{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ulovlige hunde.
  • #1   10. nov

• #2   10. nov Men skal der ikke mere til end at politiet eller nogen tilfældige mennesker syntes hunden ser ulovlig ud.
    Er det nok den gamle nabo syntes han ikke kan lide hunden og ringer 114

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 34 Følgere: 460 Emner: 121 Svar: 3.980
    #3   10. nov Hvorfor blive ved med at købe den type hund uden tavle? Om jeg begriber det.
    Der er søreme kommet maaaange boxerblandinger efter forbudet

Men fornuftigt at de ikke sender den på et internat!

• #4   10. nov Min nabo har hentet en blanding på 14 måneder der skulle være oeb og staffordshire terrier
    Hmmmmm

• #5   10. nov Jeg så godt opslaget på Facebook...

hvis bare ejer gad tage ansvar for egne handlinger.. seriøst en (eftersigende) boxer, rottweiler, cane corso blanding.. det jo en sindssyg blanding

• #6   10. nov Nej, det er ikke nok.

Det er måske nok til at politiet reagerer, det skal de jo, men de henter jo ikke bare, hvis ikke hunden ligner.

• #7   10. nov der er flere hunde, der er hentet promte efter Frigg og Marley sagen...

"Ja så er vores lille Emma også blevet hentet af politiet Nogle naboer har anmeldt hende til politiet og hun blev hentet i mandags. Hun står nu til en aflivning Emma er den bedste, sødeste, kærligste og trofaste familiehund. Emma er 10 år gammel og er født før hundeloven trådte i kraft! Hun elsker børn og andre hunde. Hun har aldrig angrebet nogen! Men nogen har haft ondt i røven og har fået vores stakkels baby fjernet fra hendes trygge hjem. Hun sidder nu i et bur uden kærlig kontakt. Min datter er fuldstændig ødelagt og kan ikke få hendes dagligdag til at fungere. Vi er allesammen knuste over denne behandling. Jeg tænker på Frigg og Marley der lige har tabt kampen til politikerne! Jeg er så ked af det Jeg forbander hele denne fuldstændig uretfærdige hundelov væk! Emma, jeg kæmper for dig hele vejen. Du er den skønneste hundebasse og du er så elsket jeg håber at folk vil DELE denne status, så vi kan få mere fokus på dette uretfærdig system der taget vores elskede familiemedlemmer fra os"

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#8   10. nov Hvis der blot skal én sur nabo til før end den meldes og kræves aflivet, så er det mig en endnu større gåde at man TØR købe mystiske blandinger der kan ligne noget fyfy.

Havde hunden overhovedet generet nogen? Overfaldet eller bidt hund eller mennesker? Det lyder jo ellers til at have været en velfungerende hund?

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#9   10. nov Hvis emma er fra før forbudet så ville man da ikke fjerne den? Eller har de evt ikke overholdt jrav om mundkurv og kort fast snor?

• #10   10. nov Emma skulle efter sigende være 10 år, og dermed fra før loven, hvis ejer altså har haft den fra hvalp.

• #11   10. nov Hvad kan det så være den er hentet? hmm...

• #12   10. nov ""Jeg tænker på Frigg og Marley der lige har tabt kampen til politikerne!""

For hverken avler eller køber har på nogen måde ansvar i den sag....

• #13   10. nov Der er flere ting i Emma sagen som de ikke vil svare på og et bud lyder at det er fordi hun har skiftet ejer.

• #14   10. nov Jeg TÆNKER lidt om de simpelthen har strammet op, fordi at folk er for lade..

stakkels politi mænd der skal være bussemænd i sagen, og som går al lort i hovedet fordi at de overholder deres pligt...

• #15   10. nov Jeg er 99 på at de har brudt loven med Emma. Hun er ikke "bare" hentet.
    Men ja, selvfølgelig er det synd for en 10 år gammel hund.

• #16   10. nov zenta: men åbenbart ikke snydt nok til at man gider overholde loven

• #17   10. nov Så forkert at den hund skulle aflives fordi den ligner (måske også er) noget ulovligt. Men begriber ikke at man tør anskaffe sig sådan en hund nu når loven ER sådan.

• #18   10. nov Nej .. Jeg kan nemlig se på opslaget at ejer ikke svare på hvorfor hun er hentet og at en "talsmand" nu skriver at familien ikke skal udtale sig.
    En 10 år gammel hund bliver ikke hentet uden grund.
    Men hun kan jo takke sine ejere for ikke at overholde loven.

• #19   10. nov zenta: ren piveri, og for at få en masse medieynk, selvom at det er dem selv der har fejlet - samme smører hver evigt eneste gang..

• #20   10. nov Jeps. Jeg tager mig til hovedet over de kommentare.
    Det er det samme om og om igen med hundemordere, magtliderlige politifolk, at mennesker selv burde aflives, at man igen afliver en uskyldig hund..
    Ikke en kæft tager ansvar og overholder loven!

• #21   10. nov Jeg forstår godt, at ejerne bliver kede af det, og har brug for at give nogen skylden...

Når man sidder i det, er det måske svært, at give sig selv skylden, for det ens hund nu skal udsættes for.

Jeg ville ønske folk ville tænke sig om og overholde loven, i stedet for at gå imod den, som en 5 årig der ikke får sit slik...

De eneste tabere er hundene..

• #22   10. nov Enig. Hvis man overholdte loven, så ville man ikke se de sager.
    Selvfølgelig bliver folk kede af det, men de kan takke dem selv.
    Loven er 7 år gammel.

• #23   10. nov Mit indtryk er at bestemte typer søger bestemte typer hunde
    Folk med ikke stamtavle hunde løber en risiko med de typer af hunde, og er vel egentlig selv skyld i forvirringerne om racerne.

• #24   10. nov Enig John...

• #25   10. nov Og så må det være rigtig grimt at være "naboen" til disse hunde, for "naboen" kan hurtigt komme ud for noget væmmeligt, sådan som folk pisker en stemning op i de kommentarer.

Men EL, Liste Ø, er imod loven om listehunde.

• #26   10. nov netop. loven er 7 år gammel, og MEGET, som i rigtig meget omtalt, så der er slet ingen undskyldning for ikke at overveje sit valg af blanding.

jeg ville da blive enormt ked af det hvis de kom og hentede Rollo, og selvfølgelig vil man have trang til at smide skylden andetsteds, men de vælger jo aldrig at acceptere at de tog et forkert valg, det er for evigt alle andres skyld...

synd at hunde ikke betyder mere for hverken avlerne eller køberne...

noget jeg faktisk har bidt mærke i, er at racen altid omtales med "vidst nok"...

• #27   10. nov Jeg synes det er en skam. Den liste er udokumenteret. Omvendt bevisbyrde gør alt værre, og der aflives hunde uden grund og alene pga noget de måske ligner.... Det er ikke hvad jeg forstår ved dansk retssikkerhed, men populismen længe leve.

• #28   10. nov #7
    Emma har skiftet hjem. Hun er, som jeg har forstået det, hentet da det er et permanent ejerskifte...

• #29   10. nov Vildt.... en hund, der intet har gjort i 10 ÅR, skal dø fordi den skifter hjem. Skulle politiet ikke tage og løse noget alvorligt kriminalitet i stedet....

• #30   10. nov Sådan set er loven og hvis personen ville have kæmpe til sidst ende .så
    er det meget svært når det politi som snakkes om. lov er lov . men
    hvis man ved .til og starte med have haft en dyrlæge på som er set og papir
    på racen. så kan jeg kun se fejlen er hos ejeren selv

• #31   10. nov Jeps og så er Emna jo heller ikke hentet uden grund.
    Hun kan takke tidligere ejer.

• #32   10. nov Der er råbt og skreget på dyrepoliti NU, og hver kreds fik et antal betjente uddannet til at tage sig af dyresager = dyrepoliti.

Mit gæt er at det netop er disse betjente, der henter de ulovlige hunde, ikke dermed sagt at de ikke kan fange en morder, men forskellige betjente har forskellige sager, og det er vel fint??

Politiet løser også alvorlig kriminalitet.

Emmas ejere har overtrådt dansk lovgivning, de tages og så er der en straf.

Sådan fungerer det i Danmark.

• #33   10. nov Men så må Emma da tilbage til sin gamle ejer. De kan da ikke bare aflive den. Det er sgu noget pjat.

Når det er sagt så må folk altså til at tage sig sammen og så overholde den lov.
    Jeg syntes loven skal ændres men det bliver den da aldrig når så mange bryder den.
    Åh hvor har jeg det altså dårligt når hunde der er sunde og raske bare bliver aflivet uanset årsag

• #34   10. nov #29
    Lens mener du at politiet skal sortere i anmeldelserne ?

Hører tit at folk brokker sig over at deres anmeldelser ikke tages alvorligt.

Syntes at loven tilsyneladende virker og folk må lære at holde sig fra tvivlsomme mix'er

• #35   10. nov AG, og hvad skulle så forhindre forrige ejer i at finde Emma et andet hjem?

• #36   10. nov Det bliver vi aldrig enige om, så I kan poste alle de indlæg I vil. Det ændrer ikke min holdning. Når en hund ikke har gjort noget i skide TI ÅR, så kunne man sagtens se gennem fingre med at den er flyttet. Det er flueknepperi. Og ikke hvad jeg forstår ved seriøst politarbejde.

Ja lov er lov - og alle bryder love hver dag. Lad den rene kaste den første sten. Jeg kørte for stærkt i morges, så jeg må hellere lade stenene blive i lommen.

Kæft det er vildt at bruge tid og ressourcer på at hente en ti årig hund, der aldrig har gjort noget alene fordi man TROR den er ulovlig...

• #37   10. nov John: Det gør politiet jo allerede. Det ved DU da også godt.

Sidst jeg snakkede med politiet i Viborg om loven sagde de, at hvis man ikke bryder loven, så kommer de ikke. De har ikke tid til at rende rundt på gaden og tjekke folks hunde, fordi de ligner noget der måske en gang har snust til en amstaff. Så overholder man loven, så møder man dem ikke. De bruger til gengæld RIGTIG meget tid på at hente fru Jensen puddel, der igen igen uden hundetegn er stukket af....

Det var beskeden. Det synes jeg er en ret fin tilgang. Havde Emma boet i Viborg boede hun her nok endnu. Er det fair? Nej. Men politiet sorterer i anmeldelser og ressourcer. Naturligvis

• #38   10. nov Emma er ikke hentet på race. Hun er ikke hentet fordi man "tror" noget. Hun er hentet fordi hun ikke må skifte hjem grundet race.

• #39   10. nov Stakkels hunde. Sælgerne og købere har jeg ikke noget at sige til. Jeg synes at man i lang tid har forsøgt at forklare folk, at det er tåbeligt at købe en hund der ligner noget ulovligt uden stamtavle, men de har jo ikke ville lytte.

Men derudover synes jeg det er skrækkeligt hvordan der bruges ressurser fra politiet til dette. Jeg stod ansigt til ansigt med en tyv den anden aften og de optog ikke engang en rapport over min opringning.
    Synes de har nogle underlige prioteringer.

• #40   10. nov Zenta - min pointe er den samme. Lad endelig ikke den gå dig forbi, med mindre du kan ignorere mine indlæg, hvilket jeg gør ved dine så måske du skulle forsøge det den anden vej også, nu du er på filter. For du får ingen debat med mig og jeg kan ikke flyttes på min holdning her. Så prøv at ignorere. Tak

• #41   10. nov Men derudover synes jeg det er skrækkeligt hvordan der bruges ressurser fra politiet til dette. Jeg stod ansigt til ansigt med en tyv den anden aften og de optog ikke engang en rapport over min opringning.
    Synes de har nogle underlige prioteringer.

I rest my case John. Men det viste du jo godt, før du skrev det

• #42   10. nov Måske har ejer fejlet og måske ikke - vi ved det ikke - og får det sikkert aldrig at vide.
    På mig virker det lidt somom at det er blevet sådan at anskaffer man sig en brindle eller broget korthåret hund så er man pinedød nødt til at sørge for at købe en model med stamtavle. Ellers risikere man at en eller anden nidkær hr eller fru Indigneret får ondt i popo'en og anmelder at man har en ulovlig hund
    Jeg må tilstå at jeg ikke kan se nogen amstaff i Baxo. Og tænk at føle sig presset til at aflive sin hund for noget som ikke engang er sikkert. Jamen, hurra for omvendt bevisbyrde
    Jeg har selv haft en oplevelse sidste vinter, hvor hjertet kom lidt op i halsen på mig pga hundeloven. En mand i den lille by hvor jeg bor. En mand som jeg aldrig har haft nogen former for kontakt med - før den dag hans to labradors rendte igennem det faldefærdige hegn han har om sin have - tillod sig at anmelde Perle for at have overfaldet og bidt hans hunde. Det der skete var hans hunde brød ud af deres have og røg lige i hovedet på Perle. Perle sagde 'lad dog være med det' og mere skete der simpelthen ikke: Hans hunde rendte ind i haven igen og vi gik videre. Perle var i snor, som hun ALTID er pga af sit jagtinstint og fordi jeg er pinligt bevidst om hvad folk synes om en løs Dobermann. Hans hunde flejner altid ud ved hegnet, når der hår nogen forbi - hvad enten der er hund med eller ej. Perle har lært at ignorere det og bare traske forbi. Nu er jeg den jeg er og måske derfor troede politiet umiddelbart på mig, da jeg sagde som det var, at hvis nogen var blevet overfaldet så var det vist min hund. Og da manden så heller ikke kunne fremvise bidhuller i sine hunde blev der ikke mere ud af det. Det kan jo være at sagen havde fået et andet udfald, hvis jeg havde været en anden type, der fx gik i panik eller blev skræmt eller 'hys'. Og det er da ikke iorden at det skal være sådan. Pågældende mand har dog været så 'venlig' at fortælle historien om at min Dobermann har skambidt hans labdrador vidt og bredt i byen og en hel del har troet op den Derfor tænker jeg at uanset hvad så er det dælme ikke iorden at man kan komme og hente folks hunde bare fordi nogen har set sig sure på en. Det kan jo altså sagtens være tilfældet i de to omtalte sager.
    Og så kan jeg kan simpelthen ikke forlige mig med at man kan blive 'dømt' uden at have begået noget kriminelt.

• #43   10. nov Hahaha

• #44   10. nov #37

Jeps men de 2 betjente som har hentet hunden har fået besked på det, så udskælden skal placeres korrekt og i sidste ende på Christiansborg

Jeg mener blot som tidligere skrevet at man skal være varsom med hvilke typer hunde man køber.

Når vi køber bil køber vi alltid med reg attest.

ps jeg er ikke på Facebook så kender kun historien fra avisen.

• #45   10. nov Hvad skal dyrepolitet så lave, hvis ikke de f.eks skal hente ulovlige hunde??

Hvis politiet ikke har " ressurser " til indbrud, så skal der måske ses på pengene til politiet, og det er en sag for folketinget.

Her på Vestegnen har de næppe mandskab til ulovlige hunde eller indbrud, det har de givet på Bornholm.

Den jyske betjent, der lige nu ikke laver noget, han stormer jo ikke til Ballerup for at opklare et indbrud, vel??

• #46   10. nov Jeg 'skyder' på ingen måde på politiet. Det er vores lovgivende forsamling der har lavet det stykke mak-værk af en hundelov.

• #47   10. nov Hørt Mette Enig til begge dine indläg

• #48   10. nov Maj-Britt med hensyn til det indbrud jeg stod i og havde taget tyven på fersk gerning havde helt sikkert ikke noget med økonomi at gøre. Jeg aflevere tyvens telefon dagen efter som han havde tabt, og den ville de bare placere i hittegods

• #50   10. nov Lens, har du ikke mig på filter??

• #51   10. nov We dont have to be uvenner

Forslag ønskes.
    Mener selv at det er skødesløst at være så ukritisk når man anskaffer hund, men måske er det bevist hos visse typer at netop ville have en sådan.

Hvorfor kan man ikke "nøjes" med en lovlig hund.?

• #52   10. nov Fordi ens blanding måske er lovlig... Hvorfor må man så ikke eje den john

Jeg synes I øvrigt det er usmageligt at sidde online og dømme. Det har vi Domstolen til

• #53   10. nov John, jeg tænker det samme, er man til lidt culottekæber, striber og brede lår, så er der DKK racehunde med tavle, der fint opfylder disse ønsker.

• #54   10. nov Jo det er politiets skyld. Og dyrlægens. Og farmors.
    Altid nemmere at skyde med skarpt mod alle andre end at tage hovedet ud af r*ven og overholde loven.
    Til at brække sig over.

Havde Emmas ejer overholdt loven omkring at ulovlig race fra før forbud ikke måtte skifte ejer, så var hun heller ikke i politiets varetægt nu.
    Sjovt nok.

• #55   10. nov #52
    Problemet er bevisbyrden.
    Muskelhunde eller lignende interesserer mig nada, udover at de i nogen tilfælde er smukke.
    Jeg mener at det er et spil i lotteriet som nuværende lov er lavet.

• #56   10. nov Og den lov er så simpel at overholde.

• #57   10. nov Nemlig, det kræver ikke så meget.

• #58   10. nov Vi bliver ikke enige John

• #59   10. nov Med hunden i start indlægget synes jeg at det var en fornuftig beslutning ejer tog. Ingen grund til at udsætte aflivningen og en hvalp skal ikke sidde på et internat.

• #60   10. nov #58
    Nej men så er vi enige om meget andet

Jeg har blot en ide om at hvis man vil undgå problemer vil det nok være en god ide med en reg attest på vapsen, når vi snakker muskellignende hunde.

• #61   10. nov Jeps, køb med stamtavle. Så svært er det faktisk ikke.

• #62   10. nov Emma skal heller ikke sidde længe

Igen, stamtavle på hvalpen.

• #63   10. nov Jeg håber ikke at Emma kommer til at sidde længe.
    Ingen hund har fortjent at sidde på internat. Havde hendes ejer overholdt loven, så var der slet ingen sag og Emma var derhjemme.

• Jinx
    Jinx Online Tilmeldt:
    jan 2014

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 2.037
    #64   10. nov Selv en lab og jack russel blanding kan komme til at "ligne" der er noget ulovligt i, loven er tosset og alle medium+ blandingshunde med kort pels kan risikerer at blive aflivet pga. mistanke.

Er hensigten at man skal dokumenterer alle hundes ophav ned til tåspidserne, og de ikke må minde om noget forbudt, så må man jo lave en anden tosset lov der forbyder blandingshunde eller hunde uden tavle.

Hvad pokker ligner det at tillade blandingshunde, og så bagefter gå rundt og plaffe dem man synes kom til at ligne der kunne være noget ulovligt i!

• #65   10. nov Hvis man er ude efter en blanding af lab / JR, så vælger man, enten lab eller JR, og med tavle. Så er vovse i sikkerhed.

Skal man absolut have en blanding, fordi de aldrig er indavlede, aldrig syge, ikke nervøse, ikke snobbede og whatever, så køb en efter tavleforældre, tag DNA af alle 3. Så er vovse i sikkerhed.

Køb en blanding, der under ingen omstændigheder kan ligne noget forbudt, og dem er der rigtig mange af. Så er vovse i sikkerhed.

Køb en kat. Lad være med at have hund.

Der er mange løsninger.

• #66   10. nov #45 - Nej - vi har stor underbemanding på Bornholm.

• #67   10. nov Er det kun FCI stamtavler der er gældende, når man skal sikre sin hund?

• #68   10. nov #67
    Som det er nu er det kun DKK der er under FCI.(mig bekendt)

• #69   10. nov Det er let for os her at sidde og sige at loven er let at overholde. Men er det også let for en førstegangshundeejer ? Jeg har da haft førstegangshundeejere på hvalpehold med noget, der lignede Baxo. Det er første gang de har købt hund og de er faldet for en sød brindle korthåret blanding af ca mellemstørrelse. De aner simpelthen nada om hundeloven og den omvendte bevisbyrde osv. Hundeverdenen er ganske enkelt en helt ny verden for dem. Dem møder jeg nogle stykker af om året.
    Og ja, i princippet har alle danskere pligt til at sætte sig ind i al den lovgivning der gælder på områder de bevæger sig ind på. Og ja, man er faktisk selv ude om det, hvis man vælger en hvalp der ligner Baxo uden at have dokumentation for at der ikke er tale om en ulovlig hund. Det er der mange der slet ikke aner.
    Og ja, jeg kunne sikkert være ret ligeglad; jeg har jo mit på det tørre. Jeg er ikke tiltalt af racer med tungt underansigt og brede lår. Hundeloven får mig nok bare til at se rødt pga den gang lovsjusk, der blev lavet og jeg føler at fordi den omvendte bevisbyrde virkelig strider imod vores retsikkerhed om uskyldig indtil det modsatte er bevist.

• #70   10. nov Det kommer vel an på, hvem du spørger.

Jeg vil påstå at enhver gyldig tavle her i landet er gældende, DKK, DDH, DRU og hvad de ellers hedder, SKK, NKK, men vi så at hjemmelavet tavle og påstand om klub i Tyskland IKKE gik hjem.

• #71   10. nov Vi har da omvendt bevisbyrde andre steder, ikke?

• #72   10. nov En stamtavle kan vel aldrig være et bevis uden DNA test

• #73   10. nov Nej, hvis man tror at alle snyder og bedrager, så kan tavlerne ikke bruges.

Så kan intet vel bruges og så kan mine 3 i princippet indeholde noget ulovligt i led 77.

• #74   10. nov #71 - jo, der er omvendt bevisbyrde andre steder også.
    Hvis en kvinde fx. bliver fyret i forbindelse med graviditet/barsel, så er det virksomheden, der skal bevise at det IKKE er graviditeten, der er årsagen.

• #75   10. nov Og i SKAT, hvor en skulle bevise, hvor tit han var i DK.

I købeloven.

• #76   10. nov På den ene side kan jeg absolut godt se, hvor frygteligt det må være at få revet sin hund fra sig sådan - og at man er nødt til at reagere mod ét eller andet.
    På den anden side sidder jeg også og bliver så frustreret af at læse de facebook-opdateringer, fordi folk vader rundt i det hele og ikke aner op og ned i lovgivningen.
    Så snakker man om at "han havde ikke gjort nogen fortræd", men det er jo ikke dét, det handler om - skambidsparagraffen kan ramme alle hunde, og det er jo altså ikke derfor, din hund er blevet taget, det er i og for sig komplet irrelevant...

Jeg er så utroligt træt af at se, trods utallige opfordringer og aflivninger og advarsler, at folk stadig (!) køber en sød lille nuttet rotte/boxer osv blanding, for "sælger siger jo at det er en rottweiler-blanding". De sætter sig ikke ind i loven overhovedet, de fleste sætter sig ærlig talt heller ikke ind i de racer, hunden er blandet af... de er totalt ignorante om deres eget ansvar.

Men jeg ved også godt, at jeg måske er ret sort/hvid omkring det. Det må uanset hvad have været helt ufatteligt hårdt at aflive sin blot 5 måneder gamle hvalp Jeg kan bare mærke, at jeg distancerer mig, når jeg læser sådan en beretning komplet blottet for personligt ansvar.

• #77   10. nov Jeg sakser lige:

"" Formanden fra fair dog skriver sådan , så tænk lige lidt over koncekvenserne for hvad et evt DNA register bliver inden man råber op . Det kan komme til at koste rigtig mange hundeliv "" og ""Bruger man den test som gen-base er der utrolig stor risiko for, at mange andre racer pludselig ryger med under de nu forbudte hunderacer.""

• Jinx
    Jinx Online Tilmeldt:
    jan 2014

#78   10. nov "Hvis man er ude efter en blanding af lab / JR, så vælger man, enten lab eller JR, og med tavle. Så er vovse i sikkerhed. "

Nu findes der altså bare folk der ikke har interesse i renracet, der findes også folk der ikke har råd til at købe med tavle... og hvis man SKAL købe med tavle for at sikre sin hund mod aflivning, så bliver man også nødt til at lovgive på området.. altså forbyde blandingshunde.

Ellers må man være mere præcis i den rådne lov og skrive at ALLE blandingshunde eller hunde uden tavle kan risikerer at blive aflivet hvis de ligner noget forkert, og derefter præcisere "forkert".... for det er jo det der sker, og som mange i sin vildeste fantasi ikke kunne have forstillet sig... det er nemlig så grotesk at folk ikke tror på det er rigtigt.

• #79   10. nov Så må de undvære hund, hvis ikke de har råd.

Det er jo ikke en menneskeret at have hund, vel??

Der er ingen grund til at forbyde blandinger, det vrimler med blandinger, der på ingen måde kan komme i klemme, så ofte til højere pris end en tavlehund, men det er en detalje.

Loven er 7 år gammel, brug hovedet og ingen hunde bliver aflivet.

• #80   10. nov Nu er det jo ikke en menneskeret at have hund, og har man ikke råd til indkøbet, har man nok heller ikke råd til mad og dyrlæge.

edit: Aee Mai-Britt var tastehurtigst.

• Jinx
    Jinx Online Tilmeldt:
    jan 2014

#81   10. nov Hvad med dem der bare ikke ønsker en renracet?

• #82   10. nov Så køber de en hvalp, der er blandet af havaneser og pudel. Eller undværer hund.

• #83   10. nov Jinx - hvad skulle argumentet være, for ikke at ønske en renracet?

• #84   10. nov Nu findes der jo ingen hunde der er racerene, men der findes hunde med eller uden tavle.

• #85   10. nov Der findes da også renracede/ægte, som ikke har tavle. Hvor forældrene har, men hvalpene af den ene eller anden grund ikke har.

• Jinx
    Jinx Online Tilmeldt:
    jan 2014

#86   10. nov "Så køber de en hvalp, der er blandet af havaneser og pudel. Eller undværer hund"

Burde man så ikke være lidt mere præcis i loven hvis det virkelig skulle være nødvendigt?

Så det i siger er: Ingen store blandingshunde, ingen korthåret mellem+ blandingshunde eller uden tavle, folk der ikke har råd til tavlehund burde ikke eje en hund, folk der ikke vil have ren-racet hunde må nøjes med puddelblandinger?

Skal rødhåret mennesker også have en bøde for at gå tur med en schæfer?

• #87   10. nov #73

Hvorfor skal vi gå udfra, at DKK opdrættere snyder mindre end opdrættere af hunde uden stamtavle? Ej, sådan fungerer det jo ikke, når man skal bevise noget. Og et stykke papir på afstamningen er altså intet værd som bevis, hvis man ikke DNA tester.

• Jinx
    Jinx Online Tilmeldt:
    jan 2014

#88   10. nov Jinx - hvad skulle argumentet være, for ikke at ønske en renracet?

Hvis alle ville vælge renracet, ville man stå med deforme indavlede syge hunde efter en årrække... der er mange mennesker der har hund, og hvis produktionen af renracet øges i stor stil, tror jeg 100% at racerne langsomt ville blive ødelagt... altså mere end de er i forvejen

Det åbner også for snyd med tavler mere indavl etc etc... mange folk er jo grådige og tænker profit før sundhed.

Altså hvis du kun har råvarer til at lave 1 liter vodka og du har 100 kunder der gerne vil købe... så er der med garanti nogle der ville blande det op og håbe kunderne ikke opdager det.

• #89   10. nov #88
    Jo men behøver man at blande det op med ulovlig hund ?

• Jinx
    Jinx Online Tilmeldt:
    jan 2014

#90   10. nov "Jo men behøver man at blande det op med ulovlig hund ?"

Nej det siger jeg heller ikke man ville gøre?, jeg snakker om at blande det op med dårlig gen-materiale og at se igennem fingre med arvelige sygdomme etc.

• #91   10. nov Tror at man kunne skrotte listeloven, hvis man ikke havde typer som absolut skal have disse "seje hunde" tænker bla på typer a la hele Linse segmentet.

Selv en pitbull ville være fredelig i de rette hænder.

• Jinx
    Jinx Online Tilmeldt:
    jan 2014

#92   10. nov Det er ren og skær heksejagt, og mange i DK står klar med høtyven og ser ulovlige hunde alle vegne... det er modbydelig menneskelig adfærd, styret af frygt og en forskruet opfattelse af rigtigt og forkert.

• #93   10. nov sådan set selvom det er en blanding race behøver den ikke være avle forkert på
    jeg har set mange forskelle racer som er blande sammen , men som er lovlig nok (: men lov er lov og skal overholdes

• #94   10. nov
    ""Selv en pitbull ville være fredelig i de rette hænder. ""

Hvad er den så i den forkerte hænder?

• #95   10. nov i visse tilfælde hvis man indbærer mundkurv under tur
    så kan jeg ikke se problemet. med mindre person .som har denne race
    ikke tænker sin om. hvad der indgår med til racen

• #96   10. nov Og ikke have råd til at købe en hund med (fup)tavle, den holder ikke, for der kan spares op. Ingen siger jo at vovse skal købes samme dag, man kommer i tanke om at der lige mangler en hund i huset.

• #97   10. nov #92
    Jeg tror såmænd bare at der er utrolig mange mennesker i dk der ikke kan lide hunde. Og de hunde der så ligner noget ulovligt dem kan de melde og så kommer de væk.
    De andre kan de kun brokke sig over hvis der ligger en klat en sted, hvis den siger vov eller går tur uden snor.
    Vi hundemennesker er vist bare lidt for naive med hvad andre tænker om vores hunde.

• #98   10. nov Ja, der er omvendt bevisbyrde på andre områder. Hundeloven er i øvrigt skruet sammen som i Norge, og i Norge er der domme der falder ud til begge sider. Så det er ikke umuligt at løfte bevisbyrden.

Med hensyn til bevis, kan vi ikke bruge Frigg og Marley-sagen til så meget, for det skinner tydeligt igennem, at FD tabte sagen, fordi FD ikke bare én, men to gange, havde forsøgt at fabrikere bevis, ved at stille ledende spørgsmål. I øvrigt fremlagde FD ikke dokumentation, trods adskille opfordringer - det kan man tage som at den historie de påstod, ikke helt var sandheden.

Hvis man en dag keder sig, bør man læse hele landsretsdommen - den forklarer faktisk rigtig fint hvad der kræves for at løfte bevisbyrden.

Det bliver i øvrigt fremhævet i dommen, at det ikke kun er DKK/FCI tavler der er godkendt som dokumentation, men at hvis der er tvivl om tavlens bevisværdi, vil det blive undersøgt nærmere.

Det kunne være interessant hvis FD, eller nogle af de andre der hellere profilerer sig som at være på tværs, faktisk fik sat gang i en debat om hvilken konkret dokumentation, der vil kunne løfte bevisbyrden. Det vil gøre at blandingsejere kan søge råd og vejledning om, hvordan de sikrer sig bedst muligt, i stedet for at famle i blinde med FD som førerhund...

• #99   10. nov Det er egentlig lidt pudsigt, at "alle" de der mennesker, der ikke kan lide hunde og derfor indimellem melder nogle, åbenbart har mere styr på listehundeparagrafferne og listehundeudseende end de mennesker, der KØBER blandingshunde.

• #100   10. nov Hvad er den så i den forkerte hænder?

Ja det kan vi jo se af historien.
    En Rotte eller schæfer kan også være farlig i de forkerte hænder, men heldigvis er de typer hunde ikke populære hos segmentet.

• #101   10. nov Jeg synes det er sindsygt svært at have en mening konkret mening om det. Generelt synes jeg forbuddet er åndsvag - og jeg har ellers været pro loven, inden jeg gjorde mig dybere tanker om de forbuddet. Og især at hunden kan aflives på mistanke om blanding.

På den ene side så bliver jeg afsindig træt når ejer af hunden laver et opslag om at hun ikke vidste hunden var ulovlig, og at det var en problematisk blanding. Især når hun er medlem af både DMU og ".....Bevar muskelhunden" grupperne, hvor det er et hyppigt dilemma.

Men på den anden side så er det alt for nemt og sidde bag skærmen og være den bagkloge "Hva sagde jeg" !Nationen kommentator. Og det er edderbankme også voldsomt at aflive på den baggrund. Tænk nu hvis Sally havde fået lidt hvide farver og ikke lignede en miniature Rottweiler. Så kunne hun have lignet en robust lille ulovlig blanding. Det ville være fuldstændig uvirkeligt at en betjent ville stå uden foran min dør og afkræve Sally til den skæbne.

• #102   10. nov " "Selv en pitbull ville være fredelig i de rette hænder. "

Hvad er den så i den forkerte hænder? "

Øøøh, ca lige så farlig som en Rotte, schæfer etc racer i de forkerte hænder måske?

EDIT: Hva' fan' John

• #103   10. nov #101
    Syntes du at debatten er negativ ?

• #104   10. nov etc racer ................arh, der er vist ikke mange racer, der angriber ud af det blå, holder fast og ikke er til at få til at slippe igen..

• #105   10. nov #104
    Ok er ikke velorienteret i Pitbulls, men tror da at i de rette hænder er alle hunde da fredelige.
    De historier jeg har hørt fortæller mig at problemet har været ejeren. jeg kan tage fejl.
    Hunden tiltrækker tabere desværre.

• #106   10. nov #102

Gætter på at du mener debatten på Facebook og Nationen.

• #107   10. nov Jeg er på hunde nr. 17-18 og 19, og hvis hunde bare er et produkt af ejers opdragelse, så bude alle mine hunde være ens? opføre sig ens?? være fredelige??

• #108   10. nov Det bliver i øvrigt fremhævet i dommen, at det ikke kun er DKK/FCI tavler der er godkendt som dokumentation, men at hvis der er tvivl om tavlens bevisværdi, vil det blive undersøgt nærmere.

A: Står der noget om hvilke andre tavler/forbund de godkender?

• #109   10. nov #107
    Forstår dig, men i min indskrænkede verden er der ingen hunde der er født aggressive.

• #110   10. nov Egetkønsaggression?

• #111   10. nov Ud af det blå? Argh.... Når der er debatter om udfald, resource forsvar, så er der ikke noget der hedder ud af det blå, og det er ejer der overså tegnene. Men når vi snakker pitbull udfald, så er det ud af det blå. *PUFF*

Så sent som i går havde både jeg og ejer af en grå shæfer tæver lugtet lunten af en optrækkende konflikt og tog på forhånd fat i halsbåndet, og ganske rigtigt lige efter blev der sagt vov vov. Havde vi ikke taget fat er det ikke sikkert det havde været overstået på et kort øjeblik.

Det er der sgu da masser af hunde der kunne finde på at opsøge konflikt og være af den voldsomme slags! Jeg har desværre haft en"uskyldig" race hængende i nakken på Sally hvor vi måtte "kvæle" hunden. Og hvad jeg ikke har set af overfald af både store vs store og små vs små hunde på hundeprutten.

Det er så langt ude at alt "forkert adfærd" i alle andre hunde racer kan forklares og puttes på ejers skulder. Men så snart det er pitten, så er det race relateret. Og det har intet at gøre med at jeg neglagere hundens ophav, for det skal man være klar over og tage forbehold for.

Voldsomt klip, så se det ikke hvis du er sart.

• #112   10. nov Puha den måde den ligger bagefter Johnny Men nej ud af det blå var det ikke....

• #113   10. nov en hund er jo ikke lige frem en vegetarer . det er jo en kødheder
    og kan sige fra hvor som helst når det passer dem. selv alle hunde kan bide hårdt nok

• #114   10. nov Lens - Nej det var det ikke. Men det var så meget "ud af det blå" som det kan blive. Og pointen var bare at alle andre racer kan dækkes ind under oversete signaler. Men når man snakker om Pit'en, så går man ned på et stadie som andre nyklækkede HG'ere får hug for. Og så får jeg længere nosser end på en varm sommer dag

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#116   10. nov Omg den video er grim kan desværre ikke se hvad der tricker husky? Hvad gør den lille hund? Det er jo husky der går hen til den lille hund?! Ikke omvendt og det ser heller ikke ud til det er pga ressource forsvar? Uh man er da noget bekymret for den lille hund. Har den mon taget skade i ryggen..den måde den ligger på

• #117   10. nov Johnny, den artikel er fra 2009!!! FØR forbuddet

Lens, det er nok nemmest selv at tygge sig igennem dommen, evt. nøjes med at skimme, og så nærlæse relevante passager. Der står ikke hvilken dokumentation og hvilke tavler der er valide, deraf mit forslag om at dem der bare brokker sig, i stedet kunne bruge energien på at snakke med politikerne og retsudvalgene om hvilken dokumentation der kan løfte bevisbyrden.

Jeg er nu stadig af den overbevisning at det var FD's urene trav der gav hundene dødssprøjten, men det er selvfølgelig nemmere at skyde skylden på politikere.

• #118   10. nov HOVSA Det har været en laaaang uge med alt for mange arbejds timer...........

• #119   10. nov Flemming Jensen blev totalt misforstået, og hvad er forskellen på hans forslag og loven, som den er nu??

• #120   10. nov salla: Det er skisme også svært at se. Jeg ser to muligheder i videoen umiddelbart - bemærk at huskyen giver nogle dæmpende signaler. De andre fiser rundt og rundt og rundt. Til sidst får den nok og stress-udleder på en meget uheldig måde på den lille puddel....

Eller den har ondt... den laver nogle sære bevægelser, men det kan være optagelserne..

Men der kan være mange andre årsager - da jeg så det, slog disse to ting mig bare lige først.... Det kan også ligne en jagtadfærd lidt..... Måske pga den lilles størrelse.... Det kunne stemme overens med den måde den ligger.... jeg er alvorlig bange for at den brækker ryggen på den lille

• #121   10. nov Jeg tror heller ikke den lille klarede den. Jeg tror huskien slipper fordi den pludselig blev "blød" = død. Det sidste må være muskelkramper/nerver.

Uden at lyde kynisk så kan jeg bedre se dyr være voldelige. Men det vrider sig inde i mig når jeg ser afstumpet vold fra mennesker

• #122   10. nov Hvilke dæmpende signaler sender huskyen? Så mener du at den "forsvarer" sig? Hvis den beder om plads, ville det så ikke være afstandssøgende signaler i stedet?

Jeg ser ikke noget der kan udløse det angreb, ud over at pudlen går hen til lågen, hvor huskyen lige har været. De andre hunde virker stressede og søgende, og det kan være medvirkende. Men for mig ser det temmelig umotiveret ud.

• #123   10. nov Rent gætværk, men på mig virker det som om den lille er angst, og måske knurrer af den store.
    Men da ubehageligt.

• #124   10. nov A: Strækker sig, selv væk, søger mod udgangen, kigger væk, lægger ørerne. Nej den forsvarer sig ikke - den stresses af de andre der farer rundt. Og griber den lille. Det er ofte et tilfælde hvilken hund sådan en hund griber, nogle gange ejeren.... Hvis det er årsagen.

Nu så jeg den igen - jeg synes stadig den går på en sjov måde - stiv i det. Og strækker sig. Det ligner smerter. Har haft en hund med betændte analkirtler, der gik sådan.

Det sidste før angrebet kan være alt muligt, men det kan være omdirigeret aggression pga smerter eller stress, eller jagt.

Grimt men aldrig umotiveret. Al adfærd startes af noget. Med mindre hunden er psykisk syg eller har en hjernetumor, men så er det jo det, der starter det

Men det er gæt. Naturligvis. Måske kender hundene ikke hinanden, måske er de dybt understimulerede. Men jeg syne Huskyen ligner en, der flere gange ønsker sig et helt andet sted hen og gerne ud og væk fra de andre...

• #125   10. nov Enig John den lille har også en besynderlig adfærd. Den står bare og står. Og den kan have sagt en lyd...

• #126   10. nov Nu så jeg slutningen - er det en hundesalon? Hvor uansvarligt! De løber rundt som om de godt ved, at det her var usmart. Hvis hundene ikke kender hinanden, så tror jeg bare det er en jagtadfærd eller som John siger - de lille har knurret og den store gik amok - måske de aldrig har mødtes før. Hvor vildt uansvarligt

• #127   10. nov dog cafe in Seoul

Kan se at nogen mener dominans. Den store ejer stedet ved døren

Dominans tror jeg ikke på, men måske territorial.
    Huskyens ejer sidder måske derinde bag børnegitret og drikker Sake

• #128   10. nov Da Basse blev mentaltestet blev der fyldt op med en anden race fordi der ikke var nok Ridgebacks. Der var sindssyg stor forskel på hundenes reaktioner . Ved spøgelset begyndte Ridgebacken at reagere temmelig tidligt mens den anden race var fuldstændig uden reaktioner indtil spøgelset var meget tæt på. Johnny du nåede jo at reagere og forhindre ballade fordi hundenes kropssprog var tydeligt. Der var intet tydeligt over den anden races kropssprog ved mentaltestet.

• #129   10. nov Jeg synes så det er ret tydeligt resorceforsvar.
    Den store kigger meget på de små når den står henne ved den låge. Den bevæger sig væk og forventer stadig at ingen nærmer sig, den prøver af. Dens stive bevægelser afslører den.
    Og det gik så ikke så godt for den lille da den går hen til lågen..

Krumme havde den attitude, men blev stoppet med et HEY.. Bello kan også finde på at gøre det hvis der er mad i køkkenet. Simpel løsning, ingen Bello i køkkenet, for han stopper ikke når der er noget han VIL have.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#130   10. nov Tak for florklaring. Hold da op hvor uansvarligt. Rystet. Tænk at miste sin hund på den måde...man har blot indleveret den til vask og klip. Og så får man en død hund tilbage..eller ikke død men nok med brækket ryg

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#131   10. nov Set det igen. Den lille puddel går hen til lågen husky er der straks og den angriber da westien også kommer derhen

• #132   10. nov Faktisk gør Chante det samme, med at gå fra den ting (oftest en bold eller andet stykke legetøj) og kigge og gå stift, forventende at de andre holder sig fra den ting, hun har forladt. Prøver de "små" at tage tingen, løber hun tilbage og prøver at få tingen igen, for så at lave samme nummer, når hun har fået den.
    Hun tænder dog ikke af som Huskyen, men det ser jeg så ikke som unormalt heller, hvis ikke hundene der er vant til at omgåes.

• #133   10. nov Hunde Cafe.... Jamen altså!

Ja sidder ejeren der kan det sagtens väre som kennel skriver. Hvor sygt at efterlade sin hund Mellem fremmede på cafe...

• #134   10. nov Ejeren behøver jo sådan set ikke engang at være der. Det er jo nok at hunden bare gerne vil derud. Det bliver jo en resource så.
    Alle kender jo den med at det altid er grønnere på den anden side.

• #135   10. nov Psst. Ser er en bichon, ikke en puddel.

Skrækkelig grim video så den ikke færdig, efter hunden ligger og spræller. Hvad sker der? Kommer der nogen efter overfaldet?

• #136   10. nov Enig.

Det er bare igen et eksempel på hvorfor hunde bh aldrig bliver min kop te...

• #137   10. nov Ja de kommer løbende og tager den og sätter en anden hvid hund bag et gitter

• #138   10. nov Jeg tillod mig at kommentere på min venindes opslag om, at hun synes politiet burde fokusere på bandekonflikt og ikke på en - måske -ulovlig hund. Hun var forarget.
    Hun forstod ikke hundeloven, selvom jeg forklarede at den var 7 år gammel og folk burde have taget sig sammen.
    Ind fra højre kom en anden veninde, som har været ejer af et amstaff mix - hun tændte helt af....jeg opgav at kommentere yderligere. Jeg ORKER ikke debatten, folk bliver ondskabsfulde og personlige.

Loven er her - køb hund derefter, hvorfor f... skal det være så skide svært!

• #139   10. nov Den husky skulle aflives omgående. Der er jeg kold. Slut færdig væk med sådan en møgkøter.
    Stakkels lille hund.

• #140   10. nov Øv hvor var den grim at se den video. Jeg hader bare at se sådan noget. Især efter at jeg har fået en lille hund selv.
    De er bare så sårbare

• #141   10. nov Frygteligt at blive tvunget til at aflive sin skønne hundehvalp på den måde Kan godt forstå at ejer vælger at aflive, en 7 mdr. gammel hvalp skal ikke sidde og glo på en pension i månedsvis.

Et af problemerne i den her hundelov er jo netop, at rigtigt mange, også en del brugere herinde, tænker at så længe at hunden ikke er blandet af ulovlige racer, så er der ingen problemer.
    Jeg kan godt forstå at folk kan finde på at købe en rottweiler- boxer-cane corso blanding, for den er jo ikke ulovlig. Problemet er bare at folk ikke har indset at de selv skal kunne bevise at hunden ikke er ulovlig.

Ps. Jeg har 2 gange oplevet af mine hunde blev overfaldet, fuldstændigt umotiveret, uden forudgående konflikt, så det har pitbull eller andre terriertyper absolut ikke eneret på. En pitbull er "kun" en hund, hverken mere eller mindre.

• #142   10. nov Jeg må ærlig tilstå at jeg tror rigtig mange af de boxer, CC, staff blandinger i virkeligheden er amstaff, ambull og muligvis pitbull blandinger,
    Så hvis de gennemfører dna register og det fungere så vil rigtig mange hunde blive aflivet. Men de kan selvfølgelig vælge at teste selv og bringe hunden i sikkerhed ud af landet hvis den er ulovlig.

• #143   10. nov Jeg er heller ikke i tvivl om at mange af de blandingshunde der bliver solgt på dba er ulovlige blandinger, men mange af dem er ikke. Problemet er, at alle blandinger er lige udsatte, hvis de bliver anklaget for at være ulovlige.

Som tingene er nu, kan et DNA register vel kun fungere, hvis forældredyrene er har stamtavle. Dvs. at alle blandinger stadig ikke er sikre, specielt ikke hvis de er blandet af flere end 2 racer.

• #144   11. nov http://folketidende.dk/112/Mindre-hund-bidt/artikel/445343

Hvornår lærer folk at holde styr på hunden ? Stakkels dame, og stakkels lille hund Gad vide om den lille hund havde gjort noget, der kunne provokere den store, til så voldsomt et angreb ?

• #145   11. nov De har eller er ved at udvikle et registre så man kan teste for racer.
    Altså giver en blodprøve/spytprøve og så få at vide hvad hunden er for en race.
    Fair dog holder klogt nok igen. For de ved at rigtig mange ryger i svinget så.
    Alle blandinger er slet ikke udsatte. Blandinger der ligner en ulovlig race er udsatte.
    Højesteret har skrevet sort på hvidt at anmeldelser kun kommer i betragtning hvis hunden ligner noget ulovligt.

• #146   11. nov 144
    Nu igen
    Det sker bare konstant

• #147   11. nov AG: Hvis du spørger mig, så ligner hvalpen fra Johns artikel ikke en amstaff blanding. Den ligner faktisk en cane corso, boxer, rotte blanding.
    Problemet er bare, at den tilfældigvis er brindle, og muskuløs, og så har den ikke en chance
    Én af mine veninder anskaffede sig en labrador, amstaff, schæfer blanding (før forbudet). Og den lignede absolut ikke en amstaff blanding, så i teorien ville den være mere sikker, end hvalpen i artiklen.
    Det giver absolut ingen mening at folk, som ikke bryder loven, risikerer at miste deres hund, fordi de ikke kan bevise hvilke racer den er blandet af.

En ulovlig hund skal vel i princippet "bare" indeholde 1 % af en ulovlig race, for at blive dømt ulovlig.
    Hvordan beviser man lige, at ens tavleløse labrador i virkeligheden ikke nedstammer fra en amstaff ?

Jeg tror desværre at et retvisende DNA register har lange udsigter Men hvis der kom en DNA prøve, som man kunne stole på, der kunne bevise en hunds afstamning, så kunne det sikkert redde en del hundeliv.
    Er sikker på at det også ville koste en del hunde livet, men måske det så kunne forebygge at helt så mange laver blandinger, som nemt kan havne i risikozonen for at blive aflivet.

Jeg håber nu stadig på at raceforbudet bliver ophævet, så man begynder at gå efter ejeren, i stedet for hunden. Det ville, ud fra min overbevisning, være den mest effektive løsning.

• #148   11. nov Sidder lige og kigger annoncer i dba, og faldt over en annonce med blandingshvalpe. Mor: 1/2 labrador, 1/2 cane corso. Far: Labrador.
    Hvalpene er alle sorte, evt. med lidt hvidt.
    Umiddelbart er de lovlige (i teorien), og kommer sikkert til at ligne en ren labrador.

Problemet opstår så bare, hvis DNA test på et tidspunkt bliver lovlipligtigt at bruge, for at bevise sin hunds ophav (når testen kan bevise hvilke racer der er brugt), for hvalpenes fine mor, er chokoladefarvet, med chokotud. Farven eksisterer ikke hos cane corso, så hvor stammer farven så fra ? Såvidt jeg ved, skal begge forældre være bærere af genet for chokoladefarvet, for at kunne give chokoladefarvede hvalpe, ergo bør hvalpenes mor slet ikke kunne have den farve
    Gætter på at de hvalpe ikke ville kunne godkendes, hvis de blev DNA testet
    Forstår ikke hvorfor folk absolut bliver ved med at lave den slags blandinger ? Så længe at vi har den hundelov, som vi har, så er det ikke særligt gennemtænkt

• #149   11. nov Uhhhhhh den almægtige fortælle rhøjt hvem der er på filter tror ikek jeg kan sove inat nu

• #150   11. nov Hvis man bryder loven er man krininel, dette uanset om man stjæler æbler eller henter ulovlige hunde, dette er strafbart,

• #151   11. nov

Jeg er ikke så sikker på at en pitbull kun er en hund.

Sådan lige umiddelbart kan jeg ikke komme på mange andre racer / hunde, der ikke havde droppet det overfald langt tidligere.

• #152   11. nov Jeg er med i en del grupper der er modstander af raceforbuddet på FB. Efter Frigg og Marley er det eksploderet på de sider.
    Men hvorfor er modstandere af loven så hadefulde mod DKK og dkk stamtavlehunde og deres ejere?
    Hvis man har en dkk hund så støtter man hundemord. Dkk er faktisk skyld i forbuddet.
    De har økonomisk interesse i forbuddet.
    Jeg har prøvet at opfordre dem til at overholde loven så hunde ikke behøver at dø. Men det vil de ikke for de vil have lov til at eje pitbulls og andre ulovlige racer. Og hvis der ikke sker aflivninger der bliver blæst op i medierne så glemmer folk disse racer.

151
    Jeg har ellers hørt de sidste to dage at Pittbulls er de mest kærlige søde hunde der aldrig gør nogen noget. Fair nok men hvad fanden sker der så oven i hovedet på sådan en psyko hund? Hvorfor stopper de ikke når modparten overgiver sig?
    Stakkels hund og stakkels ejer

• #153   11. nov AG: Racen gør jo det, som mennesker har avlet og designet den til. Bagefter er der mange, der ikke vil kendes ved det, som de har skabt og tage det fornødne ansvar. En amerikansk Akita kunne også være en potentiel farlig hund hos en ejer, der ikke ved hvad de har. Derfor skal man kende sin hunds ophav og arbejdsegenskaber, så man kan tage de forholdsregler, der følger med at have en given race. Der er pitbull ikke anderledes end andre racer....

det er ikke sådan at en pitbull genetisk er blodtørstig eller på anden vis mere farlig. De er bare designet til fx vildsvine jagt, hvor disse egenskaber er ønskede. Det samme i slagsmål med andre hunde i kampe, som var lovlige før i tiden. At ændre en hunds oprindelige arbejdsegenskaber er stort set umulige, hvis man vil bevare en race. Derfor skal de, der ejer en given race, vide, hvad de ejer.

Jeg har set vildsvine jagter i udlandet med dem. Her skal de gøre "jobbet færdigt". Det samme skulle de i kampringen. Det kan man ikke bare pille ud af dem igen.

Jeg tror mange let kunne eje en pitbull, bare de ved hvad de ejer.

Jeg var hos en Sankt B der vogtede voldsomt. ejeren kunne ikke forstå det. Den havde bidt flere. Det var ene og alene fordi ejeren ikke vidste, hvad hunden er designet til. Det samme ser jeg ved rigtig mange racer, og for mig adskiller pitbull sig ikke på det område. Det synes jeg er en menneskeliggørelse af en race.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#154   11. nov 151# FØJ for en hund! Håber den blev kørt direkte til aflivning! En hund der så voldsomt igen og igen kaster sig over en hund der har overgivet sig er da syg i roen den sidder jo direkte i struben på den stakkels golden. Den kæmper jo ikke igen men prøver at slippe væk..grusom video.

Vides det om golden måtte aflives?

• #155   11. nov Jeg ved ikke, hvad der skete med den golden.

Når jeg ser disse klip ( og jeg kan godt høre alle forklaringer på, hvorfor den søde pit æder den golden), så er det fint med loven om listehunde. Der er masser af klip som dette.

At lægge ansvar på ejer, at mene mange sagtens kan have disse hunde, jojo, sikkert, og så er der lige alle dem, der ikke kan, dem der var medvirkende til at loven kom,

• #156   11. nov Maj-Britt.
    Nu var det jo meget sjældent at man rent faktisk så en ægte pit bull den gang. De fleste var Amstaffs eller Amstaff blandinger. Ikke fordi jeg tror at pit bulls havde været bedre i de folks hænder.. De ville sikkert kunne ødelægge det for alle racer..

Men at alle pit bulls er rødglødende aggressive over for andre hunde passer altså heldigvis ikke
    Selv de ubehagelige typer som avler hundene til kamp, har udtryk som "cur og cold dogs". Hvilket beskriver hunde som giver op, eller ikke vil slås. Det siges at være omkring 90-95% af dem. Så det er ikke ualmindeligt at finde en social pit bull, som ikke er aggressiv over for hunde.
    Har ikke set videoerne i tråden, men jeg vil mene at der er mange racer som er mindst lige så farlige at komme op og slås med på gaden som en pit bull.. En pit bulls evner i langtrukne hundeslagsmål, er ikke noget man nogensinde vil se på gaden alligevel. Ved disse korte konfrontationer kan de fleste større racer være mindst lige så farlige i følge min overbevisning.

PS.
    Min gamle Shelties bedste ven var en pit bull

PPS.
    Pit bull er i to ord, hvis det er hunden i skriver om.
    Hvis i skriver Pitbull i et ord, så er der er tale om en rapper.
    -Og to t'er i Pitt, så er det ham skuespilleren..

• #157   11. nov I forhold til de 2 hunde der lige er blevet aflivet.
    Her syntes jeg ejeren skullke skamme sig de vidste det var ulovlige hunde og aligevel lder de dem sidde og rådne op på et internati 3 år, hvor de ved kontakten er minimal og de ikke får opfyldt nogen behov.
    At man uden og blinke kan tillade dette vidner ikek om kærlighed til hundene, men om ønsket om at blive set

• #158   11. nov Jeg begynder sgu at tvivle på, at der overhovedet FINDES ægte pit bulls aka pitbulls. Jo, for når der vises klip/fortælles om overfald, der involverer disse, kommer der altid nogen på banen, der fortæller, at det slet ikke er ægte pit.
    - Og dog: Det ER ægte pit, når de afbildes med babyer og kattekillinger

Kan nogen ikke vise mig billeder af et par ægte - og så af et par uægte?

• #159   11. nov Det er ikke et kort overfald i det klip.

• #160   11. nov Isabelle. Dem på de baby/ katte billeder jeg har delt herinde er Staffordshire bull terriers, men en pit bull kan da også være sød
    Jeg vil gerne finde en ægte pit bull og en blanding til dig, når jeg sidder ved computeren igen hvis det er?

Maj-Britt i så fald burde det vel være stoppet før det nåede så langt? Har ikke lyst til at se klippet (regner med at det er ubehageligt), men jeg kan godt forestille mig at det ender grimt hvis det bare for lov at fortsætte.. Som sagt er en pit bulls evner først tydelige i langtrukne hundeslagsmål. Så langt burde ingen hundeejere nogensinde lade det komme mellem to hunde!

Mange racer er potentielt farlige, og kræver ansvarlige ejere. Pit bulls er ikke unikke i den sammenhæng. Flere lovlige racer kræver mindst lige så meget af deres ejer.

• #161   11. nov Det prøver en flok mennesker såmænd også på, men denne pit, eller whatever kræet er, slipper ikke sit bytte.

• #162   11. nov Alle hunde er fanatiske, det er os mennesker som ikke forstår dem..

• #163   11. nov Hvad mener du med, at hunde er fanatiske, Helena? Mener du fantastiske?
    Hvis ja, hvad mener du så med det?

• #164   11. nov Enig, jeg begriber ikke at en hund angriber igen og igen, når den anden hund prøver at flygte, den overgiver sig op til flere gange.

Jeg forstår heller ikke de hunde, der lige pludselig æder et barn.

Men der kan skrives bøger om, hvad jeg ikke forstår, men et er sikkert: Hunde, der på den måde flipper ud og angriber, de skal bare sendes i himlen lynhurtigt.

• #165   11. nov Problemet er jo netop at pit bull ikke har eneret på at have tendens til egetkønsagression, og at være svær at stoppe hvis de slås. De fleste af terriertyperne er svære at stoppe.
    En bekendt oplevede at en bullterrier angreb hendes hyrdehund, det var også nær endt helt galt, fordi de ikke kunne stoppe bullterrieren. De var 2 voksne der kæmpede med den, mens den overfaldne hund bare lå og hylede og skreg. Bullterrieren ville bare ikke stoppe.
    En pit bull er "bare" en hund, på godt og ondt. Men den er også en terrier, på godt og ondt. Og det er os mennesker der har ansvaret for at fremelske hundetyper der kører i så højt et gear, fordi vi har haft brug for det høje gear.

Det er derfor også os mennesker, der har ansvar for at anerkende, hvad det er for en hund vi har. Det nytter ikke noget at behandle en pit bull som en labrador, for det bliver den aldrig. Man kan være heldig at have fået én af de mere fredelige pits, som godt kan trives sammen med andre hunde/dyr, men man skal aldrig tage det for givet.

Men at fremstille en pit bull, som en rendyrket, frådende dræber, det er simpelthen for useriøst og unuanceret. Hvis den var så agressiv og et frådende monster, ville den jo aldrig i livet være blevet så populær som familiehund.

Det er nok den race, som der er allerflest fordomme om. Men de fleste hundeejere har faktisk ufatteligt mange fordomme overfor alle mulige andre racer også, og jeg forstår det ikke ? Og uanset om man nedrakker en chi, en pit bull eller en sheltie, så er det jo altså "bare" hunde, med gode og dårlige sider. Der hvor det stort set altid går galt, det er når vi mennesker behandler vores hunde forkert, uanset om det er chi'en der bliver behandlet som en dukke, eller en pit bull der bliver behandlet som en labrador. Det er ikke hundenes skyld, det er vores !!

• #166   11. nov Skønne og dejlige... jeg synes ikke en hund skal aflives bare fordi den er en forkert race.. jeg synes vi skal se på de mennesker som ikke kan finde ud af det og straffe dem...

• #167   11. nov "jeg synes vi skal se på de mennesker som ikke kan finde ud af det og straffe dem"

Hvordan forestiller du dig, at vi skal straffe disse mennesker, Helena?

• #168   11. nov Og så er der de søde pit bulls. der er familiehunde lige til den dag, hvor de ikke er det mere, den dag, hvor de æder ungen.

Nej, det nytter næppe noget at de unge piger synes at pit bullerne bare skal have flere kiks og kærlighed, at hunde er hvad ejer gør dem til....og videre i den dur.

Nu taler pit og amstaffblandinger uheldigvis til de forkerte her i landet, så lad dem endelig forblive forbudte.

• #169   11. nov Og så er der alle de andre søde racer, som er skønne familiehunde, lige indtil den dag, hvor de æder ungen
    Vi har lige set et grumt eksempel fra England (ikke en pit bull, hvis nogen skulle være i tvivl)
    En pit bull bliver ofte fremstillet som en rendyrket dræber, at andre racer er fuldt ud i stand til at gøre det samme, bliver ignoreret.

Jeg forstår simpelthen ikke det her rendyrkede had til en bestemt race ??

• #170   11. nov Et eksempel.

Pitbull attack gav:

1.160.000 resultater

https://www.youtube.com/results?search_query=pitbull+attack&sp=UBQ%253D

hvilke andre racer er fuldt ud i stand til det samme??

• #171   11. nov Jeg er ikke i tvivl om hvad en pit bull er i stand til, for vi mennesker har selv skabt den, og den er blevet brugt til hundekampe i mange år, desværre. Så naturligvis får du masser af hits, når du googler på pit bull angreb.

Havde Youtube eksisteret for 200 år siden, havde mastifferne og bulldogs måtte deles om "favoritpladsen" som blodtørstige dræberhunde.

Hunderacer forandrer sig hele tiden, og vi mennesker er nødt til at være vores ansvar bevidst. Hvis vi vil beholde pit bullen, som den er i dag, så er vi pinedød også nødt til at tage vores forholdsregler i forhold til andre hunde, og i forhold til ejerne. En pit bull skal ikke sælges til smilende Sussie, som tror at hun har fået en labrador, der bare kan kæles sød.
    Men smilende Sussie skal så heller ikke have særligt mange andre racer, fordi de hver især kan skabe problemer, med den forkerte behandling.

• #172   11. nov Men nu er det ikke 200 år siden.

Avlet som kamphund, ja, men vel ikke på hest:

eller søløver:

eller børn?

• #173   11. nov "Jeg forstår simpelthen ikke det her rendyrkede had til en bestemt race ??"

Had?
    Det har da intet med had at gøre.

Der skrives ustandselig, at det med pit bare handler om, at folk skal vide, hvad de har mellem hænderne. Det synes at være SÆRLIG vigtigt at vide, når det gælder denne race eller blanding med denne. HVORFOR?

Hvis folk ønsker sig en malle, en schæfer, en ruhåret ......... osv. er det vigtigt at være bevidst om, at disse er driftige aktive racer, der kræver aktivitet, stimulans, udfordring etc. Får de ikke dette "æder de sofaen" - finder selv på underholdningen.
    Hvis folk køber en pit og ikke er bevidste om, hvad de køber - hmmmmmmm - æder de naboens hund eller gumler i barnet. Er det sådan?

• #174   11. nov Hvis man køber en pit og køber den fra det rette sted (fornuftig opdrætter, stabile forældredyr osv.), samt tager sine forholdsregler i forhold til at have hunden i snor, evt. bruge mundkurv, hvis den er meget letantændelig, så er det en fantastisk hund.
    En pit bull er normalt ikke agressiv overfor mennesker, tværtimod.

Had er måske det forkerte ord at bruge, frygt er nok mere passende.
    Hvor nogle frygter hunden, frygter jeg mere ejeren.
    Det siger jo sig selv, at hvis vi har en ansvarsbevidst ejer, der holder sin pit bull i snor, og evt. bruger mundkurv på offentlige områder, så er hunden ikke i stand til at skade nogen , ergo er den ikke en trussel.
    Hvis ejeren derimod bare lukker sin pit bull ind i hundeskoven, sammen med en masse andre løse hunde, så kan det ende grueligt galt.
    Ergo kan jeg ikke se at det er hunden som er problemet, det er sgu ejeren.

Maj-Britt: Vi kan alle sidde og google små film af grimme hundeangreb. Det gør os bare ikke voldsomt meget klogere på helheden af en pit bull
    Jeg er udemærket godt klar over hvad en pit bull er i stand til. Men er du klar over hvad andre racer er i stand til ?
    Jeg har set film af hunde (andre racer end pit bull) der bliver brugt til jagt på vildsvin, bjørne osv. Det kræver en vis psyke, og pit bull er ikke den eneste der kan bruges til den slags.

Nå, vejret er smukt, og jeg skal i skoven med hundene nu
    Debatten om farlige hunde, må klare sig lidt uden mig

• #175   11. nov "Ergo kan jeg ikke se at det er hunden som er problemet, det er sgu ejeren."

Men da vi ikke kan forbyde ejeren og avl på denne, er vi muligvis nødt til at forbyde racen og avl på denne.

PS. Det er ikke pistolen, der dræber. Det er mennesket med fingeren på aftrækkeren, der gør. Forbyd mennesket - ikke pistolen

• #176   11. nov Hvorfor findes der mange mange videoer af den slags hunde der overfalder alt med en puls, mens man skal lede noget mere for at finde noget, ikke engang tilsvarende, med andre racer??

• #177   11. nov Det gør mig klogere på, hvad denne hunderace er i stand til.

Jeg er klar over at et par andre kan det samme, og en del af dem er også ulovlige i DK.

""Hvis man køber en pit og køber den fra det rette sted (fornuftig opdrætter, stabile forældredyr osv.), samt tager sine forholdsregler i forhold til at have hunden i snor, evt. bruge mundkurv, hvis den er meget letantændelig, så er det en fantastisk hund.
    En pit bull er normalt ikke agressiv overfor mennesker, tværtimod. ""

Og hvis man ikke gør det, så har vi balladen, ikke??

• #178   11. nov Altså jeg er ikke for forbudslisten, men jeg finder dette lidt bekymrende:
    "samt tager sine forholdsregler i forhold til at have hunden i snor, evt. bruge mundkurv, hvis den er meget letantændelig, så er det en fantastisk hund"

HVIS alt det er nødvendigt, så synes jeg ikke, vi kan risikere, at denne race ender hos en inkompetent hundeejer. Så en eller anden form for regler, skal der være (og ikke kun for pitbulls) - jeg er bare ikke enig i, at det skal være et forbud

• #179   11. nov Et par kommentarer til de der videoer - den med hesten og den med søløverne.

1. Jeg kan ikke se at det er pitbulls nogen af de to hunde i videoerne.
    2. Selvom det var mega grimt at se, kan jeg klappe i mine hænder over at der ENDELIG var en, der effektivt kunne fjerne hunden fra dens offer.
    3. Den med golden retrieveren har jeg set en del gange - gammel video - og ja, der er folk der "gør noget" - men ikke en, der gør noget effektivt. Folk er - forståeligt - skidebange for at komme for tæt på.
    4. Søløverne - det kunne min hund sq også have fundet på, hvis jeg ikke havde stoppet ham. Den der hund - som jeg ikke tror er en pit iøvrigt - (bemærk venligst at jeg skriver TROR, mao IKKE et postulat, men en tvivlen om raceophav), bider jo heller ikke og holder fast i en "blodrus" - søløverne hopper i vandet.
    5. Nej, den husky skal ikke aflives. Den angriber ikke bare ud af det blå - og havde den angrebet min hund på samme måde, havde min hund ikke fået så store skader. Efter min mening kan man ikke blive vred på en hund, der er presset og reagerer - blot fordi offeret er i en størrelse, som man kan argumentere, bør holdes væk fra alt, større end en hamster.

Når det så er sagt - så .. ja, så er hunde på ingen måde "hvad man gør dem til" - og naturligvis skal man tage sine forholdsregler og holde styr på sine kræ.

• #180   11. nov Den med hesten.
    Det er simpelthen uhyggeligt at den først stopper da den bliver smadret i jorden af en kæp!

• #181   11. nov Har lige set et opslag på DSG (er bare de bedste) facebook, hvor en fri sluppen husky har bidt en dsg. Hunden overlevede og dyrlægen er betalt via forsikring. Husky ejeren skulle vist være ked af det og har taget ansvar.

• #182   11. nov #180

Jeg ser det på en anden måde.
    Den vedholdenhed den hund udviser er fantastisk og enormt brugbar mht arbejde.
    Man bør bare kanalisere dens egenskaber i en anden retning end til at overfalde en stakkels hest.

Iøvrigt interessant, at der render racerene pit´s rundt i Indien (Pakistan måske)

• #183   11. nov Ja det gør der og jeg har også foto af dem. Nogle er I kennel klubben dvs med tavle. Der er også gull terrier I Pakistan. De har desværre også kampe på landet men mest bruges de til vildsvin jagt. De fleste mennesker tager afstand fra kampe I dag heldigvis men det findes stadig. Dk er jo kun en lille del af verden. Det samme er DKK. Den indiske kennel klub har også en del interessante racer herunder en der ligner min som hedder indisk spids

• #184   11. nov "Iøvrigt interessant, at der render racerene pit´s rundt i Indien (Pakistan måske)"

Det er IKKE en raceren pit. De racerene er dem, der jager vildsvin (med Lens i Europa eller hendes bror i Australien fx) eller kysser babyer

• #185   11. nov Du var hurtigere, Lens

• #186   11. nov Hvad mener du Isabelle? Der er også hunde med stamtavle I disse lande... Min mands onkel har haft tre sorte russiske terrier med tavle, hans gode ven har en smuk grand danois folk rejser meget I dag, verden er lille. Jeg mødte endda en collie og en samojede I Karachi

Min bror boede et år I new Zealand. De hunde de brugte der ved jeg ikke om var rene men de var nogle vilde dyr... Jeg har aldrig deltaget I vildsvin jagt ig kommer heller aldrig til det men at der er Racerene hunde med stamtavle I andre lande er nu helt normalt

• #187   11. nov Du har skrevet, at din bror har været på vildsvinejagt med pits i Australien, Lens. At det måske ikke var rene pits, aner jeg jo ikke lige noget om

• #188   11. nov Nej new Zealand. Se boede der. Han overlevede I vildmarken en måned også. Vildt men typisk ham. Om de var rene ved jeg ikke. Jeg kan spørge ham ved lejlighed. Ser var også karelere

Hvad har det med mig og europa at gøre Isabelle?

• #189   11. nov OK - New Zealand - tæt på

• #190   11. nov Ingen siger de er racerene, men det er jo tydeligt at det vi ser på de videoer ikke ligefrem er labradors.

• #191   11. nov Det er IKKE en raceren pit. De racerene er dem, der jager vildsvin (med Lens i Europa eller hendes bror i Australien fx) eller kysser babyer

Jeg ser så heller ikke den med hesten eller den med søløverne som en raceren pit ?
    Men igen - så meget forstand har jeg heller ikke på racen

Har iøvrigt aldrig hørt om dem brugt til vildsvinejagt ? Troede det var andre racer, man valgte til denne form for adspredelse

• #192   11. nov #190

Øh jo - det er der "nogen" der siger .. kig på videoerne

• #193   11. nov Jeg kalder kun en pit ren ser jeg dens stamtavle. Alt andet er set min erfaring man skal tage med et gran salt men jeg har set stamtavle på apbt I Pakistan. Jeg gider ikke se videoerne. Skal have gäster og en video ändre ikke min holdning som jeg har beskrevet

God debat videre men jeg skal ud med aslan I det flotte vejr

• #194   11. nov Nogen herinde?
    Jeg kom jo lige dumpende ind i tråden.
    Jeg kan godt se at der står pit på videoerne.

• #195   11. nov

Måske har de ikke tavle, måske har , men det ved de ikke noget om, de angriber bare en tilfældig dame sådan ud af det blå............

Og så er det sådan set ret fornuftigt at forbyde blandinger af dem...