1.980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Timeseddel excel Timeseddel excel

Hej alle.

Er i gang med at lave en timeseddel i excel, og kan simpelthen ikke få det til at virke!

Har lavet kolonner med:
Dato Starttid(mødetid) Sluttid(fri) Timer i alt

Og så vil jeg gerne lave en kolonne med Timer - pause, altså at den skal trække min pause på 30 min. fra timer i alt.

For at regne timer i alt har jeg bare sagt =SUM(C2-B2) og så siger den hvor mange timer jeg har været på job.. Men hvordan skal jeg skrive ligningen i kolonnen med timer minus pause??

Samt kan man få den til KUN at regne timer minus pause ud, hvis summen (timer i alt) er over 4 timer?

Håber nogen kan hjælpe smiley

Mvh. Marie.


 
Belugahval forskrækker lille dreng
Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Timeseddel excel
  • #1   30. maj 2014 kan du evt prøve at sende den??? så vil jeg gerne gøre et forsøg.

  • #3   30. maj 2014 Jamen mit problem er faktisk at jeg har været inde i Formater > Celler > Brugerdefineret og så valgt tt:mm

    Men hvis jeg så angiver at jeg har mødt 8.15 og haft fri kl. 16.00 - så regner den ikke ud at det er 7,75 timer men den regner det til 7,45. Så jeg ved ikke hvordan jeg skal få den til at regne det ud i timer..

    Har kun pause hvis jeg er på arbejde i over 4 timer og pausen er altid 30 min.

    Årh jeg hader excel... Men gider bare ikke sidde og regne det ud i hovedet, når jeg ved computeren kan gøre det for mig smiley Haha..


  • #4   30. maj 2014 Og jeg har prøvet at lave en kolonne der hedder: Pause og skrevet 0,5 osv. Men den bliver ved med at regne det forkert ud eller skrive ##### i feltet :-(..

  • #5   30. maj 2014 den siger jo netop 7,45 fordi du har valgt tt:mm, altså timer og minutter, så vil den selvfølgelig sige 7 timer og 45 min, ikke 7 timer og 75 min, men det er da bare at ændre formatet. smiley

  • #6   30. maj 2014 Ja, men hvad skal jeg ændre formatet til? Og ændrer den ikke i alle celler? Har aldrig rigtig brugt excel før smiley

  • #8   30. maj 2014 Ja det hjælper ikke noget smiley
    Men jeg kan heller ikke få den til at sige 7,45 timer minus 30 minutter smiley Der siger jeg B2=7,45 timer, C2=0,5 og så =SUM(B2-C2) og det vil den ikke.


  • #9   30. maj 2014 jeg prøver at gentage mit spørgsmål, men om du kan sende, så kan jeg godt prøve. Du skal bl.a. ind og bruge hvis formler, hvis du vil have den kun skal trække fra ved over 4 timer.

    og nej den ændrer kun den rude du står i når du ændrer, med mindre du har markeret flere ruder.


  • #10   30. maj 2014 sum bruges kun når du ligger sammen, ikke når du trækker fra, når du bruger sum, fortæller du Excel at den skal ligge sammen., derfor kan den ikke finde ud af det og lavar ####

  • #11   30. maj 2014 Jo kan godt sende den, hvis du altså virkelig gider til at kigge på det - det er super sødt af dig.. Har bare skrevet tiderne ind og prøvet at få den til at regne ud..

    Hvor skal jeg sende den til??



Kommentér på:
Timeseddel excel

Annonce