{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Tænker i over sproget i reklamerne? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har der lige været meget snak om koppen, kvinder, korrekthed osv...
Og har så fået denne mail fra Matas:
----------
"GØR DIN HUD SOMMERKLAR!

Nu sætter vi det sidste ind for, at DU bliver klar til sommerferie og får lækker hud. Lige nu sparer du nemlig helt op til 50% på produkter til hårfjerning til både kvinder og mænd fra populære mærker som Braun, Philips, Beurer og Silk'n.

Så nu er der ikke længere nogle undskyldninger for ikke at være klar til ferien.
"
----------
Tænker i over reklamer som disse?
Er man kun klar til ferien hvis man barberer sig helt ned?
Hvis jeg ikke barberer mine ben, har jeg så en ulækker hud der ikke kan vises i sommerferien?

Og nej, det er ikke noget jeg sidder og hidser mig op over hver dag, eller går i protest over smiley Selvfølgelig har man da en følelse af at være lækrere på nogle tidspunkter end andre.
Men jeg synes alligevel det ér tankevækkende, hvad forskellige reklamer (både på skrift, i medierne osv) lægger op til - og ISÆR hvad ord som "lækker", "smuk" osv bliver koblet sammen med; indirekte hvad der så er "ulækkert".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænker i over sproget i reklamerne?
  • #1   7. jul 2016 Nej jeg tænker ikke over det det ryger lige igennem smiley


  • #3   7. jul 2016 Det ryger lige igennem. Selvfølgelig studser jeg over nogle reklamer, men reklamer sælger jo drømme - ikke virkelighed smiley
    Personligt er jeg da sommerklar, uanset om jeg har pels på benene eller ej - det er heldigvis kun mig, der bestemmer det smiley


  • #5   7. jul 2016 Havde jeg bare læst reklamen, havde jeg ikke tænkt over det, Men når det bliver fremhævet, så sætter det nogle af de samme tanker i gang som du har. Synes det er irriterende hvor dikterende et samfund vi lever i. Er du ikke som normen så er du 'ulækker'. Men man ser det jo alle steder, at vi helst skal passe ind i nogle bestemte kasser.

  • #7   7. jul 2016 Jeg tror egentlig heller ikke det er noget, jeg tænker dybere over i hverdagen - vi bliver jo bombarderet med det hele tiden - men hvis jeg på forhånd er obs på det, så tænker jeg langt mere over det. Jeg får jo Matas-reklamer (og lignende) i min mail hele tiden, og man er bare så vant til sprogbruget, tror jeg.
    Men det irriterer mig lidt at der egentlig indirekte, selvom jeg godt VED at det er en super overfladisk skønhedsreklame, alligevel bliver givet udtryk for en meget fordømmende eller snæver opfattelse af om man er "lækker" eller ej.


  • #10   7. jul 2016 Hver gang jeg ser sådan nogle baber ben reklamer kommer jeg til, at tænke på den historie der blev delt rundt på nettet for år tilbage med kvinden der limede sig selv fast til badekarret med voks smiley :-D smiley

  • #15   7. jul 2016 Ja, men griner nu mest af det. Denne reklame var simpelthen for god til ikke at få et screenshot smiley

    profilbillede
  • #17   7. jul 2016 Og vandet her er beriget med dele af hunden

  • #19   7. jul 2016 Ha ha det med vandet er simpelthen for sjovt smiley :-D smiley
    Gad vide om der så står med småt må kun bruges til dyr smiley


  • #20   7. jul 2016 I er lige publikummet til at se det sjove med den reklame smiley

  • #22   7. jul 2016 Jeg må indrømme at reklamer fiser ind af det ene øre, og ud af det andet. Reklamepauser på tv bliver brugt til at gå på toilettet, eller lave kaffe/ordne vasketøj eller ? smiley
    Medmindre at jeg er så smart at jeg bruger min mirakelmaskine til at spole hen over reklamerne smiley

    I bund og grund er jeg enig i at rigtigt mange reklamer, skaber et glansbillede af hvordan vi alle bør se ud, og det er mig imod. Måske derfor at jeg vælger at ignorere reklamer ? smiley


  • #23   7. jul 2016 Jeg har stadig 'vinterpels' smiley når jeg alligevel ikke render i shorts så må hår være hår smiley

  • #24   7. jul 2016 Jeg irriteres voldsomt over en reklame i lokalradioen. "Vi skider ikke på folk der står i lort til halsen."

  • #25   7. jul 2016 Min stedfar er fra Paris , og en reklame han virkelig synes er "ulogisk" , er den fra Spies -

    "Ferie du ikke vil hjem fra"

    For som han siger , så er man jo ikke taget afsted , hvis man ikke vil hjem fra . smiley Og han har jo egentlig ret i , at det er grammatisk forkert .


  • #26   7. jul 2016 Jeg vil blot tilføje at jeg ikke er ferieklar så smiley (Kigger på mine ben imens jeg skriver det her...)


  • #27   8. jul 2016 Jeg er absolut heller ikke ferieklar smiley Men mon ikke at det går alligevel smiley

  • #29   8. jul 2016 det er bestemt noget jeg ligger mærke til, lige netop fordi der er så meget debat og jeg selv er så "hippie" at hår hverken forskrækker eller genere mig. men når man har den unge alder som jeg har er det ikke unormalt at folk fortæller mig jeg burde barbere ben, eller barbere mig under armene "det er jo ikke sexede eller feminint" hvis jeg har hår. heldigvis for mig har jeg et langvarigt forhold på 3 år med en fyr som bare vil have jeg er glad, så oftes er kommentare, reklamer og "råd" taget med et gram salt, jeg kan lide min krop med eller uden hår smiley

  • #30   8. jul 2016 Jeg kan jo sådan set godt forstå, at en reklame for hårfjerning sjovt nok plæderer for at man er mest lækker når man bruger deres produkter smiley Men alligevel, den forventning der bliver givet udtryk for er bare skæv i mine øjne..

    Og Nanamusen, ja sjovt nok så går man ikke rundt og siger til mænd at de er ulækre fordi de ikke er glatbarberede under armene - men hårene der gror på dem er da ikke mere naturlige end kvinders?
    At man har personlige præferencer er helt forståeligt, men jeg synes jeg lægger mere og mere mærke til den dobbeltmorale man oplever i både reklamer, men også samfundet generelt..


Kommentér på:
Tænker i over sproget i reklamerne?

Annonce