{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Lars N
Lars N
Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 537

Er du bigamist? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder på youtube og ser trænings videoer, fra forskellige trænere.
Jeg havde enlig lovet mig selv ikke og åbne nogen fra vedkommende.. Men.

Kommentarer på:  Er du bigamist?
  • #1   7. okt nej, det er så vidt jeg ved heller ikke lovligt i Danmark at være gift med 2 eller flere på 1 gang

• #2   7. okt

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 3.070
    #3   7. okt Ville jeg ikke kunne holde til

• #4   7. okt Så længe man gør det frivilligt, så er det ok.

Men altså.. Hvorfor vælger han og lave sådan en video haha

• #5   7. okt Hahahaha præcis John

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1.372
    #6   7. okt Det ville min mand have råd til......haha

• #7   7. okt http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Sexologi/bigami

mente nok det ikke var lovligt i Danmark

• #8   7. okt Vanvittigt at andre skal bestemme om 3 mennesker må være gift med hinanden.

• #9   7. okt altså i min verden må man da være sammen med så mange man vil bare alle er enige!

dog tænker jeg at en kæreste er nok! ville da blive sindssyg af at skulle have 2!
    dog en KONE til at gøre rent og vaske op så jeg har mere tid med hundende... tjoooo hvorfor ikke? bare hun ikke rør min mand

• #10   7. okt I vores by bor en dame med 2 mænd, har børn med dne ene og den anden er senere flyttet ind, og de laver stortset alt sammen et noget spøjst arrangement

• #11   7. okt Jeg har faktisk en ven som nærmest lever sådan.
    Er gift, bor i hus med den ene.

Har en kæreste, som så bor et andet sted.
    Konen ved det godt.
    Hun bliver...

Det er altså os lidt vildt.
    30 år gamle.

• #12   7. okt Så han sidder på sin flade røv og drikker kaffe, imens at hans 2 koner arbejder....
    Og derud over opfordre han unge mænd til ulovligheder.....

• #13   7. okt ^^ Og kvinder

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

#14   7. okt Puha forestiller mig et senarie hvor jeg sidder og forsøger at få en rolig morgen med min morgenkaffe.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1.372
    #15   7. okt Jeg tror altså det skal tages humoristisk

Tror ikke han har 2 koner , mon ikke den ene er hans svigermor?

Det KAN jo også være han selv klippet hæk og river sammen , når kameraret er slukket

• #16   7. okt Altså, jeg ville gerne have 2. Så kunne de snakke med hinanden istedet for altid at forstyrre mig med ligegyldige ting

• #17   7. okt Er det ik lidt ligesom dem som lever i åbne forhold ?
    Det må de jo selvom,
    Det er da stort man er så så rummelig at man kan give sin partner den frihed

• #18   7. okt Johnny
    Den var god og få kunne de tá hinanden med til de ting som du ikke gider med til

• #19   7. okt Præcis Og en kunne lave mad og den anden kunne tage opvasken Det er ikke helt tosset Nogen der vil være nr 2?

.... Meeeen, mon ikke More women = More problems

• #20   7. okt Pas nu på Johnny.
    Jeg har set at du har flere kvinde bedåre her inde

• #21   7. okt Hahaha ja jeg så en sheik I doha med fire koner. De gik foran ham ind I en ene butik efter den anden og købte fire af hver imens han løb bagefter og betalte... Kæft det var et godt grin

Han så enorm stresset ud

• #22   7. okt Man må vel være sammen med eller bo sammen med alle dem man har lyst til. Juridisk set kan man bare kun være gift med 1.

• #23   7. okt Hvis tre eller flere mennesker ønsker at være sammen, er jeg ligeglad.

Vi har i vores familie sådan et "tre par", og det tænker ingen over. Ikke engang ungerne, det er jo bare sådan det er.

Så længe der ikke stilles krav om, at det juridisk kan lade sig gøre (altså blive gift med flere), mener jeg ikke at nogen mennesker er berettiget til at blande sig i det.

Men selv at have to kvinder... No way! Det må være for hårdt i længden. Det smukke køn er og bliver besværligt...

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 6 Emner: 79 Svar: 6.202
    #24   7. okt Nej, det er jeg ikke. Men jeg er da ligeglad med om andre er 3 eller flere i et forhold, så længe alle parter er indforstået med det

• #25   7. okt Altså som udgangspunkt, så forstår jeg ikke lige hans formål med videoen - HVIS han er bigamist, hvad vedkommer det så hans profession?
    - Men, jeg synes dog også den ser ud til at være lidt ironisk, ligesom at Kone 2 virker lidt både og med den titel Mon dog der reelt er tale om en Kone 2.

Men om folk så har lyst til at bo sådan - dét må de da helt selv bestemme.

Jeg ser SÅ mange par/familier hvor mor og far IKKE fungerer - og alligevel blir sammen. Hvis folk så har en anden form for familie konstellation, der faktisk fungerer for dem - hvorfor pokker gider nogen så gøre sig kloge på om de må det eller ej?

Rent lovmæssigt set, kan jeg måske godt se problematikken i det ift at blive gift - der er vel en masse servitutter mv der ikke helt hænger sammen? Pas.

Men snakker vi kærlighed - så er jeg fløjtende ligeglad med hvordan folk får det til at fungere for dem, bare de er glade
    - Hvis så bare andre gad undlade at blande sig i hvordan folks familier skal se ud, så de ikke skulle gå og forsvare det eller forklare det.

At JEG så ikke gad ha' to mænd, er noget andet... Eller være kone 2... eller 1 med en 2er i spil også Dét hviler jeg sgu ikke nok i mig selv til at jeg kunne finde ud af - men på sin vis beundrer jeg da dem der kan, de må da hvile i dem selv og vide hvad de vil og ikke vil!

(Edit: Tænk lige - 2 mænd = to svigermødre! Ej tak )

• #26   7. okt Hva så Johnny
    Er du blevet kimet ned af kvinder som ønsker at indtage 2 pladsen

• #27   7. okt Desværre havde ellers lige håbet at finde en inden kl 18, så jeg slap for opvasken

• #28   7. okt WTF?!?

Men go røv på Alfa konen ihvertfald.

(så går vi over og kigger på den næste)

• #29   8. okt
    Jeg ville enten nå at flå ham levende eller hende han var utro med før jeg skred.
    Fandme nej om jeg ville dele og hvis én ville dele mig med en anden, så ville jeg gå min vej.
    Det er også strafbart at være gift med mere end én i DK. Hvis folk vil leve papirløst, så fred være med det - men kommer aldrig til at forstå, hvorfor man har behov for det. Der er jeg nok meget stringent.

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

#30   8. okt Vil også nøjes med en kone, men syntes at det er fint at have en elskerinde

• #31   8. okt Det er jo så dér jeg mener, at hvis man har behov for mere en én, så burde man måske holde sig fra overhovedet at leve i et forhold. Men det er nok bare mig, der er gammeldags..

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#32   9. okt Personligt ville jeg aldrig være interesseret i at være i et forhold til flere mænd eller i at have et forhold til en mand, som samtidig havde et forhold til flere kvinder. Eller for den sags skyld at bo tre eller flere sammen i et fælles forhold. Men jeg kan ikke helt sætte mig ind i, at man forarges over, at andre gør det, så længe der er tale om, at alle parter er indforstået med det. Er der tale om hemmelige elskere/elskerinder, så er det noget helt andet og det tager jeg stærkt afstand fra. Det er er jo et kæmpe svigt af ens partner. Men at nogen fx lever i et forhold med 3 'medlemmer' eller i et åbent forhold til en enkelt fast partner, hvor begge parter synes, at den anden gerne må have elskere ved siden af, det kan da ikke få mit pis i kog. Selvom jeg virkelig ikke selv kunne tænke mig det. For mig personligt er et kærlighedsforhold mellem to mennesker, hvor man binder sig til hinanden og skylder hinanden troskab. Men altså vi mennesker er jo så forskellige. Nogle er heteroseksuelle, nogle er homoseksuelle, nogle er biseksuelle og nogle er polyamorøse. At være bigamist er jo så ulovligt i Dk, så det kan man ikke rigtig, men man kan da sagtens have to partnere alligevel. Men havde en veninde i start 20'erne som var i et forhold med en mand i vel ca et halvt år før hun fandt ud af, at han faktisk boede sammen med en anden kæreste. Det var virkelig rystende for hende og et kæmpe chok, for hun havde følt, at hun kunne stole på ham. De sås rigtig meget, men var altid hos hende og så sagde han, at han rejste meget med sit arbejde flere dage om ugen, hvor han så rent faktisk var sammen med den anden kæreste. Han havde jo så også bildt den anden kæreste ind, at han rejste med sit arbejde, når han var hos min veninde Sådan en mand er godt nok af en speciel støbning og det er da fuldstændig uacceptabelt

• #33   9. okt "Det er jo så dér jeg mener, at hvis man har behov for mere en én, så burde man måske holde sig fra overhovedet at leve i et forhold"
    - På den ene side er jeg enig...

På den anden side... Hvorfor er det så, man forventer at ét menneske, kan opfylde alle ens behov? Sådan firkantet sagt. Men er det ikke det man lidt gør?

Hvorfor er det, man ikke må kunne elske flere mennesker, i samme "kærligheds-kategori"? Sådan, egentligt, når alt kommer til alt?

Eller forskellige mennesker, der opfylder ens forskellige behov? Og vice versa?

Det er vel i bund og grund et spørgsmål om følelser, og hvad man har behov for - og hvad man kan give.

Jeg kan også godt tænke, at ej - jeg synes en eller anden familiesammensætning virker fuldstændig... udenfor hvad JEG synes er "rigtigt". F.eks. det der program fra USA, med ham der som har... øh, 3-4 koner eller sådan noget? Det må altså være svært nogle gange, for alle parter. Jeg synes det virker voldsomt, og tænker så også at der kan ikke være plads til meget spontanitet.

Men, det er så måske der man nogle gange skal lære at tænke - okay, JEG kunne slet ikke dét der, men hvis DE kan, og er lykkelige, så alt godt til dem!

For når jeg ser en familie med mand og kone, der ikke ligefrem virker særlig glade, så forstår jeg det altså ligeså lidt...!

Vi skal jo heller ikke langt tilbage før folk ikke forstod homoseksuelle - at der så stadig er nogle i dag som bøvler med det er hvad det er, det bliver da bedre

Det er bare sjovt, hvor meget vi er fastlåste i nogle normer "Sådan gør man ikke!" - jamen HVORFOR egentligt ikke?

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#34   9. okt Jeg kender mange (inklusiv mig selv), som har været i et fast monogamt forhold, men alligevel forelsket sig i en anden. Det sker altså for rigtig mange, selvom man er i et fast forhold og så længe man ikke handler på den forelskelse, så synes jeg ikke man kan sige, at der er forkert, selvom man er i et monogamt forhold. Jeg vil faktisk mene, at det er en anelse naivt at tro, at man ikke kan være forelsket i to på samme tid, det anser jeg som ønsketænkning, det tror jeg sker for rigtig rigtig mange, især hvis man er i længerevarende forhold - også folk, som kun ønsker at være i et monogamt forhold. At nogen så vil have i både pose og sæk og er i et monogamt forhold udadtil og samtidig har hemmelige elskere ved siden af, det er en hel anden snak. Men at tro at man som menneske kun kan have følelser for et andet menneske, det hopper jeg simpelthen ikke på. Jeg hader tanken om dette, når jeg er i et forhold, for synes at det er en forfærdelig tanke, at min kæreste kan være forelsket i en anden, samtidig med at han er i et monogamt forhold med mig. Men vi er jo ikke robotter og kan sagtens udvikle følelser for en anden, selvom vi har en partner i forvejen, som vi elsker. Der hvor det går galt, er hvis man handler på disse følelser bag om ryggen på ens partner

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#35   9. okt Jeg fortalte i øvrigt aldrig nogen om den forelskelse jeg havde, mens jeg var i et fast monogamt forhold. For det er jo meget forbudte følelser. Jeg har også engang i mine sene teenage år været forelsket i en venindes kæreste. Det er jo helt og aldeles forbudt, men følelser kan man ikke styre, men man kan styre sine handlinger. Og jeg handlede selvfølgelig ikke på mine følelser hverken ifht min venindes kæreste eller da jeg havde en fast kæreste og var forelsket i en anden

• #36   9. okt Helt enig; Alt der der, man ikke kan sige til partneren, og lyver om m.v. - dét holder ikke en meter.

Men hvor meget af det, opstår mon ikke også fordi man ikke får sine behov opfyldt i det forhold man er i? Så kan man så derfra tænke, hvis fejl er det?
    - Er man god nok til at udtrykke behovene, og kan partneren dække de behov der er m.v.?

Og hvor meget opstår så fordi, at der vel sagtens kan være flere mennesker, der sætter de følelser i gang i en? Så må man vurdere hvad de følelser er, og hvad man skal gøre ved dem - er de et tegn på noget andet, eller er den god nok etc.

Følelser er noget sjovt, ukontrollerbart noget - og tricket er vel at kende sig selv godt nok til at kunne finde ud af hvorfor de opstår.
    - Det lyder så let

Men man skal selvfølgelig også alle være enige og indforståede, hvis der skal være flere parter i et forhold - uanset opstillingen. Det der med at luske rundt og lyve m.v. - den er bare ikke acceptabel. Man skal behandle hinanden med respekt.

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#37   9. okt Altså hvis jeg var i et forhold, så ville jeg faktisk helst have, at han holdt for sig selv, hvis han havde en småforelskelse i en anden. For jeg ville ikke kunne rumme at kende til den forelskelse. Hvis han derimod handlede på sådan en forelskelse, så ville jeg have det at vide, så jeg selv kunne vælge, om jeg ville være med længere (hvilket jeg ikke ville). Så ærlighed med måde, vil jeg mene Man har også følelser, når man er i et forhold, som det er bedst at holde for sig selv. Men handlinger skal man ikke fortie/lyve om

• #38   9. okt Jeg ville aldrig kunne være i et forhold, hvor jeg samtidig var forelsket i en anden, men levede med min kæreste. En kæreste, der samtidig var ubekendt med mine følelser for en anden.
    Jeg har været gift i mange år, og jeg gik da jeg mistede mine følelser for min mand dengang. Jeg mener man som udgangspunkt skylder den anden part i et sådan forhold at være ærlig ang følelser og hvor man står henne i forhold til den anden.
    Ville jeg vide, hvis min daværende mand var utro? JA. Ville jeg vide det, hvis han havde udviklet følelser for en anden? JA.
    Forelskelse er det første skridt på vejen til dybere følelser - i min optik.
    Og man bliver kun forelsket, hvis man har engageret sig i en person over noget tid.
    Men det kan selvfølgelig være, at jeg er anderledes indrettet Der skal meget til førend jeg bliver forelsket eller kommer til at elske en person, da jeg skal føle personen er værd at føle tillid til. Og jeg stoler på meget få mennesker.

• #39   9. okt Jeg er helt enig med dig DKK

Fair nok hvis man mister interessen osv - men så må man have nosser nok til at sige det FØR man gør noget ved det andet.

• #40   10. okt Men det er jo folks valg og så længe alle fungere i deres valgte ordning kan det da virkelig ikek komme nogen andre ved

• #41   10. okt @Ulla M
    Jeg tror at der snakkes utroskab.

Der er vel de færreste der kan have ondt i røven over, at andre vælger en anden samlivsform en den gængse.

I et poly forhold er utroskab formodenligt ligeså upopulært som i monogame forhold.

Til gengæld vil jeg tro, at det er nemmere at få lov til at have en kæreste mere.

Følgende sætning vil da klinge hult:

"Nej, jeg er kun til et treparts forhold! Fire det er altså for underligt".

Til gengæld, hvis de alle skal elske hinanden og bo sammen, må det onde fløjtme være svært at finde en mere.

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#42   10. okt Jeg mener så, at det er utopi at tro, at man kun kan have følelser for et andet menneske af gangen. Det er i mine øjne ønsketænkning. Jeg ville da selv ønske, at det var sådan. Især når jeg er i et forhold, for jeg er desværre ret jaloux anlagt, så når jeg har en kæreste, kan kan slet ikke holde tanken ud om, at han bliver tiltrukket af andre. men selvfølgelig bliver han det. Og hvis det s fx er en som han har en arbejdsrelation til, så kan denne tiltrækning altså godt udvikle sig til følelser, uden at det betyder, at han har mistet interessen for mig. Selvfølgelig kan vi have følelser for flere på en gang. Vi mennesker er biologiske væsener ligesom dyr, at de fleste af os så indretter os i monogame forhold af rigtig mange forskellige grunde ændrer ikke på, at man godt kan føle sig tiltrukket af andre, selvom man elsker sin partner. Jeg elskede min daværende partner og havde det rigtig godt sammen med ham. Jeg havde ingen grund til at forlade ham overhovedet. Men jeg studerede med en, som jeg forelskede mig i alligevel. Det var ikke en , jeg gjorde en indsats for at lære at kende, men vi sås rigtig meget pga studiet. Jeg er overbevist om, at det med at forelske sig i en anden, selvom man er i et monogamt forhold sker for helt utrolig mange mennesker uden at det er et tegn på, at ens forhold er slut og man dermed burde stoppe det. Jeg har snakket om det med rigtig mange som har indrømmet, at de selv har prøvet det. Men jeg er slet ikke i tvivl om, at det sker for mange flere, som aldrig kunne finde på at sige det højt det, fordi det er forbudte følelser i en kultur, hvor vi generelt lever monogamt. Og fordi man som her ville risikere at blive mødt af kommentarer om, at så burde man forlade sin partner. Selvfølgelig skal man afslutte sit forhold, hvis man ikke længere har følelser for sin partner, men jeg er ikke af den overbevisning, at man skal fortælle sin partner alt. Hvis man fortalte sin partner hver gang man følte sig tiltrukket af en anden, ville det ødelægge noget tillid helt unødigt. Der er visse følelser som det er fint ikke at involvere sin partner i, fordi det gør unødig skade at fortælle om det. Fair nok hvis man aldrig har oplevet selv at blive forelsket i en anden, mens man var i et forhold. Men altså, hvis man tror, at fordi man har det godt i sit forhold, så er ens partner ikke tiltrukket af andre og ens partner ikke kan udvikle følelser for andre, så må jeg indrømme, at jeg mener man er lidt naiv. Beklager hvis det lyder dømmende og der er selvfølgelig plads til andre holdninger. Men selvom vi lever monogamt, så er vi altså dyr rent biologisk, som reagerer på fysisk tiltrækning af andre til trods for, at vi lever i monogame forhold. Jeg gad faktisk godt se en anonym undersøgelse om emnet. Jeg tror, at det er enormt udbredt, at folk i længerevarende monogame forhold får følelser for andre uden at de af den grund handler på disse følelser. Der skr nok sjældnere i starten af et forhold, hvor man er meget forelsket. Men jeg tror faktisk også, at der selv i en anonym undersøgelse ville være mange, som ville have svært ved at indrømme det, fordi det anses som forbudte følelser i vores kultur

• #43   10. okt Der er masser af individer og arter i dyreverden der er monogame. Alene herhjemme bør der to katte der er. Den ene pga hans op have den anden valgte det. Og det sidste lukkede vores opdrät fie ville kun have killinger med nanoq. Så det er ikke usadvanligt at dyr har en partner

Toulouse er for en race der er kendt som monogame. De lever mest som. Løver

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#44   10. okt Det kan godt være, at der er andre dyrearter som af natur er monogame, men jeg mener ikke, at mennesker er det rent biologisk. Det er kulturelt bestemt, at de fleste af os er monogame

• #45   10. okt Måske. eller også er vi bare som de andre pattedyr - individer snarere end en stor homogen masse? Jeg ved det ikke. Det kan også være en blanding. Og det er nok det sidste. Læring/miljø og så genetik/arv - de er så svære at skille ad

Men det er interessant at tænke over.

Lidt som da jeg fandt ud af at hver femte måge er bøsse - og at det ikke er af nød... eller at chimpanser er kannibaler...eller at pingviner er perverse svin.... ja det er et interessant tidsfordriv at studere dyr (inklusiv os selv )

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#46   10. okt Da jeg gik morgentur med en veninde i morges med vores 2 hanhunde, var der en dreng på nok ca 6 år, som spurgte, om hundene var kærester. Så sagde jeg, nej det er de ikke, de er begge to drenge. Og drengen svarede - to drenge kan altså godt være kærester. Fedt svar! Jeg var faktisk ret imponeret over ham

• #47   10. okt Ja de vokser op med det mere naturligt end min generation: Det er så dejligt

Sad med en vens datter forleden. Hun ville lige fortælle, at hun havde fundet ud af at hun også var til piger. Er du lesbisk spurgte jeg. Nope - begge dele. Okay... cool. Og den lader man falde under eftermiddagsteen Og jeg er ellers vokset op mellem hippier Det er så herligt

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#48   10. okt Der er helt sikkert også nogle biologiske forskelle ifht seksualitet, selvom man ikke skal underkende de kulturelle og sociale aspekter ifht hvordan folk generelt udlever deres seksualitet. Jeg har aldrig gjort en indsats for at sætte mig ind i det, men boede med en homoseksuel fyr for en del år siden og han mente da, at homoseksualitet var biologisk betinget. Og hvad så med biseksualitet og aseksualitet. Hm. Men selvom der nok er afvigere eller hvad man skal kalde det sådan rent biologisk, så vil jeg stadig mene, at man kan sige noget generelt omkring menneskets seksualitet rent biologisk. Mænd er rent biologisk programmeret til at sprede deres gener. Jeg har en veninde, som altid sørger for at have sex med sin mand, inden han skal i byen, fordi hun har læst, at mænd sådan rent biologisk efter en udløsning er mindre fokuserede på at få spredt deres gener, for det er jo allerede klaret Hun har en fantastisk mand og jeg er sikker på, at han ikke ville være hende utro, men jeg tror faktisk ikke, at det er helt fejlslagent tænkt alligevel. Er man fx i et monogamt forhold, hvor man ikke længere har sex, så er jeg overbevist om, at der er meget større risiko for, at en af parterne ender med at være utro. Også selvom begge parter stadig elsker hinanden

• #49   10. okt Tænk sig det tror jeg ikke. Da jeg var ung troede jeg sex var enorm vigtigt i et forhold. Det er helt modsat har jeg fundet ud af. Hvis du virkelig elsker en, så er det seksuelle et plus ikke et must. Og på mange måder kan kærlighed sammenlignes med et dybt dybt venskab.

Og der er utallige måder at vise nærhed og berøring. Et kram, et kys et lille blik et smil

Sex er rart, men mistede min mand førligheden i morgen, ville jeg stadig elske ham og aldrig være ham utro, selvom det seksuelle var helt væk. Jeg ville endda være ham tro hvis han lå i koma

Jeg tror måske bare der er forskel på individer. For mig er det seksuelle næsten det mindst vigtige i et forhold.... Ærlighed er vigtigst. Også at sige jeg har ikke lyst - og blive accepteret for det

Ang din veninde: Jeg håber hun gør det fordi hun har lyst Ellers skal man jo ikke have sex...

• #50   10. okt Nu i nævner underlige ting om dyr, bliver jeg simpelthen nødt til at fortælle, hvad virkeligt kom bag på mig.

Hop lige med på denne.

Tænk hurtigt over hvor gammel en grønlandshaj kan blive?

Nej, du gættede forkert.

Først troede de 250 år.

Så blev det 450 år.

Så fangede de en på 512 år.

Nu er teorien omkring 650 år... 650 år det er simpelthen helt vildt...

Beklager mit ot. Men det er da sjovt at tænke på.

• #51   10. okt Oh my 650 år! Jamen det er det jeg mener! Etologi og biologi er de to fedeste fag jeg nogen sinde har haft.

• #52   10. okt er det ikke også noget med at skildpadder (både til lands og til vands) kan blive sindsygt gamle?

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#53   10. okt Der er selvfølgelig meget stor forskel på, hvor stort ens seksuelle behov er. Fx er der jo en grund til, at det primært er mænd, som går til prostituerede. Og det er ikke ualmindeligt, at mænd som går til prostituerede er i et fast forhold. Det er nok meget sjældent, at kæresten/konen er bekendt med, at han går til en prostitueret. Jeg havde en veninde, som havde en mandlig ven, som arbejdede som escort. Han sagde, at utrolig mange af hans mandlige kunder levede i heteroseksuelle faste forhold. Mange af dem havde kone og børn. Jeg har læst forskellige artikler om mænd, som går til prostituerede, selvom de er i et forhold. Det generelle de siger, er at de har seksuelle ønsker, som de enten ikke tør fortælle til deres partner om eller, at partneren ikke vil være med til dem. Og nogle mennesker som er single har et sexliv nogle gange med mere eller mindre fremmede, som de hvert fald ikke er i et fast forhold til. Fordi de har et seksuelt behov, som de gerne vil stille, selvom de ikke er i et forhold. Mange beskriver det som et ufravigeligt fysisk behov, men hvis jeg ikke har en kæreste, så har jeg altså heller ikke et sexliv. Jeg har på ingen måde lyst til at have sex med en mand, jeg ikke har et følelsesmæssigt forhold til. Eller jeg har ikke lyst til at udleve det. Jeg kan godt føle en seksuel tiltrækning, men jeg har ikke lyst til at handle på den, hvis det ikke er en mand, jeg har et følelsesmæssigt forhold til. Pt har jeg ikke haft en kæreste i 7 år og det har intet problem været for mig overhovedet ikke at have et sexliv i den periode. Men jeg ville virkelig ikke være glad for at være i et fast forhold til en mand, som var aseksuel. Der er mange ting som er vigtige i et forhold, men for mig er seksualitet en vigtig del af at være i et kærlighedsforhold. Og ja, min veninde gør det selvfølgelig kun, fordi hun også har lyst

• #54   10. okt Det der med at være aseksuel så jeg et program om. Det er faktisk helt vildt spændende. Og svært at forstå... lidt i stil med at en blind ikke ser noget... heller ikke sort eller som mig, hvis jeg lukker øjnene.... Jeg havde aldrig hørt om det før

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

#55   10. okt Min fætter som vist er omkring 25, tror jeg, vil enormt gerne have en kæreste, men han stopper det igen, så snart pigerne synes, at det skal udvikle sig til noget seksuelt. Han har slet ikke lyst til at have et seksuelt forhold. Han har mange forskellige udfordringer og han betegner ikke sig selv som aseksuel, jeg tror ikke, at han kender begrebet. Men det er vel egentlig det, han er. Han har det svært på rigtig mange måder og bor på et specialpædagogisk bosted, men det gør det ikke nemmere at være ham, at han ikke har lyst til at følge normerne ifht at man har et seksuelt forhold, når man er kærester. For ja, han vil helt enormt gerne have en kæreste. Som du også er inde på Lens, er der jo enormt mange andre aspekter af et kæresteforhold end det seksuelle. Jeg tror faktisk, at det er nemmere at være aseksuel, hvis man er relativt ressourcestærk, så man kan finde ud af at sætte ord på det og fx opsøge nogle, som har det lige sådan. Det er nok pt et større tabu at være aseksuel end at have andre afvigende seksuelle præferencer. Lige ifht min fætter, er jeg i tvivl om, hvorvidt det er fordi det gør ham nervøs og han måske får præstationsangst, eller om det rent faktisk handler om, at han bare ikke har lyst. Han ligger ikke indenfor det normale intelligensområde, så det eneste han giver udtryk for, er at han synes, at det er irriterende, at pigerne vil det

• #56   10. okt Jeg tror der er flere der er aseksuelle, men som måske ikke ved at de er det. Og så føler de sig "mærkelige"

• #57   10. okt Stine: Det med ingen sex, uanset om man er aseksuel, eller der af den ene eller anden grund bare ikke sker noget hanky panky, er total tabu. Og det gør det bare ikke bedre eller mere åbent, når folk i den offentlige debat mener et forhold er dødt, hvis man ikke har haft sex i en måned, kun undskyldt af graviditet eller alderdom. Det gør ikke ligefrem at det er noget folk har lyst til at snakke højt om så, fordi de og deres evt forhold bare bliver dømt med det samme.

Det er et emne jeg så tit har lyst til at tale højt om, men jeg tør ganske enkelt ikke, fordi jeg ved jeg bliver mødt af fordomme, og folk der ryster på hovedet, ruller med øjnene, og mener jeg bare er sær.

Kommentér på:
Er du bigamist?