{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

The magic mix..... Så jeg kan få min hund til at spise sin mad {{forumTopicSubject}}

Min nye sending af hundefoder er lige kommet ind af døren. Wee
Healthfood24 er bare super. Let at bestille og hurtig levering.

Hvor om alting er, så har jeg i de snart 12 måneder Goofy har boet hos os, kæmpet med at få de rigtige mængder af foder i dyret. Og ikke mindst finde noget foder som kræet fungerer på. Endte til sidst ud i at alt andet end tynd mave var acceptabel. Goofy er dog stadig noget tynd i det, så arbejder på at give ham nogle flere kg. Hvilket ikke går specielt godt.

Er blevet utrolig glad for wolfblut tørfoder produkterne og har denne gang jeg bestilt, nu kastet mig ud i at prøve deres dåse foder. Der var et tilbud, og som den fattige studerende jeg er, var det lige noget for mig.
Goofy fik tilbudt sin ration mad i morges, ved en 830 tiden og som altid, snuppede han blot et par mundfulde og så forsvandt interessen, som altid.

Den nye sending kom ind af døren ved en ca. 1130. Og sammen pakker goofy og jeg de to store pap kasser op, 15 kg grey peak og 15 kg white cloud high energy foder, 12 x395 g grey peak dåse foder og 400 gram tørret lamme lunge og hjerte senere. Betragter vi sammen vores arbejde og jeg begynder oprydningen.
Sjovt var det og papkasser er bare sjovt og billigt legetøj.

Jeg får kigget på de nye ting og bestemmer mig for at åbne en dåse. Har ikke de bedste erfaringer med dåse foder, men hey,nu er de købt og man kan jo lige så godt afprøve og hunden min gider æde det.

Jeg er generelt optimistisk anlagt men har mine bekymringer da jeg afmåler goofys 550 g tørfoder (volumemæssigt kan det variere inden for de forskellige variante)
Det fylder en del. En dåse bliver hældt op i en anden skål, det fylder faktisk overraskende meget i forhold til hvad jeg havde forestillet mig af sådan en dåse. Meeen iforhold til de mængder som Goofy burde spise så er det jo ikke så voldsomt igen. Det må åbenbart dufte godt for vupti så sidder der en hund ved min side og ser meget udsultet ud. Jeg glædes da jeg dapper rundt i skålen med dåse foder, at der hist og her er glimt af hvad indeholdet rent faktisk er. Lidt fedt, noget kød (ikke bare en ugenkendelig masse som man gætter på er kød, men rent faktisk noget der ligner kød), der er glimt af nogle rensede blodåre og andet spændende. Og duften er ikke dårlig, som Jeg husker dåse foder at være.

Goofy får prøvende en skefuld, smask og så var den væk. Endnu en skefuld forsvinder. Et par tør foder bidder ryger også ned. pludselig ved jeg ikke hvad der lige sker, men de 550 g foder og dåsen bliver godt mixet sammen, mængden er overvældende i goofys skål.
Han sidder der stadig, løbende tilbyder han alt fra halse, til dæk, til sit, pote også den anden pote. Selv bolden og et gammelt kødben bliver hentet. Tydeligt at han gerne vil have sin madskål, nu indeholdende wolfblut Grey peak dåsefoder mixet med 550 g White cloud.

Jeg beder om en sit, en pote og to bak skridt. Vupti, mere velopdragen hund skal man lede længe efter. Skålen bliver sat på gulvet. Hunden stårpænt sine to skridt væk og ser på mig.
"Værsgo"
Og hunden er ved sin skål. Jeg forlader køkkenet som altid for at lade ham spise i fred. Jeg lader blikket falde tilbage på min yderst koncentreret hund der står med snuden i skålen og spiser sin mad. Sætter mig i stuen og tænder tv'et. Lidt efterkommer hunden ind i stuen og tjekker ind. Jeg rejser mig, skal jo ud og fjerne hans skål og finde en løsning til hvordan maden kan gemmes til i aften.
Jeg rækker ud efter skålen ogtil min glæde ser jeg at den er ikke bare halvt tømt men totalt slikket ren. Skålen står som ny!

Hvad skete der lige for det kl er ca. 1230 og min hund har spist hele sin dags ration plus en hel dåse mad. Jeg er overrasket og glad. Nu må vi se hvor længe han gider at spise tær og dåse blandet, men indtil videre er dette THE MAGIC MIX for os.
Ser frem til at følge hans vægt over den næste måned. Måske han endelig begynder at tage på. Indtil videre er planen at 12 dåser plus 15 kg foder skal holde en lille måned (27 dage).

Har i også kræsne hunde og hvordan fik i dem til at spise?

Kommentarer på:  The magic mix..... Så jeg kan få min hund til at spise sin mad
  • #1   26. aug 2013 Jeg får også min hund til at spise sådan der smiley sommetider hvis jeg virkelig har været en glemsom hundeejer så varmer jeg noget leverpostej og blander i og det ryger også ganske fint i smiley

• #2   26. aug 2013 Nu har jeg ikke ligefrem problemer med en kræsen hund, tværtimod, men vil bare lige sige tak for en hyggelig historie. Det var da faktisk helt hyggeligt at læse og fedt, at Goofy faktisk fik spist noget med glæde.
    Jeg håber, at det fortsætter sådan fremover. Held og lykke i hvert fald smiley

• #3   26. aug 2013 Iiihhh hvor er det bare SKØNT smiley

.. og ja, jeg har en yderst kræsen ko, der oveni får madlede. Kaster op af tom mave og ikke kan finde ro pga sult.

Jeg valgte et tørkost jeg kunne stå inde for, og så coatede jeg alle piller i "noget lækkert", gummihandsker på og en halv pakke leverpostej masseret i tørpillerne.
    - Det kunne også være dåsemad, hakkekød, mayonaise; alt hvad jeg ved han kan lide smiley .. hvilket ikke inkluderer sovs, underligt nok..

Som ethvert andet trick, fik han belønning (kiks) for at nærme sig skålen, så for at røre skålen, for at røre maden, for at slikke på maden osv..
    - Han ville slet ikke nærme sig mad med mindre han blev håndfodret med småbitte stykker, når han var sulten og havde kastet op.

Det var så frustrerende, og superdyrt i både foder og "noget lækkert", for var leverpostej ikke hvad han havde lyst til den dag, så smed jeg maden ud, og prøvede igen med kattedåsemad - han fandt hurtigt ud af, at det med at spise var sjovt og socialt; smagte godt og var noget jeg blev glad for smiley

Som træningen skred frem øgede jeg forventningerne, og i dag får han noget lækkert på/til sin mad, men kun en lille smule og han spiser dagligt. Slet ikke hvad han skal, men nok til at tage på (snacker hos udlejerne, der bor på den anden side af gårdhaven, tigge kan man jo altid).

Han har ikke madproblemer længere, og får altid et stykke tørret kylling for at have spist mindst halvdelen af sin mad smiley

Jeg prøvede inden min madtræning at have maden fremme 10 min, at sulte ham, at fodre flere gange, at lade det stå i flere dage, at skifte foder, at skifte skål, at skifte spisested, at skifte 1000 ting - men jeg fik så ondt af ham, at hans mave rumlede, han kastede galde op (i sin kurv *yaaay jeg skal vaske igen igen igebn*), han var så slatten og udkørt og ville ud konstant fordi maven var i uorden og tom..

Jeg skiftede holdning; hunden skal ikke spise hvad jeg byder fordi jeg siger det. Han skal spise hvad han gerne vil spise - jeg må bare finde noget han både vil spise og kan leve af smiley

... og så gør han en del for min skyld, hvis han får kiks for det smiley

profilbillede
  • #4   26. aug 2013 Nina: vi har ud over at havde været igennem mange forskellige produkter (halvdelen gad han ikke æde, den anden halvdel gav ham dårlig mave og så er der en del jeg har valgt frapå kvalitets mæssig baggrund) også prøvet at tilbyde hunden mad to gange om dagen og hvis han ikke ville spise, så var det bare ærgeligt for ham, men må indrømme at "sulte" hunden-teknik ikke er mig. Jeg kunne nærmest se han blev tyndere for hverdag.
    Og goofy taber sig så hurtigt, så jeg tør ikke at kører sådanne en metode i for lang tid af gangen. Det længste jeg prøvede var 3 uger, hans mad blev også brugt som godbidder og hvilken uopdragen hund jeg fik. På de treuger.

Nu har jeg regnet mig frem til at han kan få sådanne en dåse hver anden eller tredje dag med tør foder blandet i og så en eller to dage på slagter rester/knogler fra den lokale hallal pucher, så er vi ved at være et sted hvor der kunne være håb for at han tog på.

Er det kun min kræsne hund der ikke er til store tør pille foder eller er der andre der ude som også døjer med mærkelige tendenser af den slags?

• #5   26. aug 2013 Kaoz kan godt lide "store madder", men han spiser også gerne de små kroketter, han tygger dem faktisk slet ikke, de små.. Sluger dem bare smiley

Allerhelst spiser han råt, min dreng, men hans tænder bliver så uendeligt slidte, at han ikke kan få det hver dag smiley
    - Køteren spiser jo heller ikke hakket kød, så det er hård kost for bisserne.

Jeg er ligeglad med hvad folk må synes om hvordan jeg lokker mad i min hund, har folk ikke prøvet en hund med madlede og virkeligt kræsenhed, så skal de ikke komme med deres råd om "hvem bestemmer" og "det er noget du selv har lært den".

Fortsat god vind med maden, håber det varer ved smiley

• #6   26. aug 2013 Jeg var ude i noget lignende det samme med min hund.. Lige indtil jeg skiftede til Taste Of The Wild blandet med Wolfsblut og så ryger det ellers ned.. Hun har spist samme blanding i et år nu til min store glæde smiley

• #7   26. aug 2013 Jeg har så en allergi hund jeg havde problemer med at få til og holde vægten.
    Jeg gik også ind på Healthfood24 og bestilte, jeg skulle dog "kun" have 15 kg wide plain, men så var der tilbud på wide plain vådkost - bestående kun af hestekød smiley
    Da vi modtog det, skulle jeg da også lige teste og de var en succes, jeg åbnede dåsen vupti så sad der en mops en kat og en samojede og tiggede!
    Jeg bruger omkring 20-30 gram om dagen og benson elsker det! Og han holder sin vægt smiley fantastisk!
    Og ja man kan se det er kød og ikke alt mulig underligt smiley

• #8   26. aug 2013 Det var årsagen til jeg i sin tid gik over på BARF.
    jeg var så irriteret over at skulle kassere den ene type tørfoder efter den anden fordi kræet ikke gad æde, tynd var han og i forvejen ikke et madøre, det er ikke nemt.
    det var det der skulle til og har aldrig haft hunde der ikke gad spise deres mad siden.
    så er den ikke længere i min verden.

• #9   26. aug 2013 Jeg har fået en. Aftale med den lokale slagter, om at jeg kan hente afskæring, knogler og dvs. Men har ikke opbevarings pladsen til at barfe.
    Ville gerne men et køle/frys i en, på blot 150 cm høj, er det svært at finde plads.

Virkelig dejligt at hører at det ikke bare er min hund der er mærkelig og diva agtig.

Tænk glæder mig allerede til at skulle fodre i morgen.

• #10   26. aug 2013 Jeg køber stadig råt som snacks til hundehvalpen på 8 år smiley

Købte i dag 2 fasaner i rema, 25 kr stk. og mad til 2 gange.. er den tøet i morgen står den på råt i stedet for tørt smiley

Han får det til tider, og er superglad for det, men tænderne kan desværre ikke holde til det, og selv på råt gik han sommetider fra maden og ville ikke spise i flere dage pga kvalpe af sult..
    - Nogle hunde er sære med mad, du er bestemt ikke den eneste; det bliver det dog ikke mindre frustrerende af smiley

• #11   26. aug 2013 25 kr. Pr fasan. Er det et specielt tilbud, får så skal jeg da lige en tur i rema imorgen.

Goofy har ikke fået fasan endnu men Hjort er han glad for. Road kill er nu nyttige nok, efter som den alligevel havde smadret min kammerats bil.

• #12   26. aug 2013 Jeg får ikke reklamer, så ved ikke om det er overalt.. Men i min rema havde de, også skovduer til 20 kr smiley

• #13   27. aug 2013 har sendt kæresten i rema 1000.
    tibudet er i deres tilbuds avis

Kommentér på:
The magic mix..... Så jeg kan få min hund til at spise sin mad