{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Astma... {{forumTopicSubject}}

Ja, skal bare lige brokke mig lidt smiley

Havde problemer med astma som helt lille, men har siden dengang ikke haft nogle problemer og ikke fået medicin i mange år på trods af jeg altid har været meget aktiv og løbet meget næsten så længe jeg kan huske. Jeg gik ikke som baby, jeg løb og kunne "gå" langt allerede som 2 årig smiley

De sidste par år er det så bare gået ned ad bakke.. er begyndt at få høfeber og min astma irriterer igen smiley Det største problem er nok at det går helt galt når jeg griner meget også reagere jeg meget på røg og fugt og kan ikke rigtig løbe fordi jeg ikke føler jeg kan få luft og hoster over en time efter jeg har været ude at løbe... også har jeg konstant slim i halsen som jeg er ved at brække mig over især om morgenen og hvis jeg er forkølet bliver det jo kun værre smiley

Har endelig fået taget mig sammen til at bestille en tid ved lægen og håber virkelig de kan hjælpe... :s

Men hvad er jeres erfaringer? Hvor mange af ens symptomer kan man fjerne med den rette medicin? Er ved at blive sindssyg af ikke at kunne løbe som jeg plejer, ikke at kunne grine uden at hoste og må gå på toilet og spytte slim ud og være ved at brække mig om morgenen igen pga slim..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Astma...
  • #1   14. nov 2015 Her har kæresten astma. Lige som dig haft symptomer som barn, og så kom det igen stille og roligt. Hun har så også røget.
    I starten var det nok med inhalation før sport. Nu får hun forebyggende, samt ved sport og anstrengelser. Det virker rigtig godt efter hun har fået den forebyggende. Hun cykler meget - vi snakker flere timer flere gange i ugen. Men hun er også nødt til at tage medicinen, eller kan hun slet ikke fungere og arbejde eller bare løbe en tur. På medicinen kan hun holde til det hele.
    Hun får dog rystelser på hænderne og uro som bivirkning. Så hun vil helst være aktiv lige efter hun tar morgenmedicinen.

• #2   14. nov 2015 Okay jamen så er der jo håb! smiley

min mor som er næsten uddannet sygeplejerske mente også der var normalt det vendte tilbage når man havde haft det som barn.

• #4   14. nov 2015 Min kæreste har astma, og tager dagligt medicin for det, og har også en til sport. Men ofte glemmer han at bestille nu, og går længe uden medicin. Han har umiddelbart ikke nogen symptomer - eller er ihvertfald ikke rigtig generet af det. :o)

• #5   15. nov 2015 Jeg fik konstateret astma i sommers og allergi over for hund og birk.
    Havde dog i flere år gået og troet jeg bare var i ekstrem dårlig kondi hostede til sidst virkelig meget slim op og sad bare i sofaen og kunne stort set ingen ting.
    Får forebyggende astma medicin nu, og en akut til efter behov.
    Det har hjulpet helt utrolig meget, og jeg fatter ikke i dag, hvorfor pokker jeg ikke gik til lægen før smiley
    Der ud over har jeg også taget nogen forholds regler i forhold til Joy og jeg har også en del fødevare jeg også må holde mig fra.
    Men troede aldrig jeg skulle sige det, men det medicin har virkelig gjort meget for mig!
    Min puls lå også sky høj det føles, som om at min krop har fået noget den har manglet.
    Og hoster ikke slim op mere, eller vil sige det kan ske men det er sjældent.

• #6   15. nov 2015 Glæder mig da helt til at komme til læge nu når det kan hjælpe så meget smiley

Er godt nok træt af jeg ikke kan få en tid før de. 3 december, men så må jeg jo vente lidt endnu.

Har i nogensinde prøvet at kaste op, pga slim? Er lige nu forkølet med ondt i halsen, og endte med at jeg kastede op i går inden jeg gik i seng, fordi jeg fik det så skidt af at der sad en masse snot og slim og generede, som jeg ikke kunne hoste op... er ikke første gang jeg har gjort det og er ikke ligefrem det mest behagelige smiley

Men hvad med appetit? Ved i om det også kan påvirke det? For nu når jeg tænker over det passer det ret godt med at i takt med at jeg har fået flere problemer med slim har jeg også fået meget mindre appetit end før..

Kommentér på:
Astma...

Annonce