accesories butik
  • #1   23. sep 2011 Underskylder alt det der står mellem; Boutique, Clinique og Art, Fashion, og Deluxe..... smiley

• #2   23. sep 2011 Beauty Shop

• #3   23. sep 2011 Beauty Shop Deluxe...... he he .... sikkert ikke smart nok.... men prøvede dog..... ha ha .....

• #4   23. sep 2011 Boutique er for mig en dametøjsbutik i provinsen, som gerne vil være meget finere end det KAFFE-tøj, som de sælger.

Jeg ville kalde sådan en butik for What a Girl Wants for det er jo all-round girly ting

• #5   23. sep 2011 boutique nail art

• #6   23. sep 2011 Julie P, ja okay så skal "Boutique" lige overvejes en ekstra gang. smiley
    "What a girl wants" bliver nok lige målrettet nok med den ynge generation.
    Navnet skal henvende sig til alle kvinder 15-99+

Louise J, igen.. Navnet skal sige noget om hvad der er i butikken, og "nail art" så vil folk tro at det kun er negleklinik. smiley

^^ Men i får mig da til at tænke og det er det vigtigste.

• #7   23. sep 2011 -MGMGB- Du har helt ret, jeg har haft "Boutique Lynne Boel" Eller bare "Lynne Boel" i tankerne.
    Men ville ikke skrive det, for ville gerne lige høre om der var en med et godt es i ærmet. smiley

• #8   23. sep 2011 Beauty shop findes allerede....

Deluxe lyder glamouriøst smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #9   23. sep 2011 Jeg synes du skal gøre dig helt klart hvem din kunde er og hvad navnet skal signalere.

Jeg tænder fx. helt af på Deluxe, de klinger bare ikke i mine øre og de associationer jeg drager, tror jeg ærlig talt ikke at nogen butik vil have have på sig smiley

Jeg kan se at du vil henvende dig rigtig bredt, men der må være en typisk kunde - kan du ikke beskrive hende? Eller dem, hvis der er flere?

Plat, men som i "Lotte er 25 pr, hun er bevidst om sit udseende og vil kun have det bedste...". Mere dybdegående, men så tror jeg du vil få nemmere ved at finde et navn der signalere lige det det skal, til lige dem det skal.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#10   23. sep 2011 Lonnie:

Hehe, sjovt som man kan have så vidt forskellige opfattelser af ord smiley

Jeg ser straks et neon skilt blinke, måske hænger det i Amsterdam og er efterfulgt at girls eller massage...

• #11   23. sep 2011 Blah B: En skønheds salon henvender sig til alle kvinder i alle aldre. Jeg forstår hvad du mener, men sådan kan man desværre ikke sætte det op i den her brance. Det er klart at det primært er kvinder i alderen 18-30, der besøger en klinik. Men der findes også ældre kvinder som nyder en håndmassage, eller bruger penge på deres negle.

Accesories, make up og hudpleje delen henvender sig til stil- og kvalitetsbevidste i alderen 17-40. Men man kan ikke specificere sig på mørkhårede eller "Lone" smiley

-MGMGB- Den måde du stiller det op på... Im in love! Du har fuldstændig ret, Boutique, Clinique, Art, Fashion, Deluxe... Duer bare ikke.

Men hvad syntes i så om Lynne Boel? Det er mit mellemnavn. Hvad tænker i når i ser/læser det?

• #12   23. sep 2011 Blah B: Nu går du vidst lidt for vidt..... smiley

• #13   23. sep 2011 Det siger bare ikke ret meget med dit navn.

Og igen tænker jeg på "Butik Julie" i Pandrup, som sælger tøj til de midaldrende kvinder, som alle har kort farvet hår med friske striber...

Men det er igen bare min association...

Hvad med
    Lækker fra top til tå - beautysalon og butik (boutique)

• #14   23. sep 2011 De kvinder som jeg gerne vil fange, er stilbevidste og som gerne vil have kvalitet for pengene. Det er kvinder der ser en prestige i at gå ind i en flot butik, og ikke ser sig til takke med en Kineser i Danmarksgade. (Håber ikke der er nogle fra Aalborg der ser det her) smiley

Men det er også de studerende, som gerne vil gøre et godt indtryk på deres omgangskreds, og som vil skille sig lidt ud fra mængden.

Og så er det kvinder som elsker at blive forkælet, og gerne vil sidde og chatte lidt.

Priserne er faktisk ret gennemsnitlige, opfyldnings priserne på negle er ca 1/3 af butikker man kan sammenligne med.
    Priserne på make up og hudpleje ligger også i en okay prisklasse, alle kan følge med, men det er kvalitets produkter ud over det sædvanlige.

Accesoriesene er på bølgelængde med Pieces. Tasker og sko til 3-500 eks. smiley

• #15   23. sep 2011 Blah.. Arj.. Come on!! Nu ødelagde du det or mig!! hahaha..

Bare glem Deluxe igen! Hehe....

• #16   23. sep 2011 *for

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#17   23. sep 2011 Det er også derfor jeg jeg skriver dem smiley

Der må være nogle "kerne-kunder". Beskrivelsen af "Lone", er såmænd bare en opsummering af de fællestræk du ser hos dine kunder, en fiktiv karakter der repræsentere de behov de fleste af dine kunder har. Du skriver selv stil- og kvalitetsbevidst. Det jeg så mener er, navnet skal henvende sig dén kunde.
    Så ville "trashy nails ´n´ punk accessories" nok få dem til at gå videre, for at sætte det på spidsen...

Jeg tror på, at hvis man satser for bredt, så rammer man ingen.

Hvad angår at gå for vidt med Deluxe, måske. Måske er jeg alene om at opfatte ordet sådan og selvfølgelig afhænger det af sammenhængen, men ordet alene, får ikke mig til at tænke stil og kvalitet og jeg er trods alt i målgruppen og en potentiel kunde.

Der findes en side hvor man kan finde dybdegående karakteristikker af "gennemsnitsmennesket" i ens område, det kan måske hjælpe med at klarlægge hvilken en kundegruppe du har gående lige ude foran døren.

• #18   23. sep 2011 Julie P - Det lyder lidt discount agtigt, og som -MGMGB- siger så skal det nok være noget der afspejler mig, og hvad mere end mit eget navn kan gøre det?
    Men selvfølgelig, hvis Lynne Boel er lidt... Ligegyldigt når du høre det (prøv og sig det højt) smiley Så kan det være der skal en afstemning til.

http://www.
    facebook.com/search.php?q=negle+forum+&init=quick&tas=0.46473443804988146#!/pages/Smukke-og-unikke-negle-til-SU-priser-Uddannet-negletekniker/120793974600179

Ved ikke om jeg kan vedhæfte et lin k, men prøver lige alligevel. Det er min helt gamle facebook sige, fra dengang jeg startede. Og nu kan man selvfølgelig ikke lave navnet om, fordi der er over 100 medlemmer. smiley Typisk...

• #19   23. sep 2011 MGMGB: men det ændrer ikke på, at jeg ikke ville gå derind, for det ikke appellerer til mig, fordi jeg ud fra navnet vurderer, at jeg ikke er målgruppen.

• #20   23. sep 2011 Jeg må indrømme, at jeg snubler over Lynne (tænker mener hun mon Nynne?) og Boel er Hanne Boel. Det siger bare ikke ret meget om, hvad det er for en biks.

Hvad med Nails Deluxe + ? (Nails Deluxe Plus på engelsk)

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#21   23. sep 2011 Lonnie:

Sorry smiley Men hvis din yndlings luksuscreme hedder Cremz Deluxe du har brugt hele livet, så er det klart at du forbinder det med forkælelse og luksus smiley

Ikke dermed sagt at min favoritbar i Red Light, hedder Deluxe massage smiley

• #22   23. sep 2011 MGMGB: fordi der hvor jeg er vokset op, hedder lige præcis den slags butikker, ALTID Butik Hanne, Butik Julie, Butik Dorte osv.

• #23   23. sep 2011 I skal også huske på at gå ind i en skønhedssalon er noget meget personligt, og derfor ville det måske være en god ide at have mit navn på skiltet, for at skabe noget tillid i underbevidstheden for en mulig kunde.
    En kunde vil efter endt behandling nemlig kunne sige til en spørgende veninde, at:"Jamen, dem har jeg fået lavet nede ved Lynne Boel..." Som om hun "kender" mig, men i virkeligheden så er det bare butikken hun markedsfører. Men i kender folk, alle vil gerne signalere at de er kendte mennesker i en fed eller lækker butik. smiley

• #24   23. sep 2011 Hvis jeg googler "jeans" og hjemmesiden hedder www.butikdorte.dk, så ville jeg ALDRIG gå ind på siden.

• #25   23. sep 2011 Hvad med at smide noget mere på Lynne Boel? Lynne Boel Beauty fx? Så siger det, hvad det er for et sted og ikke bare at ejeren af disse lokaler hedder Lynne og laver ???

• #26   23. sep 2011 Men det siger jo ingenting om biksen?

Et navn til en butik må være som rubrikken i en artikel:

Den skal være æggende, vækkende og dækkende.

• #27   23. sep 2011 Blah... Hahaha "Cremz Deluxe".... Det lyder bare ulækkert... haha ...

• #28   23. sep 2011 Julie P, jeg forstår hvad du mener. smiley Men det handler også om at skabe sig et navn. Ville du heller ikke hvis du nu søgte på hudpleje på google, gå ind på www.olehenriksen.dk eller gå ned i en butik hvor der står "Dennis Knudsen" eller "Gunn Britt" på skiltet. ?? smiley

• #29   23. sep 2011 Der kommer reklame på vinduerne, så folk vil ikke være totalt uviddende om hvad der foregår i butikken. Desuden vil der være udstilling i vinduerne, og en fin gadesælger på fortovet.

På et af vinduerne vil der bla stå:

Gele negle
    Hår extensions
    Eyelash extensions
    Voksbehandling

Hud- og kropspleje
    Make up

Accesories

Så det kan vil kompensere for navnet hvis det bliver Lynne Boel?

Lynne Boel Beauty syntes jeg faktisk ikke er helt dårligt. smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#30   23. sep 2011
    Lad mig give et eksempel ud fra det du har skrevet:

Lone er studerende, hun er meget bevidst omkring hendes stil og hvilke signaler hun sender til sin omgangskreds. Hun vil gerne udstråle at hun har styr på tingene og at hun går op i sig selv.
    Hun har ingen kæreste, så når hun skal i byen med sine sine veninder vil hun selvfølgelig også gerne sende et godt signal til fyrene hun møder. Men det er vigtigt for hende at skille sig ud fra mængden, så hun går målrettet efter ting der appelerer til hende, hendes personlighed og det hun vil udstråle.
    Men som studerende tillader økonomien ikke alt, så hun er meget bevidst omkring at få kvalitet for pengene, for det handler om at forkæle sig selv. Hun vil gerne komme i lækre butikker og ved at også det, sender et signal.
    Hun tager sine veninder med når der skal shoppes og forkæles. Det gør de ofte hvis der venter en stor fest i weekenden. Så det skal være en oplevelse, en oplevelse der er pengene værd og en de kan dele med omgangskredsen.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#31   23. sep 2011 Julie:

Er enig med dig.
    Det handler i høj grad om hvad man forbinder med ordene. Jeg ville heller ikke gå ind i en tøjbutik der hed butik julie - no offence, der ér faktisk en butik julie hvor jeg voksede op og de servicerede 60+ smiley

Det er jo heller ikke bare et spørgsmål om at se butikken udefra.
    Hvis jeg selv skulle i en salon, ville jeg ikke gøre det en dag jeg lige tuller rundt og kigger, og tilfældigt ser en, lige som jeg ville med en tøjbutik, hvor man lige hiver en trøje ned fra stativet uden for og så er det det.
    Jeg ville undersøge mine muligheder og navnet ville være det første jeg så, i de fleste tilfælde.

Det er jo en service der skal leveres her, ikke bare en random trøje der bare skal købes. Der skal bruges flere penge og oplevelsen er noget mere personlig, jeg skal altså således føle mig tryg.

Jeg er helt med det at skabe sig et navn og signalere noget personligt, men en navn-navn fortæller bare ikke ved første øjekast om hvad der tilbydes.

• #32   23. sep 2011 MGMB: det er hverken æggende eller dækkende. Du vil aldrig se en artikel om Annie Fønsby som bare hedder "Annie Fønsby"

Cecilie: Ole Henriksen har jo netop skabt et navn- og hans butik hedder jo også Ole Henriksen Face/Body (altså noget dækkende)

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#33   23. sep 2011 Nu googlede jeg lige beauty salon, der popper "care" op flere gange.

Det er da et positivt ladet ord der også signalere noget om foretagendet.

• #34   23. sep 2011 Det er jo ikke Lynne Boel, som skal sælges i butikken....

• #35   23. sep 2011 MGMGB: men du ved jo ikke, om det er malerarbejde, skrædder eller stepdansundervisning

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#36   23. sep 2011 MGMGB:

Hvad med den store gruppe af mulige kunder der ikke kommer til at stifte bekendtskab med stedet første gang, ved at gå forbi?

Hvis det er i Ålborg er der sikker mange alternativer og man vil undersøge mulighederne inden sikkert.

• #37   23. sep 2011 MGMGB: og igen. Så hvis jeg google beautysalon aalborg- så ville jeg ikke klikke ind på linket, som bare hedder et navn.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#38   23. sep 2011 MGMGB

Som Julie siger.

----------------
    Jeg ville vælge noget der appelere til det behov det ønsket dækket af kunden, eller noget der vækker et behov og samtidig passer til målgruppen.
    Og behov er jo ikke bare behov, hvis man spørger en vis Hr. Maslow, fx.

For hvad er det reelt set kunden køber når man går i en skønhedssalon?
    Når man køber en forsikring gør man det jo ikke fordi man håber eller tror det går galt - man køber tryghed.
    Og som her er, så er der en høj grad af serviceelement frem for et fysisk produkt. Selvfølgelig er der negledimserne, men behovet og motivet er jo ikke længere negle, der er måske selvværd, velvære, skønhed, etc. Det er en oplevelse og en "følelse" man køber.
    Også på trods af at der måske er praktiske elementer.

Hvis jeg tænker på sådan et sted, så tænker jeg; afslapning, forkælelse, pure, wellness, velvære, care, opvartning, skønhed, fornyelse, etc.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#39   23. sep 2011 Pernille:

Helt enig i at care fungere rigtig godt, i og med at der er en dobbeltbetydning.

Lynne Boel, hun både "cares" og levere produktet "care".

• #40   27. sep 2011 Til dem der er lidt nysgerrige, så kommer butikken til at hedde: Femme Bleue. Som betyder blå kvinde, og blå betyder guddommelig.
    Og syntes at guddommelig kvinde, er ret smukt. smiley
    Det er fransk hvis nogen er i tvivl.

Kritik modtages. smiley

• #41   27. sep 2011 HEYYY!! Vi har altså slet ikke en Butik Julie her i Pandrup ;O)

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#42   27. sep 2011 Helt sikkert, det lyder godt smiley

I mine øre klinger det exklusivt og hvis jeg søgte efter et sted at forkæle mig selv lidt, så ville jeg da blive nysgerrig fordi jeg ville tænke på noget kvindeligt.

Så er det om at få hende der i Danmarksgade udkonkurreret - tillykke med den nye butik smiley

• #43   27. sep 2011 Blah b. Mange tak, er selv ret tilfreds med resultatet. smiley
    Jeg er af den type der tænker bedst når jeg skal til at sove, og jeg tog mig lige en lille morfar i eftermiddages, og så slog det mig bare: "Femme." (altså kvinde) og så prøvde jeg at sætte det sammen med alverdens ting.. Nu er jeg faktisk ret spirituel, og derfor kender jeg betydningen af diverse farver osv. Og "blå" kunne ikke være andet end helt perfekt sammen med "kvinde"

Og som du siger, så syntes jeg også at det lyder lidt eksklusivt.

Desværre er det en anelse for tidligt at sige tillykke. Jeg skal ud og se på lokaler i morgen og resten af ugen. Og snakke med banken på onsdag om en uge. Men både revisor og erhvervsrådgiver, syntes at det hele ser fornuftigt og realistisk ud.. Så mon ikke det går smiley
    Men tak alligevel, i er selvfølgelig velkommen til den kommende reception, hvor der er lækre goodiebags og gode tilbud. smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#44   27. sep 2011 Er ganske enig, femininitet og eksklusivitet er jo nogle gode associationer at give kunderne smiley

Arh, jeg ved ikke hvorfor, jeg troede navnet var det sidste der skulle på plads smiley

Så venter jeg med tillykke til næste update og held og lykke i stedet, med at finde de rette lokaler smiley

Kommentér på:
Navn til ny skønhedsklinik/accesories butik

Annonce