{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Når man pludselig får en kat.. {{forumTopicSubject}}

Ja I har vidst slet ikke set Robert herinde! 1/4 købte vi en ejendom på landet og med fulgte en kat. Bum. Han var kun anskaffet for at fange mus og er 100% udekat.

Så så havde vi pludselig en kat. Og jeg tåler absolut ikke kat! Men nu var han her jo og var kun vant til at være ude, så det burde kunne fungere.

Og det har så vist sig at han er den SØDESTE kat! Åh jeg ville ønske han kunne være både inde og udekat. For pokker han er skøn! Så sød og snakkesalig. Så ja jeg spiser lidt ekstra allergipiller og går ud og snakker med ham hver gang jeg ser ham på gårdspladsen. Og de dage der er godt vejr forlader han slet ikke martriklen, så ligger han på gårdspladsen og slænger sig hele dagen og nyder opmærksomheden smiley

Og så har vi haft ham til dyrlæge. Han havde en betændt byld i hovedet og var ikke kastreret - og jeg er MEGET imod intakte udekatte... Så sådan en skulle jeg dælme ikke eje. Så han har fået fikset sin byld, er blevet kastreret, blevet vaccineret, fået øretatovering og så viste det sig desværre at han har gået med øremider i flere år.... Stakkels kat altså. Så ørene er renset i narkose, men huden er så fortykket fordi han har haft det så længe at de ikke kan rense i bund - så nu er vi i gang med nogle lidt kradse øredråber og skal til kontrol på fredag.

Jeg forstår simpelthen ikke folk der anskaffer sig et dyr og ikke som minimum tager det til dyrlæge! De skulle altså skamme sig.. Det er fandme da synd at gå med en betændt byld og øremider!!

Robert har efterhånden været en del gange til dyrlæge for at blive tiptop siden vi flyttede ind for 1,5 måned siden og hele dyreklinikken er vilde med ham fordi han er så enorm snaksagelig og tillidsfuld. Det største problem ved at undersøge ham er at de næsten ikke kan komme til fordi han vil nusses smiley

Ajmen han er SÅ sød! Og eftersom jeg hader tanken om at have udekat og risikoen for at han kan blive kørt ned, så havde jeg besluttet mig for at forsøge at holde følelserne lidt på afstand. Men det er fandme umuligt. Er faldet pladask for ham. For pokker han er skøn!

Dyrlægen skønner ham til at være Ca 5år, så vi har ham forhåbentlig mange år endnu smiley

Har sørget for gode sovesteder i vores stald og han er kommet på et ordentlig foder og får nu primært vådfoder. Så vi håber han holder sig sund og rask så vi kan have glæde af ham i mange, mange år smiley

Kommentarer på:  Når man pludselig får en kat..
  • #2   14. maj 2017 smiley

profilbillede
  • #3   14. maj 2017 smiley

profilbillede
  • #4   14. maj 2017 smiley

profilbillede
  • #5   14. maj 2017 Tillykke med katten. Hvor er han lækker. smiley

• #6   14. maj 2017 Mine bedsteforældre har altid haft staldkatte, men nu er der kun Bedstefar og gamle Per-Mus (Mus = kat på sønderjysk smiley ) tilbage..
    Mig og min far kan ikke helt blive enige om hvor gammel Per-Mus er, men er nogenlunde kommet frem til ca 18-20 år . Vi har nemlig et billede hvor jeg sidder med 2 katte og da mener min far at den ene er Per-Mus, hvor jeg så mener den ene er Per-Mus 's Mor smiley

Per-Mus lever som han altid har gjort, udenfor og får nu vådfoder til hund fra Aldi, da han som godt ingen tænder har tilbage, men han har det godt og er hjemme hver dag nu.
    Han er forøvrigt Hermafrodit, så han har ikke det samme drive som en hankat. Men har da været i enkelte slåskampe.

• #7   14. maj 2017 Sandheden er at jeg virkelig hader udekatte-konceptet og har altid været imod det. Dog ikke haft noget imod andres udekatte på landet, fordi jeg ser en funktion, men jeg forstår ikke udekatte i byen og kunne ikke tænke mig selv at have udekatte nogen steder fordi jeg hader tanken om at de kan komme til skade ved påkørsel eller lignende og ligge og lide...

Så det passer mig egentlig ret dårligt at have en udekat. Men der er heldigvis et godt stykke til de befærdet veje og han ser ud til at holde sig i nærheden - vi er omgivet af marker. Men der er ingen tvivl, finder jeg ham en dag påkørt eller han en dsg slet ikke kommer hjem mere, så bliver jeg rigtig, rigtig ked af det... Holder allerede alt for meget af den lille mand. Og derfor hader jeg at have udekat!

Vi snakkede også om omplacering, men han trives jo - og det gør det jo ikke bedre hvis han bliver kørt ned et andet sted... Og her ved jeg trods alt at der er god afstand til befærdet veje. Så derfor har vi valgt at beholde ham smiley

• #9   14. maj 2017 Han er da for lækker og meget heldig at i har overtaget ham. Jeg har desværre set mange steder hvor folk har anskaffet sig udekatte. De får mad og det er så nærmest det. Jeg har virkelig set nogle syge katte, men de bliver ikke taget til dyrlægen fordi det "bare" er staldkatte. Jeg er også meget imod konceptet udekat.

• #10   14. maj 2017 Ej han ser da bare herlig ud, og hvor er det godt, at i tager jer så kærligt af ham smiley

• #12   15. maj 2017 Tillykke med den fine kat smiley Er helt enig med dig i at katte skal være indendørs smiley Men når nu situationen er som den er, så lyder det som om at I får et fantastisk liv sammen, selvom han fortsat skal være en udendørs kat. Dejligt at I tager jer så fint af den gamle hankat smiley

• #14   15. maj 2017 Tak allesammen. Vi er SÅ glade for ham - så er vi er glade for at vi fik lov til at flytte ind på hans gård smiley smiley

Palle: det var netop en byld pga. slåskamp - det var to hjørnetænder der havde boret sig ind. Hullerne efter dem var meget tydelig da dyrlægen fik tømt bylden. Robert har slåsset rigtig meget - han har mange sår og gamle skrammer. Særligt hans nakke har taget imod RIGTIG mange kradsemærker. Hans hud er som læder - dyrlægerne har svært ved at stikke igennem i huden og sidst bøjede kanylen... smiley det er nu lidt over 2 uger siden han blev kastreret - og indtil videre er han ikke kommet hjem med nye sår. Så jeg håber at kastrationen også betyder at der bliver droslet ned for slåskampene. Dem bryder jeg mig absolut heller ikke om ift. det at have en udekat! smiley

Men nej, sådan en udekat som har været udekat hele sit liv kan man ikke tvinge indendøre eller i en voliere - det er også derfor at vi besluttede os for at omplacering jo ikke ville gøre det bedre, han vil stadig kunne slåsse og risikere at blive kørt ned - og måske vil han strejfe længere et nyt sted i håbet om at finde hjem. Og det kunne jeg heller ikke bære.. og her ved jeg i det mindste at han ikke bliver set som bare værende en staldkat, selvom han er det - men han passes på, får opmærksomhed, et ordentlig foder og dyrlæge. Sååå.. det virkede alligevel i sidste ende som bedste løsning at lade ham blive boende smiley

• #15   15. maj 2017 Hvor er han dejligt smiley Og hvor er det godt for ham, at han nu får ejere, der tager sig ordentlig af ham.

Når bare der bliver sørget ordentlig for dens behov, kan en kat have et fint liv som udekat på landet. Og nu hvor han er kastreret og får en masse opmærksomhed hjemme, er det også håb om, at han knap går så langt væk.

Med hensyn til risikoen for at blive kørt over, ja, så er den der altid, men mit indtryk er nu, at fritgående katte, der har overlevet ungkattetiden, har lært at begå sig i trafikken, så med alt held vil der være en periode nu, hvor han ikke er så udsat.
    Gamle katte er desværre heller ikke altid så gode til at begå sig i trafikken, muligvis fordi de mister noget af høresansen. Jeg har også hørt om enkelte, der bliver senile og ikke kan finde hjem, selv om de er tæt på. Men det er jo heldigvis langt væk for Robert.

• #16   15. maj 2017 Hvor DEJLIGT for Robert, at I kom til smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 2.813
    #17   15. maj 2017 Tillykke til Robert! Og tillykke til jer med den dejlige kat!
    Det glæder mig for ham, at han har fået ny familie, der sørger for ordentlig pasning - det bedste der kunne ske for ham smiley smiley
    (at flytte sådan en udekat til nyt territorium ville have været et tvivlsomt projekt).

• #18   16. maj 2017 Tusind tak for alle jeres beskeder. Jeg er glad for både de søde ord men især også jeres bekræftelser i at vi har taget det rigtige valg om at det er bedre at lade ham blive boende fremfor at omplacere ham. Det valg er nemlig truffet fordi jeg mener en omplacering er for risikabel og ikke i hans bedste interesse. Så hellere giv ham et godt liv med masse af kærlighed her - selvom det er som udekat.

Men jeg er altså ude og se efter ham hver aften for at sige godnat til ham smiley og hvis han ikke er her, så kommer han når jeg kalder eller han høre mig på gårdspladsen. Og jeg snakker med ham mange gange om dagen og sætter mig gerne på gårdspladsen bare for at snakke med ham og give ham lidt nærkontakt. Når jeg tager hovedet ned til ham, så gnider han sit hoved mod mit mens han spinder smiley han er SÅ sød altså!

• #19   19. maj 2017 Ville det være i Roberts interesse at købe en kat mere så han ikke er alene eller foretrækker en udekat på 5 år som altid har været alene at det fortsat bliver ved at være sådan?

• #20   19. maj 2017 Han vil med næsten fuld garanti ikke tage godt imod en ny kat!

• #21   19. maj 2017 Nej bodil, det er også det jeg tænker. Og det er for hans skyld jeg ville have en kat mere, så han ikke et alene - så hvis han ikke gider en kat mere, så er der jo ingen grund til det smiley

• #22   19. maj 2017 Ældre hankatte holder sig oftest for sig selv, vi har et par stykker som er kastereret sent, de gider slet ikke kontakt med de øvrige katte, bliver de kastereret som killinger der i mod, så ser det ud som om de har meget fornøjelse af hinanden;)

• #23   19. maj 2017 Ok, ja Robert blev jo først kastreret for 3 uger siden. Og de 5 år er kun en cirka alder. Tidligere ejer synes at huske de har haft ham i 8 år - men dyrlæge mener ikke han er mere end 5-6 år. Og tidligere ejer har jo altså ikke haft særlig meget styr på ham, sååå.. Men i hvert fald er han jo ikke en ungkat længere uanset hvad og han er blevet kastreret sent - så det kan da godt være han er tilpas med sit eget selskab og så vores flere gange i løbet af dagen smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#24   19. maj 2017 Hahaha, ham Robert har da vist gjort dig helt katteskruk smiley .
    Jeg garanterer, han er LYKKELIG for tingene, som de er! smiley Ingen grund til at risikere slem katteballade ved at anskaffe en til.

• #25   19. maj 2017 Nej det er faktisk helt ærlig ikke fordi at jeg drømmer om en kat mere. Dét vil for mig kun være endnu en bekymring at have to udekatte, så det var kun hvis Robert kunne have glæde af det, så ville jeg gerne, for at han ikke skulle være alene. For dét har jeg dårlig samvittighed over.

Men hvis han med stor sandsynlighed trives bedst alene, så skal han skam heller ikke påtvinges en kats selskab smiley

• #27   19. maj 2017 Lens, det er da også bare mig der er lidt pyller smiley og er vant til at have 4 hunde - så virker én kat bare forkert! Men I bekræfter det jeg selv regnede med, at sådan en hankat der har gået alene så længe og er kastreret sent, helst vil være alene. Men måtte jo lige høre, for hvis tilfældet var et andet, så ville jeg meget gerne sørge for en ven til ham smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#28   19. maj 2017 #25 Ok, jeg forstår, du vil bare gerne gøre det allerbedste for ham smiley . Og det er netop det, du gør ved at lade ham blive i sit kongerige, og sørger så fint for ham med mad, omsorg, pasning og kontakt. Du har absolut intet at have dårlig samvittighed over! smiley

• #29   19. maj 2017 Lige præcis, jeg vil rigtig gerne at han har det så godt som det er muligt smiley

• #30   19. maj 2017 Helt enig med de andre smiley Robert vil trives allerbedst med at være forkælet enehersker hele livet smiley

Kommentér på:
Når man pludselig får en kat..

x