{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

USA & Nord Korea? {{forumTopicSubject}}

Hvad har i af holdning til det der sker lige præcis på den front?

Jeg er ikke fan af ham men jeg har os svært ved at benægte at han gør noget ingen har gjort før.
- Det ville da være fantastisk hvis NK på sigt blev mere åbent så deres folk ikke levede i en form for fængsel.


Kommentarer på:  USA & Nord Korea?
  • #4   12. jun 2018 USA går vist oftest i krig af økonomiske årsager. Var menneskerettighederne vigtige for dem, så skulle de nok agere mod Saudi Arabien.

  • #5   12. jun 2018 #3 … Jinx …. Og det gør vi her i DK aldrig ??? … ( blander os altså ) smiley

  • #8   12. jun 2018 #7... Jinx …hmmm .. det gør du da bare , hvis du føler for DET. smiley

  • #9   12. jun 2018 Ja … vi spørger bare HG … ha ha ha ha

    profilbillede
  • #10   12. jun 2018 ja ja lad os nu se om der er noget i det, som jeg har læst det er det jo en hensigtserklæring, man kan altid have gode gerninger til hensigt, men det er ikke altid det ender med at stå mål med det der reelt sker ... og ja begge er vel kendt for at skifte mening efter hvad der lige passer ind i den aktuelle situation...

    men måske det ender med Trump og Kim mod EU smiley


  • #11   12. jun 2018 Hanne - det har du helt ret i (:

  • #13   12. jun 2018 tror Trump håber på Nobels Fredspris ....

  • #14   12. jun 2018 Det tror jeg os han gør for han har altid virket ret træls over at Obama fik den?! Var det ikke den pris han fik eller sådan?

  • #15   12. jun 2018 Jo det var.


  • #17   12. jun 2018 Jeg er vild med Obama og håber i mine drømme at hans dame giver Trump et spark i røven smiley

  • #19   12. jun 2018 Trump er een stor joke smiley

  • #21   12. jun 2018 jo jo ... og hvor skabte Trump så ballade og uligevægt ... han bliver sgutte gud i mine øjne på baggrund af en ting ... det må være summen ...

    imo skabte Obama fx Obama care, det er synd og skam det ikke blev til mere ...


  • #23   12. jun 2018 ah at sige amerikanerne over en kam er nok lige at generalisere for meget ....

  • #26   12. jun 2018 Jeg ved ikk.... Det er smart tror jeg... Men lad os nu se... Virkeligheden er at vi ved meget lidt reelt om kim og landet

    De gange USA bar fjernet en diktator har det ikke virket ret godt. Måske dette virker


  • #27   12. jun 2018 Jeg er i hvert fald spændt på at følge det.

    Jeg er ikke fan af Trump men måske han udretter noget her.

    Obama care var en god tanke men det hjælper ikke når 80% ikke magter at få "taget" frihed osv


  • #29   12. jun 2018 Heller ikke her.

  • #30   13. jun 2018 Nu har NK jo selv fået sat sig i en meget uheldig økonomisk situation. Deres atomvåbenprogram er afsindigt dyrt i et land, som i forvejen ikke har meget at rutte med, og det har kun bragt dem endnu flere embargoer på halsen fra det internationale samfund. Moa. de sidder hårdt i det, hårdere end de plejer.

    Derudover har Kina bestemt sig for, at nu har NK leget nok med de atomvåben, de føler sig ikke længere trygge ved det - fordi Kim Jon-un erfaringsmæssigt er fuldstændig upålidelig, og situationen ml ham og T-Rump er uholdbar. Og kollapser NK (ikke igennem krig med USA, men igennem økonomisk kollaps, som er langt mere sandsynligt) vil Kina blive oversvømmet med flygtninge, det er de bestemt ikke interesseret i heller. Og derfor ønsker Kina, at NK stopper programmet. Det drager USA fordel af politisk.

    USA har som sagt brug for en forløsning mellem de to blæsebælge, så forholdet mellem de to lande bliver mindre anspændt.

    Fordele for USA: en tryggere befolkning, der ikke - irrationelt - frygter at få en atombombe i nakken.
    Fordele for Trump(eten): politisk medvind, han er ikke specielt populær i sit eget land for tiden. (Hvordan han skulle få en Nobel ud af det kan jeg ikke se, blandt andet for komiteen jo pt er lukket ned)
    Fordele for NK: forhåbentlig flere embargoer løftet, så deres økonomiske situation kan lettes en smule.
    Fordele for Kim Jon-un: Han bliver den første nordkoreanske diktator, der taler med en amerikansk præsident. Nu skal vi jo huske at manden er vokset op på en schweizisk kostskole - han kender alt til den vestlige prestige, og hvordan vi ser ned på "hans type" (aka 3.verdens diktator) Og taget i betragtning hvor meget image betyder for ham, så bør der bestemt være noget at hente der. Og husk også, i hans hjemland bliver det her møde helt sikkert udlagt til befolkningen på nationalt tv, som at det er Jon-un, der styrer showet.
    Fordele for Kina: de får vedholdt deres "mur" mod USA.
    Fordele for SK: mindre bad-will imellem de to lande kan jo ikke skade.

    Det er en såkaldt win/win/win/win/win/semi-win situation, men fred? Nej, det kommer der ikke imellem SK og NK, det er der ingen (udover måske nok SK), der er interesseret i.


  • #31   13. jun 2018 # 24 ... nu fik han rent faktisk ikke flest af folkets stemmer, men vandt pga af deres valgsmands system

  • #32   13. jun 2018 At skrive at Obama ikke har udrettet andet end Obama-Care er ganske enkelt ikke korrekt. I Obamas præsidenttid blev der bla skabt over 11 mio nye jobs, hvilket fik arbejdsløsheden ned på det laveste i over 10 år, for slet ikke at tale om Obamas arbejde for klimaet og hans indflydelse på, at Kina også deltog i bla Paris-aftalen. Og helt håndgribeligt var det også under Obama at Osama Bin-Laden blev dræbt. Så lidt har han vist udrettet smiley

  • #33   13. jun 2018 Det handler nok mere om, om man kan lide manden eller ej smiley
    Kan man ikke det, jamen så er det jo nemt nok at træde på manden og det han fik udrettet.


  • #34   13. jun 2018 Kan simpelthen ikk ta Trump seriøst.. Han er bindegal i mine øjne.. En gammel mand der tror han er noget og desperat forsøger at opretholde facaden.. At han overhovedet blev valgt er mig en gåde! Håber inderligt ikk at de er dumme nok til at genvælge ham! Han er en mand med et kæme ego og han er da noget af det mest usympatiske! Samtidig sys jeg det virker til at han har enormt dårlige sociale kompetencer - måske bla fordi hans kæmpe ego står i vejen..

    Kunne simpelthen ikk holde det inde - beklager smiley


  • #35   13. jun 2018 Janni - men det med at kunne lide vedkommende går jo også den anden vej smiley

  • #38   14. jun 2018 Vil ikk sige Trump har held med nk.. - han kan være blevet fyldt med lort fra ende til anden - lad os nu liiige se det i praksis!! Har slet ikke tal på hvor mange gange hensigten har været noget helt andet end hvad der faktisk er sket!

  • #39   14. jun 2018 Prøv at tænk en verden hvor det at ikke kunne lide en type menneske overskygger dets gerninger. MAGA2020 og 2024, altså hvis ikke de myrder den politiske outsider, præcis som de har gjort før. smiley

    profilbillede
  • #40   14. jun 2018 Holly:
    Det du skriver med at folket rykker længere og længere mod højre.
    Hvordan forklarer du at Trump ikke havde folkets stemme så? Han blev valgt pga deres valgmandssystem.
    Og hvad med Brexit? Hvor folkets stemme også overvejende talte for remain, men deres valgsystem med regioner gjorde det endte med Brexit?
    Og hvad med det skotske referendum? Som alligevel endte med remain.
    Eller hovedsageligt alle valg det seneste år i EU? Hvor medier og eksperter har stået og rystet i bukserne over, at vi antageligt bliver mere og mere "os selv nærmest" (som jo også er det du baserer din "vi bliver mere højreorientede, fordi vi ikke orker immigranter"-argumentation på).

    Men faktum er jo, at når der stemmes, så er det ikke dem, der vinder. I hvert fald ikke folkets stemme.

    Og btw, jeg er ret sikker på, at vi i Dk får rød regering næste gang, bare rolig smiley


  • #41   14. jun 2018 @ A-s er enig med dig, men hvad hjælper det at få en "rød" regering .... rød er bare ikke hvad det var en gang .... så et eller andet er der nu om det med at rykke til højre, for nogle "røde" har gjort det for at få nogle af de vælgere tilbage der er smuttet de senere år...

  • #42   14. jun 2018 Sidste gang, at Europa bevægede sig mod det yderste højre, der gik det jo meget godt, ikke? Allerede efter 10-15år, tabet af nogle mill. menneskeliv og nogle få håndører, så var vi på fode igen.

  • #43   14. jun 2018 Arrrgh brexit var tæt på 50/50 og jeg håber dælme at EU kollapser eller bliver tvunget tilbage til hvad det engang var. Det simpelthen usselt at man ingen suverænitet har tilbage og der bare sidder folk et andet sted og bestemmer hvad andre skal.

    Norge klarer sig i øvrigt fint udenfor EU og UK har stadig en stærk valuta trods en del sagde den ville falde drastisk.

    Det er så tydeligt at dem nede i EU gerne vil have det bliver Mini USA, hvor landene bliver til stater også sidder de på den høje trone dernede og bestemmer. Ellers tak siger jeg bare.


  • #45   14. jun 2018 Norge er et rigt land primært pga deres olie. De ville også være rige, hvis de var med i EU, det har ikke rigtig nogen sammenhæng.

    Pundet faldt voldsomt pga Brexit og det er ikke kommet tilbage på gamle niveau, så det er nu ikke fordi det er så super. Desuden vil en del firmaer nok forlade uk ifm at de træder ud om 1-2år. Så lad os nu se.

    ___________

    Det er ærgerligt at den kollektive hukommelse er så kort, som Søren bemærker..


  • #48   14. jun 2018 Man bliver lidt træt over den der evige nedladende tone fra visse kanter som altid tror de er klogere fordi de har den "rigtige" mening i egne øjne.

    Men skræmmende der sidder folk herinde og gerne vil have vi bliver et mini USA


  • #49   14. jun 2018 Det er der vist overhovedet ingen der skriver hvis du læser hvad der skrives uden overfortolkning smiley

    Men måske du er en af dem der kun ser enten eller? (ja alle kan overfortolke og generalisere smiley )


  • #50   14. jun 2018 Er det mig, Anya, du hentyder til?
    Hvis du er uenig, hvad så med at hoppe ind i debatten og argumentere for dine synspunkter?
    Istedet for at sidde og blive fornærmet over, at der er nogen, der er uenige i din (ja, efter min mening helt skæve holdning) til EU, Norge, etc.
    Du skriver jo ikke andet end "Norge klarer sig fint selvom de ikke er med i EU". Det er jo ikke et argument for, at DK skulle træde ud af EU.


  • #52   15. jun 2018

    profilbillede
  • #53   15. jun 2018

    profilbillede
  • #55   15. jun 2018 A-S - Ja det kunne jeg, men med den nedladende attitude du altid har mod mig så gider jeg faktisk ikke bruge min tid på det. Det er langt fra første gang du lige bliver lidt personlig mod mig.

    Pernille - Hvordan er det en overfortolkning når folk mener det godt vi er i EU? EU startede som noget der skulle gøre fri handel mellem landene nemmere og nu bestemmer vi intet selv nærmest. 90% af vores love kommer efterhånden dernede fra. Hvordan man ikke kan synes det er skræmmende og i den forkerte retning er mig en gåde.


  • #56   15. jun 2018 åh der er altid skræmmescenarier, hvis nu det ene og det andet ...

    er også spændt på at se hvad der sker i UK, men modsat andre tror jeg faktisk de vil klare sig helt fint, tror med den tid et tager så har firmaerne fundet en vej, fundet løsninger osv .. Uk har trods alt også før EU været en storspiller i verden og det tror jeg bestemt de vil blive ved at være ...

    Nogen gange bliver det kendte også bare så trygt for nogen at de slet ikke kan se andet, og straks tror alt går galt hvis man laver for meget om, verden har nu været foranderlig på mange plan altid, og ja der har været krige og katastrofer, men den eksisterer da stadig ...

    Jeg er og har altid været EU modstander, handelssamarbejde, samspilsaftaler osv fint, men synes bestemt det har taget overhånd, for slet ikke at tale om hvad det koster og hvor uigennemskueligt forbruget af pengene er ...


  • #57   15. jun 2018 Hvor præcist er jeg personlig mod dig, Anya?

    Jeg har overhovedet ikke haft til hensigt at være specielt negativ mod dig, jeg er uenig i dine synspunkter, og så argumenterer jeg imod. Det betyder ikke, at jeg er nedladende, at jeg er uenig, men vis mig hvor, du mener, at jeg er det, og jeg skal prøve at tage stilling til det:)


  • #58   15. jun 2018 Anya, jeg sys du overfortolker hvad der bliver skrevet/ikke bliver skrevet..

  • #60   16. jun 2018 Hanne, jeg er så enig med dig (:

    A-S at du ikke selv kan/vil se det må være dit bord (:

    Men til orientering er jeg ikke 'fornærmet'. Jeg synes bare det morsomt at folk der er ih og åh så rummelige overfor at vi skal redde verdenen osv, på ingen måde er det overfor folk med en anden holdning.


  • #62   16. jun 2018 Hvorfor rummer du så ikke min holdning? Mine indlæg? Min skrivestil?
    Anya, hvorfor kan du ikke rumme at jeg deltager - efter egen opfattelse neutralt - i din tråd??

    Skal jeg så nu også blive fornærmet nu, hvor du ikke vil delagtiggøre mig i, hvad jeg har skrevet, som har været nedladende overfor dig?
    Hvordan skal det nogensinde blive godt igen, når jeg ikke kan se, hvad der har været så nedladende imod dig, og du ikke vil fortælle mig det?? Skal vi nu sidde fast foreviget i dette "du hader mig, men jeg siger ikke, hvorfor jeg mener det"-drama?

    Jeg græmmes!


  • #63   16. jun 2018 FB link..jeg er mildt sagt stor modstander af Trump og mener direkte, at manden er bindegal...

    https://www.facebook.com/NowThisPolitics/videos/1964232273608253/?hc_ref=ARR1XtycCgVBShQU2mJqlCmDrrUyzBS_pEUPfWoeGWMgiD7J3HNzjnj4nun2SAT01CE


  • #65   16. jun 2018

    profilbillede
Kommentér på:
USA & Nord Korea?

Annonce