{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.829 visninger | Oprettet:

Indviklet sag udlejer/ LLO {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for at høre fra nogle andre som har søgt hjælp hos Lejernes LO, om hvordan de har fået hjælp og hvad udfaldet blev.

Jeg har siden juni 2011 boet til leje i nuværende bolig hos en privat udlejer. Standard 13 siders lejekontrakt, som der ikke er noget at udsætte på som sådan.

Udlejer bor selv på adressen, i et anneks. Det viste sig meget hurtigt at udlejer ikke har egen elmåler og heller ikke egen vandmåler. Han vil ikke betale sit eget forbrug, og da det går via min måler er jeg nødsaget til at betale vores fælles regning, da strøm og vand eller vil blive lukket.

Jeg har været til 2 møder i LLO, som jeg føler har givet mig en god hjælp. Der er bl.a. blevet skrevet til udlejer, at indtil han har egne målere over sit forbrug, så skal han betale de regninger jeg får tilsendt. Hvilket han ikke har gjort, og ikke agter at gøre.

Jeg har et træpillefur i huset, som desværre ikke virker ordentligt. Vandkedel temp kommer aldrig over 51 gr, og ligger normalt på nogle og 30 grader, og huset er koldt pga det dårlige varmesystem.

Ved sidste møde i LLO sagde deres advokat, at det kunne tage ca 4 mdr at få min sag op i husleje klagenævnet, og yderligere en rum tid førend der var en afgørelse, og at han ville anbefale mig at flytte og stoppe husleje betalingen idet udlejer ikke efterkommer deres og mine krav.

Jeg har derfor ikke betalt dec og nu januar måneds husleje efter samråd med LLO´s advokat.
Nu idag har jeg så modtaget et brev fra udlejeres advokat, at jeg skal være fraflyttet senest onsdag næste uge.

Hvad kan jeg gøre i nuværende situation? Kan han smide mig ud, når det er ham som først misligholder lejekontrakten og i øvrigt ikke har givet nogen respons på LLOs henvendelser?

Det skal siges at jeg har droppet husleje betalingen, fordi udlejer har brugt mit depositum på en udlandsrejse i sommers til USA, og jeg ved derfor at der ikke er nogen penge tilbage ved fraflytning.

Nogen bud på hvad jeg kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indviklet sag udlejer/ LLO
  • #1   3. jan 2012 Udne og være sikker er det så ikk først efter 3 måneders ubetalt husleje man kan blive smidt ud eller er det mig..?? jeg ville begynde og lede efter noget andet men ikk betale den klovn en øre

• #2   3. jan 2012 Flyt!!

Udlejer kan godt smide dig ud grundet manglende husleje, du kan ikke bare stoppe med at betale uden han igen kan give en konsekvens ud af det. Øv! Der er mange private boligudlejere som er nogle gedine røvhuller, og så er der de gode, sådan en bor jeg ved! smiley

Håber du finder noget hurtigst muligt

• #3   3. jan 2012 Jeg villenu ringe ind til dem og hørehvad de ville have dig til nu.. men ligemeget hvad havde jeg altså fundet mig et andet sted og bo for det vil jo aldrig blive godt det der

• #4   3. jan 2012 Kontakt LLO. Det er dem, som har frarådet dig at betale husleje, så må de vel også kunne råde dig igen?

• #5   3. jan 2012 Uanset hvad, så skal jeg flytte herfra.
    Sagen kompliceres en smule af, at jeg deler forældremyndigheden over mine børn - og jeg bor i en lille landsby hvor min datter skal indskrives på skolen i år, og ved en fraflytning vil det skabe problemer. Så jeg kan først flytte når der er noget andet i denne lille by.

Tak for respons

• #6   3. jan 2012 @ Susanne, hvem snakker om at bo gratis?
    Udlejer har brugt al mit depositum, jeg betaler alt hans forbrug, jeg har ikke varme i huset - en masse ting han ikke vil udbedre trods krav herom.

Og min tråd her handler om, at jeg har brug for konstruktiv hjælp, hvilket dit svar absolut ikke er.

Du skal ikke skrive mere i denne tråd. Jeg har brug for råd - ikke opkast fra én som dig

• #7   3. jan 2012 Bonni lejeren har et 1 år opsigelse af dig og det kan han kun gøre hvis han selv skal bruge lejligheden... så det han laver der kan han sletter ikke gøre... så ro på smiley

og så kontakt LLO så hurtigt som muligt

• #8   3. jan 2012 Dt er jo ulovlig det han gør meld han til poletiet

• #9   3. jan 2012 Christina K: Nope den går ikke... min far lejer selv ud privat og han havde en familie som ikke gad og betale og vel og mærkede fra flyttede (flygtede om natten) lejligheden vi skulle stadig lade hans ting står i lejligheden i op til 6 måneder samt opbevare hans ting efterfølgende op til 1 år efter.

Og min kusine bor i århus og hendes lejlighed/værelse er fuld af fugt og er sletter ikke erklærtet til menneske bolig af kommunen hun er går til llo og får samme svar lad vær og betale ham noget, han er blevet dømt til og betale pengen tilbage og det ville han ikke... han havde skrevet til hende at hun skulle være ude til 1 december og min kusine ringede så til llo og stadig kører sagen og de sagde bare rolig det kan han sletter ikke gøre han har 1 års opsigelse...

Så den er god nok hun har så fundet noget andet her fra 1 janura

• #10   3. jan 2012 Bonnie husk og gem alt han sender og skriver på mail telefon mm.

• #11   3. jan 2012 Jeg har arbejdet hos en, som havde lejet et hus ud. Og de kunne ikke bare smide lejeren ud. Der gik 6-7 mdr fra udlejer stoppede betaling af husjele, til de med fogedens hjælp kunne smide udlejer ud. Så tror bestemt ikke han bare sådan lige kan sætte dig på gaden. Min arbejdsgiver, havde også advokat på, men det hjalp ikke på at de måtte smide udlejeren ud.Mener der skal gives frist for at indbetale husleje, og det skal der så vidt jeg husker 2 gange, hvorefter, det så går til fogeden.

• #12   3. jan 2012 Susanne - Ved du det bedre end advokaterne ved LLO?

TS har jo ikke bare fundet op at stoppe betalingen, det er sket i samråd med LLO for at få udlejer til at overholde sin del af kontrakten..

• #13   3. jan 2012 Han kan sagtens smide dig ud efter 3 mdr. hvis du ikke har betalt husleje - Det er kun hvis han selv skal bruge boligen at der er et års opsigelse.

Kontakt LLO med det samme, tror de er de eneste der kan hjælpe dig - har du været igang med at finde andet at bo i?

• #15   3. jan 2012 Susanne
    Jeg har selv boet til lleje et sted, hvor jeg blev bedt af LLO om at stoppe indbetaling, til tingene var udbedret. Blev de IKKE udbedret skulle udlejer ike have pengene. Boede der 3 mdr uden at betale og har aldrig fået så meget som en rykker for det skyldte. Så udlejer må IKKE smide en lejer ud fra den ene dag til den anden, hvis han ikke udbedrer det, som llo siger han skal

• #16   3. jan 2012 Jeg ville sende kopi af de breve, du måtte have fra LLO, til udlejers advokat samt de samme oplysninger, du starter tråden med, og samtidig henstille til ham at kontakte LLO's advokat.

Held og lykke!

• #17   3. jan 2012 jeg vil foreslå dig atter at kontakte LLO samt retshjælpen / advikatvagten.
    Desuden vil jeg skrive til udlejers advokat , at der kører en sag mellem udlejer og LLO.

Dette vil fogeden også rette sig efter når de om 3-5 måneder måske har tid til at sætte dig ud.
    Håber virkelig det bedste for dig smiley

• #18   3. jan 2012 Bonnie, ring til LLO og hør hvad næste skridt er, så er du helt sikker i din sag smiley

Kommentér på:
Indviklet sag udlejer/ LLO

Annonce