{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Tæve med skæg.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. smiley

Jeg har min dejlige lille tæve på et halvt år, som jeg er rigtig glad for, MEN hun er simpelthen så stivskægget, og så har hun nogle tjavser uden lige der stikker op i øjnene hvis vi ikke holder det ved lige. smiley
Vi synes ikke selv det ser særlig pænt ud, men andre er helt vilde med det, de synes det charmerende at se på. smiley

Så spørgsmålet er: hvis i havde en hund som denne, ville i så klippe skægget, og hvordan? For det skal jo ikke komme til at se skævt ud. smiley

Mvh Maddie og Anja.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve med skæg..
  • #2   30. maj 2013 Puha, hvordan mon ikke det ville se ud smiley
    Det er jo bare omkring munden smiley


  • #3   30. maj 2013 Hvis hårene i øjnene generer hunden (vokser ind i øjnene) bør man nok studse lidt eller gøre dem våde og tvinge dem ned til siderne, hvis det er muligt. Skægget omkring mund og snude er da bare charmerende smiley - Hvis det ikke generer hunden, så lad det være.

  • #4   30. maj 2013 Jeg har også en tæve på 8 måneder der er ruhåret, og hun har også strithår i hele hovedet smiley
    Jeg klippede hende lidt om øjnene da hun var 5 måneder, men fik så at vide, at det var fy-fy at klippe en ruhåret.
    Jeg går nu og sparer sammen så jeg kan booke en tid hos en hundefrisør, som kan lære mig at trimme (plukke) en ruhåret.


    profilbillede
  • #7   30. maj 2013 Hunde med skæg er søde og charmerende, det skal ikke klippes af på en hund som hende. Lad det være. De lange hår der går i øjnene på hende skal nok vokse sig længere.

  • #8   30. maj 2013 Eftersom hun er ruhåret skal du plukke det væk for ikke at ødelægge den fine stride pels. Taget forsiktigt og pil det lange stritter væk. De er super charmerende, men ynes i det er upraktisk og generer hende så fjern det. Det vokser skam hurtigt ud igen hvis I ikke synes om det alligevel smiley i kan trimme skægget til på samme måde, tag en lille smule af gangen og måske over flere dage hvis I ikke er vandt til det. Du kan sikkert finde nogle videoer på youtube om hvordan man trimmer en ruhåret hvis du søger på handstripping wirehaired

  • #9   30. maj 2013 Tak for alle svarene! smiley
    De hår der vokser op i øjnene klipper vi som det eneste. smiley
    Skægget genere hende ikke, der er bare det minus at når hun har drukket vand, så drypper det efter hende hvor hun har gået, men det er jo bare os selv det synes det er træks at få både sokker! smiley


  • #10   30. maj 2013 Jeg synes det er noget af det mest nuttede at hunde har skæg, nu har jeg også selv en med både skæg og bakkenbarter smiley

Kommentér på:
Tæve med skæg..

Annonce