2.329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

KAFFE - hvad er en god kop kaffe? KAFFE - hvad er en god kop kaffe?

En god kop kaffe er den, jeg kan nå fra min plads smiley
Min favorit er en dobbelt espresso lavet rigtigt, men til dagligt så er det den røde fra nescafe, der står på 'menukortet'. Jeg drikker vel en 5-8 store krus om dagen.
Kom glad med jeres kaffevaner smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KAFFE - hvad er en god kop kaffe?
  • #2   1. mar 2016 Et krus Java/Columbia blanding - mærket egentlig underordnet, men lavet på alm. kaffemaskine, så er jeg lykkelig. En enkelt teskefuld sukker i gør det endnu bedre....
    Er ikke til latte eller andet blandingsprodukt, men en enkelt kop pulverkaffe/Nescafe ryger der da ned, når vi er på camping.

• #4   1. mar 2016 Jeg er kaffeholiker.

Og hospitalslæge. Jeg bliver så glad, når en kollega henter to kopper, og der er et skvæt mælk i den ene.

Jeg ved hvordan rigtig god kaffe smager, men efter at jeg er flyttet til Jylland er det sgu for svært at få fat på. Så det er hospital eller pulver hos mig.
    Er hjemme i mit gamle hood i dag, skal lige have et fix, før jeg skal tilbage til hverdagen igen.

• #6   1. mar 2016 Termokandekaffe og kaffe, der har stået og boblet på en kaffemaskine i over 15 min, er et absolut no-go i min verden. Gør omstændighederne det nødvendigt at medbringe kaffe, så er det med kogende vand i termokanden og en lille bøtte med nescafe. Det kan absolut drikkes selv efter 5 timer, og du skolder ikke tungespidsen, hehe

• #7   1. mar 2016 Drikker alt, bare det er swåt og uden sukker smiley

Herhjemme drikkes der kun Irmas økologiske mocca lavet på moccamaster. 8 g kaffe pr kop, så er den perfekt i styrke.

Andre underlige maskiner og kaffer er prøvet, men ovenstående kombi er en vinder.

• #8   1. mar 2016 Morgenkaffe er det bedste og kaffe når man kommer hjem fra job smiley Herhjemme drikker vi bare nescafe smiley

• #9   1. mar 2016 Enig, Søren, termokander er ikke godt og det er sådan en kogt kaffe heller ikke. Kan dog godt leve med lidt mere end 15 minutter.

• #13   1. mar 2016 Lige pt er hittet den neskaffe med karamel smiley med sødetabletter og mælk smiley

• #14   1. mar 2016 Jeg er glad for kaffe med fløde, ikke mælk så vil jeg hellere have den sort;)

• #15   1. mar 2016 En nymalet Guatemala fra Mums i Aalborg smiley Min favorit smiley

• #16   1. mar 2016 Absolut favorit er også her en dobbelt vellavet espresso, -ikke noget med filterpuder, men friskmalede bønner, presset med 15 bar, uhmmm!

Desværre afgik min espressomaskine ved døden, for et stykke tid siden, så nu er jeg nabokaffenasser, men det er nu også ok. hyggeligt, særligt når naboerne har egen kaffebar smiley

Til daglig står den på Nescafé. Kaffemaskine-kaffe er ikke et hit, -jeg synes det bliver bittert og får en masse bismage, efter bare 10 min., så hellere pulver!

En god friskmalet kaffe, på stempelkande er ikke at kimse ad dog!

• #17   1. mar 2016 En god kop kaffe er den, der aldrig når ind i min mund smiley

• #18   1. mar 2016 Min absolutte yndlingskaffe hedder Irish cream, indkøbt hos lokal kaffepusher. Hele bønner, friskkværnet og brygget på stempelkande.

Til hverdag drikker jeg bare instant kaffe, er ligeglad med mærket. Bare der er rigeligt med sukker/sødetabletter og fløde i smiley

Drikker normalt kun 1-2 kopper om dagen.

• #20   1. mar 2016 Vi køber hele bønner i Aldi eller Lidl, det er faktisk de bedste efter vores mening smiley
    Vores kaffemaskine maler selv bønnerne, den er indstillet til 10 kopper, og maler bønner så det svare dertil smiley

DET er god kaffe smiley

• #22   1. mar 2016 Jeg drikker kun kaffe, hvis jeg er virkelig træt en morgen og jeg skal holde mig vågen, eller hvis jeg sidder klokken sent om natten og er presset med en opgave. smiley ellers drikker jeg the smiley

• #23   1. mar 2016 Uhhhmm.. Ja, de hele bønner fra Lidl.. og kværner efterhånden som de skal bruges smiley

• #24   1. mar 2016 Vi drikker Peter Larsen's kaffe herhjemme, frisk kværnet - Mums...
    Det værste kaffe jeg kan få, er 'gør det selv' kaffe, føj hvor kan jeg ikke li det instant kaffe, får simpelthen kvalme efter 1 kop, dernæst har jeg heller ikke det bedste forhold til BKI...
    Underligt som vi mennesker får vaner smiley

• #25   1. mar 2016 Min datter var i efteråret på rundrejse i østen, bl.a. Bali, hvor de var på en Luwak-kaffefarm, hun havde 100 g. med hjem, helt nyhøstet og lige ristet, tre dage før.

Det er, uden sammenligning, den bedste kaffe jeg nogensinde har smagt!
    Men med en kilopris på 1500,-, nok også eneste gang smiley

• #26   1. mar 2016 Jeg ville da også godt smage kaffebønnens svar på kattelort, men er voldsomt allergisk overfor storytelling. Desuden er jeg moderat uformuende, mildest talt smiley

• #27   1. mar 2016 Jeg hørte, første gang, om Luwak-kaffen for mange år siden, og havde egentlig tænkt, at det umuligt kunne være pengene værd, sådan lidt rønnebærerne er nok sure-agtigt, men må indrømme, at det smagte himmelsk!

På samme måde har jeg det med ting som Beluga, Dom perignon, kobe kød og hvid trøffel, det gider jeg da godt at smage, men det kommer nok ikke lige til at ske .. smiley

• #28   1. mar 2016 drikker alt kaffe ...

men den gode kaffe er enten på en af de gode kaffebarer i Aarhus, eller herhjemme lavet på Nespresso maskinen, en god stærk dobbelt espresso men med en del mælk i....

Skal det være på almindelig maskine så helst nymalede bønner fra Hans og Grethe´s butik i Aarhus ...

• #30   1. mar 2016 Jeg er helt klart til nescafé og jeg hader gammeldaws kaffemaskine kaffe - det smager af våd karklud! Jeg drikker den sort - ikke nærig med bønnen og så skal der helst 3 krus ned fra morgenstunden smiley Jeg kan godt i ny og bæ finde på at drikke med et skvæt fløde, og om eftermiddagen men det sker ikke ret ofte.

• #31   1. mar 2016 Linda, du skal opføre dig ordentlig, nå. Kaffe er gudernes drik - ja, og så min smiley

Og tak til alle for de gode svar. Kaffehatere undtaget, haha

• #33   1. mar 2016 #30.... I ny og bæ.... smiley
    Du er altså lidt skummel smiley

• #34   1. mar 2016 Nu arbejder jeg hos Emmerys, så to shot rigtigt brygget espresso med en lækker cremet steamet mælk i en alm. størrelse kop.

Når jeg er rigtigt inde i kaffeperioden hedder det en dobbelt cortado. Stærk stærk og stærk og uden at være ren espresso. Det er jeg dog alligevel for ung til smiley

Filter og instant kaffe kan go home. Hellere undvære kaffe så..

• #36   1. mar 2016 SKAL ha`mine to krus kaffe om morgenen, før de er indtaget er jeg mere zombie end menneske......det er friskmalede bønner af Peter Larsens de grå og brygget på en alm. kaffemaskine.
    Jon ser gerne vi også fik aftenkaffe men det sker kun når vi har gæster.
    (simpelthen fordi han vil ha`noget til....det er ikke godt for min figur så forbudt)

• #37   1. mar 2016 Badetøffel - skummel javist hellere det end kedelig smiley

• #38   1. mar 2016 Cafe noir, instant er glimrende, og meget gerne et lille skvæt fløde i smiley

Jeg hader også halvgammel termokande kaffe, eller timegammel rest fra kaffemaskinen, jeg kan ikke fordrage de her billigkaffe, familiekaffe, mokka brazil mv.

En vellavet espresso og især en god latte er rigtigt lækkert smiley

• #39   1. mar 2016 Min favorit er klar den uden kaffe med masser af chokolade... hehe

• #40   1. mar 2016 Cafe noir, den må jeg prøve. Kan den købes i alm. dagligvarebutikker?

• #41   1. mar 2016 Jeg plejer at købe i netto, de har jævnligt den billigt på spot tilbud

• #42   1. mar 2016 Så må jeg vove mig i Netto. Det er ikke et sted, jeg kommer så tit. Der ser oftest ud som om, at der var blevet ryddet op med en håndgranat smiley

• #43   1. mar 2016 Egentlig utrolig en forskel der er på butikkerne, har også oplevet disse nettoer, som er kaotiske at bevæge sig rundt i smiley
    Min lokale er pæn, ren og ryddelig smiley

• #46   1. mar 2016 En god kop kaffe er et glas vand!
    Jeg kan ikke lide kaffe, haha ^^

• #47   1. mar 2016 På miljøets vegne er jeg glad for at denne tråd ikke flyder over med afhængighed af kapselkaffe:-)
    Er selv tilhænger af en god friskmalet bønne i et filter og tilberedt med friskkogt vand. Først kan man nyde duften, efterfølgende smagen.

• #49   1. mar 2016 Kom lige i tanke om Peter Larsen's økologiske instant kaffe, som klart er bedre end Nescafé!
    Den er dog også i et andet prisleje, men heldigvis ofte på tilbud smiley

• #50   1. mar 2016 Jeg maler selv kaffe så er den bedst gerne Cafe Noir hele bønner eller Merrilds guld kaffe i hele bønner og til tider blander jeg flere forskellige sammen så de smager som jeg vil have min kaffe. smiley

• #51   1. mar 2016 Drikker alt, bare det er sort kaffe smiley Er dog ikke meget for nescafé.....
    En rigtig god café latte er bestemt heller ikke af vejen smiley

• #52   1. mar 2016 Edb-blond, -Luwak-kaffe skal vel ikke forbydes mere, end burhøns!

På farmen min datter besøgte samlede man udelukkende Luwaklort i naturen, .. noget med at kaffebønnerne ikke får de samme enzymer fra Luwakkens mavesyre, hvis den lever i fangeskab, hvilket stresser dem og derfor giver et dårligere produkt.

• #54   1. mar 2016 Morgenkaffen er altid hele bønner, ofte Cristgau. På arbejdet har jeg en Café Noir, som jeg egentlig ikke er så vild med længere, men den giver et fint fix i løbet af dagen. Er jeg alene er det diverse Dolce Gusto kapsler. Er jeg inde i byen er en latte fra Kochs favorit.

• #56   1. mar 2016 Jep, føj:/

• #58   2. mar 2016 Merrilds hele bønner er faktisk rigtig god kaffe. smiley

• #60   2. mar 2016 Jeg elsker en god kop kaffe - med mælk, gerne skummet op til en latte. Vi har en espressomaskine, der selv kværner bønnerne. I hverdagen er det dog bare senseo om morgenen, det går lidt hurtigere og er stadig ok kaffe. Om eftermiddagen er ritualet en RIGTIG kop god kaffe. Bønnerne køber vi på nettet og opbevarer i fryseren så de altid er friske. smiley Vi har prøvet en del forskellige, men indtil videre er Kimbo nok det bedste. Vi plejer at bestille 3 kg ad gangen til ca. 450 kr, og det er alle pengene værd.

• #61   2. mar 2016 Lyder spændende Pia, det vil jeg prøve. Bruger du en stempelkande eller hvordan?

• #63   2. mar 2016 Jeg har en god ven og tidligere kollega, som kommer fra Polen.
    Første gang jeg besøgte ham, gav han kaffe, hvilket ikke var den fornøjelse, en kop kaffe som regel er ...

Der burde på ALLE krus og kopper, indeholdende kaffe brygget på polsk, være påskrevet en advarsel med STORE bogstaver "Drik ikke sidste mundfuld!"

I Polen er det, åbenbart, kutyme, at hælde vand på malede bønner, direkte i kruset, fy føj da smiley

• #66   2. mar 2016 Hjemme hos mig er det Nescafe, tror måske den hedder gold? smiley Drikker altid en kop om morgenen, også er det lidt forskelligt om jeg drikker en (eller to), når jeg kommer hjem fra skole smiley Så 1-3 kopper om dagen smiley Det bedste er helt klart når man er hamrende træt, også man tager den første tår kaffe - det er bare goooooodt smiley

Putter altid 1 sødetablet og mælk i min kaffe, kan godt drikke det sort eller uden sødetablet, hvis vi mangler mælk eller "sukker" smiley

• #67   2. mar 2016 Min favorit daglige kaffe er Nescafé Red Cup (ved ikke om den stadig hedder sådan) med mælk og lidt sukker...

Og så er der en automatkaffe, jeg er vild med - rød Merrild.

Jeg har en gammel espressomaskine herhjemme, som en gang i mellem kommer frem og producerer min totale favorit - Café latte lavet på gode italienske bønner, der lige har været igennem min lille gode kværn.

Og så er en latte Under Uret i Svendborg slet ikke tosset heller... Bare virkelig dyr.

Og når alt det her er skrevet - jeg har ikke drukket kaffe i et godt stykke tid fordi der er sket den katastrofe at min lugtesans - som ellers var forsvundet helt - er ved at vende tilbage på en ganske forstyrret facon.
    Kaffe både lugter og smager rædselsfuldt..... Så ingen kaffe til mig... ÆV.

• #68   2. mar 2016 CH, -er du mon gravid? smiley
    Første tegn for mig har hver gang været, at jeg overhovedet ikke kunne udholde hverken duft, eller smag af kaffe smiley

• #69   2. mar 2016 Haha - ingen graviditet.
    Jeg mistede lugtesansen i forbindelse med en luftvejsinfektion i juli måned - og nu er nervecellerne ved at dukke op til overfladen igen.
    Kan lugte helt specifikke svolvforbindelser og noget citrus. Ikke andet end det.

Og tilfældigvis er de svovlforbindelser noget, der er en masse af i kaffe - og alt, der er stegt, bagt brunt....

Det er et helvede at spise pt - men det største savn er dog min kaffe!!

• #70   2. mar 2016 Den kolde kaffe ser spændende ud, men hvordan med koffeinen? Kan den udvindes uden varme? Uden koffein gider jeg sgu ikke, hehe. Jeg ryger ikke, drikker ikke alkohol og har ikke fået andre 'ting' i flere år, så lidt "forbudt" stof skal der til. smiley

• #71   2. mar 2016 Synes Café noir er bedst, hvis man selv maler bønnerne. Det skal være HELT frisk - ellers er det for meget bitterstof og for lidt smag til mig.

• #72   2. mar 2016 Søren - er du sikker på, at du overhovedet er en mand..? smiley

• #73   2. mar 2016 Luffe, den må du lige forklare. Er det fordi, at jeg ikke drikker alkohol? Jeg er ikke fanatisk, men det meste smager af rævepis (tror jeg)

• #74   2. mar 2016 Søren - lige præcis derfor.. smiley

• #75   2. mar 2016 Godt så smiley

• Rune Holm N
    Rune Holm N Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #76   19. sep 2016 Jeg ved ikke hvordan min arbejdsplads har fået den fra, men der er en kaffeautomat her på kontoret, som simpelthen laver den bedste kop kaffe, jeg nogensinde har fået. Jeg ved ikke, hvad der er med den, men den smager fantastisk. Jeg mener, at min chef snakkede om, at de havde brugt http://www.kaffeautomatpriser.dk/ til at finde kaffeautomaten. Den er bare god smiley

• #79   19. sep 2016 Jeg bryder mig slet ikke om kaffe, heller ikke i kage...

Og det er skønt både forældre, storebror og lillesøster godt kan lide det smiley

Jeg har dog somregl noget quickcafe af en art stående, som min mor køber smiley

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #81   19. sep 2016 Jeg drikker også bare sådan noget pulverkaffe det meste af tiden.

Men skal jeg vælge, så bor min mors kæreste i nærheden af sådan et mikroristeri som laver de mest fantastiske kaffeblandinger. Især dem der er hele bønner. Egentligt bliver jeg rigeligt høj af at stå og sniffe blandingerne. Så kan rød merrild bare godt gå hjem og vugge!

Kommentér på:
KAFFE - hvad er en god kop kaffe?

Annonce