{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Er så stolt af min lille hund!!! {{forumTopicSubject}}

Det virker måske ikke som meget, men herhjemme er det altså meget stort!

Aslan har endelig forstået at gå pænt på gåture (bortset fra de første 200 meter som lige løbes, haha).
Jeg har trænet og trænet med ham, men det har bare ikke kunne lykkes. Han er ligeglad med godbidder og legetøj på gåture, så det har været en kæmpe udfordring. Men nu kan jeg endelig se at al den træning giver pote!

Han går simpelthen så fint ved siden af mig, og kigger en gang i mellem op på mig, hvor han lige får "Hvor er du dygtigt", stolt ser han ud.
Han stopper op inden vi går over vejen, og sætter sig næsten altid ved siden af mig, nogle gange skal der lige gives en "plads" kommando, men forbedringer er der da sket!

Aslan er ved at være 5 år, så mange tænker at det er da på tide at han lære det. Ærligt, mit fokus på træningen har været et helt andet sted. Kampen går stadig på at få ham indkaldssikker, for andre hunde er altså stadig et større hit end jeg er. Så træning af "ignorer andre hunde" har fyldt meget, det er blevet bedre, men stadig ikke optimalt. Men nu "farer" han da ikke over mod dem, men står og observere dem indtil de er ude af syne. Så jeg har måtte træne en masse kontakt øvelser, for bare at nå så langt.

Jeg søger derfor lidt råd til, hvordan jeg lærer ham at ignore andre hunde fuldstændig? Jeg har prøvet at distrehere ham inden han overhovedet ser dem, give ham en sit kommando, men det har ikke hjulpet det helt store.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så stolt af min lille hund!!!
  • #2   19. mar 2015 Trine, jo han får også lov til at snuse, jeg vil bare ikke have at han tisser op af fx huse eller parkerede biler. Det har han nemlig desværre haft en tildens til. Han får lov til at tisse alt det han vil, så længe det er op af planter og græs osv.

    Jeg synes det ville være rart at han kan ignore de andre hunde, fordi han desværre ikke kan med alle og når jeg skal passere andre hunde med ham, så vil han jo selvfølgelig gerne hen til dem, ser det ud som om, udefra. Dette er dog ikke tilfældet og i det fleste tilfælde, bliver han gal og farer ud efter dem, dette er fra mit vedkommende ikke ønsket. Ved at han kan ignore dem vi passere, kan jeg selv vælge hvem han skal snakke med, da det så ikke "ligner" at han invitere til leg eller andet.

    Jeg vil også gerne at han kan ignore de andre hunde, når vi træner. Da min drøm er at løbe agility med ham, dette har dog ikke været muligt, da de andre hund er mere interassante end jeg er, så han vil hellere hen til dem, end at følge mig.


  • #4   19. mar 2015 Jeg ved ikke hvor Sorø ligger, men er faktisk flyttet til vestsjælland. Har bare ikke fået opdateret min profil smiley

  • #5   20. mar 2015 Al fremgang er en sejr smiley

  • #7   20. mar 2015 Nå jamen det er jo ikke så langt fra mig smiley
    Dog må jeg vente til jeg får bestilt min bil om 2-3 måneder, for det er "langt" med offentlig transport efter arbejde smiley


Kommentér på:
Er så stolt af min lille hund!!!

Annonce