{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.866 visninger | Oprettet:

Karen & Robert indlagt :( {{forumTopicSubject}}

De to er pt indlagt hos dyrlægen de er i løbet af meget kort tid blevet meget syge begge to. Det står ud af begge ender på dem, de spiser ingen ting, de kommer ikke hen for at snakke, Karen snakker ikke, de ligger/sidder bare og ligner to der er faldet ned fra månen.

De er meget dehydreret, så de er indlagt til væskebehandling. Der er taget blodprøver på begge så vi kan se om det er forgiftning eller virus. De er bekymret over at de begge er blevet så syge på så kort tid. Så jeg afventer dyrlægens opringning med svar på blodprøver og om de kommer hjem idag - og om de evt skal genindlægges imorgen. Stakkels basser

De er så dårlige at bare på vej til dyrlæge både brækkede sig og sked Robert i sin transportkasse

Kommentarer på:  Karen & Robert indlagt :(
  • #1   8. mar Sådan her lå de begge i morges. Ingen gad rejse sig hverken for at sige hej eller spise normalvis kan man nærmest ikke komme ind af døren fordi man bliver overfaldet af to glade katte...

• #2   8. mar Karen hos dyrlægen

• #3   8. mar Åh nej altså Håber på det bedste! God bedring til misserne

Har du selv en idé om hvad de kan have spist eller været i nærheden af?

• #4   8. mar kan det være giardia?? synes så mange har problemer med det, både med hundende og kattene.

• #5   8. mar Jeg har ingen ide. Ingen af dem går jo frit pt. De er ude dagligt men vi er lige i nærheden. Skal selvfølgelig ikke kunne udelukke at de har spist noget der har forgiftet dem, men jeg har intet set

• #6   8. mar Åh nej! Krydser fingre for at de får bedre rigtigt hurtigt, de små kattepus

• #7   8. mar Giardia tror jeg ikke. Det havde vores hunde i sommers. Det minder på ingen måder om det her. Dyrlægen mistænker det umiddelbart heller ikke.

• #8   8. mar Tak i går aftes var de friske, glade og spiste som de plejer. Så det er virkelig gået stærkt. Det er også det der bekymrer dyrlægen meget og ofte er katte ikke særlig påvirket af en almindelig omgang diarré. Så når katte er så påvirket som de to her er, og endda dem begge, så bliver de ret bekymret

• #9   8. mar Ja, det går lidt for stærkt til det er helt normalt. Det må enten være en usædvanligt aggressiv omgang et eller andet sygdomsagtigt som katte får, eller en forgiftning. Men umiddelbart hælder jeg til en forgiftning. Baseret på intet sagligt, bare hastigheden, de har fået det skidt med, og en mavefornemmelse. Åh krydser.

• #10   8. mar Jeg havde engang to killinger der fik en virus, hvor de også blev dehydreret og generelt slatne. Jeg var virkelig bange for at ende med at miste dem, da de i forvejen var moderløse, så de var jo flasket op. De fik væske sprøjtet under huden og så kom de i behandling, fik skånekost i små portioner. Og de klarede den. Så jeg håber de hurtigt finder ud af hvad dine skønne misser fejler så de kan få dem i behandling

• #11   8. mar Dyrlægen tænker også forgiftning som det første pga det er gået så hurtig. Jeg har bare ingen bud på hvad i al verden de kan have været i som har forgiftet dem så jeg håber snart jeg får svar på blodprøverne.

• #12   8. mar kan de have fået fat i en mus der har fået gift måske?

• #13   8. mar Åh mislinger . I bor ude på landet, ikke? Der er så meget, der findes ude på landet, og som katte relativt hurtigt kan komme til. Det var nærmest min største frygt med min ene, Djenghis, der var en ædedolk af rang.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 8 Emner: 24 Svar: 2.132
    #14   8. mar Åh nej for pokker da og så mærkeligt :-S , dem begge, så pludseligt
    Kan der være et eller andet giftigt, de har fået fat i i bryggerset?
    Eller nyt foder, der måske er noget galt med? (det sker desværre)

Jeg håber sådan, at der snart er godt nyt!

GOD BEDRING!!!!

• #15   8. mar Dyrlægen har lige ringet. De bliver fortsat dårligere og dårligere trods intensiv behandling. De ved ikke hvad de fejler. Men de er uden tvivl forgiftet af ét eller andet. Hun tvivler på de overlever. Der er 50/50 chance for at jeg får dem med hjem...

Jeg er fuldstændig grædefærdig! De SKAL med hjem igen!!

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#16   8. mar Åhhhhhhhh
    De SKAL blive raske!!!!

• #17   8. mar Åhhh hvor er det synd, jeg krydser alt og håber de klarer det de to

• #18   8. mar åh nej hvor er det frygteligt. De SKAL klare det. Vi krydser fingre og poter for at det snart bliver bedre!

• #19   8. mar Åh nej . Vi sidder tre mennesker og en hund (selv svigermor, på besøg fra USA) og krydser fingre. De SKAL få det godt igen, de skal.

En anden ting, hvor langt væk er I fra nærmeste nabo?

• #20   8. mar Åh, det lyder bestemt ikke godt.

Dehydrering alene kan hurtigt få katte til at se ringe ud. Jeg håber, at noget væske ret hurtigt vil hjælpe på deres almen tilstand, så man kan komme i gang med noget behandling. Men det er bekymrende, at det er dem begge på en gang. Jeg ønsker god bedring med begge misser.

Hvornår forventer du at høre fra dyrlægen igen ?

• #21   8. mar Åh, nej hvilken trist tilbage melding.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#22   8. mar # 21 HVad???

• #23   8. mar Puha, hvor er det dog bare frygteligt Stakkels små missbasser

Kryser ALT jeg kan for jer

• #24   8. mar Radar, Ikke forstået.

• #25   8. mar

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#26   8. mar Lene - Det var bare det, du skrev med tilbagemelding... men det var nok kommentar til Nicoles tidligere # 15 indlæg.

• #27   8. mar Har du noget at stå fremme i bryggers? Jeg tænker blomster, vaskemiddel, rengøringsmiddel eller andet?
    Men det er jo selvfølgelig lige fedt, det hjælper jo ikke ret meget nu.

• #28   8. mar Radar, Da jeg skrev indlæg 20, havde jeg ikke hørt, at Nicole havde fået tilbagemelding fra dyrlægen. Det kunne jeg så se, da jeg lagde det indlæg op, og derfor bemærkningen om trist tilbagemelding.

• #29   8. mar Hvis der kan findes ud af hvad der har forgiftet dem, kan det godt være, at det kan hjælpe dyrlægen.

Jeg krydser så hårdt fingre for de to, at mine fingre næsten brækker. De SKAL klare det!!

• #30   8. mar Vasket gulvet for nylig? Feks. i Rodalon.

• #31   8. mar Åh nej hvor trist Krydser virkelig fingre for at de bliver friske igen.

• #32   8. mar Sprayet mod lopper med trinol?

• #33   8. mar Spiser de noget når de er ude? Planter eller buske?
    Måske drikker vand af vandpytter?

• #34   8. mar Åh nej Krydser alt der krydses kan for at de klarer sig igennem!

• #35   8. mar Åh nej!!!

Stakkels jer allesammen! Håber at se kommer sig!

• #36   8. mar Åh, hvor er jeg ked af det på dine og dine to smukke missers vegne
    Rigtig, rigtig god bedring til dem begge Alt er krydset herfra for, at du får dem begge hjem igen
    Stort kram til dig

• #37   8. mar Åh nej alt krydset herfra. De skal bare klare det!

• #38   8. mar Krydsede fingre herfra også!

• #39   8. mar Åh for pokker Nicole Håber der snart er godt nyt, vi krydser alt!

Og du får lige et kæmpe kram

• #40   8. mar øv håber det bedste ....tænker på om de kan have slikket på noget vand i et bassin ... tidligere var der en advarsel om at folk med have bassiner eller andet der ikke må fryse til putter frostvæske i ....

• #41   8. mar Åh nej Krydser alt.

• #42   8. mar Ej, hvor er jeg ked af at høre det! Krydser alt hvad der kan krydses for at de får det bedre!

• #43   8. mar Fingre og poter er krydset. Jeg håber de begge overlever og er klar til at lege med dig hele weekenden

• #44   8. mar Skrækkeligt for jer og jeres katte

• #45   8. mar Ej puha da. Krydser fingre for de små pus kommer sig. Føj hvor en grim situation.

• #46   8. mar Åh jeg kan ikke lide der er gået så lang tid uden lyd

• #47   8. mar Tusind tak for alle jeres søde besked jeg forsøger lige at svare jer alle sådan overordnet i én besked.

Jeg har ingen anelse om hvad der har forgiftet dem. Vi fik Karen for 2,5 uge siden og siden da har der ikke været fri adgang ud til for nogen af dem. De er dog stadig dagligt ude - Robert går selv (men går også med ind igen så snart vi går ind), og Karen er begyndt at gå uden snor nu men dog hvor vi stadig er med ude og tager hende med ind igen når vi går ind. Så sådan umiddelbart har de ikke haft den store mulighed for at gå i noget der kan være giftigt. Robert har kortvarigt været ude af syne - omme på markerne - men Karen har nærmest kun været ude af syne for at undersøge hjørnerne på gårdspladsen, omme bag en bil osv. Og der vil jeg ikke umiddelbart mene der er noget giftigt.

Robert har heller ikke fanget mus i den tid, ej heller rotter - så ingen rottegift. Vi har ingen havedam i nærheden eller andet vand hvor der kan være hældt frostvæske i.

Jeg har ikke vasket gulv eller andet i Rodalon. Jeg har heller ikke sprayet mod hverken lopper, myrer eller andet - de har heller ikke fået loppe/flåtkur el.lign.

Det eneste de har fået som er nyt er en tunnel og et telt fra Zooplus samt en pose med godbidder hvor det er tørret fisk med kylling omkring. De to legeting og de godbidder fik de af første gang i går. Så jeg frygter at det har noget med én af de ting at gøre - og nok mest sandsynligt godbidderne. Dyrlægen siger at der godt kan ske at være bakterier i godbidder/foder som kan udvikle sig toksisk.

Men vores bryggers - som er deres faste base - bliver kigget igennem fuldstændig inden de kommer hjem (for de SKAL komme hjem!!) for at se om jeg kan finde noget der kan være giftigt. Det bliver bare ikke lige nu - det kan mit hoved slet ikke rumme. Før jeg ved om de bliver okay

• #48   8. mar Jeg tror på de kommer hjem

• #49   8. mar Hepper og krydser stadig ALT jeg kan . Og så lige et KÆMPE kram til dig Nicole

• #50   8. mar Dyrlægen har lige ringet. Og de har vitterlig troet at de ikke ville overleve hele eftermiddagen. Men inden for den sidste halve time har de begge rykket sig gevaldigt!! De vil gerne snakkes med, de har begge tisset på deres bakke og de har lige netop spist en lille portion mad. Nu tror de på at jeg får mine katte hjem igen Jeg får en ny opdatering ved 21-22 tiden i aften - så de er ikke helt ude af kritisk tilstand endnu, så I må stadig gerne krydse fingre for at jeg får en ny positiv opdatering til den tid. Men pyyh sikken lettelse! Jeg tror de kommer hjem

• #51   8. mar Sikke en skøn update Jeg fortsætter med at krydse fingre

• #52   8. mar Juhuu

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Hunde: 1 Svar: 85
    #53   8. mar Sikke en fantastisk update, alt krydses for fortsat bedring

• #54   8. mar Uh hvor fantastisk

• #55   8. mar Åh jeg hopper næsten rundt af glæde

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#56   8. mar Pyha, jeg loggede ind med bævende hjerte, men heldigvis var der godt nyt :D
    De skal nok klare krisen.

Jeg tænker, at det må være de godbidder ikke første gang at katte er blevet dødsyge af dårligt foder.
    Nu skal du jo selvfølgelig have kattene hjem, inden du har overskud til at tage affære, men godbidderne burde vel undersøges ... og zooplus i hvert fald have et hint om mistanken, så godbidderne kan trækkes tilbage.

Fortsat god bedring med missedyrene!

• #57   8. mar Åh hvor dejligt! Krydser fortsat, men tror på at de klarer den

• #58   8. mar Skønt at de to misser har det lidt bedre, et første vigtigt skridt i rette retning Vil glæde mig til at læse om hvordan det går endnu bedre senere i aften Rigtig god bedring med dem! Håber og tror på det bedste

• #59   8. mar Feeeeeeeeedt!!!!!!! Vi krydser fortsat så

• #60   8. mar Krydser alt hvad krydses kan for at de er hjemme igen i morgen.

• #61   8. mar Hold da op en nervepirrende tråd, godt vinden vendte!

• #62   8. mar Nocole, hvad er det for godbidder?
    Jeg vil gerne være på forkant, hvis vi også forhandler dem

• #63   8. mar Godt at se den sidste opdatering
    Krydser fingre for de er hjemme igen snart

• #64   8. mar Salla, vedhæfter et billede af godbidderne.
    Jeg har sendt Zooplus en mail og en lang forklaring. Og gjort det meget tydeligt at det blot er en oplysningsmail til dem så de kan vælge om de vil handle på forhånd ved at trække dem tilbage, eller blot være obs på andre henvendelser, og at det altså IKKE er for at anklage eller bebrejde dem noget

• #65   8. mar Dem har hundene herhjemme også fået og tror faktisk stadig at vi har nogle
    der er da heldigvis ingen af dem der har været syge af det, men nu tør jeg da ikke give dem flere af dem..

• #66   8. mar Åh hvor er det godt, de er i bedring

• #67   8. mar Kattene har fået dem før - bare fra en anden bestilling. Og det har været helt uden problemer Har vedhæftet det nummer de er markeret med, så kan du da se om de er fra samme sending af.

• #68   8. mar Tak det vil jeg lige kigge efter
    Og godt at høre at kattene har det lidt bedre, vi satser på at de kan komme hjem snart

• #69   8. mar Dem sælger vi slet ikke.

Krydser stadig fingre

• #70   8. mar Føj for en forskrækkelse
    Men det lyder da heldigvis som om at de begge overlever
    Krydser fingre for at de begge bliver helt raske igen

• #71   8. mar Det var godt at høre. Krydser fingre for at alt går godt nu.

Det lyder ret sandsynligt, at det er godbidderne. Det er sværere at tro på noget i omgivelserne, hvor de er vant til at gå, pludselig skulle gøre begge så syge på en gang.

• #72   8. mar Det er godbidder, vi giver Balder nærmest hver dag.

• #73   8. mar åh hvor dejligt, nu skal det nok gå ...

med godbidder/fødevarer kan det jo være en sending, eller en enkelt pose af an sending, hvis det er det .... tror nu jeg havde returneret alt også tunnel og telt .... måske de er sprøjtede, behandlede med noget (meget usandsynligt) men ville ikke løbe risikoen ...

• #74   8. mar Dejligt at komme ind i denne her tråd, efter der er sket en bedring - så slap jeg for at være nervøs på jeres vegne ret længe

Krydser dog fortsat fingre for at det stadig går fremad

• #75   8. mar Dyrlægen har lige ringet. Karen er ved at være helt frisk. Spiser uden at kaste op, snakker og vil gerne snakkes med. Robert spiste ved 18-tiden uden det er kommet op, men har ikke lyst til mad nu. Han sidder stadig og stener. Men er stabil. Han savler ikke længere, sidder ikke med hovedet på skrå osv. Men han er jo også en ældre herre så han skal nok bruge lige længere tid de vurderer imorgen om han skal have noget mere væske eller om god nats søvn har været nok. Men han er trods alt blevet noget bedre siden i eftermiddags hvor de nærmest lå bevidstløse begge to uden de næsten kunne vække dem... Så vi skal nok få dem begge hjem og forhåbentlig imorgen

• #76   8. mar Hvor er det bare dejlig læsning

• #77   8. mar Jeg er SÅ glad! Jeg har den videste hovedpine og mine øjne svier af alt det tuderi i eftermiddags. Shit jeg var bange for at miste dem jeg glæder mig så vanvittigt meget til at de er hjemme igen!

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#78   8. mar Jeg krydser fortsat fingre for, at også Robert lynhurtigt bliver frisk!

• #79   8. mar Jeg forstår så godt din frygt! Men det er så skønt, at de er ovenpå igen!

• #80   8. mar Awe, dejlige nyheder Du må stå klar med ekstra nus og omsorg til når de kommer hjem imorgen - Tro kan flytte bjerge

• #81   9. mar Hvor er det bare fantastisk, at det går så godt med de 2 banditter
    Håber at de snart er friske nok til at komme hjem igen.

• #82   9. mar Katte er nogle sære hårdføre størrelse. Min gamle kat Hessefyr blev i løbet af ganske få timer meget syg. Hun ville hverken æde eller drikke og var i det hele taget meget sølle. Jeg tog hende til dyrlægen og var egentlig forberedt på værste. Hun fik et ordentlig skud binyrebarkhormon og en knivspids antibiotika. I løbet af få timer var hun tilbage som havens dronning.
    Hun døde mæt af dage ca. 14 år senere. Efter at have takket nej til naboprinsen og den halve nabohave

• #83   9. mar De poser godbidder, er det ikke noget med at der ligger sådan en lille pose med noget der trækker fugt fra den i (noget gele eller pulver)? For jeg har en gang prøvet at åbne en pose godbidder hvor sådan en lille pose var gået hul i, jeg opdagede det da jeg åbnede posen og smed det hele ud, men tænker at det ikke kan være godt for hunden/katten

Jeg krydser fingre for at dine katte kommer sig helt over hvad det nu er de er blevet syge af

• #84   9. mar Karen Marie, jo der ligger sådan en pose deri. Den har jeg ikke tjekket om der kan være gået hul på. Det tjekker jeg straks, tak!

• #85   9. mar Morgenens opdatering er at Karen er fuldstændig frisk igen - kunne også høre hende snakke i telefonen hun spiser, snakker, går på bakken og vil snakkes med.

Det er desværre gået tilbage af for Robert. Han er gået tilbage til at han slet ikke vil spise (Robert er MEGET madglad!!!) og han sidder bare og hænger med hovedet igen jeg er sgu noget bekymret for ham. Han er jo 10 år og har ud af sine 10 år levet et rigtig hårdt liv i 9 år - med slagsmål og deraf bylder, sår mv. som ikke er blevet behandlet, mange år med øremider og kronisk ørebetændelse osv. Han SKAL bare klare den! Det er fandme ikke fair hvis han skal leve et lorteliv i 9 år og så kun få ét år med os det må ikke ske! Jeg bliver fuldstændig helt og aldeles knust. Han har virkelig taget os med storm og han er den kat jeg troede jeg aldrig fik igen, og den kat som jeg troede var en sur hankat jeg aldrig rigtig ville komme til at holde af - og han har fejet benene fuldstændig væk under os begge. Han er virkelig noget helt, helt særligt!

Så please hold poter og fingre krydset og send alle de bedste tanker til min lille Robertmand. Han skal hjem igen, hans rigtige liv er jo først lige begyndt!

• #86   9. mar Åh Nicole Holder alt krydset for at din dreng klarer sig igennem!
    Og dejligt at Karen har det bedre

• #87   9. mar Prøv lige og se de to her min mand er fuldstændig forelsket i ham. Og Robert er blevet den største kælepotte!

• #88   9. mar To der nyder udsigten til skønne marker

• #89   9. mar Nåååh, hvor er han flot Og rigtig vamset

• #90   9. mar Han er så kærlig. Så snart man nærmer sig ham kommer han og gnider sit hoved op af én.

• #91   9. mar Efter vi fik behandlet hans mangeårige øremider og ørebetændelse sidste forår er han gået fra at være meget passiv og ikke særlig snaksaglig til at blive en rigtig kælepotte og meget legesyg

• #92   9. mar Tak Ina jeg synes også han er så smuk og ja han er en rigtig lille bamse. Da vi fik ham var han ét stort krater af sår, skæl i pelsen mv. I dag har han ingen sår, ingen skæl og den blødeste, skinnende og mest vamset pels

• #93   9. mar Han har da rigtig fået et skønt katteliv hos jer

• #94   9. mar Han virker i hvert fald godt tilfreds han fulgte jo med da vi købte vores ejendom i april sidste år og jeg troede at han måske ville flytte når vi kom anstigende med 4 hunde, men han blev heldigvis og har uden tvivl savnet kærlighed, opmærksomhed og muligheden for at kunne sove i en blød kurv.

• #95   9. mar Han kunne da mærke at han ville få det godt hos jer Hvad sagde han så til hundene da I kom?

• #96   9. mar Ham og hundene er ikke super begejstret for hinanden. Men da jeg faktisk ikke kan tåle katte er de (desværre!) heller ikke i huset. Men vi nænnede ikke at Robert ikke havde noget sted at gå ind, udover en kold lade, så vi fik lavet kattelem til vores brygges - som er ret stort - og det er nu fyldt op med kurve, tæpper, dyner, kradsetræ, huler, legetøj mv og der er gulvvarme. Så der har kattene deres base. Hundene kommer ikke derned - og vi kan så gå derned og hygge med kattene og gør det mange gange dagligt. Robert har uden problemer accepteret at haven (som er indhegnet) er hundenes og han styrer gårdspladsen (hvor hundene så ikke går løse). Så på den måde fungerer det hele alligevel - og vi valgte så at få Karen da jeg ikke synes Robert skulle blive ved med at gå alene

Men åh hvor ville jeg ønske jeg kunne tåle dem!! Der er intet jeg hellere ville end at have dem indenfor og putte med dem i seng og sofa ligesom med hundene!

• #97   9. mar PS. Vi har ikke smidt Robert ud da vi flyttede ind. Han har aldrig været vant til at komme ind. Han kunne kun gå i læ i en kold lade og havde hverken et tæppe eller noget halm at sove i. Så selvom jeg ville ønske jeg kunne have dem inde, så virker Robert yderst tilfreds med opgradering

• #98   9. mar Jeg tænker nu alligevel at det må være himmerige for katte, når jeg ser billedet af jeres bryggers Og de mangler tydeligvis hverken kontakt eller kærlighed
    Det er da også hyggeligt at putte på sofaen med sine katte, men under omstændighederne med allergien har de fantastiske forhold
    Vores søn er også allergisk overfor katte, så vi har indrettet laden med store, varme halmballer som et hus og en masse legetøj til kattene.. Og så går de ind og ud af huset som de har lyst alligevel Men de hygger sig som oftest mest i deres lade-legestue.

• #99   9. mar Jeg håber virkelig, Robert klarer den. Han er en lækker kat, og ja, det ville bare være unfair, nu han endelig har fået et godt liv.

Havde han fået væske igen, da du hørte fra dyrlægen ? ellers er der vel håb om, at det kan kvikke ham lidt op igen.

• #100   9. mar Krydser alt hvad krydses kan for smukke Robert
    Har jo fulgt din historie om Robert - og ja, det ville være så hjerteknusende, hvis han ikke klarer skærene nu
    Stort kram

• #101   9. mar Jo han er sat på væske igen, så jeg håber det kvikker ham på

• #102   9. mar Åh nej, Robert skal bare klare den! Han har fortjent mange flere gode katteår ved jer

• #103   9. mar Nu har han fået tre timer med drop, noget mere kvalmestillende og et skud smertestillende direkte ind i blodåren - det har kvikket ham lidt op, så nu har han spist han bliver holdt til oberservation til engang over middag for at se at det bliver ved med at gå den rigtige retning og der ikke er mere diarré eller opkast - og hvis status fortsætter sådan så må jeg hente dem begge hjem i eftermiddag Robert er stadig ikke frisk som Karen, men så er han så stabil at det nok alligevel er bedst for ham at komme hjem i vante omgivelser og så holder vi selvfølgelig skarp øje og reagerer på den mindste ændring!

• #104   9. mar Håber at han fortsætter det positive opsving

• #105   9. mar Der krydses fingre og poter her i huset for at Robert kvikker helt op også Sikke en grim forskrækkelse, især når man ikke aner HVAD har givet udslaget!

Rigtig god og hurtig bedring til dem begge!

• #106   9. mar God bedring Robert

• #107   9. mar Puha, den tråd her er en rutsjebane.. Du kan godt klare den søde lille Robert! Du skal jo hjem til din fantastiske nye familie!
    Fingre og tæer krydset herfra

• #108   9. mar Krydser alt hvad krydses kan for at Robert kommer godt over det.
    Det ville være så uretfærdig, hvis ikke han får flere gode år med masser af kærlighed og veninden.

Skulle uheldet alligevel være ude, hvilket jeg ikke håber, så er det godt, at han trods alt har oplevet et et år hvor han har været elsket.
    Det er jo lige før jeg får tårer i øjnene over stakkels Robert, selv om jeg ikke kender ham.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#109   9. mar Kæreste sødeste dejligste Robert Vi hepper alle på dig, og krydser fingre og tæer og poter for, at du bliver rask. Helt rask. I dag.
    X X X

• #110   9. mar Jeg krydser også alt hvad jeg kan for Robert. Det skal bare lykkes. Men pyha et par hårde dage for jer. Det er bagsiden ved at knytte sig sådan til sine dyr.

• #111   9. mar Åh, hvor jeg håber at Robert klarer det her, så han kan få mange gode år endnu !!

• #112   9. mar Tør man spørge om der noget nyt?

• #113   9. mar De to banditter er hjemme igen Karen er blevet meget frisk, dog ikke helt så frisk som hun plejer - men frisk nok til at der intet bekymrende er ved hende. Robert er mere mut. Da jeg hentede dem hos dyrlægen nåede jeg at køre i 10 minutter før Robert sad og savlede fuldstændig vildt og få sekunder efter havde endnu en omgang eksplosiv diarré i sit bur i bilen Så jeg vendte om og kørte tilbage. Her fik de søde vet. sygeplejersker gjort bur og Robert ren og givet ham noget antibiotika, mere kvalmestillende og noget binyrebarkhormon. De havde givet ham alt det væske de kunne, så de ville ikke få noget ud af at beholde ham yderligere. Så han kom heldigvis med hjem - men til skarp observation!

Herhjemme spiste Karen en lille portion af sit skånekost (vådfoder og tørfoder) men Robert ville ikke spise. Her mistænker jeg så at Robert har hørt at dyrlægen meget specifikt sagde at Robert måtte få lige hvad han ville have - bare han ville spise. For da vi kom retur med rejer og stegt kylling kunne han pludselig godt få noget ned. Og så snart han blev tilbudt tørfoder/vådfoder igen forsvandt appetitten endnu en gang som dug for solen

Ingen tvivl om at han absolut ikke er på toppen. Robert er den mest madglade kat og spiser alt og helst så hurtig at han glemmer at trække vejret imens. Men hvis han vil spise rejer og stegt kylling, så får han det bare han får lidt mad og især væske ned. Han er også stoppet med at savle men er ellers generelt meget plaget af kvalme og derfor får han kvalmestillende 3x i døgnet.

Han skal være markant bedre på mandag ellers skal der tages nye blodprøver - hans levertal var en lille smule forhøjet igår, så vi skal selvfølgelig være obs på både lever og de andre organer hvis ikke han bliver meget bedre inden mandag.

Men indtil videre er begge katte i hvert fald hjemme - ingen af dem fuldstændig på toppen - men stabile nok til at være herhjemme og forhåbentlig komme sig helt i vante omgivelser men hold nu op nogle hårde dage. Da jeg afleverede dem i går morges havde jeg slet ikke overvejet at de var forgiftet eller at de måske ikke ville overleve. I går eftermiddags troede ingen på klinikken at chancen for overlevelse hos nogen af dem var særlig stor og nu er de hjemme igen! De har nok brugt ét af deres ekstra katteliv

• #114   9. mar Åh hvor er jeg glad på jeres vegne. Frygtede virkelig at han ikke klarede den

Dagens bedste nyhed

Han er en gourmet kat nu

• #115   9. mar Så dejligt at høre i fik begge med hjem! Vi fortsætter med at krydse fingre og poter indtil Robert er helt ovenpå igen

• #116   9. mar Hvor er det dejligt at høre
    Hepper på dem begge - og rigtig meget på Robert - og håber på, at de begge blive mere friske i løbet af weekenden

• #117   9. mar Krydser poterne og fingrene herhjemme. Klunte var også igennem en slem slem omgang diare og 4 dages indlæggelse her lige efter jul. Der kom humør og appetitten også først igen, da hun kom hjem til sig selv. Så håber det er det sidste der skal til at få dem helt på toppen igen.

• #118   9. mar det er jo den værste spændingsroman ..... håber virkelig bare alt ender godt for ALLE

• #119   9. mar Dejligt at de begge er hjemme igen, selvom de ikke er på toppen endnu. Håber at de snart er friske igen !!

Snakkede for øvrigt med 2 kollegaer, som nævnte at deres katte har været syge med opkast. Ikke så de behøvede indlæggelse, men sløje i 3-4 dage, hvorefter de var friske igen. Den ene kollega havde 2 syge killinger. De voksne katte var ok.
    Kan det være en voldsom virus, som har ramt dem begge ?

Fortsat god bedring. Jeg fortsætter med at krydse fingre !!

• #120   10. mar Jeg håber, at Robert har overstået natten godt, og at han har det så godt, at han kan spise en stor portion rejer til morgenmad.

• #121   10. mar Ja, hvordan har de to misser det?

• #122   10. mar Dyrlægen har udelukket virus, det hele er meget klassisk for forgiftning desværre.

Karen bliver mere og mere frisk. Havde normal afføring i går. Snakker vældig, står klar når vi kommer ind og har spist en stor portion morgenmad her til morgen.

Robert er ikke i bedring. Han har stadig diarré, er mut og igen ret forkvalmet han ville slet ikke spise noget her til morgen. Det lykkedes os at få en pille kvalmestillende i ham og så får han lige lidt ro den næste times tid og så går jeg ned igen og ser om han kan spise lidt.

• #123   10. mar Åh, dejligt at Karen kommer sig så godt
    Men er ked af at Robert har sværer ved at komme ovenpå Krydser fortsat alt for den lille fyr!

• #124   10. mar Åh stakkels Robert hvad med noget ala zoolac til at bedre hans tarmflora?

• #125   10. mar Salla, vi har Zoolac i skuffen som han gerne skal have. Men så længe vi kun kan få ham til at spise kyllinger eller rejer rent - har forsøgt, så vil han ikke have det - så er det ikke nemt så jeg håber han får lidt mere appetit så han vil spise lidt vådfoder vi kan blande Zoolac i. Lige nu er målet bare at få noget kylling og nogle rejer i ham

• #126   10. mar Stakkels Robert
    Håber virkelig at I får ham på ret køl, så han kan nyde flere gode år hos jer

• #127   10. mar Øv øv, krydser fingre for ham! Stakkels Robert

• #128   10. mar Øv,det var ikke det svar jeg havde forventet.
    Arme Robert, giv ham en stor opmuntrende kæletur fra mig.

• #129   10. mar Vi har lige ligget og puttet på en dyne i en time han er ikke frisk, men han spandt lige så forsigtigt imens

• #130   10. mar Godt at I tager jer så godt af ham

• #131   10. mar Nåe stakkels Robert. Håber han bliver bedre og får bugt med hvad det end er der gør ham sløj.

Bare for en sikkerheds skyld ville jeg kyle godbidderne ud og vaske de nye huler osv. Hvis det er muligt. Alternativt sætte dem ud til luftning lidt tid.
    Når man tænker på hvordan stof og den slags bearbejdes så hvis der er noget rest værk der sidder i det.
    Lidt lige som man lige vasker nyt tøj og håndklæder osv. Inden det tages i brug.

• #132   10. mar Hvor er han dog heldig at I købte det hus, tænk hvis han havde gået for lud og koldt vand og haft det sådan Lille skattemis dog.. Håber sådan han klare den.

• #133   10. mar Stakkels Robert. Jeg krydser også fingre for bedre nyheder snart.

Mht. Zoolac, kan I ikke anbringe lidt i munden på ham med en finger. Hvis man bare kan få en finger ind lidt forsigtigt, så kan man godt tvære det ud i ganen på ham, eller skrabe det af på bagsiden af tænderne og så er det svært at få ud. Det vil han ikke bryde sig om, men jeg har måtte gøre det et par gange på ganske små hvalpe, og det fungerer.

• #134   10. mar Zoolac kan også smøres på poterne på katten, de fleste katte vil slikke det af

• #135   10. mar Min veninde var så sød at spørge om hun måtte sende en omgang fjernhealing til Robert - og selvfølgelig måtte hun det! Jeg er SÅ rørt over alle dem der tænker på både os og kattene, sender alle de bedste tanker til dem og spørger til hvordan det går. Det betyder mere end I aner, også jer herinde, TAK!

Robert har hele dagen kun spist 4-5 stykker kylling og det er kun lige med nød og næppe røget ned.

Her en lille time efter at min veninde havde fjernhealet Robert gik jeg ned for at servere aftensmad for dem, gav Robert en god skefuld vådfoder og et par stykker kylling ovenpå. Og det var med store øjne, kæmpe smil og en varme i hjertet da jeg måtte hælde vådfoder op til ham for 3. (TREDJE!!) gang tre gode spiseskefulde har han spist!

Robert for faen - det var på tide!!

• #136   10. mar Dejligt at høre.
    Men, med alle de gode tanker vi alle sammen har sendt ham, samt din venindes fjernhealing, så kan han hellere ikke være andet bekendt end at komme sig.
    Jeg ønsker ham mange gode år endnu

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#137   10. mar YES!

• #138   10. mar JAAAA!!!!! Dagens bedste opdatering <3

• #139   10. mar Sikke en skøn opdatering

• #140   10. mar Super dejlig opdatering!

• #141   10. mar Hurra!! Sikken en dejlig opdatering

• #142   10. mar Hvor skønt ... pas nu på ikke at få,forstoppelse, gå stille frem ..... kunne godt bruge meget fjernhealing

• #143   10. mar Så skønt at høre! Håber det fortsætter

• #144   10. mar Massere af god karma til Robert <3

• #145   10. mar Hvor dejligt

• #146   11. mar Bare rolig Hanne, ingen forstoppelse det var stadig en lille portion og kun vådfoder

Her til morgen har Robert spist en normal portion morgenmad og han kunne slet ikke vente på at det blev hældt op

• #147   11. mar Det er så dejligt at høre <3

• #148   11. mar Åh, hvor er det godt at høre.

Robert har virkelig gjort indtryk herinde. Jeg tror, vi er mange, der har været helt nervøse, når vi skulle på hg og se nyeste opdatering.

• #149   11. mar Robert

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#150   11. mar # 148 Jeg tror, vi er mange, der har været helt nervøse, når vi skulle på hg og se nyeste opdatering.

Ja!
    Jeg er ikke troende, men de sidste par dage har jeg mumlet bønner, når jeg loggede ind :-S.

Robert og Nicole har SÅ meget fortjent at få mange dejlige år sammen, så han SKULLE simpelthen bare blive rask! Og det lader det gudskelov til, at han er blevet

• #151   11. mar I er alt for søde herinde - jeg er så overvældet over den opbakning I har givet både mig og kattene og alle de gode tanker I har sendt især til Robert!

Og så viser sådan en episode her endnu engang at jeg har giftet mig med den rigtige mand - vi har brugt 7000kr på at redde kattene og de penge var jo brugt inden vi overhovedet vidste om de ville overleve. Vi har overhovedet ikke diskuteret om hvorvidt vi skulle bruge hvad det krævede for at forsøge at redde dem - det har været en selvfølgelighed hos os begge at de selvfølgelig skulle reddes og selvom det skulle ende med en ulykkelig udgang, så skulle de og vi vide at vi havde kæmpet og gjort hvad vi kunne for at redde dem Og ja det er samme mand som var ved at falde ned af stolen da jeg første gang fortalte ham at vi havde brugt 10.000kr på min barndomshund - han mente jo at det var billigere at aflive og købe en ny. Og det har han da ret i. Men at han nu selv har fået hunde og katte har så også vist ham hvor meget mere de betyder og at det aldrig kan gøres op i penge

Jeg blev SÅ glad da jeg i morges åbnede døren ned til kattene og Robert kom gående os i møde - og da jeg måtte gå over til et andet bord for at hælde maden op da jeg ikke kunne komme til for Robert. Præcis som det plejer at være fordi han slet ikke kan vente!

• #152   11. mar Hvor er det godt at læse det hele godt

Det er så dejligt at læse at folk også går langt for deres katte og ikke kun hunde.
    Læste lidt med i går og kom til at tænke på om det ikke var jer som overtog en ejendom hvor der fuldte en kat med?
    Det må Jo ha været Robert ?
    Han har været så heldig med det var jer....

Vi ønsker jer held og lykeke og forsat god bedring til Karen og Robert.

• #153   11. mar Hvor er det dejligt at læse Skønt at Robert får lov at opleve hvad det vil sige at være en del af en familie her på hans gamle dag.

De kære små "møgdyr" er ikke til at undvære når man først har fået dem. Vores kat var væk i næsten 3 uger, han blev indleveret på internat og er heldigvis øremærket, så de kunne finde frem til os. Han har slået sit ene knæ ret meget og har en ordentlig blodansamling i hoften. Så han bliver genoptrænet og får laserbehandling på knæet. Der er heldigvis ikke noget sprunget eller brækket. Vi har heller ikke været i tvivl om at han skulle behandles, selvom det kommer til at rende lidt op. han er en del af familien ligesom hundene er det.

• #154   11. mar Mikes mor, jo det var lige præcis os der købte en ejendom sidste år hvor der fulgte en kat med - som ganske rigtigt er Robert her til 1/4 er det 1 år siden

• #155   12. mar Åh, hvilken lettelse at se, at det går så fantastisk med den lækre Robert
    Håber at I får mange fantastiske år sammen

Kommentér på:
Karen & Robert indlagt :(